Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällaisia lahjoja opet ja hoitajat oikeasti toivovat

Vierailija
20.05.2015 |

"Mieluummin kuohuviini kuin tuhannes posliinikissa" - Mitä lahjaksi opettajalle tai hoitajalle?

http://yle.fi/uutiset/mieluummin_kuohuviini_kuin_tuhannes_posliinikissa__mita_lahjaksi_opettajalle_tai_hoitajalle/7999926

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 14:07"]

Harmitti, kun sain kerran hajuveden lahjaksi ja olen hajusteallerginen. Oli pakko heittää roskiin. Oi miksi, oi miksi vanhemmat eivät kysy etukäteen, sopiiko jokin erikoinen lahja.

äitiyslomalla oleva lto

Entä jos olisit ilahtunut ajatuksesta että haluavat ilahduttaa sinua. Ja antanut hajuveden eteenpäin vaikka nappurille tai jollekkin muulle tutulle. Miksi heittää roskiin ????

[/quote]

Vierailija
122/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka paheksutte lahjojen antoa, mites ois lapsen piirtämä kortti, halaus ja kiitos? Se on paras muistaminen ja tod. näk. edes suurin piirtein ansaittu ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän sitä ideaa onkin kun kaikki 25 oppilasta tuo kuoharin opelle. Lomalta palaa sitten kunnolla rentoutunut turvonnut turjake.

Vierailija
124/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 14:11"]

Te, jotka paheksutte lahjojen antoa, mites ois lapsen piirtämä kortti, halaus ja kiitos? Se on paras muistaminen ja tod. näk. edes suurin piirtein ansaittu ;)

[/quote]

Jos lapsi ei halua opettajalleen korttia piirtää, niin pitääkö pakottaa siksi, että ensi vuonna voi saada muuten huonot numerot.

Vierailija
125/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:51"]

Luulisi, että kuka tahansa nykyään tajuaa, että koriste-esineitä ei juuri koskaan pidä antaa kenellekään. Syötävät ja juotavat lahjat ovat tuollaisessa tilanteessa parhaita ja niitä olen suosinut. Lapsen vaihtaessa pkotia tosin istutin orvokin jokaiselle hoitajalle ja lapsi maalasi ruukkuihin kuvia. Jos heittivät pois niin ok, tein tuon lähinnä siksi, että halusin osoittaa että mielestäni näiden opettajien/hoitajien takia kannatti nähdä vaivaa.

[/quote]

EI nuo syötävät ja juotavat lahjatkaan kivoja ole, jos löytyy ruokarajoitteita tms. 

[/quote]

No minä olen kyllä tajunnut kysyä niitä rajoitteita ajoissa...

[/quote]

Oppilaiden vanhemmille olisi kyllä kieltämättä mukava avautua ärtyneestä suolesta. 

Vierailija
126/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta päätellen opettajat ja hoitajat yllyttävät lasten vanhempia rikostenpolulle, joka on myös rangaistava teko, sillä yleensä lahjan antavat opettajalle oppilas, ei vanhemmat.

Lain mukaan alaikäinen lapsi/nuori ei voi ostaa alkoholijuomia, myös hallussapito on kieletty eli jos lahjaksi annetaan alkoholia, sen tekevät aikuiset. Ja onko se enää lahja opettajalle oppilaalta?

Jos lapset antavat opettajalle tai hoitajalle lahjaksi alkoholia, niin poliisilla on oikeus takavarikoida juomat ja lain mukaan poliisit velvoitetaan tekemään ls-ilmoitus  eli opettajien viinojen takia perhe joutuu ls-asiakkaaksi.

Vierailija
127/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:59"]Mun mielestä tuntuisi omituiselta antaa alkoholia päiväkodin tädille, vaikken mikään kuppiin sylkijä olekaan. Ei vain sovi. Isomman lapsen opettajalle ehkä vielä menisikin.

[/quote]

Miksi liulet että pienten lasten opettajan ja isojen lasten opettajan alkoholikäyttäytymisessä olisi eroa???!!!

Vierailija
128/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 14:43"]

Otsikosta päätellen opettajat ja hoitajat yllyttävät lasten vanhempia rikostenpolulle, joka on myös rangaistava teko, sillä yleensä lahjan antavat opettajalle oppilas, ei vanhemmat.

Lain mukaan alaikäinen lapsi/nuori ei voi ostaa alkoholijuomia, myös hallussapito on kieletty eli jos lahjaksi annetaan alkoholia, sen tekevät aikuiset. Ja onko se enää lahja opettajalle oppilaalta?

Jos lapset antavat opettajalle tai hoitajalle lahjaksi alkoholia, niin poliisilla on oikeus takavarikoida juomat ja lain mukaan poliisit velvoitetaan tekemään ls-ilmoitus  eli opettajien viinojen takia perhe joutuu ls-asiakkaaksi."

Ja kaiken tuon lisäksi, jos asia menee poliisin tietoon, tehdään tutkinta ja lapsi on kuulusteltavana ja poliisin kirjoissa lopun ikää (ei rikosrekisteriä) ja ala-ikäisen kohdalla lastensuojelu hoitaa loput.

Menevätkö opettajien ja hoitajien lahjatoiveet, lastenedun ja oikeuksien edelle? Sitä sopii lahjatoiveiden antajien miettiä.

[/quote]

Vierailija
129/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 14:07"]

Harmitti, kun sain kerran hajuveden lahjaksi ja olen hajusteallerginen. Oli pakko heittää roskiin. Oi miksi, oi miksi vanhemmat eivät kysy etukäteen, sopiiko jokin erikoinen lahja.

äitiyslomalla oleva lto

[/quote]

Miksi et voinut antaa lahjaa jollekin toiselle? Miksi piti heittää roskikseen? Käsittämätöntä!

Terv. Luokanopettaja

Vierailija
130/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Te, jotka paheksutte lahjojen antoa, mites ois lapsen piirtämä kortti, halaus ja kiitos? Se on paras muistaminen ja tod. näk. edes suurin piirtein ansaittu ;)"

Miksiköhän opettajat ja hoitajat eivät itse tee stoppia asialle, vaan ruokkivat sitä joka ikinen kevät esittämällä lahjatoivolistoillaan, jopa julkisuudessa. Ja kaiken kukkaraksi valittavat vielä ettei lahjat olleet tarpeeksi hyviä ja mieluisia.

Samaa ongelmaa ei ole muualla julkisessa sektorissa esim. poliisissa, verohallinnossa, tuomioistuimissa, lastensuojelussa jne. vaikka kansalaiset kuinka tuputtaisi henk.koht.lahjoja, niistä kieltäytytään ja jos otetaan vastaan, niin lahjanantajalle se kerrotaan, ettei henk.koht. lahjoja vaan ne menevät yhteiseen käyttöön tai hyväntekeväisyyteen. 

Vierailija
131/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa lahjaa ei opettaja voi saada kuin luokallinen hyvin kasvatettuja lapsia. T. Ope. 

Vierailija
132/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksen voi antaa, sai ope palkkaa tai ei :D ja kai teillä sen verran medialukutaitoa on, että hoksaatte milloin journalisti on valkannut ajankohtaisen aiheen ja laitellut kyselyä/haastattelupyyntöä eteenpäin. Lisäks, anonyymille palstalle kuka vaan voi kirjoitella opena ja esittää sydänjuuriaan myöten pettynyttä saamiinsa muistamisiin et en ehkä ihan suu vaahdossa lähtis paheksumaan... ;)

Vierailija
133/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:21"]

Parempaa lahjaa ei opettaja voi saada kuin luokallinen hyvin kasvatettuja lapsia. T. Ope. 

[/quote]

Tämä! Kasvattakaa ne kersanne. Yrittäkää edes. Siinä on lahjaa kerrakseen ja koko vuoden edestä. 

Vierailija
134/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:13"]

"Te, jotka paheksutte lahjojen antoa, mites ois lapsen piirtämä kortti, halaus ja kiitos? Se on paras muistaminen ja tod. näk. edes suurin piirtein ansaittu ;)"

Miksiköhän opettajat ja hoitajat eivät itse tee stoppia asialle, vaan ruokkivat sitä joka ikinen kevät esittämällä lahjatoivolistoillaan, jopa julkisuudessa. Ja kaiken kukkaraksi valittavat vielä ettei lahjat olleet tarpeeksi hyviä ja mieluisia.

Samaa ongelmaa ei ole muualla julkisessa sektorissa esim. poliisissa, verohallinnossa, tuomioistuimissa, lastensuojelussa jne. vaikka kansalaiset kuinka tuputtaisi henk.koht.lahjoja, niistä kieltäytytään ja jos otetaan vastaan, niin lahjanantajalle se kerrotaan, ettei henk.koht. lahjoja vaan ne menevät yhteiseen käyttöön tai hyväntekeväisyyteen. 

[/quote]

Näin meilläkin. Emme saa ottaa henkilökohtaisia lahjoja vastaan. Mutta saamme ottaa työyhteisönä jouluna esim. leivonnaisia tai suklaata työyhteisön kahvipöytään. Osastonhoitaja on antanut meille säännön, että henkilökohtaisista lahjoista kieltäydymme.

Lähihoitaja, lastenosasto

Vierailija
135/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parempaa lahjaa ei opettaja voi saada kuin luokallinen hyvin kasvatettuja lapsia. T. Ope. "

Onhan se kiva lahja tuokin, mutta monelle opettajalle paras lahja on lapsen menestys koulussa ja myöhemmin elämässä. Se lahja lämmittää mieltä, vielä vuosikymmenien jälkeen, kun entinen oppilas kertoo elämästään ja näyttää niin onnelliselta ja tasapainoiselta.  

Vierailija
136/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Wilmassa ilmoittanut ettei lahjoja mutta jos haluaa lomakassaani kartuttaa niin tilille voi laittaa.

Vierailija
137/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne opettajat itse noita toivomuslistojaan millekään Ylelle lähetä... Sieltä soitetaan ja inttämällä kaivetaan se vastaus, että mikä olisi kiva lahja, jos oppilaiden olisi pakko lahja tuoda. 

Vierailija
138/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:41"]

Itse olen Wilmassa ilmoittanut ettei lahjoja mutta jos haluaa lomakassaani kartuttaa niin tilille voi laittaa.

[/quote]

Tämä olisi hyvä idea. On niin rasittavaa miettiä lahjoja monelle opettajalle. Opettajat voisivat laittaa tilinumeron, kuten hääkutsussa ja sinne voisi laittaa parikymppiä opettajan tilille kesälomamatkaa varten. Opekin nauttisi enemmän, kuin kipoista ja kupeista.

Vierailija
139/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:41"]

[/quote]

Tämä olisi hyvä idea. On niin rasittavaa miettiä lahjoja monelle opettajalle. Opettajat voisivat laittaa tilinumeron, kuten hääkutsussa ja sinne voisi laittaa parikymppiä opettajan tilille kesälomamatkaa varten. Opekin nauttisi enemmän, kuin kipoista ja kupeista.

[/quote]

Tässä olisi järkeä, mutta enpä taitaisi kehdata. Ahneeksi haukkuisivat kuitenkin, kun eivät kaikki ymmärtäisi ideaa ja lahjoituksen vapaaehtoisuutta. 

Vierailija
140/158 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisin viedä tiukkaa viinaa yhelle päiväkodin tädille, se on niin kuuma pakkaus! Voitas kupittaa yhdessä ja päätyä ties mihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä