Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset suhtautuu huomattavan kauniiseen ihmiseen eri lailla?

Vierailija
20.05.2015 |

Kaveriini oon huomannut suhtauduttavan eri lailla. Ihmiset joko katsovat ihaillen, tai ignooraavat täysin. Kaiketi häntä lähestytään vähemmän ja ihmiset pysyvät etäällä.

Sillä ihmettelen kun tällä palstalla usein kuvitellaan, että kauniin ihmisen elämä on glamouria.

Kaverini on ainakin ykasinäinen ja tuntee itsensä usein hyljeksityksi.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa miehenä tuhrata aikaa liian nätteihin....

Vierailija
2/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:49"]

Mä oon kaunis ja sisäänpäinkääntynyt, paha yhdistelmä. Rumemmat saa olla rauhassa ujoja ja hiljaisia mutta mä oon aina automaattisesti ylimielinen.

[/quote]

Voisitko laittaa kuvan? Jos olet ihan oikeesti kaunis, niin voisin kyllä olla ehkä tukena kun on paha mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 11:27"]

Kaveriini oon huomannut suhtauduttavan eri lailla. Ihmiset joko katsovat ihaillen, tai ignooraavat täysin. Kaiketi häntä lähestytään vähemmän ja ihmiset pysyvät etäällä.

Sillä ihmettelen kun tällä palstalla usein kuvitellaan, että kauniin ihmisen elämä on glamouria.

[/quote]

En tiedä. varmaan kateus. Ajatella että noin on tehty aina! Siis ignooreerattu. Dostojevski jo kirjoitti kirjassaan, että lääkärille (tai jollekin hepulle, oli muistaakseni lääkäri) tuli jotenkin hyvä olo, kun hän jätti kauniin naisen aikuisen tyttären eli päähenkilön sisaren kokonaan huomiotta ja puhui pelkästään äidille. Lääkäri tunsi jotain tyydytystä tästä.

Dostojevski on aika mainio ihmistuntija, mielestäni.

Vierailija
4/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiin siis tuo lääkäri oli käsittääkseni mies, miehetkin siis voivat toimia noin?!!!32

Vierailija
5/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 11:27"]

[/quote]

En tiedä. varmaan kateus. Ajatella että noin on tehty aina! Siis ignooreerattu. Dostojevski jo kirjoitti kirjassaan, että lääkärille (tai jollekin hepulle, oli muistaakseni lääkäri) tuli jotenkin hyvä olo, kun hän jätti kauniin naisen aikuisen tyttären eli päähenkilön sisaren kokonaan huomiotta ja puhui pelkästään äidille. Lääkäri tunsi jotain tyydytystä tästä.

Dostojevski on aika mainio ihmistuntija, mielestäni.

[/quote]

siis sori, sekoilin, jätti naisen kauniin aikuisen tyttären kokonaan huomiotta... sori.

Vierailija
6/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisinko teille sen kohdan? Siteeraan Dostojevskia:

s196

Huomattuaan kohta sisään tullessaan kuinka häikäisevän kaunis Avdotja Romanovna oli, hän yritti koko vierailun aikana jättää tämän kerrassaan huomiotta ja osoittaa sanansa vain Puherija Aleksandrovnalle. Tämä tuotti hänelle erinomaista sisäistä tyydytystä.

Jos on itse tavis ja saa näyttävän kauniin tyttären, niin kaiken näkee ekaa kertaa. Kauniit äidit tietävät varmaan omakohtaisesti. Tai sitten luulevat kaikkien saavan saman kohtelun ihmisiltä. 

Mutta luulin, että pääasiassa naiset tekevät noin. Hitto että tuo Dostojevski on ollut tarkkasilmäinen ihmistuntija. Satoja muitakin huomioita, mitä itsekin tehnyt, ja hän samoin, vaikka siis on mies!!!!

Vierailija
7/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:25"]

Millainen nainen on niin huomattavan kaunis, että ihmisten suhtautuminen muuttuu? Mielestäni niitä ei hirmu paljon ole.

[/quote]

Näistä claudia ainakin?

http://www.iltalehti.fi/mallit/2012020915183995_mp.shtml

Vierailija
8/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 14:09"]

Alemmuuskompleksi. Ei koe olevansa tarpeeksi hyvä ja mielenkiintoinen päästäkseen kauniin ihmisen seuraan ja suosioon. Kauniin ihmisen kanssa ei viihdy, koska tämän kauneus jatkuvasti muistuttaa omista puutteista. Itselläni ei ole näistä syistä ollut koskaan kaunista kaveria, perusnättejä ja tavallisia vain.

[/quote]

Ai tänkö takia mulla on välillä vaikea olla kavereiden kanssa! Ja varsinkin baariin lähtö ahdistaa ja seuraavana päivänä on aina paha mieli.

Vierailija
9/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini on kaunis, älykäs ja todella mukava. Viihdyn hyvin hänen seurassaan. Sen sijaan sellaiset kauniit ihmiset, jotka ovat liian huomiohakuisia ja ulospäinsuuntautuneita, eivät ole niin miellyttäviä.

Vierailija
10/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniin oletetaan olevan niin ihana, että on itsen yläpuolella. Siihen sitten vaikea mennä omaa itseään tarjoamaan, vaikka olisi samaa sukupuoltakin. Koska minussa on kaikki rumaa.

Vierailija
11/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit ihmiset ovat lähtökohtaisesti "ylivoimaisia" ja "uhka". Se on kyllä osa meidän luonnollista "varoiotusjärjestelmää".

Vierailija
12/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että se suhtautuminen riippuu ihan "suhtautujan" omasta itsetunnosta.

Eli ihmiset, jotka ovat sujut itsensä kanssa (ja ovat ihan fiksuja), suhtautuvat ystävällisesti ja ihan niin kuin keneen tahansa.

Ignooraajat saattavat sitten olla kateellisia (pohjautuu huonoon itsetuntoon, vaikka olisivat itsevarman oloisia) ja suhtautuvat kylmästi sen vuoksi.

Osa ignooraajista puolestaan ei välttämättä ole niin varmoja itsestään, ja ignooraus on enemmänkin ujoutta "ihanuuden" edessä.

Vierailija
13/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen tuollainen ja jään aina ulkopuolelle ja ihmiset pitää etäisyyttä. Jossain vaiheessa jos joku mies huomaa että niinsanotusti hyväksyn hänet hän saattaa alkaa hymyilemään ja katsomaan silmiin mutta useat miehetkin on töksähteleviä. ikäiseni naiet pitää jotenkin epämiellyttävänä.

Vierailija
14/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä suhtaudun kaikkiin samalla tavalla, ystävällisesti. Se miten ystävällisyyteni vastaanotetaan, ratkaisee jatkon. Mun silmissä ihminen on kaunis vasta kun tiedän millainen hän oikeasti on; miten ja mistä hän puhuu, miten käyttäytyy, mitkä ovat hänen mielipiteensä, miten hän suhtautuu muihin ihmisiin, onko huomionkipeä jne. Yhtään ainoaa ihmistä en ole tavannut, josta olisin heti ajatellut, että onpa kaunis.

Vierailija
15/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen nainen on niin huomattavan kaunis, että ihmisten suhtautuminen muuttuu? Mielestäni niitä ei hirmu paljon ole.

Vierailija
16/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 11:32"]

Sellaista se on. "Liian" kauniit vieraannuttavat "vähemmän kauniit" immeiset etäälle. Lainausmerkit siksi koska käsitteet ovat omalla tavallaan vähän naurettavia. Mutta niin se menee — kauneus ei aina ole siunaus.

[/quote]

Ei mene. Tuo on kiusaamista.

Vierailija
17/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:25"]

[/quote]

Samaa mieltä. Jossain naistenlehdissä on joskus ollut kuvia kuuluisista filmitähdistä ja huippumalleista ilman meikkiä, jolloin nämä upeat kaunottaret olisivat voineet kulkea rauhassa vaikka missä ilman, että kukaan mies olisi katsonut perään.

Kyllä kauneus aina jonkun verran tälläämistä vaatii. Kaunis ihminen voi siten itse säädellä sitä miltä näyttää ja paljonko huomiota haluaa.

Vierailija
18/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei välttämättä ole siitä ulkonäöstä, vaan jonkun tyyppiset ihmiset ovat luonteeltaan ja olemukseltaan sellaisia, että ne herättävät tuntemattomissakin voimakkaammin tunteita puolesta tai vastaan. Sitä ei kaverina välttämättä ymmärrä, koska itse tulee hyvin toimeen.

Vierailija
19/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:36"]

Kyse ei välttämättä ole siitä ulkonäöstä, vaan jonkun tyyppiset ihmiset ovat luonteeltaan ja olemukseltaan sellaisia, että ne herättävät tuntemattomissakin voimakkaammin tunteita puolesta tai vastaan. Sitä ei kaverina välttämättä ymmärrä, koska itse tulee hyvin toimeen.

[/quote]

Minkä tyyppiset? Mä olen varmaan tuollainen mutta miksi?

Vierailija
20/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kaunis ja sisäänpäinkääntynyt, paha yhdistelmä. Rumemmat saa olla rauhassa ujoja ja hiljaisia mutta mä oon aina automaattisesti ylimielinen.