Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset suhtautuu huomattavan kauniiseen ihmiseen eri lailla?

Vierailija
20.05.2015 |

Kaveriini oon huomannut suhtauduttavan eri lailla. Ihmiset joko katsovat ihaillen, tai ignooraavat täysin. Kaiketi häntä lähestytään vähemmän ja ihmiset pysyvät etäällä.

Sillä ihmettelen kun tällä palstalla usein kuvitellaan, että kauniin ihmisen elämä on glamouria.

Kaverini on ainakin ykasinäinen ja tuntee itsensä usein hyljeksityksi.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena hyvin kaunis mutta ujo. Oli kauheaa asioida miespuolisilla asiakaspalvelijoilla kun he useimmiten menivät ihan lukkoon ja sitä myötä sitten minäkin. Aika on korjannut tämän ongelman, ujo olen yhä.

Vierailija
22/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Helppoa ei ole ystävystyä ihmisten kanssa, kun on kaunis (vaikka olisi kuinka iloinen ja mukava). Ihmiset jähmettyvät ja ovat varauksellisia. Ja monella se kateuden kukkaa alkaa kukkimaan niin, etteivät he edes halua tutustua/nähdä millainen ihminen se kaunis ihminen oikeasti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mun ystävä on aivan jumalaisen kaunis. On lisäksi todella älykäs, hauska ja avoin... 

Yleensä kuitenkin baari-illan aikana minua lähestytään paljon enemmän. En itsekään ole mikään ruma, tyhmä etc., mutta mielestäni ystävä on toista luokkaa. 

Olen ajatellut sen aivan yksinkertaisemman kautta. Eli ajattelevat, että minulta saa helpommin. Se ei kylläkään pidä paikkaansa, mutta etukäteisoletus on tämä. 

Vierailija
24/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaunis ja sen lisäksi superflirtti ystävä. Oli hän missä vaan, niin kohta on käynnissä joku oma juttu seurueen miespuolisen/miespuolisten kanssa. En voi mitään, mutta alkanut häiritsemään kun kavereiden miehet ja työkaverit ym on jatkuvalla "tulilinjalla". Ei voi toki itse mitään sille, että on kaunis, mutta käytökselleen voi. Ylensä nätit ihmiset on aika vetäytyviä ja etäisiäkin varsinkin miehiä kohtaan, mutta ei tämä tapaus.

Vierailija
25/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:59"]Olin nuorena hyvin kaunis mutta ujo. Oli kauheaa asioida miespuolisilla asiakaspalvelijoilla kun he useimmiten menivät ihan lukkoon ja sitä myötä sitten minäkin. Aika on korjannut tämän ongelman, ujo olen yhä.
[/quote]
Mulla on tuota vaivaa että kauniin naisen kanssa asioidessa menee helposti ihan lukkoon, kieli on solmussa ja muutun ääri kömpelöksi??
Mun mielestä kauniissa naisessa on aina joitain erikoisia piirteitä.
Täällä aina puhutaan meikeistä, mutta mistä sitä aina tietää onko joku erityisen meikattu ellei ole selvästi överi tai piilotella jotain näppylöitä.
Onko kappaleen laulaja meikattu vai onko sillä vaan älyttömän hyvä iho?

Vierailija
26/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden superkomean ja tyylikkään miehen. Sen seurassa on ihana olla. En edes toivo, että meidän välille tulis mitään. Haluan vaan joskus ottaa vähän aurinkoa siinä loisteessa. Hän on vaan niin upee.

Vierailija
27/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:59"]Olin nuorena hyvin kaunis mutta ujo. Oli kauheaa asioida miespuolisilla asiakaspalvelijoilla kun he useimmiten menivät ihan lukkoon ja sitä myötä sitten minäkin. Aika on korjannut tämän ongelman, ujo olen yhä. [/quote] Mulla on tuota vaivaa että kauniin naisen kanssa asioidessa menee helposti ihan lukkoon, kieli on solmussa ja muutun ääri kömpelöksi?? Mun mielestä kauniissa naisessa on aina joitain erikoisia piirteitä. Täällä aina puhutaan meikeistä, mutta mistä sitä aina tietää onko joku erityisen meikattu ellei ole selvästi överi tai piilotella jotain näppylöitä. Onko kappaleen laulaja meikattu vai onko sillä vaan älyttömän hyvä iho?

[/quote]

Meikattu.

Vierailija
28/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:59"]Olin nuorena hyvin kaunis mutta ujo. Oli kauheaa asioida miespuolisilla asiakaspalvelijoilla kun he useimmiten menivät ihan lukkoon ja sitä myötä sitten minäkin. Aika on korjannut tämän ongelman, ujo olen yhä. [/quote] Mulla on tuota vaivaa että kauniin naisen kanssa asioidessa menee helposti ihan lukkoon, kieli on solmussa ja muutun ääri kömpelöksi?? Mun mielestä kauniissa naisessa on aina joitain erikoisia piirteitä. Täällä aina puhutaan meikeistä, mutta mistä sitä aina tietää onko joku erityisen meikattu ellei ole selvästi överi tai piilotella jotain näppylöitä. Onko kappaleen laulaja meikattu vai onko sillä vaan älyttömän hyvä iho?

[/quote]

Onhan tuolla nyt ihan kunnolla meikkiä, niin iholla pohjameikkiä kuin ihan reippaasti silmämeikkiä ja huulipunaakin.

Vierailija
29/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemmuuskompleksi. Ei koe olevansa tarpeeksi hyvä ja mielenkiintoinen päästäkseen kauniin ihmisen seuraan ja suosioon. Kauniin ihmisen kanssa ei viihdy, koska tämän kauneus jatkuvasti muistuttaa omista puutteista. Itselläni ei ole näistä syistä ollut koskaan kaunista kaveria, perusnättejä ja tavallisia vain.

Vierailija
30/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ainakin jännittää kauniiden naisten seura (olen itsekin siis nainen). Heistä tulee sellainen vaikutelma, että todennäköisesti eivät edes olisi kiinnostuneita ystävystymään tavallisemman näköisen kanssa, joten pitäydyn itse etäisenä. Kauniista tulee vaikutelma, että he ovat jo valmiiksi suosittuja ja "piireissä" ja että he todennäköisesti eivät tietenkään haluisi tutustua minuun lähemmin, koska ovat niin kauniita. Tämä on vain tunne, mutta näin koen asian.

Vierailija
31/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 14:25"]

Itseäni ainakin jännittää kauniiden naisten seura (olen itsekin siis nainen). Heistä tulee sellainen vaikutelma, että todennäköisesti eivät edes olisi kiinnostuneita ystävystymään tavallisemman näköisen kanssa, joten pitäydyn itse etäisenä. Kauniista tulee vaikutelma, että he ovat jo valmiiksi suosittuja ja "piireissä" ja että he todennäköisesti eivät tietenkään haluisi tutustua minuun lähemmin, koska ovat niin kauniita. Tämä on vain tunne, mutta näin koen asian.

[/quote]

Mulla on tämä tunne niiden naisten seurassa, jotka ovat todella kauniita ja lisäksi käyttävät paljon meikkiä, kalliita vaatteita ja ovat todella huoliteltuja joka päivä, arkenakin. Musta tuntuu, että he suhtautuvat minuun halveksivasti, koska olen ruma, en osaa enkä jaksa meikata päivittäin, eikä minulla ole varaa kalliisiin, muodinmukaisiin vaatteisiin. Eli koska en yritä tarpeeksi näyttääkseni paremmalta, se tekee minusta heidän silmissään huonomman ihmisen. Joten ainakaan näitä todella laittautuneita naisia en edes jaksa lähestyä, koska ajattelen heidän olevan niin ulkonäkökeskeisiä, ettei heitä kiinnosta keskustella kanssani. Heistä tulee myös usein kylmä ja kova vaikutelma.

Sen sijaan luonnollisemman, maanläheisemmän, persoonallisemman oloiset naiset eivät tunnu minusta niin uhkaavilta, vaikka olisivatkin todella kauniita. Mulla on joitain tällaisia kavereita, jotka ovat ihan mielettömän kauniita, mutta kukaan heistä ei ole joka päivä viimeisen päälle tälläytynyt korkkarit-merkkilaukku-kalliit vaatteet-tyyppi, vaan tyyliltään rennompi ja boheemimpi. Luulen että se on tosi paljon pukeutumisesta ja meikin määrästä kiinni, uskaltaako ihmiset lähestyä. Rennompi ja luonnollisempi tyyli tekee ihmisestä helpommin lähestyttävän. Näillä mun kavereilla ei ole kyllä koskaan ollut seurasta pulaa, vaikka eivät edes ole erityisen ulospäinsuuntautuneita, pikemminkin ujoja.

Vierailija
32/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen suoraan sanottuna ruma ja homssuinen. Nyt olen löytänyt oman tyylini ja tajunnut miten nätit kasvonpiirteet omistan. Olenkin nykyään meikattuna ja korkeissa koroissa aika kaunotar. Ongelmana on vain ujous, tuntuu todella kiusalliselta kun saan jatkuvasti kehuja ihan tuntemattomilta varsinkin ulkomailla. Älkää nyt siis käsittäkö väärin, kivahan se on kehuja saada, mutta jos joku tuntematon tulee kehumaan ihan yhtäkkiä, ilman aikaisempaa kontaktia, menen ihan lukkoon. Hyvä että pystyn kiitokset sanomaan. Ennen sain pelätä että joku känniääliö tulee vittuilemaan, joten olen vieläkin jatkuvasti varuillani.

Saatankin näyttää ylimieliseltä ja jäykältä, vaikka olen todellisuudessa vain ujo ja todella ahdistunut ihminen. Varmaan joku tulee tähänkin sanomaan että miksi en voi sitten olla meikkaamatta ja olla vaan tavis jos huomio ahdistaa? No kun olen niin perfektionisti. Itsetuntoni riippuu täysin ulkonäöstäni, tiedän ettei ole tervettä mutta minkäs teet. Olisihan se mukava jos muillakin naisilla olisi vähän enemmän mielikuvitusta ulkonäkönsä suhteen, näyttää siltä että useimmat ikäiseni naiset valitsevat sen "turvallisen" vaihtoehdon, pitkät hiukset, joku parkatakki tai vastaava, pillifarkut ja tennarit tai muut käytännölliset kengät. Ravintolassakin ihmettelin itse hyvin pukeutuneena kun siellä oli porukkaa ihan arkivaatteissa.

Olen myös kuullut että 80-luvulla vielä näki paljon eri tyylisiä ihmisiä jopa Suomessa, nykyään teinitkin pukeutuvat tylsästi.

Vierailija
33/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä haikailisi 80-luvun pukeutumistyylejä takaisin. Googlaapa vaikka kuvia.

Vierailija
34/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. "Liian" kauniit vieraannuttavat "vähemmän kauniit" immeiset etäälle. Lainausmerkit siksi koska käsitteet ovat omalla tavallaan vähän naurettavia. Mutta niin se menee — kauneus ei aina ole siunaus.

Vierailija
35/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu mitä kauneudella tarkoitetaan. Minä kartan naisia jotka ovat ihan hirvittävällä määrällä meikkiä saaneet itsensä näyttämään joltain missiltä. Mun mielestä sellaiset on pelottavan pinnallisia eikä edes kauniita, vaikka moni heitä voi kauniina pitää. Luonnonkauniita ja ystävällisiä naisia ei kyllä ole mitään tarvetta vältellä, siinä ne menee missä muutkin ihmiset. Eiköhän se ole luonteesta kiinni. Ei kukaan varmaan viihdy koppavan kotkan seurassa.

Vierailija
36/38 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus hämmentää ja kauniin oletetaan usein olevan ylimielinen. Etenkin, jos on ujo.

Vierailija
37/38 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 11:48"]

Kauniin oletetaan olevan niin ihana, että on itsen yläpuolella. Siihen sitten vaikea mennä omaa itseään tarjoamaan, vaikka olisi samaa sukupuoltakin. Koska minussa on kaikki rumaa.

[/quote]

Kun tuohon kauneuteen lisätään vielä upporikkaus niin kovin vaikeaahan se yhteydenpito on. Ei kateuden vuoksi vaan siksi että jos minä menen kauniin ja rikkaan kotiin kestitettäväksi niin minun pitäisi kyetä tarjoamaan vastavuoroisesti yhtä hulppea vastavierailu. Realistina tajuan ettei se ole mahdollista koska en saa lottovoittoa enkä ala ottamaan pikavippejä kustantaakseni jotain joka ylittää maksukykyni. Senpä vuoksi pysyn kauniin ja rikkaan kanssa mieluummin hyvänpäiväntuttuna kuin ystävystyisin enemmän. On realismia myöntää se, etteivät omat rahkeet riitä "piirien" tasoon. Muuten en kyllä ajattele mitään negatiivista tuosta kauniista ja rikkaasta naisesta. Hän on kiva ihminen ja ansaitseekin hyvän elämän.

Vierailija
38/38 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up