Nuori valmistuu ammattiin rimaa hipoen; juhlisitko?
Nuoreni valmistuu maaliskuussa kauppaoppilaitoksesta. Koulu mennyt joten kuten ponnistelematta. Ammattilainen ei todellakaan ole, eikä alalle kuulemma aio. Silloin 3 vuotta sitten tuonne meni kun "ei lukioon riittänyt" ja kaveritkin meni.
Kertaakaan en ole nähnyt hänen opiskelevan, koulun eteen ponnistelevan. On kai siellä vaaditut suorittanut kun paperit saa.
Rehellisesti tuntuisi oudolta juhlia tällaista. Pyytää sukua koolle...Ei.
Jos Vien hänet syömään tms ja siinä se.
Vai miten itse toimisit tässä tapauksessa?
Ostaisitko esim lahjan kuitenkin ?
Kommentit (43)
Hän on suorittanut koulun sitoutumalla siihen moneksi vuodeksi. Joten kyllä itse juhlistaisin sitä. Ihan sama, vaikkei niitä töitä koskaan tekisi niin koulusta valmistuminen on aina juhlimisen arvoista.
Siitäkö tässä nyt on kyse, että et ole nähnyt lapsesi hiki päässä tutkinnon eteen ponnistavan, ja sinun mielestäsi niin pitäisi olla juhlien eteen tehnyt? Koulu asettaa tutkintovaateet, et sinä. Jos hän on vaaditut suorittanut, hän on tutkintonsa suorittanut. As simple as that.
Se, että juhlitteko koulusta valmistumista, on sitten oma asianne, huomioonottaen tietysti koronaan liittyvät kokoontumirajoitukset ja riskiryhmäläiset jne. Juhlitaanko kyseistä tutkintoa yleisesti ja miten, haluaako lapsi itse juhlia ja jos, niin kuinka isosti jne.