Juon(ko) liikaa viiniä
Olen tiedostanut juovani liikaa viiniä. Arki-iltaisin menee parista lasiin pulloon ja perjantaina ja lauantaina vähintään pullo. Juon kuitenkin "maun" takia: en voi juoda mielestäni huonoja viinejä ja harvoja muita alkoholijuomia, mutta niistä viineistä joista pidän en saa tarpeekseni. Etenkään täyteläisistä punkuista.
Nytkin euroviisuja katsoessa on mennyt kohta pullo punkkua. Huomenna on onneksi vapaapäivä niin saan nukkua pitkään. Vaikka illan pämppäilystä on pieni darra aamulla, hoidan kuitenkin työni kunnolla, eikä minulla ole lapsia joille näyttää huonoa esimerkkiä. Juomiseni ei vaikuta muuhun elämääni, mutta määrät pelottavat. Olen riippuvainen, sillä vaikka tiedostan juovani liikaa ja olen monesti yrittänyt vähentää/lopettaa useasti, en ole ikinä onnistunut, maksimissaan olen ollut ilman viiniä noin kuukauden, mutta jotain juttua olen alkanut juhlistaa ja korkki auennut.
Onko av:llä muita viiniin koukuttaneita? Odottaako muut wine-o'clockia?
Kommentit (22)
Mielestäni juot aika paljon ja se on huomioitavaa, että olet siitä riippuvainen. Itseeni en pysty vertaamaan, en ole koskaan tykännyt viineistä, niin kuin en monesta muustakaan alkoholista. Juon korkeintaan yhden siiderin "saunajuomaksi" muutaman kerran vuodessa. Oman terveytesi (niin psyykkisen kuin fyysisenkin) tähden ehdotan, että luovut ainakin jokailtaisesta lipittämisestä ja säästät sen juhlahetkiin tai edes viikonloppuun.
Varmaa kivasti ahdistaa mieltä toi sun juominen ap?koska tiedät itekkin ettei tossa ole mitään normaalia tai ok vaan olet riippuvainen.eikä viinin lipittäminen tee susta yhtään sen vähempää/hienompaa juoppoa kun vetäisit kossua.