Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juon(ko) liikaa viiniä

Vierailija
19.05.2015 |

Olen tiedostanut juovani liikaa viiniä. Arki-iltaisin menee parista lasiin pulloon ja perjantaina ja lauantaina vähintään pullo. Juon kuitenkin "maun" takia: en voi juoda mielestäni huonoja viinejä ja harvoja muita alkoholijuomia, mutta niistä viineistä joista pidän en saa tarpeekseni. Etenkään täyteläisistä punkuista. 

Nytkin euroviisuja katsoessa on mennyt kohta pullo punkkua. Huomenna on onneksi vapaapäivä niin saan nukkua pitkään. Vaikka illan pämppäilystä on pieni darra aamulla, hoidan kuitenkin työni kunnolla, eikä minulla ole lapsia joille näyttää huonoa esimerkkiä. Juomiseni ei vaikuta muuhun elämääni, mutta määrät pelottavat. Olen riippuvainen, sillä vaikka tiedostan juovani liikaa ja olen monesti yrittänyt vähentää/lopettaa useasti, en ole ikinä onnistunut, maksimissaan olen ollut ilman viiniä noin kuukauden, mutta jotain juttua olen alkanut juhlistaa ja korkki auennut. 

Onko av:llä muita viiniin koukuttaneita? Odottaako muut wine-o'clockia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy yksi! Määräni ovat paljon pienemmät kuin sinulla (pullo tai kaksi viikossa, erittäin kuivaa valkoviiniä). Aina jos on puhetta nähdä ystävien kanssa, ehdotan joko suoraan viini-iltaa, tai "ovelasti" aloitan suklaa/juusto-illasta ja sitten ehdotan itse niiden kaveriksi viiniä jos ystäväni eivät "tajua" ehdottaa siihen kylkeen viiniä.

Vaikka juon normaalin rajoissa, olisi elämäni tyhjää ilman viiniä.

Vierailija
2/22 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en ole ikinä vaan ymmärtäny viinin hienoutta. Maistuu ihan kamalalle. Ilmeisesti missaan jotaki suurta..,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun lähden juomaan tyttöjen kanssa, ostan itselleni kaksi pulloa viiniä. Sen lisäksi juon vielä muutaman siiderin. Mielestäni tämä on paljon.. Olen alle 25v.

Vierailija
4/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:58"]

Mää en ole ikinä vaan ymmärtäny viinin hienoutta. Maistuu ihan kamalalle. Ilmeisesti missaan jotaki suurta..,

[/quote]

Minäkin vihasin ennen viinejä. Jotkut harvat, makeat, siiderimäiset kuoharit menivät, mutta valkkari ja punkku ei ikinä! Sitten opettelin juomaan valkkaria: lasi siellä täällä ruoan kanssa ja kas kummaa opin juomaan niitä ja arvostamaan tiettyjä ominaisuuksia. Sitten yksissä cocktail-tilaisuuksissa maistoin punaviiniä tumman suklaan kanssa ja mitä ihmettä! Sehän oli todella hyvää! Nykyään ei mene melkein yksikään valkkari vaan juon lähestulkoot pelkkää punaviiniä. 

Kaljaa, vahvoja shotteja ja ällömakeita siidereitä ja lonkeroita en ole ikinä juonut. Kun aloin käyttää alkoholia join kuivia siidereitä ja makeita miksauksia.

Vierailija
5/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:03"]

Itse kun lähden juomaan tyttöjen kanssa, ostan itselleni kaksi pulloa viiniä. Sen lisäksi juon vielä muutaman siiderin. Mielestäni tämä on paljon.. Olen alle 25v.

[/quote]

Tässä onkin se "erityisen" huolestuttavaa, että olen 22 vuotta. T. AP

Vierailija
6/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi joka täytti elämänsä noin ap:n ikäisenä alkohollilla. :-( En juonut viiniä vaan kaljaa. Se lähti alkuun saunakaljasta ja kerran kaupan kassalla heräsin siihen, että olin ostamassa itselleni maanantai päivänä 12 jälkeen lounastauolle (!) salaattitiskin salaatin kaveriksi kahta kaljaa... Se säikäytti, mutta meni useampi vuosi kunnes alkoholinkäyttöni normalisoitui. 

Vierailija
7/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, on se ehkä vähän liikaa jos pullo per päivä, naisen riskiannos on kai 16 viikossa ja yks annos on 12cl viiniä...No ite juon siideriä tai viiniä ton verran viikossa ja mietin samaa... Pystytkö olemaan muutaman päivän kokonaan ilman?

Vierailija
8/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:13"]

Hmm, on se ehkä vähän liikaa jos pullo per päivä, naisen riskiannos on kai 16 viikossa ja yks annos on 12cl viiniä...No ite juon siideriä tai viiniä ton verran viikossa ja mietin samaa... Pystytkö olemaan muutaman päivän kokonaan ilman?

[/quote]

Pystyn jos on "pakko". (Joku kylässä, itse reissussa, töissä pitää olla ekstra-skarppina) Jos ei ole mitään tavallisesta poikkeavaa niin ajattelen, ettei lasi tai kaksi mitään haittaa.

Vierailija
9/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wine-o'clock, huippu termi :--D

Vierailija
10/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin meee kossua nyt ! Hiks! Huomenna töihin mutta ei haittaa..!

Vierailija
11/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä kalorimääriä vetelet, yks viinilasi voi vastata yhtä kakkupalaa.

Vierailija
12/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itseäkin kiinnostaisi mikä on liikaa, ihan terveydellisesti... koitan nykyään olla kokonaan juomatta su-ke, to pitää ottaa pari ja pe-la sitten enemmän että on selvinnyt taas työviikosta...Paitsi nyt meni muutama tänään euroviisujen kunniaks ettei se sit ihan niin tarkkaa oo :D ja kesäloma on tietty poikkeus!

Vierailija
13/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä skippaan välillä syömisiä, jotta en lihoisi illan ryyppäämisistä... T. 20 vee

Tiedän, SAIRASTA! Tää tulee tappaan mut.

Vierailija
15/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:27"]Hirveitä kalorimääriä vetelet, yks viinilasi voi vastata yhtä kakkupalaa.
[/quote]

Paskapuhetta, lasi viiniä on n.100 kcal.

Vierailija
16/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:27"]Hirveitä kalorimääriä vetelet, yks viinilasi voi vastata yhtä kakkupalaa. [/quote] Paskapuhetta, lasi viiniä on n.100 kcal.

[/quote]

Tai sitten hän vain maistelee kakkupalaa ;) *värikäs viinilasin kilistys*

Vierailija
17/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseesi; juot.

Vierailija
18/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:27"]Hirveitä kalorimääriä vetelet, yks viinilasi voi vastata yhtä kakkupalaa. [/quote] Paskapuhetta, lasi viiniä on n.100 kcal.

[/quote]

Tai sitten hän vain maistelee kakkupalaa ;) *värikäs viinilasin kilistys*

[/quote]

:DDd

Vierailija
19/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nuorena vetelin kaikkea menemään räkäposkella tai parasta oli vahvin kirkas, sit aloin seurustelemaan ja lopetin kokonaan n. 6 vuodeksi, sit erosin ja nykyään luen suosituksia ja testailen kaikkea ja ostan vain laatua, tietysti keräilen paljon kaikkea (kaapissa tavaraa melkein 10 000e edestä ://) talvi-iltoina ruoan kanssa, jos on ystäviä käymässä niin ehkä 1 tai 2 lasia, on nykyään ihan kuin joku fobia se humaltuminen vaikka ennen joi vain sen takia.... lapsetkin saa maistaa jos haluavat, mutta ei heillä ole päihteisiin mitään intressejä johtuu varmaan siitä kun kaikki sallittua... mielestäni aika paljon, jos peräti 7 pulloa viikossa, jossain vaiheessa voi tulla vapina varmaan, ku "unohtaa" ottaa :D ystävän poika juo viikottain ja vasta pari vuotta viettänyt alkoholin parissa, vkl la-su menee vavisten ja nykien sängyssä.... suku alkoholisteja täynnä isän puolelta...

Vierailija
20/22 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:52"]

Itse nuorena vetelin kaikkea menemään räkäposkella tai parasta oli vahvin kirkas, sit aloin seurustelemaan ja lopetin kokonaan n. 6 vuodeksi, sit erosin ja nykyään luen suosituksia ja testailen kaikkea ja ostan vain laatua, tietysti keräilen paljon kaikkea (kaapissa tavaraa melkein 10 000e edestä ://) talvi-iltoina ruoan kanssa, jos on ystäviä käymässä niin ehkä 1 tai 2 lasia, on nykyään ihan kuin joku fobia se humaltuminen vaikka ennen joi vain sen takia.... lapsetkin saa maistaa jos haluavat, mutta ei heillä ole päihteisiin mitään intressejä johtuu varmaan siitä kun kaikki sallittua... mielestäni aika paljon, jos peräti 7 pulloa viikossa, jossain vaiheessa voi tulla vapina varmaan, ku "unohtaa" ottaa :D ystävän poika juo viikottain ja vasta pari vuotta viettänyt alkoholin parissa, vkl la-su menee vavisten ja nykien sängyssä.... suku alkoholisteja täynnä isän puolelta...

[/quote]

Tossa ei ollut kyllä päätä eikä häntää? Ketkä niitä juoppoja oli? Sinä laatujuominesi? Nuoruuden sinäsi? Naapurin tenava? Kenen suku isän puolelta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi