Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peukutusgallup: Harvinaisimmat allergiat

Vierailija
19.05.2015 |

Mille luulet, ettei kukaan ole allerginen?

Peukku ylös, jos samaa mieltä, peukku alas, jos tunnet/tiedät kyseisestä allergiasta kärsivän.

Aloitan: suola

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timantti

Vierailija
2/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kana (puhdas kana, hormoneille ja antibiooteille voi monikin olla ja niitä saattaa jääminä löytyä)

Vierailija
4/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raa'an perunan kuoriminen

(Pakko kokeilla, pahoittelen, jos on ihan yleinen)

Vierailija
5/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on allerginen raa'alle perunalle ja jos käsissä on pienikin haava, alkaa järjetön kirvely ja kipu, joka heijastuu ranteisiin asti kun haavaan pääsee perunaa. En voi myöskään syödä perunaa raakana. Tosin hanskat kädessä onnistuu eli en itse kuorimiselle ole allerginen. :D

Vierailija
6/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:11"]Ap on allerginen raa'alle perunalle ja jos käsissä on pienikin haava, alkaa järjetön kirvely ja kipu, joka heijastuu ranteisiin asti kun haavaan pääsee perunaa. En voi myöskään syödä perunaa raakana. Tosin hanskat kädessä onnistuu eli en itse kuorimiselle ole allerginen. :D
[/quote]

Täällä ei iho-oireita, jos kädet ei ole rikki, vaan armotonta aivastelua. 4

Vierailija
7/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesi

Vierailija
8/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on allerginen kanalle. Ihan suomalaista broileria ollaan tarjottu, eli ei oo mitään antibioottijäämiä ja hormoneitahan ei suomalaisessa kotieläintuotannossa saa käyttää lainkaan.

Vierailija
9/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:16"]

Mun lapsi on allerginen kanalle. Ihan suomalaista broileria ollaan tarjottu, eli ei oo mitään antibioottijäämiä ja hormoneitahan ei suomalaisessa kotieläintuotannossa saa käyttää lainkaan.

[/quote]

Miten oireilee? Uskon kyllä, mutta se oli listassani aineista, joiden en ole ikinä kuullut aiheuttavan allergiaa.

Vierailija
10/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli, vanilja ja inkivääri.

Vierailija
11/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka

Vierailija
12/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:16"]

[/quote]

Miten oireilee? Uskon kyllä, mutta se oli listassani aineista, joiden en ole ikinä kuullut aiheuttavan allergiaa.
[/quote]

Hän on suolioireinen allergikko eli oire tulee reilun vuorokauden viiveellä broilerin syömisestä. En tiedä, miltä oire tuntuu, kun lapsi on niin pieni, ettei osaa kuvailla, mutta ilmeisesti maha menee kipeäksi. Eniten se vaikuttaa yöllä ja silloin hän havahtuu itkemään, vinkuu ja potkii unissaan ja lisäksi vetää itseään jäykäksi. Pahimmillaan hän itkee jopa tunnin välein ja tätä saattaa jatkua useita öitä vaikka syöty annos olisi ollut vain parin teelusikan verran.

Vierailija
13/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi

Vierailija
14/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo vesi- ja suola-allergia oikein ilmenee, alapeukuttajat? Ihminen on aika pulassa jo omien ruumiinnesteidensä kanssa, josvesi ja/tai suola aiheuttavat oireita.

Vierailija
15/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:16"]

[/quote]

[/quote]

Hän on suolioireinen allergikko eli oire tulee reilun vuorokauden viiveellä broilerin syömisestä. En tiedä, miltä oire tuntuu, kun lapsi on niin pieni, ettei osaa kuvailla, mutta ilmeisesti maha menee kipeäksi. Eniten se vaikuttaa yöllä ja silloin hän havahtuu itkemään, vinkuu ja potkii unissaan ja lisäksi vetää itseään jäykäksi. Pahimmillaan hän itkee jopa tunnin välein ja tätä saattaa jatkua useita öitä vaikka syöty annos olisi ollut vain parin teelusikan verran.
[/quote]
Meillä on kaksi broilerille allergista lasta. Oireilevat todella voimakkaasti kananmunasta. Allergologi epäili, että proteiinirakenne olisi broilerissa ja kananmunassa samankaltainen. Ohiksena iskin tähän teidän kahden keskusteluun...

Vierailija
16/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudanliha

Vierailija
17/35 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla etsittiin kauan allergiaoireiden syytä ja silloin lääkäri allergiapolilla kertoi että allerginen voi olla jopa toiselle ihmiselle ja siemennesteelle. Itse olen lapsena ollut allerginen kanalle ja melkein kaikelle lihalle. Riistalle en. Olin nikn voimakkaasti vilja-allerginen että eläinten ruokavalio vaikutti vielä minuunkin. Nyt olen allerginen mm. kanelille.

Vierailija
18/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:14"]

Miten tuo vesi- ja suola-allergia oikein ilmenee, alapeukuttajat? Ihminen on aika pulassa jo omien ruumiinnesteidensä kanssa, josvesi ja/tai suola aiheuttavat oireita.

[/quote]

vesiallergia ilmenee lähinnä ihoärsytyksenä, kun iho on tekemisissä veden kanssa. Usein allergikot eivät voi käydä päivittäin suihkussa, uida tai pestä käsiä vedellä. Veden juomista ei allergia onneksi estä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aquagenic_urticaria

Vierailija
19/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut.