Peukutusgallup: Harvinaisimmat allergiat
Mille luulet, ettei kukaan ole allerginen?
Peukku ylös, jos samaa mieltä, peukku alas, jos tunnet/tiedät kyseisestä allergiasta kärsivän.
Aloitan: suola
Kommentit (35)
Kana (puhdas kana, hormoneille ja antibiooteille voi monikin olla ja niitä saattaa jääminä löytyä)
Raa'an perunan kuoriminen
(Pakko kokeilla, pahoittelen, jos on ihan yleinen)
Ap on allerginen raa'alle perunalle ja jos käsissä on pienikin haava, alkaa järjetön kirvely ja kipu, joka heijastuu ranteisiin asti kun haavaan pääsee perunaa. En voi myöskään syödä perunaa raakana. Tosin hanskat kädessä onnistuu eli en itse kuorimiselle ole allerginen. :D
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:11"]Ap on allerginen raa'alle perunalle ja jos käsissä on pienikin haava, alkaa järjetön kirvely ja kipu, joka heijastuu ranteisiin asti kun haavaan pääsee perunaa. En voi myöskään syödä perunaa raakana. Tosin hanskat kädessä onnistuu eli en itse kuorimiselle ole allerginen. :D
[/quote]
Täällä ei iho-oireita, jos kädet ei ole rikki, vaan armotonta aivastelua. 4
Mun lapsi on allerginen kanalle. Ihan suomalaista broileria ollaan tarjottu, eli ei oo mitään antibioottijäämiä ja hormoneitahan ei suomalaisessa kotieläintuotannossa saa käyttää lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:16"]
Mun lapsi on allerginen kanalle. Ihan suomalaista broileria ollaan tarjottu, eli ei oo mitään antibioottijäämiä ja hormoneitahan ei suomalaisessa kotieläintuotannossa saa käyttää lainkaan.
[/quote]
Miten oireilee? Uskon kyllä, mutta se oli listassani aineista, joiden en ole ikinä kuullut aiheuttavan allergiaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:16"]
[/quote]
Miten oireilee? Uskon kyllä, mutta se oli listassani aineista, joiden en ole ikinä kuullut aiheuttavan allergiaa.
[/quote]
Hän on suolioireinen allergikko eli oire tulee reilun vuorokauden viiveellä broilerin syömisestä. En tiedä, miltä oire tuntuu, kun lapsi on niin pieni, ettei osaa kuvailla, mutta ilmeisesti maha menee kipeäksi. Eniten se vaikuttaa yöllä ja silloin hän havahtuu itkemään, vinkuu ja potkii unissaan ja lisäksi vetää itseään jäykäksi. Pahimmillaan hän itkee jopa tunnin välein ja tätä saattaa jatkua useita öitä vaikka syöty annos olisi ollut vain parin teelusikan verran.
Miten tuo vesi- ja suola-allergia oikein ilmenee, alapeukuttajat? Ihminen on aika pulassa jo omien ruumiinnesteidensä kanssa, josvesi ja/tai suola aiheuttavat oireita.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:16"]
[/quote]
[/quote]
Hän on suolioireinen allergikko eli oire tulee reilun vuorokauden viiveellä broilerin syömisestä. En tiedä, miltä oire tuntuu, kun lapsi on niin pieni, ettei osaa kuvailla, mutta ilmeisesti maha menee kipeäksi. Eniten se vaikuttaa yöllä ja silloin hän havahtuu itkemään, vinkuu ja potkii unissaan ja lisäksi vetää itseään jäykäksi. Pahimmillaan hän itkee jopa tunnin välein ja tätä saattaa jatkua useita öitä vaikka syöty annos olisi ollut vain parin teelusikan verran.
[/quote]
Meillä on kaksi broilerille allergista lasta. Oireilevat todella voimakkaasti kananmunasta. Allergologi epäili, että proteiinirakenne olisi broilerissa ja kananmunassa samankaltainen. Ohiksena iskin tähän teidän kahden keskusteluun...
Mulla etsittiin kauan allergiaoireiden syytä ja silloin lääkäri allergiapolilla kertoi että allerginen voi olla jopa toiselle ihmiselle ja siemennesteelle. Itse olen lapsena ollut allerginen kanalle ja melkein kaikelle lihalle. Riistalle en. Olin nikn voimakkaasti vilja-allerginen että eläinten ruokavalio vaikutti vielä minuunkin. Nyt olen allerginen mm. kanelille.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:14"]
Miten tuo vesi- ja suola-allergia oikein ilmenee, alapeukuttajat? Ihminen on aika pulassa jo omien ruumiinnesteidensä kanssa, josvesi ja/tai suola aiheuttavat oireita.
[/quote]
vesiallergia ilmenee lähinnä ihoärsytyksenä, kun iho on tekemisissä veden kanssa. Usein allergikot eivät voi käydä päivittäin suihkussa, uida tai pestä käsiä vedellä. Veden juomista ei allergia onneksi estä.
Timantti