Törkeä Mll lastenhoitaja aiheutti meille paljon harmia
Ketuttaa koko tyyppi niin paljon, että tekis mieli jättää tyel maksut maksamatta. Seuraako tätä kukaan muu kuin hoitaja itse, että onko maksettu vai ei? Tämä hoitaja siis makoili sängyllä ja luki kirjaa, kun lapset leikki keskenään (esikoinen osaa puhua ja kertoi tämän ja hoitaja naama punaisena myönsi), söi salaa meidän ruokia, ei huolehtinut lasten pottailusta ja vaipanvaihdosta, hukkasi meidän tärkeitä tavaroita (hyvä kysymys, mitä hän niillä teki!!), joita sitten etsitiin tuntikausia, aiheutti lapsille suoranaisia vaaratilanteita, mm jättämällä esikoisen yksin ulos, autotie vieressä. Tai voiko vaatia Mll:ltä tai hoitajalta osan palkasta takaisin, kun ei töitään tehnyt ja meille tuli tuntikausien lisätyöt hänestä.
Kommentit (82)
Itse olen useamman lapsen äiti ja nuorena kokemattomana lukiolaisena tein paljon mll:n lastenhoitokeikkaa, siis noin 20vuotta sitten. Itse hoidin hommani hyvin mutta kauhulla muistan eräitä hirveitä perheitä ja hankalia lapsia. Lapset olivat aina ihania mutta usein täysin kotihoidettuja ja täysin vieraisiin tottumattomia. Muistan kädet tärisseenä kantaneeni ja hyssyttäneeni ja laulaneeni huutavaa yksivuotiasta tuntitolkulla. Kyllä siinä sai todella tehdä töitä. Isompien kanssa olikin ihanaa ja otin lopulta muutaman ihanan vakkariperheen joilla riitti keikkaa.
Että respectiä myös niille hoitajille. Itselläni ei edes ollut rahapulaa mutta en vain nuorena osannut sanoa ei kun vanhemmat pyysivät..
Mitä minä olen nyt sukulais- ja kaverin lapsia vähän katellut päälle, niin en ole itsekään kauheasti leikkinyt, vaan seurannut makuuasennosta. Mutta jos palkkaa maksettaisiin, niin pitäisihän sitä sitten.
Mulla oli kai vähän sama juttu, löysin perseestäni reiän, enkä tiedä miten se on sinne tullut. Silloin tällöin sieltä tulee jotain pahalta haisevaa kamaa. Kuka sen on mun perseeseen laittanut! Mitä sille pitää tehdä!? Kenen syy!???
Hei varsinaissuomesta oleva mll-hoitaja ootko vielä täällä?!
Mun piti kysellä paria asiaa, kun pitäisi saada kesällä hoitaja ujolle 2veelle synnytyksen ajaksi. Onko mun mahdollista saada joku tietty hoitaja (nähdä ennen valintaa), vaikka en edes varmuudella tiedä hoitoaikataulusta? Olen niin paljon näistä hoitajista pahaa kuullut että tahtoisin etukäteen tavata.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:36"]Hei varsinaissuomesta oleva mll-hoitaja ootko vielä täällä?!
Mun piti kysellä paria asiaa, kun pitäisi saada kesällä hoitaja ujolle 2veelle synnytyksen ajaksi. Onko mun mahdollista saada joku tietty hoitaja (nähdä ennen valintaa), vaikka en edes varmuudella tiedä hoitoaikataulusta? Olen niin paljon näistä hoitajista pahaa kuullut että tahtoisin etukäteen tavata.
[/quote]
Et ilmaiseksi. Hoitajan voi tilata tutustumiskäynnillekin, minimaksu on kahdelta tunnilta eli 16,40€. Sun ei tarvitse lähteä mihinkään mutta voit seurailla kun hoitaja on lapsen kanssa.
Huomaathan ettei mll eikä hoitaja pysty antamaan 100% varmuutta että hoitaja pääsee nopealla varoitusajalla?
Kampaajalla oli niin paskaa palvelua ja hiuksiin tuli huono väri niin en viitsi maksaa loppusummasta alvin osuutta lainkaan. Tuota öööh...
Yhteys Mll:ään ettei jatka samanlaista käytöstä.
Yhteys teidän kunnan mll toimistoon, saat varmasti sovittua ettei tarvi maksaa ja he saavat antaa potkut tollaselle
Teet valituksen hänestä sinne Mml:ään!!!!
Hah hah! Saa taas sotahullut vähän nenilleen!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:52"]Hah hah! Saa taas sotahullut vähän nenilleen!
[/quote]
Joo. Jos punaiset olisivat voittaneet, niin....
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:47"]
Kampaajalla oli niin paskaa palvelua ja hiuksiin tuli huono väri niin en viitsi maksaa loppusummasta alvin osuutta lainkaan. Tuota öööh...
[/quote]
Kyllä mä olen vaatinut kampaajalta kerran uudet raidat, kun ne, mitä hän teki, oli huonot, eikä näkyneet. Kavereille on tehty koko väri uusiksi, kun eka meni pilalle jne. Etkö itse uskalla sanoa kampaajalle, jos et saa sitä, mitä tilaat?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:36"]
Hei varsinaissuomesta oleva mll-hoitaja ootko vielä täällä?! Mun piti kysellä paria asiaa, kun pitäisi saada kesällä hoitaja ujolle 2veelle synnytyksen ajaksi. Onko mun mahdollista saada joku tietty hoitaja (nähdä ennen valintaa), vaikka en edes varmuudella tiedä hoitoaikataulusta? Olen niin paljon näistä hoitajista pahaa kuullut että tahtoisin etukäteen tavata.
[/quote]
Mll hoitovälitys taitaa olla kesällä kiinni. Ja pitäisköhän tosta maksaa päivystysmaksuakin, kun pitää olla hälyytysvalmiudessa??
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:47"]
[/quote]
Kyllä mä olen vaatinut kampaajalta kerran uudet raidat, kun ne, mitä hän teki, oli huonot, eikä näkyneet. Kavereille on tehty koko väri uusiksi, kun eka meni pilalle jne. Etkö itse uskalla sanoa kampaajalle, jos et saa sitä, mitä tilaat?
[/quote]
Uskallan ja vaatia hinnanalennusta. Sen sijaan en voi vaan heittäytyä vähentämään alvia. Ap suunnitteli, että jättää eläkemaksun ja eläkeilmoituksen tekemättä. Mutta taisi mennä aika monelta yli hilseen.
Jotenkin alkoi säälittää tämä hoitaja, jos olisi ilkeä ja pahantahtoinen, niin ei olisi tietenkään tunnustanut mitään noista eikä sitä paperiakaan olisi löytynyt häneltä. Nyt otti vapaaehtoisesti ja rehellisesti kaikki syyt niskoilleen.
Ehkä on jotenkin huonossa jamassa ja pakkosaumassa hoitaa, omassa elämässä jotain häikkää. Tai sitten on tosi outo luonne, erikoinen. Ei kokemusta lapsista?
Ap ei vaikuta myöskään sympaattiselta ihmiseltä.
Minäkin olen aina itse siivonnut MLL:n hoitajan jälkeen askartelut, ja keittiön, jostain syystä ne vain eivät ole saaneet aikaan siivota jälkiään. Lasten vanhempien on jaksettava ja venyttävä joka päivä kun lapset pieniä, mutta näille se on liikaa. Mutta minulle se ei ole tärkeää vaan se että kaikki ovat viihtyneet. ja olen myös aina sanonut, että saa syödä jos on nälkä, mitä löytyy. Ja ruokaa olen ostanut sen verran että jos lapsille lämmittää valmisruokaa niin siitä riittää myös hoitajalle.
Se toisen jättäminen ulos... mistä johtui? Eikö osannut hoitaa kahta? Toinen ei halunnut tulla ja päätti jättää ulos?
outo juttu.
vaipat voivat unohtua jos kokemusta kahdesta noin pienestä ei ole tai siitä on kauan, ei muista mitään.
Kait noita nyt koulutetaan jotenkin, että pitäis tietää perusfaktat vaipoista, ulkoilusta, jälkien siivoamisesta, saako ruokia syödä jne jne??? Minkälainen mll koulutus on ja pääseekö kaikki sinne töihin, ketkä hakee?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:36"]
Hei varsinaissuomesta oleva mll-hoitaja ootko vielä täällä?! Mun piti kysellä paria asiaa, kun pitäisi saada kesällä hoitaja ujolle 2veelle synnytyksen ajaksi. Onko mun mahdollista saada joku tietty hoitaja (nähdä ennen valintaa), vaikka en edes varmuudella tiedä hoitoaikataulusta? Olen niin paljon näistä hoitajista pahaa kuullut että tahtoisin etukäteen tavata.
[/quote]
Katso www.care.com, jos siellä olisi teidän kulmilla joku sopiva hoitaja tarjolla. Nämä eivät siis ole minkään tahon brändin alla tai kouluttamia, mutta siellä on paljon hoitajia tarjolla.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:19"]Hoitajan palkka maksetaan suoraan käteen työpäivän jälkeen. Laiminlyönnit selvisi vasta esikoisen puheista ja myöhemmin puhelusta lastenhoitajalle.
[/quote]
Miten näit naaman punastuneen puhelimessa?
Toisten tavaroihin ja ruokiin ei kosketa ilman erillistä lupaa, vaikka kuinka oltaisiin töissä toisen ihmisen kotona. Ei herran jestas millaista sakkia tässäkin keskustelussa on, oletteko kuulleet hyvistä käytöstavoista? Kyse ei varmastikaan ole siitä, etteikö perheellä olisi varaa hoitajan ruokiin, vaan periaatteesta ja kunnioituksesta työnantajaa kohtaan. En minäkään työpaikaltani syyhki tavaroita omaan käyttööni ja tuo niitä siis kotiini, mutta joillekin varastaminen on ilmeisen ok asia.