Näkökulmani pettämiskeskusteluun. Mielipiteitä?
Olen täältä nyt lueskellut useampaakin pettämisaiheista keskustelua ja ajattelin lyhyesti kertoa oman tarinani yksinkertaisuudessaan. Minkäänlaista hyväksyntää en kaipaa, enkä sen paremmin syyllistämistäkään.
Olen ensi vuonna 40 täyttävä kolmen lapsen äiti. Olen kaikin tavoin tavallinen ja elän kaikin tavoin tavallista elämää. Viikot teen töitä konsulttina kansainvälisessä organisaatiossa, viikonloput kuskailen lapsia jalkapallotreeneihin. Minulla on ihana mies, jonka kanssa elän onnellisessa parisuhteessa.
Minä myös petän miestäni. En elä rinnakkaissuhteessa eikä minulla ole romanttisia tunteita muita kuin omaa miestäni kohtaan, mutta harrastan seksiä paljon myös muiden miesten kanssa. Käytännön syistä tämä on vaikeaa kotimaassa, mutta erittäin helppoa työmatkoilla, joita minulla on viime vuodet ollut n. 80-10 päivää vuodessa.
Syy käytökseeni on yksinkertainen: mieheni, jonka aidosti koen elämäni rakkaudeksi ja jonkinlaiseksi kosmiseksi kumppanikseni, ei pysty tarjoamaan minulle haluamaani intohimoa riittävässä määrin. Hänelle seksi ole erityisen tärkeää, minulle se todellakin on. Hän on mitä hellin ja rakastavin kumppani, mutta se ei minulle valitettavasti riitä. Haluan toteuttaa naiseuttani täysin mitoin, kun vielä olen kohtuullisen nuori ja koen, että minulla on myös siihen oikeus. Tiedän ettei vika ole miehessäni, vaan todennäköisesti minä olen meistä se epänormaali.
Kukaan, ei edes parhaat ystäväni, ei tiedä "pimeästä puolestani" enkä kenelläkään aio myöskään kertoa, koska tiedän etteivät he ymmärtäisi. Olen hyväksynyt oman valuvirheeni ja hoitanut irtosuhteeni järjestelmällisesti siten, etten missään olosuhteissa voi jäädä kiinni. Uskon myös siihen, että se mitä mieheni ei tiedä, ei myöskään voi häntä vahingoittaa. Tätä ajatusta toivoisin miettivän myös niiden, jotka tätä lukiessaan pohtivat oman hairahduksensa paljastamista puolisoilleen.
Kommentit (27)
Heippa ap, heippa käräyttäjäakat. Toimin just kuten ap. Mä olen kyllä salarakkaan kanssa yhdessä julkisissakin paikoissa. En pelkää kiinnijäämistä. Miksi pelkäisin. Ei siitä tulis kuin kiukuttelua. Onpa salarakkaani käynyt kotonanikin. Sekin on ok, kun vaan käyttäytyy normaalisti. Seksi, se on valtavan ihanaa ♥
Eipä tässä mitään uutta tullut, perinteinen itsekkään ihmisen näkemys. Minä haluan, minä ansaitsen, ihan sama miltä muista tuntuu.
T. Itekin puutteessa elävä
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:29"]
Heippa ap, heippa käräyttäjäakat. Toimin just kuten ap. Mä olen kyllä salarakkaan kanssa yhdessä julkisissakin paikoissa. En pelkää kiinnijäämistä. Miksi pelkäisin. Ei siitä tulis kuin kiukuttelua. Onpa salarakkaani käynyt kotonanikin. Sekin on ok, kun vaan käyttäytyy normaalisti. Seksi, se on valtavan ihanaa ♥
[/quote]
Miksi kutsut häntä salarakkaaksesi?
Mulla vähän samantyyppinen tilanne, mies ei halua seksiä juuri koskaan, minä taas olen aina ollut hyvin seksuaalinen. Mun ratkaisu on ollut aloittaa kaukosuhde toisessa maassa asuvan kollegan kanssa joka on myös tahoillaan naimisissa. Joudumme matkustamaan paljon kahdestaan ja harrastamme seksiä näillä reissuilla.
En pode huonoa omatuntoa eikä seksisuhteeni vähennä miestäni kohtaan tuntemaa rakkautta, en halua elää seksitöntä elämää loppuikääni enkä myöskään rikkoa perhettäni.
N45
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:56"]
Hyväksyisitkö saman myös miehelle? Mieti asiaa sitä kautta. Mikäli hyväksyt, asia ok. Mikäli et, ansaitsee miehesi tietää totuuden. Mitä haet vaihtuvista suhteista? Miksi et voisi tehdä jotain/ muuttaa suhteessa että voisit saada kaikki samassa paketissa?
[/quote]
Minusta se ei mene noin. Ihan sama, mitä ap miehelleen hyväksyisi. Hän ei voi miehensä puolesta päättää, miten tämä suhtautuu vaimonsa irtosuhteisiin. Joten homma on ok vain, jos mies tietää ja hyväksyy irtoseksin vaimolleen.
Toisin sanoen avoin suhde on ok, mutta vain yhteisellä päätöksellä.
6
[/quote]
Niin, mikäli hyväksyy tilanteen täytyy tietenkin kertoa myös miehelle. Samaa mieltä. T.aiempi kirjoittaja
Ap, onko miehesi siis sanonut sinulle että ei haaveile enemmästä tai paremmasta seksistä sinun kanssasi? Minun mieheni vänkää, että haluaa muuttaa suhteemme avoimeksi kun ei saa minulta riittävästi (määrää tai laatua tai sekä että), mutta minullapa on sama ongelma: en saa mieheltäni riittävän hyvää seksiä riittävän usein. Minun ratkaisuni siihen vain olisi se, että paneutuisimme asiaan yhdessä ja sulkisimme muut täydellisesti suhteen ulkopuolelle, jolloin kiinnostus panostaa omaan kumppaniin ja seksiin tämän kanssa on korkeimmillaan.
En ymmärrä miksi olla yhden kanssa ja harrastaa sitten seksiä toisaalla. Miksei sitä seksiä voi harrastaa sen kanssa, jonka kanssa ollaan?
Kuten 18 sanoi, kaikkea ei voi saada samassa paketissa. Tiivistäisin vielä, että kaikkea nyt ylipäätään ei voi saada. Ap voi nyt saada kiksejä, mutta kaunista tuo ei ole. Itselläni on ollut samanlainen ongelma mieheni kanssa ja olen pohtinut pettämistä todella paljon, etenkin ihastuttuani, mutta olen todella onnellinen, etten ole pettänyt ja tiedän, etten koskaan tule pettämäänkään. Olen onnellinen siitä, että voin tarpeen tullen katsoa miestäni silmiin ja valehtelematta sanoa hänelle olleeni aina rehellinen, tai ainakin uskollinen. Olen onnellinen siitä, että tiedän, ettei mieheni koskaan tule kärsimään siitä, että saisi tietää pettämisestä, sillä sellaista ei ole. Olen onnellinen siitä, että voin tuntea itseni suoraselkäiseksi ja olla ylpeä siitä, että kiusauksesta huolimatta olen ollut pettämättä. Olen iloinen siitä, etten ainakaan omalta osaltani jatka sukurasitetta, eli vanhemman kaksoiselämää. Olen iloinen siitä, että olen onnistunut löytämään tasapainon suhteessa mieheni kanssa jopa seksin saralla, vaikka se välillä tuntui mahdottomalta. Olen onnellinen siitä, että minun ei tarvitse salailla mitään mieheltäni tai lapsiltani. Olen onnellinen siitä, että olen rehellinen, sillä se helpottaa elämää.