Näkökulmani pettämiskeskusteluun. Mielipiteitä?
Olen täältä nyt lueskellut useampaakin pettämisaiheista keskustelua ja ajattelin lyhyesti kertoa oman tarinani yksinkertaisuudessaan. Minkäänlaista hyväksyntää en kaipaa, enkä sen paremmin syyllistämistäkään.
Olen ensi vuonna 40 täyttävä kolmen lapsen äiti. Olen kaikin tavoin tavallinen ja elän kaikin tavoin tavallista elämää. Viikot teen töitä konsulttina kansainvälisessä organisaatiossa, viikonloput kuskailen lapsia jalkapallotreeneihin. Minulla on ihana mies, jonka kanssa elän onnellisessa parisuhteessa.
Minä myös petän miestäni. En elä rinnakkaissuhteessa eikä minulla ole romanttisia tunteita muita kuin omaa miestäni kohtaan, mutta harrastan seksiä paljon myös muiden miesten kanssa. Käytännön syistä tämä on vaikeaa kotimaassa, mutta erittäin helppoa työmatkoilla, joita minulla on viime vuodet ollut n. 80-10 päivää vuodessa.
Syy käytökseeni on yksinkertainen: mieheni, jonka aidosti koen elämäni rakkaudeksi ja jonkinlaiseksi kosmiseksi kumppanikseni, ei pysty tarjoamaan minulle haluamaani intohimoa riittävässä määrin. Hänelle seksi ole erityisen tärkeää, minulle se todellakin on. Hän on mitä hellin ja rakastavin kumppani, mutta se ei minulle valitettavasti riitä. Haluan toteuttaa naiseuttani täysin mitoin, kun vielä olen kohtuullisen nuori ja koen, että minulla on myös siihen oikeus. Tiedän ettei vika ole miehessäni, vaan todennäköisesti minä olen meistä se epänormaali.
Kukaan, ei edes parhaat ystäväni, ei tiedä "pimeästä puolestani" enkä kenelläkään aio myöskään kertoa, koska tiedän etteivät he ymmärtäisi. Olen hyväksynyt oman valuvirheeni ja hoitanut irtosuhteeni järjestelmällisesti siten, etten missään olosuhteissa voi jäädä kiinni. Uskon myös siihen, että se mitä mieheni ei tiedä, ei myöskään voi häntä vahingoittaa. Tätä ajatusta toivoisin miettivän myös niiden, jotka tätä lukiessaan pohtivat oman hairahduksensa paljastamista puolisoilleen.
Kommentit (27)
Pakko sanoa että haaveilen jostain vastaavanlaisesta, mutta käytännössä se olisi ainakin tällä hetkellä mahdotonta toteuttaa.
Ok! Ymmärretty.
Sinuna en kuitenkaan olisi täysin varma tuosta, ettet joskus jää kiinni. Älä tuudittaudu sen varaan. Elämä yllättää hyvinkin usein.
Ap, minusta et ole rehellinen, etkä arvosta miestäsi. Mieti, miten hän suhtautuisi, jos saisi tietää, että sinulla on ollut paljon irtosuhteita?
Ymmärrän kyllä, että yrität selittää itsellesi pettämistäsi parhain päin. Että kun sinulla nyt ON ne tarpeet ja niitä on pakko tyydyttää. Samalla virrellä ovat miehet kautta historian selitelleet uskottomuuttaan.
Niin se kumminkaan ei ole. Jos libidonne eivät kohtaa, voi aina keskustella miehen kanssa, voiko asialle tehdä jotain ja jos ei voi, ja runsas seksi on sinulle tärkein asia, niin sitten eroat. Salasuhteisiin ei ole pakko ryhtyä. Miehellesikin jäisi oikeus päättää, miten suhtautua asiaan, eikä niin, että sinä päätät sekä syödä että säästää kakun. Itsekästä touhua jos mikä.
Itse en järjestelmällisesti petä eikä minulla ole siihen tarvetta, mutta kolme kertaa olen itsekin työmatkalla (myös ulkomailla) eksynyt sänkyyn vieraan miehen kanssa, juurikin jonkinlaisen sokean intohimon perässä. Samaa mieltä olen siitä, että kenenkään edun mukaista ei ole tällaisista kertoa, mikäli on varmaa etteivät ne jotenkin tulee miehen tietoon muuta kautta. En ehkä myöskään itse haluaisi välttämättä tietää, jos mieheni olisi pettänyt.
Ei käy kyllä kateeksi ollenkaan... Aikamoisen sopan olet keitellyt seksin nälkääsi ja itsellesi vielä todistelet kaiken olevan oikein ja hyvin. Olet kuitenkin rohkea nainen kun tänne tällaisia juttuja kirjoittelet, täältä kun on ennenkin kopioitu juttuja suoraan iltapäivälehtiin. Onnea matkaan vaan kuitenkin, vaikka elämäsi ei kovin kummoista olekaan. N41
Hyväksyisitkö saman myös miehelle? Mieti asiaa sitä kautta. Mikäli hyväksyt, asia ok. Mikäli et, ansaitsee miehesi tietää totuuden. Mitä haet vaihtuvista suhteista? Miksi et voisi tehdä jotain/ muuttaa suhteessa että voisit saada kaikki samassa paketissa?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:56"]
Hyväksyisitkö saman myös miehelle? Mieti asiaa sitä kautta. Mikäli hyväksyt, asia ok. Mikäli et, ansaitsee miehesi tietää totuuden. Mitä haet vaihtuvista suhteista? Miksi et voisi tehdä jotain/ muuttaa suhteessa että voisit saada kaikki samassa paketissa?
[/quote]
Minusta se ei mene noin. Ihan sama, mitä ap miehelleen hyväksyisi. Hän ei voi miehensä puolesta päättää, miten tämä suhtautuu vaimonsa irtosuhteisiin. Joten homma on ok vain, jos mies tietää ja hyväksyy irtoseksin vaimolleen.
Toisin sanoen avoin suhde on ok, mutta vain yhteisellä päätöksellä.
6
Yksittäistä pettämistä ei minusta ole aina syytä kertoa puolisolle!
Tässä tapauksessa kuitenkin kyseessä on elämäntapa. Elät kaksoiselämää. Sinun pitäisi puhua tästä miehesi kanssa ja näin päätyä johonkin ratkaisuun asian kanssa. Miehesi hyväksyy tai on hyväksymättä.
Jos rakastat miestäsi, hänen kuuluu tietää tästä ja nimenomaan sinun kertamanasi. Kyllä se ajan mittaan jostain kuitenkin tulee ilmi ja sitten on piru merrassa.
Ap: Ymmärrän täysin, ja hyväksyn. Et satuta ketään. Voisin kuvitella itseni samaan tilanteeseen.
N43
ai että ap ei ketään satuta. just. minulle ainakin olisi pahinta miten puoliso voisi satuttaa, se, että pettäisi.
miten pystyt vielä miestäsi silmiin katsomaan? itsekeskeinen narttu.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:48"]Ap, minusta et ole rehellinen, etkä arvosta miestäsi. Mieti, miten hän suhtautuisi, jos saisi tietää, että sinulla on ollut paljon irtosuhteita?
Ymmärrän kyllä, että yrität selittää itsellesi pettämistäsi parhain päin. Että kun sinulla nyt ON ne tarpeet ja niitä on pakko tyydyttää. Samalla virrellä ovat miehet kautta historian selitelleet uskottomuuttaan.
Niin se kumminkaan ei ole. Jos libidonne eivät kohtaa, voi aina keskustella miehen kanssa, voiko asialle tehdä jotain ja jos ei voi, ja runsas seksi on sinulle tärkein asia, niin sitten eroat. Salasuhteisiin ei ole pakko ryhtyä. Miehellesikin jäisi oikeus päättää, miten suhtautua asiaan, eikä niin, että sinä päätät sekä syödä että säästää kakun. Itsekästä touhua jos mikä.
[/quote]
Juurikin näin.
Hei, aikalisä! Ois aika jo vähän kelata, mitä oikeestaan haluat elämältäs. Ihanniinkuin suhteesi ei oiekeesti ois kunnossa, kun et kunnioita miestäsi sen vertaa. Haet jotain muuta jännitystä tai hellyyttä irtosuhteittesi seksin kautta. Mitä, jos miehesi tekee samoin sinulle, miltä se tuntuisi sinusta, oikeesti?
Miten voit katsoa miestäsi silmiin, kun tulet noilta matkoilta?
Ilmeisesti miehesi olettaa, että sinä et makaa muiden miesten kanssa, ja mahdollisesti pitää rehellisyyttä ja uskollisuutta yhtenä avioliiton kulmakivistä. Tuossa tapauksessa pidän käytöstäsi törkeänä.
Jos olette sopineet, että saatte harjoittaa seksiä muiden kanssa, käytöksessäsi ei mielestäni ole mitään moitittavaa. Teidän avioliittonne ja sopimuksennehan tuo on.
"hoitanut irtosuhteeni järjestelmällisesti siten, etten missään olosuhteissa voi jäädä kiinni."
Voi kuule. Tarvitaan vain ihastunut petikumppani, joka selvittää sinun henkilöllisyytesi ja ilmestyy rimputtamaan ovikelloa (minulle on tapahtunut näin, onneksi sentään olen sinkku). Tai hassusti vinksahtanut petikumppani, joka piilottaa huvikseen kalsarinsa sinun matkalaukkusi sivutaskuun. Tai tutun tuttu, joka bongaa sinut mielenkiintoisessa seurassa. Tai fritsujen imemiseen ihastunut petikumppani, jota et ehdi kieltää. Tai kondomin ohi hypännyt pikku tippuri.
Mikään suunnitelma ei ole pomminvarma, vaikka niin kuinka luulisi.
Kaikkea nyt vaan ei voi saada samassa paketissa, jos vireys on erilainen. Ei vietti käskemällä kehity. Siinä mielessä on ihan turha yrittää kehittää suhdetta. Eihän siinä tule kuin vähemmän haluavalle paha mieli, kun tietää itsensä pysyvästi puutteelliseksi, tietää, ettei pysty tyydyttämään kumppaniaan täysin. Ihan sama kuin sanoisi miehelle, että sulla on kuule tosi pieni, eikä tunnu missään, mutta yritän kestää.
Vaihtoehdot ovat tyytyminen, ero tai ap:n elämäntapa. Itse en pysty toteuttamaan ap:n elämäntapaa, erota en halua, joten olen valinnut tyytymisen. Jos joskus vielä petän, en takuulla kerro ja jälkeni salaan huolellisesti.
Minusta täysi rehellisyys ei kuulu läheisimipiinkään ihmissuhteisiin siinä mielessä, että toiselle sanottaisiin rehellisesti päin naamaa puutteet, joille hän ei voi mitään.
Toivon miehesi vuoksi että mahdollisimman pian jäisit kiinni ja hän ymmärtäisi lähteä tuollasen aikan luota pois ja lujaa. Parempaa hän ansaitsee, paljon parempaa.
Pettäjät voi vetää vitun päähänsä!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:16"]
Kaikkea nyt vaan ei voi saada samassa paketissa, jos vireys on erilainen. Ei vietti käskemällä kehity. Siinä mielessä on ihan turha yrittää kehittää suhdetta. Eihän siinä tule kuin vähemmän haluavalle paha mieli, kun tietää itsensä pysyvästi puutteelliseksi, tietää, ettei pysty tyydyttämään kumppaniaan täysin. Ihan sama kuin sanoisi miehelle, että sulla on kuule tosi pieni, eikä tunnu missään, mutta yritän kestää.
Vaihtoehdot ovat tyytyminen, ero tai ap:n elämäntapa. Itse en pysty toteuttamaan ap:n elämäntapaa, erota en halua, joten olen valinnut tyytymisen. Jos joskus vielä petän, en takuulla kerro ja jälkeni salaan huolellisesti.
Minusta täysi rehellisyys ei kuulu läheisimipiinkään ihmissuhteisiin siinä mielessä, että toiselle sanottaisiin rehellisesti päin naamaa puutteet, joille hän ei voi mitään.
[/quote]
mutta sen verran rehellinen pitää ap:n miehelle olla, että sanoo pettävänsä tätä ja mies saa päättää haluaako jatkaa vai ei.
Mites mahdolliset sukupuolitaudit? Pelkkä kondominkäyttö ei ole sataprosenttisen varma keino välttyä niiltä. Ainakin kondylooma tarttuu helposti kondomin kanssakin, monet muutkin taudit ainakin suuseksissä. Eikö miehesi ansaitse tietää, että hän on jatkuvasti yhtä suuressa riskissä saada sukupuolitauti kuin hän olisi yhden illan jutuissa?
Miehesi ei siis ansaitse tietää totuutta? Se siitä sielunkumppanuudesta ja puolison arvostamisesta.. Mut hei, onnea vaan sulle.