Vaalea ihoiset/herkästi palavat!
Kommentit (26)
Ole rauhassa vaalea. Laita vähän voidemaista poskipunaa. Vaaleus on harvinaista ja kaunista.
Sääriin saa itseruskettavilla vähän sävyä. Dovellakin on sellaisia mietoja sävyjä.
En rusketu. Tulen vaan punaisemmaksi. Joskus olen omasta mielestä ruskettunut, ei sitä kukaan muu huomaa
Mä palan myöskin vain, en rusketu. Toki vähän jos on kuukauden etelässä.
Mä pyrin käyttämään keskipäivällä peittäviä vaatteita ja olemaan varjossa. Rannalla/altaalla ollan aamupäivä ja ip klo 15 eteenpäin.
Me käydään joka kesä etelässä 2-3 viikkoa ja toi on parhain taktiikka.
onko joku syöny niitä aurinkokapseleita?mitä merkkiä?
Mä söin joskus sellasia aurinkokapseleita, joiden pitäisi ruskettaa ihoa. Kyllä niistä joku pieni väriero ihon pintaan nousi, olisiko sitten karoteeni mikä vaikutti. Kaverini kysyi olenko käynyt solariumissa. Mutta parasta oli että en palanut tuona kesänä lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:35"]
Mä söin joskus sellasia aurinkokapseleita, joiden pitäisi ruskettaa ihoa. Kyllä niistä joku pieni väriero ihon pintaan nousi, olisiko sitten karoteeni mikä vaikutti. Kaverini kysyi olenko käynyt solariumissa. Mutta parasta oli että en palanut tuona kesänä lainkaan.
[/quote]
Vielä lisään tähän että en muista merkkiä ja ne oli nimenomaan kapseleita jotka ruskettaa ihoa ilman auringonottoa. Niin ne ainakin paketin reunassa lupasi.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:31"]
onko joku syöny niitä aurinkokapseleita?mitä merkkiä?
[/quote]
Mä syön aurinkokapseleita (Bio-Karoten+E). Yleensä palan helposti, enkä rusketu. Näitä kun aloittan syömään 3 viikkoa, ennen auringonoton aloittamista, niin ruskettuu hyvin eikä pala yhtä helposti. Syön näitä koko kesän 2 kapselia päivässä. Tämä on kuulemma ainut merkki, jota voi käyttää myös raskaana.
eli nyt jos alottaa niin vielä kerkee?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:47"]
[/quote]
Hyvin ehtii vielä.
8
Monta kesää myös itse yritin kaikkia keinoja saada itseäni ruskettumaan, mutta kun ei rusketu, niin ei rusketu. Anna olla ja ole ittes värinen, vältät luultavasti syövän kun reippaasti vaan käytät kunnon suojakertoimia ja lopetat tollasesta murehtimisen.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:47"]
[/quote]
No jos Suomessa kesänsä viettää niin ei näytä olevan kiirettä. Sen verran paljon tuota vettä puottelee.
Mutta jos oot kesällä ulkomaille lähdössä (esim. Turkki, Kreikka) kannattaa ehdottomasti alkaa käyttää noita tabletteja ja sen lisäksi olla muutenkin varovainen, etelässä UV-pitoisuudet on huikeita ja se aurinko todentotta polttaa herkästi.
Helposti palavalle paras vinkki on välttää suoraa paistetta niin paljon kuin voi, varsinkin klo 11-15 välillä. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta kunnon hattu, huivi ja kunnon suojakertoimet aurinkovoiteessa auttaa jo paljon.
Ah oon nii iloinen, että oon tälläne astetta tummempi. Saan aina täydellisen rusketuksen.
ei se ruskettumattomuus (sana?) niinkään haittaa vaan palaminen ja kirjavuus :D Kädet kyllä ottaa jonkun verran väriä,naama yleensä palaa ja loppu vartalo on valkonen niin ei oo nättiä ei!
Olen päättänyt että viis veisaan jostakin ruskettumistrendistä. Olen valkoihoinen ihminen enkä aio sitä häpeillä. En erikseen aio hakea rusketusta. Jos hieman väriä tulee pintaan ulkoilusta niin tulkoot. Ei valkoisessa (tai missään muussakaan) ihonvärissä saa olla mitään vikaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:13"]
Olen päättänyt että viis veisaan jostakin ruskettumistrendistä. Olen valkoihoinen ihminen enkä aio sitä häpeillä. En erikseen aio hakea rusketusta. Jos hieman väriä tulee pintaan ulkoilusta niin tulkoot. Ei valkoisessa (tai missään muussakaan) ihonvärissä saa olla mitään vikaa.
[/quote]Näin! Odotan sitä, että täysin ruskettumattomasta kalkkilaivatyylistä tulee kuuma trendi!
kyse ei nyt ollutkaan mistään trendistä..
Kyllä se niin on että ei se valkoinen siitä muuksi muutu kuin väliaikaisesti. Ehkäpä ensimmäinen uusi väri on punainen, sitten on edessä paluu valkoiseksi. Suosittelen spf 50 käyttöönottoa :) Valkoinen on uusi ruskea ;)
Minä en edes yritä ruskettaa ihoani, vaan yritän suojata sitä mahdollisimman paljon. Jos ei ole kalpeus kaunista, niin ihosyöpä se vasta rumaa on. Suvussani on sitä niin paljon, että saan sen kuitenkin, mut en halua tieten tahtoen edistää sitä.
Itseruskettavat tai suihkurusketus.
Up