Muutan Ruotsiin
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:17"]No minne sinne voisit kertoa. [/quote] No eipä ole kuule ihan niin ajankohtaista, että olisin päättänyt jo tulevan kotiosoitteenikin. Asia on ajatuksen tasolla, mutta olen kiinnostunut ja haluan kuulla kokemuksia. Kuitenkin ihan kaupunkialueelle, jonnekin missä on palvelut vieressä. Tukholma on unelmissani, mutta mikäli asiat lähtevät rullailemaan niin se olisi turhan kaukana sekin... eräästä henkilöstä. JOS siitä tulisi joskus jotain.
[/quote]
Tukholmassa sama ilmasto kuin Suomessa. Itse asun Göteborgissa, 6h Tukholmasta. Ei tule lunta ja kesä on jo alkanut. Halusin Suomen säästä pois, siksi tänne Tukholman sijaan.
Ja kyseltiin miksi kivempaa niin kivempaa siksi että työtilanne parempi kuin Suomessa eikä ole lamaa ja ruotsalaiset on rennompia eikä ole yhtä takapajula kaikissa asioissa. Vaikka joskus haluisin palata niin aina kun katsoo töitä niin työtilanne Suomessa surkea.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:23"]
kivempaa kuin Suomessa voin kertoa t. 5 vuotta täällä
[/quote]
Missä asut ja mitä teet työksesi?
[/quote]
niin ja viestintäkoordinaattori, teen töitä ruotsiksi
Saitko ap vanhemmiltasi apua niiden lentojen etsimiseen ja onnistuiko meno-paluu samalle päivälle?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:17"]No minne sinne voisit kertoa. [/quote] No eipä ole kuule ihan niin ajankohtaista, että olisin päättänyt jo tulevan kotiosoitteenikin. Asia on ajatuksen tasolla, mutta olen kiinnostunut ja haluan kuulla kokemuksia. Kuitenkin ihan kaupunkialueelle, jonnekin missä on palvelut vieressä. Tukholma on unelmissani, mutta mikäli asiat lähtevät rullailemaan niin se olisi turhan kaukana sekin... eräästä henkilöstä. JOS siitä tulisi joskus jotain.
[/quote]
Tukholmassa sama ilmasto kuin Suomessa. Itse asun Göteborgissa, 6h Tukholmasta. Ei tule lunta ja kesä on jo alkanut. Halusin Suomen säästä pois, siksi tänne Tukholman sijaan.
Ja kyseltiin miksi kivempaa niin kivempaa siksi että työtilanne parempi kuin Suomessa eikä ole lamaa ja ruotsalaiset on rennompia eikä ole yhtä takapajula kaikissa asioissa. Vaikka joskus haluisin palata niin aina kun katsoo töitä niin työtilanne Suomessa surkea.
[/quote]
Sama, tosin asun vielä parisataa kilsaa etelämpänä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:54"]Saitko ap vanhemmiltasi apua niiden lentojen etsimiseen ja onnistuiko meno-paluu samalle päivälle?
[/quote]
En tarvitse apua vanhemmiltani, kiitos kysymästä. Enkä varaa vielä mitään lentoa koska en ole menossa minnekään vielä. Mutta näyttää siltä, että suunnitelma onnistuu kuten toivoinkin :)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:24"]
[/quote]
[/quote]
Miksi haluaisit välillä palata Suomeen? Millaista muuttaminen oli, oliko sopeutuminen ihan järkyttävän hankalaa? Onko Göteborg ihan takapajula? Se on minulle yhtä tuttu paikka kuin Äkäslompolo.
Jaa, no mitenkäs tuo Ruotsin islamisoituminen? Muutaman vuoden päästä siellä on sharia-laki, se on varma.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:37"]Jaa, no mitenkäs tuo Ruotsin islamisoituminen? Muutaman vuoden päästä siellä on sharia-laki, se on varma.
[/quote]
Joo.
Muuta vain, sielä on varmasti muitakin homoja.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:42"]Muuta vain, sielä on varmasti muitakin homoja.
[/quote]
Hooh...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:17"]No minne sinne voisit kertoa.
[/quote]
No eipä ole kuule ihan niin ajankohtaista, että olisin päättänyt jo tulevan kotiosoitteenikin. Asia on ajatuksen tasolla, mutta olen kiinnostunut ja haluan kuulla kokemuksia. Kuitenkin ihan kaupunkialueelle, jonnekin missä on palvelut vieressä. Tukholma on unelmissani, mutta mikäli asiat lähtevät rullailemaan niin se olisi turhan kaukana sekin... eräästä henkilöstä. JOS siitä tulisi joskus jotain.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:23"]kivempaa kuin Suomessa voin kertoa t. 5 vuotta täällä
[/quote]
Miksi kivempaa? :-)
Huomioikaa toki se fakta, että tosiaan asia on ihan oma henkilökohtainen haaveeni, joka ei ole riippuvainen kenestäkään. Voin aivan hyvin lähteä yksinkin, mutta mielelläänhän siellä olisi joku valmiina odottamassa (vaikkapa kaverina), ettei tarvitsisi tupsahtaa täysin yksin keskelle kaikkea uutta.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:23"]
[/quote]
Missä asut ja mitä teet työksesi?