Miten saada isä taivuteltua tietyn auton hankintaan?
Haluisin kovasti Fiat 500:n ensiautokseni. Vanhemmat ovat luvanneet maksaa mulle auton, ja olisin itekin valmis laittamaan rahaa väliin. Olen löytänyt kivan 500:n <8000 eurolla, mut isä valittaa sen olevan "huono auto". Mikä neuvoksi?
Kommentit (29)
Isäni sanoi, kun autoa ostettiin että ostetaan auton kokoinen auto eikä mitään leivänpaahtimia. :D - ei aloittaja
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:15"]
Älä nyt italialaista peltitoosaa havittele! Isäs on oikeassa. Hiivatti tuo vain ongelmia mukanaan. Jos ei ole varaa mersuun niin toyota sitten paras valinta.
[/quote]
Tämä. Ensiautoni oli Fiat ja siinä oli kaikki viat! 2/3 ajasta telakalla korjattavana, kunnes isä kyllästyi ja myi pois. Osti Mersun tilalle, sen jälkeen ei ole ollut valittamista. Italialaiset ovat pehmeitä eivätkä sovi suomalaiseen ilmastoon.
Mun mielestä sun on tyydyttävä olevaan ilman autoa tai tyytyväinen siihen minkä saat.
Älä nyt italialaista peltitoosaa havittele! Isäs on oikeassa. Hiivatti tuo vain ongelmia mukanaan. Jos ei ole varaa mersuun niin toyota sitten paras valinta.
Kuinka paljon tiedät autoista, millä perusteella olet Fiatiin päätynyt? Entä isäsi, paljonko hän tietää? Mitkä kriteerit teillä on? Auton valinnassa kannattaa olla tarkkana, vaikka hankintahinta olisikin sopiva, kuluja saattaa tulla yllättävänkin paljon. Uusi/uudempi auto ei automaattisesti ole hyvä auto. Jotkut ovat tehtaalta tulleessaankin p*skoja. Valitettavasti aika monen mallin kohdalla italialaiset autot menevät tuohon kategoriaan, samoin monet ranskalaiset.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:05"]Mun mielestä sun on tyydyttävä olevaan ilman autoa tai tyytyväinen siihen minkä saat.
[/quote]
Mulle on luvattu, et saisin itse valkata autoni. Kyselty, että millasen auton haluaisin. AP
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:15"]Älä nyt italialaista peltitoosaa havittele! Isäs on oikeassa. Hiivatti tuo vain ongelmia mukanaan. Jos ei ole varaa mersuun niin toyota sitten paras valinta.
[/quote]
Isä on haukkunut Toyotatkin :D Vanhemmat ajelee Mersuilla, mut mulle vähän turhan isoja, paljon kuluttavia ja kalliita. AP
Isäs on fiksu mies... kannattaa katsella esimerkiksi A-mersua mahdollisena vaihtoehtona.
http://www.nettiauto.com/yritys/ostetaanautoja