Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada isä taivuteltua tietyn auton hankintaan?

Vierailija
19.05.2015 |

Haluisin kovasti Fiat 500:n ensiautokseni. Vanhemmat ovat luvanneet maksaa mulle auton, ja olisin itekin valmis laittamaan rahaa väliin. Olen löytänyt kivan 500:n <8000 eurolla, mut isä valittaa sen olevan "huono auto". Mikä neuvoksi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:19"]Kuinka paljon tiedät autoista, millä perusteella olet Fiatiin päätynyt? Entä isäsi, paljonko hän tietää? Mitkä kriteerit teillä on? Auton valinnassa kannattaa olla tarkkana, vaikka hankintahinta olisikin sopiva, kuluja saattaa tulla yllättävänkin paljon. Uusi/uudempi auto ei automaattisesti ole hyvä auto. Jotkut ovat tehtaalta tulleessaankin p*skoja. Valitettavasti aika monen mallin kohdalla italialaiset autot menevät tuohon kategoriaan, samoin monet ranskalaiset.
[/quote]
Jonkin verran tiedän autoista.

Haluisin tämän tietyn 500:n koska se on tyylikäs (:D juu hyvä valintaperuste, tiedän), kuluttaa vähän (toivomani auto kuluttaa 3,6 l/100 km maantiellä ja kaupungissa 5,3), se on pienikokoinen (haluan ketterän auton jonka saa helposti taskuparkkiinkin), en kaipaa isoa konetta ja kovaa vauhtia, ko. auto on 7 vuotta vanha, <100 tkm ajettu, hiilidioksidipäästöt ovat pienet, lisäksi muita lisävarusteita on runsaasti.

Isä on ammattikuski, kokenut autojen kanssa, korjaa oikeastaan kaikki viat omista ja tuttujenkin autoista jne. On tosin erittäin merkkiuskollinen, vain Audit ja Mersut kelpaavat. Kaikki muut ovat "paskoja". Toisaalta, on niissä vanhempienkin Mersuissa aina jotain korjattavaa :P Lisäksi kaikki autot menettävät arvoaan, joten sekin on vähän invalidi perustelu (isä on siis käyttänyt sitä joskus). AP

Vierailija
2/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi isän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:25"]Isäs on fiksu mies... kannattaa katsella esimerkiksi A-mersua mahdollisena vaihtoehtona.
[/quote]
Tämän se vasta on haukkunut kamalaksi, täynnä vikoja olevaksi romuksi :DD Suurin piirtein vain C- ja E-mallin Mersut kuulemma kelpaavat. Poikakaveri suunnitteli A-Mersun hankkimista ja heti tuli vastaan väittämistä. AP

Vierailija
4/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:31"]Mistä saisi isän?
[/quote]
Täh? :D AP

Vierailija
5/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota micra alle... volvo ja mersu on ainoat oikeat autot!

Vierailija
6/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:34"]Ota micra alle... volvo ja mersu on ainoat oikeat autot!
[/quote]
Öö, Micra on Nissanin ja silti sanot Volvojen ja Mersujen olevan ainoita oikeita autoja :D AP

Vierailija
7/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonostajan sääntö nro 1: Älä osta ranskalaista autoa.

Sääntö nro 2: Älä osta italialaista autoa.

Vierailija
8/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:41"]Autonostajan sääntö nro 1: Älä osta ranskalaista autoa.

Sääntö nro 2: Älä osta italialaista autoa.
[/quote]
Silti ranskalaisia ja italialaisia autoja ostetaan ja tuotetaan jatkuvasti. Herranen aika, niillä myös ajetaankin! :O AP

Vierailija
9/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaheksan tonnia vanhasta fiiusta? Ei hyvää päivää!

Vierailija
10/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:43"]Kaheksan tonnia vanhasta fiiusta? Ei hyvää päivää!
[/quote]
Osaatko lukea? <8000 e, ALLE 8000 e. Tarkkaa summaa en sano. 7 vuotta vanha auto _vanha_? Tälläkin palstalla hyvin monet kertovat ajavansa ainakin 10 vuotta vanhoilla autoilla, ja sellasia 15 vuotta vanhoja Nissaneita, Mazdoja, Volkkareita, Toyotia ym. näkyy liikenteessäkin melkoisen paljon. AP

Vierailija
11/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vinkki autokuumeeseen: Mene sohvalle selälleen ja laita tyhjä lompakko otsalle. Sulla tuntuu olevan tosi paha tauti. Onneksi en ole sun isä.

Vierailija
12/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä maksaa, isä valitsee.

Vierailija
13/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko otat sellaisen, minkä isäsi hyväksyy tai et autoa ollenkaan. Kyseessä on kuitenkin iso raha ja mieti nyt, mitä saat kuunnella jos autoosi tulee jotain vikaa. Jos isäsi hyväksymään autoon tulee vikaa, se on vaan "välillä autoihin tulee tämmösiä" versus "enkö sanonut että Fiat on läpimätä".

olet muuten onnellisessa asemassa, en tunne itse ketään joka olisi saanut vanhemmilta auton:) halusin itsekin Fiat 500:n, kun onhan se söpö, mutta päädyin ostamaan Micran. Varsinkin kun on omat rahat kyseessä niin päätöstä tuli kyllä mietittyä.

toki jos isälle ei kelpaa kuin Audi/mersu niin onhan se vaikeeta. Joku Toyota Yaris vois olla sulle hyvä, luotettava ja ei löydy kovin montaa ihmistä, jotka ei olisi tyytyväisiä siihen. Ymmärrän kyllä, jos sanoo että Fiat on paska, mutta jos haukkuu Toyotatkin niin ei oikeasti tiedä autoista mitään.

Vierailija
14/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun isäs kuulostaa oikeasti fiksulta tyypiltä, sinuna luottaisin siihen ja pysyisin kaukana Fiiateista. Ei kaikki mersut oo isoja ja paljon kuluttavia niinkuin sanoit, C-sarjalainen sopisi sulle varmasti hyvin. A-sarjalaisesta pysyisin myös erossa (jos ei kyseessä oli neliveto, eli uudempi eli ei edes sun budjetissa). Jos haluat pienen ja näppärän auton, isäsi osaa korjata ja puoltaa myös merkkiä niin miksei Audi? Jos pienen haluat niin a3. Kaikkia autoja saa korjailla kyllä, ero on vain se, että joitain enemmän ja joitain vähemmän. Fiat menee kyllä tuohon enemmän korjattavien listalle. Myynnissä on paljon mersuja, joilla on ajettu lähemmäs miljoona kilometriä, mun mielestä se kertoo aika paljon kestävyydestä. Sen verran ajettuja Fiateja tai ranskiksia ei paljon näe :) -asentaja

Vierailija
15/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:52"]Ap:lle vinkki autokuumeeseen: Mene sohvalle selälleen ja laita tyhjä lompakko otsalle. Sulla tuntuu olevan tosi paha tauti. Onneksi en ole sun isä.
[/quote]
Heh, mulla ei oo mitään autokuumetta. Autokouluunkin menin 1,5 vuoden vittuilun, valituksen ja paasauksen jälkeen. En mä sitä autoa niin halua, mut en mä kortilla tee mitään jos en autoakaan saa. Vanhemmat eivät suostu kalliita autojaan antamaan lainaan. Oon nyt vähän puun ja kuoren välissä. AP

Vierailija
16/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:04"]Joko otat sellaisen, minkä isäsi hyväksyy tai et autoa ollenkaan. Kyseessä on kuitenkin iso raha ja mieti nyt, mitä saat kuunnella jos autoosi tulee jotain vikaa. Jos isäsi hyväksymään autoon tulee vikaa, se on vaan "välillä autoihin tulee tämmösiä" versus "enkö sanonut että Fiat on läpimätä".

olet muuten onnellisessa asemassa, en tunne itse ketään joka olisi saanut vanhemmilta auton:) halusin itsekin Fiat 500:n, kun onhan se söpö, mutta päädyin ostamaan Micran. Varsinkin kun on omat rahat kyseessä niin päätöstä tuli kyllä mietittyä.

toki jos isälle ei kelpaa kuin Audi/mersu niin onhan se vaikeeta. Joku Toyota Yaris vois olla sulle hyvä, luotettava ja ei löydy kovin montaa ihmistä, jotka ei olisi tyytyväisiä siihen. Ymmärrän kyllä, jos sanoo että Fiat on paska, mutta jos haukkuu Toyotatkin niin ei oikeasti tiedä autoista mitään.
[/quote]
Poikakaverin vanhemmat hankkivat uuden Toyotan. Isä kettuili heti selän takana mulle, et miks ihmeessä he sellasen paskan ostivat. AP

Vierailija
17/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota se minkä saat! ole iloinen loinen!!!

Vierailija
18/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun isällä yhtä hyvät perusteet ku mun isällä siihen miksi se valitsemasi on huono auto? "Ei oo samaa merkkiä ku äidin, mun ja veljes" eli citroeneja. Isä on vannoutunut sitikka mies ja muita ei tule. Mä oisin halunnut kans fiatin, kun löytyi isän laittamassa hintahaarukassa toimiva ja näppärän kokoinen, mutta kun se oli fiat niin ei.

Vierailija
19/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se viissatanen söpö (minulla on ollut kuussatasia nuorena, joten sympatiaa riittää), mutta hanki ensimmäiseksi ajopeliksesi normaalikokoinen auto, jolla harjoittelet ajamista ja pysäköimistä niin, etteivät pellit pauku. Vuoden säännöllisen ajelemisen jälkeen voit ehkä jo ajaa huoletta, oli allasi Smart tai isin farmari.

Vierailija
20/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se 7v vanha Fiat 500 nätin näköinen....

Ja siinä olikin kattava lista sen hyvistä ominaisuuksista.

Osta joku muu, oikeesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi