Ilmeisesti normaali tervehtiminen ja toiselle puhuminen Tinderissä on naisten mielestä "tylsää", eikä tällaiselle miehelle edes vastata
Eli jos esimerkiksi tervehdit toista iloisesti, ja kysyt että miten hänellä menee, niin nämä hypergamiset lumihiutaleet rankkaavat sinut saman tien "älä vastaa" -osioon.
Sitä pitää osata räätälöidä juuri tälle uniikille lumihiutaleelle räätälöity avaus (sekä tietty jatko myös)
Milloin on tähän tultu?
Suomalainen yhteiskunta on todellakin naisten vuonna 2022
Kommentit (381)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun te naiset niin sanotte että "moi mitä kuuluu?" On blaah ja liukuhihnakommentti niin mitäs nokkelaa miesten sitte kannattais laittaa? Tyyliin: moi sano mitä irtokarkkeja oistaisin tänään? Mikä on horoskooppis? Hei beibe miks ei mennä jätkille? M34
Mitä jos poimisit vaikka sieltä sua kiinnostavan naisen profiilista jonkun asian, jonka otat puheeksi tai kysyt jonkun kysymyksen siitä. Ei sen tarvitse mitään erityisen nokkelaa sanailua olla, mutta henkilökohtaista kylläkin. Kukaan ei tykkää olla vain geneerinen "joku". Miksi tykkäsit juuri kyseisen naisen profiilista? Kerro se hänelle.
Jotenkin outoa että tällaista pitää jollekin selittää, mutta ei kait tässä.
Just tämä. Laita jotain mitä et voisi laittaa kenellekään muulle, eli keksi jotain naisen profiilista. Mulla ei ollut edes mitään profiilitekstiä, mutta silti sain pari tosi kivaa aloitusta, joissa oli hyödynnetty profiiliani (kuvia) ja jotka oli kohdistettu juuri minulle. Persoonalliset aloitukset erottuvat edukseen. Mulla on aika outo huumorintaju, joten paras aloitus olisi monen mielestä ollut varmasti tosi outo, mutta kolahti just täydellisesti meikäläiseen. Mikä onkaan parempaa kuin heti huomata että ollaan samalla aaltopituudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun on 10 mätsiä uniikkien naisten kanssa jotka kaikki kertovat pitävänsä viinistä, matkustelusta ja koirista niin alkaa mielikuvitus loppua kesken kun pitää jokaiselle keksiä se ultimaattinen hyperhauska aloituskommentti :D.
Noh naisten markkinathan näissä sovelluksissa on.
Itse tässä ollut kohta vuoden suhteessa naisen kanssa jonka tapasin tinderissä, kävi niinkin harvinaisesti että hän laittoi ensimmäisen viestin" Moi, miten meni pääsiäinen".
Olisin varmaan mennyt vaihtoon jos olisin itse lähestynyt näinJos et itse välitä viinistä, matkustelusta ja koirista, miksi tykkäät heidän profiileistaan?
Miksi pitäisi tykätä juuri samoista asioista? Naisten on varmaan parempi pariutua toisten naisten kanssa, jos tuo on joku kriteeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun on 10 mätsiä uniikkien naisten kanssa jotka kaikki kertovat pitävänsä viinistä, matkustelusta ja koirista niin alkaa mielikuvitus loppua kesken kun pitää jokaiselle keksiä se ultimaattinen hyperhauska aloituskommentti :D.
Itse tässä ollut kohta vuoden suhteessa naisen kanssa jonka tapasin tinderissä, kävi niinkin harvinaisesti että hän laittoi ensimmäisen viestin" Moi, miten meni pääsiäinen".
Olisin varmaan mennyt vaihtoon jos olisin itse lähestynyt näinJos et itse välitä viinistä, matkustelusta ja koirista, miksi tykkäät heidän profiileistaan?
Miksi pitäisi tykätä juuri samoista asioista? Naisten on varmaan parempi pariutua toisten naisten kanssa, jos tuo on joku kriteeri.
Näin koiraihmisenä totean, että siinä vaiheessa, jos tutustuminen syvenee parisuhteeksi, niin siitä koirasta tulee osa sinunkin elämääsi, halusit tai et. Se on otettava huomioon, kun suunnittelette illanviettoja, reissuja, kyläilyjä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Tein joskus testin ja lähetin kaikille mätseille "hei"-viestin. Ehkä 10% miehistä vastasi...
Tuo on persoonaton ja piittaamaton viesti.
Voisiko joku nainen selittää, että miksi viesti "hei" naiselta miehelle ei olisi persoonaton ja piittaamaton? Peukut 0/5.
"Hei mitä kuuluu :)" mieheltä naiselle on kuitenkin persoonaton ja piittaamaton. Viesti 41, peukut 33/4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Kirjoittajahan koki nuo harrastukset tylsiksi. En minä ainakaan tykkää profiileista joissa harrastuksina on vaikka mopoilu, rock-musiikki ja kaljan juonti, enkä etenkään tykkää niistä ja sitten valita kuinka en keksi mielenkiintoisia keskustelunaiheita näiden kanssa kun en välitä heidän harrastuksistaan.
Minusta tuntuu että monet miehet oikein tarkoituksella etsivät/tykkäävät itselleen epäsopivista tai tylsistä naisista, jotta pääsevät valittamaan kuinka vaikea on aloittaa keskustelua eikä siten ole muuta vaihtoehtoa kuin "moimitässulle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinistä, matkustelusta ja koirista tykkääviä miehiä on kyllä yllin kyllin, ei sinun tarvitse siitä huolehtia. Kannattaa jättää nuo naiset heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Tein joskus testin ja lähetin kaikille mätseille "hei"-viestin. Ehkä 10% miehistä vastasi...
Tuo on persoonaton ja piittaamaton viesti.
Voisiko joku nainen selittää, että miksi viesti "hei" naiselta miehelle ei olisi persoonaton ja piittaamaton? Peukut 0/5.
"Hei mitä kuuluu :)" mieheltä naiselle on kuitenkin persoonaton ja piittaamaton. Viesti 41, peukut 33/4.
Naiset ovat aina persoonattomia ja piittaamattomia miehiä kohtaan, eivätkä edes itse sitä tiedosta. Heillä on varaa, kun kysyntää riittää siitä huolimatta.
Mulle laittoi eräs mies 'Moi, tykkäätkö formuloista?' Ja, ennenkuin ehdin vastata mitään, hän jatkoi pitkään vuodattamalla, missä kaikkialla on käynyt paikanpäällä katsomassa ja mihin aikoo seuraavaksi mennä.
No juttu ei jatkunut tän kanssa, mutta aloin tapailla toista.
Parin vuoden päästä loin taas profiilin ja tää formulamies tuli uudestaan vastaan. Veikkaampa, että oli sanasta sanaan sama teksti =O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun te naisettu niin sanotte että "moi mitä kuuluu?" On blaah ja liukuhihnakommentti niin mitäs nokkelaa miesten sitte kannattais laittaa? Tyyliin: moi sano mitä irtokarkkeja oistaisin tänään? Mikä on horoskooppis? Hei beibe miks ei mennä jätkille? M34
Mitä jos poimisit vaikka sieltä sua kiinnostavan naisen profiilista jonkun asian, jonka otat puheeksi tai kysyt jonkun kysymyksen siitä. Ei sen tarvitse mitään erityisen nokkelaa sanailua olla, mutta henkilökohtaista kylläkin. Kukaan ei tykkää olla vain geneerinen "joku". Miksi tykkäsit juuri kyseisen naisen profiilista? Kerro se hänelle.
Tuota...ööh tässä esimerkki sinulle: M:Onpa nätit silmät sinulla. N:Kiitos :). Hiljaisuus. M: Taidat harrastaa kuvien perusteella paljon lenkkeilyä. n:joo. M: Mitä arvostat eniten itsessäsi? N: En mä tiiä. Oon kiva. M:Haluutko musta tietää jotain? N:Emmä tiiä. Kui? Jos keskustelutaso on tätä että nainen on vuorovaikutukseton niin kyllä vaikeaa on kehua vaan naista kun mitään ei saa irti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun te naisettu niin sanotte että "moi mitä kuuluu?" On blaah ja liukuhihnakommentti niin mitäs nokkelaa miesten sitte kannattais laittaa? Tyyliin: moi sano mitä irtokarkkeja oistaisin tänään? Mikä on horoskooppis? Hei beibe miks ei mennä jätkille? M34
Tuota...ööh tässä esimerkki sinulle: M:Onpa nätit silmät sinulla. N:Kiitos :). Hiljaisuus. M: Taidat harrastaa kuvien perusteella paljon lenkkeilyä. n:joo. M: Mitä arvostat eniten itsessäsi? N: En mä tiiä. Oon kiva. M:Haluutko musta tietää jotain? N:Emmä tiiä. Kui? Jos keskustelutaso on tätä että nainen on vuorovaikutukseton niin kyllä vaikeaa on kehua vaan naista kun mitään ei saa irti
Se on sitten vaan next jos juttu ei luista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Kirjoittajahan koki nuo harrastukset tylsiksi. En minä ainakaan tykkää profiileista joissa harrastuksina on vaikka mopoilu, rock-musiikki ja kaljan juonti, enkä etenkään tykkää niistä ja sitten valita kuinka en keksi mielenkiintoisia keskustelunaiheita näiden kanssa kun en välitä heidän harrastuksistaan.
Minusta tuntuu että monet miehet oikein tarkoituksella etsivät/tykkäävät itselleen epäsopivista tai tylsistä naisista, jotta pääsevät valittamaan kuinka vaikea on aloittaa keskustelua eikä siten ole muuta vaihtoehtoa kuin "moimitässulle".
Tämän takia se pariutuminen varmaan onkin nykyään niin vaikeaa, kun ei voida joustaa yhtään missään. Minä pelaan jalkapalloa, käyn salilla ja katson urheilua televisiosta. Avopuolisoni ei tee mitään näistä, mutta sen sijaan hän mm. tekee käsitöitä. Eikä meillä ole mitään ongelmia noiden asioiden kanssa, molemmilla saa olla omat harrastukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Tämän takia se pariutuminen varmaan onkin nykyään niin vaikeaa, kun ei voida joustaa yhtään missään. Minä pelaan jalkapalloa, käyn salilla ja katson urheilua televisiosta. Avopuolisoni ei tee mitään näistä, mutta sen sijaan hän mm. tekee käsitöitä. Eikä meillä ole mitään ongelmia noiden asioiden kanssa, molemmilla saa olla omat harrastukset.
Suuri osa naisista haluaa kumppanin, jonka kanssa on muutakin yhteistä kuin seksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tervehdit toista iloisesti, ja kysyt että miten hänellä menee"
Ehkä surkein aloitus mitä voit tehdä naiselle.
Jos nainen lähettäisi tämän miehelle niin se olisi ihan ok kuitenkin.
Miten voi olla mahdollista että tuo määritellään surkeaksi aloitukseksi?
Naiset elävät kyllä sellaisessa pumpulihötössä...Että ihan tuntemattoman miehen netin välityksellä pitäisi osata hänelle räätälöidä heti uniikki lumihiutalevastaus.
Suomalaiset miehet ovat kyllä veteliä makaroneja sekä tossukoita, kun ovat tilanteen tällaiseksi päästäneet.
Ei ole kyse siitä että pitäisi yhtään mitään... mutta niitä matcheja nyt vain tuppaa tulemaan, niitä on vähän pakkokin swaippailla jos sitä sovellusta meinaa käyttää, ja jos siellä on hauskoja tai jollain tavalla mielenkiintoisia viestejä niin totta kai niihin tulee ensin vastattua eikä niihin lukemattomiin "moi mitä kuuluu" -viesteihin. Älyttömän monen kanssa ei kuitenkaan yhtä aikaa jaksa tai pysty keskustella jos on myös puhelimen ulkopuolista elämää.
Ja tosiaan, ei kukaan ole sinulle siellä mitään velkaa, etkä sinä kellekään. Matchia poistoon vaan jos ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes haluaisit jatkaa juttua tuollaisen kanssa? Tuohan on kuin märkä lapanen, en minä ainakaan jaksaisi kiskoa kenestäkään rautapihdeillä juttua irti. Poistoon ja parempaa juttuseuraa tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten ylimielisyys (ei vastailla edes asiallisiin viesteihin) on vahva merkki narsismista.
Luulin, että palstan 90-luvulle jumittunut narsismin hokija oli nainen, mutta ilmeisesti hän onkin mies.
FYI: narsistinen persoonallisuushäiriö on harvinainen. Useimmat niistä ihmisistä, jotka jotkut leimaavat narsisteiksi, ovat ihan vain hankalia tai epämiellyttäviä persoonia.
Jos olet tekemisissä oikean narsistin kanssa, et tunnista häntä siitä, ettei hän vastaa edes asiallisiin viesteihin. Kyse on paljon, paljon isommasta asiasta, joka paljastuu vasta pitkän ajan kuluessa jos silloinkaan.
Sen takia tästä on tehty tutkimus, jonka perusteella ghostaajat ovat merkittävästi useammin narsisteja kuin ihmiset keskimäärin. Eli ghostaus on hyvä indikaatio narsismista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu käy paitsi "mitä sun iltaan?" tai "mitä kuuluu?". Noita on suurin osa miesten aloituksista ja alkavat ärsyttää.
N40
Sellaista se on ero miehen ja naisten tinderöinnissä; Naista ärsyttää kun tulee liikaa avausviestejä, ja mies taas on surullinen kun ei saa yhtään matchia.
Jokaisella omat ongelmansa tietty...
Ja kun selkeästi kerrotaan, että tuollainen aloitus on tylsä, miksi mies vänisee siitä täällä eikä opettele kommunikoimaan kiinnostavammin?
Haluaa rypeä surkeudessaan? Pitää kiinni siitä, että kyllä naisen pitäisi kiinnostua ja jos ei kiinnistu, vika on naisessa, ei miehen omassa viestinnässä?
Itsepä kuoppasi kaivat, ihan vapaasti vaan.
Kyllä, tylsiä tuollaiset "Moi, mitä kuuluu?" Kyselyt. Itse ainaki avaan aina pelin ensimmäisessä viestissä näin;
"Hiiohoi halojatapäivää! Mulle tuli mieleen, että pitää kysästä, onko teikäläisellä mahdollisesti aikaa ja mielekiintoa vaivautua joku kerta höpöttelemään niitä ja näitä kahvikupin tai jonkun muun vastaavan sivuseikan äärelle? :)"
Kyllä siinä naisen suu menee sykkyrään kun noin persoonallinen viesti tulee ja huumorintajuttomat eivät vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun te naiset niin sanotte että "moi mitä kuuluu?" On blaah ja liukuhihnakommentti niin mitäs nokkelaa miesten sitte kannattais laittaa? Tyyliin: moi sano mitä irtokarkkeja oistaisin tänään? Mikä on horoskooppis? Hei beibe miks ei mennä jätkille? M34
Jopa tuolla irtokarkkijutulla erottuisit niistä sadasta moi-mitä-kuuluusta. :D
Vierailija kirjoitti:
Nää instababet odottaa tnderissäkin supliikkia miestä, jolla huumori lentää ja joka osaa asettaa sanansa kulloiseenkin hetkeen sopivalla tavalla. Tokihan tässä pitäisi osata lukea ajatuksia, mutta sitä ne ilmeisesti luulee?
Naisesta pitäisi tietää haluaako se syvällisempää keskustelua vai kevyttä smalltalkkia. Mikä on naisen mieliala ja miten sosiaalisella päällä nainen on. Tätä pitäisi osata "haistella", tätä mielialaa.
Joskus ne triggeröityy ihan tavallisistakin jutuista, ymmärtämättä toisen keskustelijan viattomuutta asiassa. Pitäis tietty osata jo aluksikin tuntea keskustelu kumpoani ja tietää mikä sen luonteelle sopii.
Tietysti supliikki mies viehättää enemmän kuin joku tylsä joka ei saa sanaa suustaan, ei kai siinä mitään ihmeellistä ole. Suurin osa on kuitenkin jotain siltä väliltä.
Ei tarvitse tietää, anna keskustelun sujua omalla painollaan ja jos ei suju niin mitä siitä stressaamaan? Ei kaikkien edes tarvitse tulla keskenään juttuun. Joskus ei vaan luonteet sovi yhteen. Eikö kannattaisi keskittyä löytämään se jonka kanssa tulee juttuun, eikä yrittää muokata omaa luonnettaan ja käyttäytymistään sen mukaan minkä luulet keneenkin uppoavan?
Iso osa tinderin miehistä näyttää luulevan, että se match on joku sitova lupaus keskustelusta, tapaamisesta, seksistä ja hyvin todennäköisesti avioliitosta.
Sanana tuo "match" on oikeastaan aika typerä valinta apissakin. Sen pitäisi olla joku "hymy" "wink" tai "silmänisku" tms, joka ei sanana ole teitä istuttamassa saman pöydän ääreen keskustelemaan tulevasta avioliitosta.
Match on vähän niinkuin että kivannäköinen tyttö hymyili sinulle kaupassa. Jokainen järjen ihminen tajuaa, ettei se vielä ole mikään lupaus seksistä tai edes keskustelun avaus. Mutta moni mies suhtautuu matcheihin siten, että naiset olisivat vähintään kunnollisen seurustelunkartoitus-session heille velkaa, kun kerran menivät miehen aikaa tuhlaamaan matchilla. Ja jos keskustelun aloittaa, sitä ei saa lopettaa ennen avioeroa, ettei ole tuhlannut miehen aikaa.
Jos et itse välitä viinistä, matkustelusta ja koirista, miksi tykkäät heidän profiileistaan?