Miksihän kaverini tölväisi ja arvosteli Facebookin ryhmiä joihin kuulun?
Tuli yhtäkkiä mieleen kaukainen juttu kaverin kanssa johon on sittemmin välit menneet kokonaan, juurikin em. käytöksen vuoksi. Hän jostain profiilini uumenista sattui bongaamaan ryhmiä joihin olin Facebookissa liittynyt, siis mielestäni ihan tavallisia: kaupunginosaryhmä, bändi josta pidän, laji jota harrastan, Ei mennyt niinkuin Strömsössä. Tätä rataa.
Niin mitä teki tämä ihminen, happamena totesi "kaikkiin ryhmiin säkin kuulut" tuhisten.
Siis että mun olisi mieluummin pitänyt liittyä hänen kiinnostuksenkohteidensa mukaisiin ryhmiin eikä omieni? Eikä tosiaan ollut edes mitenkään epämääräisiä ryhmiä tai mitään vitsejä tms vaan ihan vaikka viherkasveja tms.
Ei siis yllätys että emme ole enää vuosiin olleet väleissä tai tekemisissä.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Omituista stalkata toisen ryhmiin kuulumisia ja kommentoida niitä pahansuovasti. Ei varmaan ollut suuri menetys tämän ystävyyssuhteen päättyminen.
Ei ollutkaan. Vaan liian kauan ehdin katsella vastaavia tempauksia ennen kuin tajusin irrottautua.
Haha, olis nähny ne ryhmät joihin mä kuuluin vielä kun facessa olin🤭 oli kaikenmaailman foliohatturyhmiä, vitsi- ja perseilyryhmiä ja seurasin paljon monen mielestä kyseenalaisia henkilöitä🙊
Vierailija kirjoitti:
Haha, olis nähny ne ryhmät joihin mä kuuluin vielä kun facessa olin🤭 oli kaikenmaailman foliohatturyhmiä, vitsi- ja perseilyryhmiä ja seurasin paljon monen mielestä kyseenalaisia henkilöitä🙊
Ehkä mullakin olisi hänen mielestään pitänyt olla vastaavia ryhmiä kun oli vain tylsiä tyyliin leivontaniksit.
Minunkin kaverini arvosteli ja vähätteli minun facebookryhmiäni ja myös minun harrastuksiani ja minun vaimoa. Minä katkaisin välit häneen samantien ja pöräytin vielä agressiivisesti peräpäätäni häntä kohti pois lähtiessäni!😲
Miksi mietit vuosien vanhaa asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuli yhtäkkiä mieleen yhdestä toisesta asiasta. Että kuinka tuo ihminen arvosteli aina ja kaikkia todella paljon. Kuinka myrkyllinen se kaveruus olikaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla antaa jotain listaa asioista, joita saa ajatella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli yhtäkkiä mieleen yhdestä toisesta asiasta. Että kuinka tuo ihminen arvosteli aina ja kaikkia todella paljon. Kuinka myrkyllinen se kaveruus olikaan.
Ehkä ajattelemattomuuttaan sanoi vaikka ei sen kummemmin tarkoittanut mitään. Ihmetteli vaan, kun kuulut niin moneen ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan miksi kaivaa iän vanhoja asioita esiin. Tuo on ollutta ja mennyttä ja väliäkö minkä takia sanoi mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ajattelemattomuuttaan sanoi vaikka ei sen kummemmin tarkoittanut mitään. Ihmetteli vaan, kun kuulut niin moneen ryhmään.
No ei niitä ryhmiä nyt montakaan ollut että siitä olisi sanomista tullut. Eikö meistä moni kuulu useampaan ryhmään? Aika outoa se arvostelu, oli se sitten todellista vai ei. Ja tosiaan en ollut ainoa jota arvosteli. Nyt tietysti vuosien jälkeen suurin osa jo unohtunutkin. Mutta miten tuollaista pitikin normaalina käytöksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mullakin olisi hänen mielestään pitänyt olla vastaavia ryhmiä kun oli vain tylsiä tyyliin leivontaniksit.
Sanoiko hän niin, että sinun olisi pitänyt liittyä hänen ryhmiinsä vai kuvitteletko vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan miksi kaivaa iän vanhoja asioita esiin. Tuo on ollutta ja mennyttä ja väliäkö minkä takia sanoi mitäkin.
Toinen asia toi tämän mieleen. Että miten sitä pitikin tuollaista käytöstä ihan normaalina vaikka jäihän se silloinkin jo mieleen outona. Ja hän se meistä kahdesta piti minua outona eikä yhtään salannut sitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko hän niin, että sinun olisi pitänyt liittyä hänen ryhmiinsä vai kuvitteletko vain?
No en nyt muuten keksi mikä idea oli lähteä arvostelemaan toisen henkilön ihan jonninjoutavia valintoja. Siis että Facebookin ryhmät eivät nyt muutenkaan näytelleet kovinkaan suurta osaa kummankaan meistä arkielämässä. Niin miksi vaivautua miettimään koko asiaa. Saati arvostelemaan sitä ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niitä ryhmiä nyt montakaan ollut että siitä olisi sanomista tullut. Eikö meistä moni kuulu useampaan ryhmään? Aika outoa se arvostelu, oli se sitten todellista vai ei. Ja tosiaan en ollut ainoa jota arvosteli. Nyt tietysti vuosien jälkeen suurin osa jo unohtunutkin. Mutta miten tuollaista pitikin normaalina käytöksenä.
Häneltä pääsi vaan sammakko suustaan, joten ei siinä varmaan mitään syvällisempää merkitystä ollut takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häneltä pääsi va
No näitä sammakkoja tuli vuosien varrella niin paljon ettei olla sittemmin tekemisissä enää lainkaan. Sanomisia ja tekemisiä. En oikeastaan enää aktiivisesti muistanutkaan miten huonosti hän aina käyttäytyi ennen kuin yksi toinen juttu laukaisi tämän ja useammankin muiston. Kaikenlaisia sitä onkin.
Sanoi vahingossa ääneen ajatuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdistatko sinä aivosi kaikesta tapahtuneesta kerta viikkoon, vai miten toimit? Minäkin haluaisin tehdä niin, mutta silloin tällöin putkahtaa mieleen jokin sinänsä turha tapahtuma tai vaihe, eikä sille mitään voi. Ainakaan minä en voi. Onko siinä sitten jotain hirveän pahaa jos sellaista vanhaa tuo esiin? Ei tämä palsta muutenkaan mikään ammattifilosofien kerho ole.
t. Tikulla silmäänkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdistatko sinä aivosi kaikesta tapahtuneesta kerta viikkoon, vai miten toimit? Minäkin haluaisin tehdä niin, mutta silloin tällöin putkahtaa mieleen jokin sinänsä turha tapahtuma tai vaihe, eikä sille mitään voi. Ainakaan minä en voi. Onko siinä sitten jotain hirveän pahaa jos sellaista vanhaa tuo esiin? Ei tämä palsta muutenkaan mikään ammattifilosofien kerho ole.
t. Tikulla silmäänkö?
Ei kyllä jaksa miettiä vuosien vanhoja asioita varsinkaan noin tyhmää kommenttia. Todennäköisesti se toinen ei ole ajatellut yhtikästä mitään.
Omituista stalkata toisen ryhmiin kuulumisia ja kommentoida niitä pahansuovasti. Ei varmaan ollut suuri menetys tämän ystävyyssuhteen päättyminen.