Ilmeisesti normaali tervehtiminen ja toiselle puhuminen Tinderissä on naisten mielestä "tylsää", eikä tällaiselle miehelle edes vastata
Eli jos esimerkiksi tervehdit toista iloisesti, ja kysyt että miten hänellä menee, niin nämä hypergamiset lumihiutaleet rankkaavat sinut saman tien "älä vastaa" -osioon.
Sitä pitää osata räätälöidä juuri tälle uniikille lumihiutaleelle räätälöity avaus (sekä tietty jatko myös)
Milloin on tähän tultu?
Suomalainen yhteiskunta on todellakin naisten vuonna 2022
Kommentit (381)
Vierailija kirjoitti:
On se tylsää kymmenennen samanlaisen avauksen jälkeen. Ja ne keskustelut eivät myöskään ikinä johda mihinkään. Aluksi vastasin kaikille, sitten tajusin että se on ihan turhaa ja aloin vain matchata harvempien kanssa.
Ainoat keskustelut joista tulee jotain ovat ne, joissa on heti alkuun jotain muuta kuin perustervehdykset. Aloitan niitä itsekin.
Sama huomio. Moi-miehet odottivat, että nainen ottaa miehen tekemän avauksen jälkeen kaiken vastuun keskustelun etenemisestä. Ilmeisesti kuvittelivat että ovat työnsä nyt tehneet, kun suurella vaivalla avasivat keskustelun eli laittoivat sen saman vakioviestin kuin kaikille muillekin. Juu, ei kiinnosta toimia haastattelijana miehelle, jonka asenne minuun ja koko keskusteluun tuntuu olevan luokkaa evvk. Välillä tuli mietittyä että miksi mies edes avasi keskustelun, kun keskusteleminen oli niin väkinäistä eivätkä minun asiani kiinnostaneet häntä ollenkaan.
Itse etsin vakavaa parisuhdetta, joten mietin avauksia myös siitä näkökulmasta, millä tavalla haluaisin parisuhteeni saavan alkunsa. Ei ole oikein kiva ajatus että suhteemme alkaisi jostain liukuhihnaviestistä, jonka mies latasi kymmenille muillekin naisille.
Ei vaan aina jaksa vastata niin monelle. Ei siellä tarvi niin hampaat irvessä olla.
Ymmärrän, että vastaamattomuus tuntuu kurjalta, mutta ei kyse välttämättä ole mistään nirsoudesta tai uniikkiudesta. Jos nainen saa paljon viestejä eri miehiltä niin hän ei ehdi kaikkien kanssa keskustella. Silloin helposti jää huomiotta avaukset, joissa sanotaan vaan "moi" tai "mitäs sun iltaan?".
Itse yritin Tinderissä vastata ensin kaikille jotain, mutta huomasin lopulta sen olevan aika työlästä. Varsinkin kun kaikkien kanssa ei pysty kunnon keskustelua käymään. Yhtä ikävää sekin, että ensin vastaa ja sitten lopettaa. Jos olisin vastannut kaikille saati oikeasti keskustellut niin en olisi päivän aikana ehtinyt muuta tehdä. Siinä sitten käy hyvin nopeasti niin että valitsee keskusteluun ne tyypit joiden avauksessa on enemmän asiaa. Ja sitten naiset saattavat myös itse tehdä aloitteita mikä lisää keskustelujen määrää.
Vierailija kirjoitti:
Se vaan johtuu siitä että olet niin ruma ja jutustelet kauniille naisille.
TÄMÄ!
Keskustelu erään ihan tavallisen miehen kanssa:
M: Moi
N: Moi
Siinä se. Eli itse laitetaan pelkkä moi ja odotetaan että nainen keksii jutun juurta.
Tinderhommat on sellaisia, että miehen pitää tehdä kiinnostava hakemus naiselle, koska naiset saavat niitä hakemuksia niin paljon. Joku "moi mitä kuuluu" on tindernaisen mielestä sama kuin työnantajan mielestä "moi saisko töitä" pelkkänä sähköpostiviestinä. Eli tindernainen käytännössä loukkaantuu, kun et panosta tarpeeksi.
Panosta siis paljon viesteihisi ja parempi vielä, jos laitat parin tonnin budjetilla tehdyn videohakemuksen naiselle menemään.
Vierailija kirjoitti:
Ps. Tein joskus testin ja lähetin kaikille mätseille "hei"-viestin. Ehkä 10% miehistä vastasi...
Tuo on persoonaton ja piittaamaton viesti.
Vierailija kirjoitti:
Siellä vaan on niin hirveesti porukkaa ja monet naiset saa niin hirveen määrän viestejä, että ei niihin nyt vaan kenelläkään ihmisellä ole kaikkiin mahdollista vastata. Itse pyrin vastaamaan ainakin lyhyesti kaikille, jotka ovat nähneet viestimisessään selkeästi vähän vaivaa. En pidä pahana, etten jokaiseen morotukseen pistä morotusta vastaukseksi. Pitää oikeesti ajankäytönkin takia priorisoida.
Miksiköhän annat tykkäyksiä ihmiselle, joiden viesteihin et ehdi ja halua vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Tein joskus testin ja lähetin kaikille mätseille "hei"-viestin. Ehkä 10% miehistä vastasi...
Tuo on persoonaton ja piittaamaton viesti.
Ok, siis moi huuto merkin kanssa on iloinen tervehdys, mutta hei on piittaamaton... Kaikkea sitä oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä vaan on niin hirveesti porukkaa ja monet naiset saa niin hirveen määrän viestejä, että ei niihin nyt vaan kenelläkään ihmisellä ole kaikkiin mahdollista vastata. Itse pyrin vastaamaan ainakin lyhyesti kaikille, jotka ovat nähneet viestimisessään selkeästi vähän vaivaa. En pidä pahana, etten jokaiseen morotukseen pistä morotusta vastaukseksi. Pitää oikeesti ajankäytönkin takia priorisoida.
Miksiköhän annat tykkäyksiä ihmiselle, joiden viesteihin et ehdi ja halua vastata?
Olen eri kuin jolta kysyt, mutta oikeastiko haluat että naiset antavat tykkäyksiä vain niille miehille, joiden kanssa ovat valmiita keskustelemaan vaikka toisen aloitus olisi omasta mielestä umpitylsä :D Mulla jäis sitten ainakin kaikki tykkäykset antamatta.
Ilmeisesti osalla miehistä on täällä ajatus, että kun saa tykkäyksen niin sitten homma on valmis.
Oikeasti kun saa matchin niin siinä on vasta ylitetty se ihan eka este,eli ulkonäkösi ei ole naisesta täysin luotaantyöntävä.
Vierailija kirjoitti:
N: MoiSiinä se. Eli itse laitetaan pelkkä moi ja odotetaan että nainen keksii jutun juurta.
Joo. Tämä tapahtui viimeksi eilen :D Ei ole kuulunut mitään tuosta tyypistä enää avausviestin jälkeen.
Muutama päivä sitten katosi tyyppi, jonka aloitus oli "mitä kuuluu?". Vastasin toki tuohonkin, mutta miehen kiinnostus varmaan loppui mun tylsään vastaukseen. Ikäänkuin jonkun elämä maanantai-iltana tällaiseen aikaan olisi kauhean vauhdikasta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N: MoiSiinä se. Eli itse laitetaan pelkkä moi ja odotetaan että nainen keksii jutun juurta.
Joo. Tämä tapahtui viimeksi eilen :D Ei ole kuulunut mitään tuosta tyypistä enää avausviestin jälkeen.
Muutama päivä sitten katosi tyyppi, jonka aloitus oli "mitä kuuluu?". Vastasin toki tuohonkin, mutta miehen kiinnostus varmaan loppui mun tylsään vastaukseen. Ikäänkuin jonkun elämä maanantai-iltana tällaiseen aikaan olisi kauhean vauhdikasta..
Ei sen varmaankaan tarvi edes olla tylsä, joskus vaan huomaa nopeasti ettei olla samalla aallonpituudella ihan muutamasta lauseesta, vaikka toisessa ei ole mitään vikaa.
Se on väärin, että naiset haalii sadoittain mätsejä, joista vain uniikeimpiin aloituksiin vastaa, koska ei vaan pysty juttelemaan kaikkien kanssa.
Ja sekin on väärin, että mätsää vain top 10%.
Ja vaikka nainen mätsäis kaikki, ja juttelis kaikkien kanssa ja menis treffeille kaikkien kanssa, niin silti joko antaa vain parhaille tai alkaa suhteeseen yhden kanssa ja tämäkin muiden miesten mielestä väärin.
On toiminut mitä kuuluu aloitukset. Ehkä sellaisilla ihmisillä, jotka tykkäävät kaikesta ja hankkivat satoja matcheja, ei homma pysy ihan hanskassa. Tai tiedä, ehtiikö joku käydä sadoilla treffeillä viikossa vai miten olette saaneet homman toimimaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu käy paitsi "mitä sun iltaan?" tai "mitä kuuluu?". Noita on suurin osa miesten aloituksista ja alkavat ärsyttää.
N40
Sellaista se on ero miehen ja naisten tinderöinnissä; Naista ärsyttää kun tulee liikaa avausviestejä, ja mies taas on surullinen kun ei saa yhtään matchia.
Jokaisella omat ongelmansa tietty...
Feminismi näkee asian siten, että tässä tilanteessa ainoastaan naisten tilanne on ongelmallinen. Koska parisuhteen ja viestien saaminen ei ole oikeus. Viestien liiallinen saaminen sen sijaan on ongelma, koska vaikka niitä viestejä itse toivoi, ne eivät olleet juuri sellaisia kuin toivoi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä huumori ja sosiaaliset taidot on se, jolla naisiin tehdään vaikutus. Näin se vaan on.
Hyvät puheet on plussa. COOL.
Sen sijaan hlö joka koko ajan vitsailee ei ole hauska vaan RASITTAVA.
Eli liika huumori vie uskottavuuden kokonaan pois. Varsinkin suomessa.
Huumori ON taitolaji ja kohtuus kaikessa.
Maailmalla on NORMAALI avaus kaikissa kultuureissa ja kielissä tuo
Hallo, how are you.
Sen sijaan suominainen eristäytyy tuon kuullessaan. Jopa suuttuu. Ottaa kilarit.
Eli vika ei nyt taaskaan ole tuossa lauseessa, miehessä tai miehissä vaan SUOMINAISISSA.
Koska muualla tuo sama toimii, vain suomessa ei toimi (naisille).
Näin tämä menee jälleen kerran... surullista.
Ajatelkaas nyt naiset tätä ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Nää instababet odottaa tnderissäkin supliikkia miestä, jolla huumori lentää ja joka osaa asettaa sanansa kulloiseenkin hetkeen sopivalla tavalla. Tokihan tässä pitäisi osata lukea ajatuksia, mutta sitä ne ilmeisesti luulee?
Naisesta pitäisi tietää haluaako se syvällisempää keskustelua vai kevyttä smalltalkkia. Mikä on naisen mieliala ja miten sosiaalisella päällä nainen on. Tätä pitäisi osata "haistella", tätä mielialaa.
Joskus ne triggeröityy ihan tavallisistakin jutuista, ymmärtämättä toisen keskustelijan viattomuutta asiassa. Pitäis tietty osata jo aluksikin tuntea keskustelu kumpoani ja tietää mikä sen luonteelle sopii.
Ja nyt kun tiedät tuon, niin miten se on muuttanut toimintaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän naiset ovat henkisesti sairaampia kuin koskaan.
#NAISVIHA NÄKYVÄKSI
Sen sinä tosiaan osaat tehdä. Kommentit, jotka poistuisivat eivätkä koskaan olisi edes tulleet muiden näkyviin, jäävät palstalle sinun ansiostasi levittämään naisvihaa.
Tässä se on pähkinänkuoressa. Jyvät karsiutuu akanoista niihin jotka miettii mikä toimii naisella ja niihin jotka raivoaa miksi nainen ei tee niin kuin hänen mielestään "kuuluu". Näin se nyt vaan menee sovelluksessa jossa on paljon enemmän toista sukupuolta. Ja vähemmän on sitä sukupuolta jolla on isommat riskit.