Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela-taksilla synnyttämään?

Vierailija
19.05.2015 |

Eli miten tämä käytännössä toimii? Oma alueellinen numero johon soitetaan kun aika on tullut, ja maksataan vain omavastuu, joka on alle 20 euroa? Tarvitaanko jotain lippuja ja lappuja?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä syy siihen on ettei ns.tavallinen taksi käy?

Vierailija
2/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on se moniongelmainen ambulanssilla synnyttämään menijä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mitään lippuja, käteinen tai kortti maksua varten riittää. Soitat vain kelan taksikyytinumeroon ja odottelette taksia.

Vierailija
4/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siihen tarvita lippuja ja lappuja, kun osoite on sairaala? 

Vierailija
5/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:29"]Mikä syy siihen on ettei ns.tavallinen taksi käy?
[/quote]

Koska Kelan taksikyyti on sairaalamatkoja varten. Siitä maksetaan omavastuu vain. Muuten voi taksimatka olla vaikka 50e, riippuen kuinka kaukana sairaalasta asuu.

Vierailija
6/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta miksi Kela-taksi? Kyllä sinne synnärille voi mennä ihan normitaksilla.

Vierailija
7/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt taas mietin, että miksi lapsia tehdään jos ei ole varaa maksaa taksia itse?

Vierailija
8/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:33"]No mutta miksi Kela-taksi? Kyllä sinne synnärille voi mennä ihan normitaksilla.
[/quote]

Tällä tapauksella yhteiskunta maksaa kaiken

Vierailija
9/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:33"]

No mutta miksi Kela-taksi? Kyllä sinne synnärille voi mennä ihan normitaksilla.

[/quote]

Miksi ei Kela-taksilla? Onhan se nyt fiksumpaa valita Kela-taksi!

Vierailija
10/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:29"]Mikä syy siihen on ettei ns.tavallinen taksi käy?
[/quote]

Koska Kelan taksikyyti on sairaalamatkoja varten. Siitä maksetaan omavastuu vain. Muuten voi taksimatka olla vaikka 50e, riippuen kuinka kaukana sairaalasta asuu.
[/quote]

Mutta tuostahan saa takaisin. Jäljelle jää omavastuu.

Vierailija
11/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt taas mietin, että miksi lapsia tehdään jos ei ole varaa maksaa taksia itse?

[/quote]

Saman tien voisi kysyä, miksi tehdä lapsia, jos ei ole synnytystäkään varaa maksaa itse.

Vierailija
12/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei pääse medihelillä eikä ambulanssilla niin pitää mennä kela-taksilla :) VOI KRISTUS SENTÄÄN!

Vierailija
13/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hemmetti teidän kanssa. Ostatteko apteekistakin lääkkeet koko hinnalla vaikka kela maksaisi osan? "Ei ei mitään omavastuuosuutta, mie maksan koko lääkkeet". Jos Tällainen mahdollisuus KAIKILLE tarjotaan, kuuluu terveydenhuoltoon, niin MIKSI IHMEESSÄ en sitä hyödyntäisi. Kiitos asiallisista vastauksista

T. Ap

Vierailija
14/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:34"]

[/quote]

Saman tien voisi kysyä, miksi tehdä lapsia, jos ei ole synnytystäkään varaa maksaa itse.

[/quote]

No eipä joillain löydy edes sitä erittäin halpaa omavastuuosuutta, vaan sekin kiikutetaan sossuun. Ei vissiin ihan ymmärretä, että ne söpöt vauvat ovat aikamoisia rahareikiä.

Vierailija
15/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä menin kyllä ihan tavallisella taksilla. Ihan ite maksoin, enkä hakenut edes korvausta jälkikäteen.

Vierailija
16/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelataksin voi tilata, mikäli terveydentila estää julkisten kulkuneuvojen käytön TAI mikäli paikkakunnalla ei ole julkista liikennettä niin, että se olisi järkevien odotusaikojen puitteissa käytettävissä.

Näillä perusteilla ei tarvitse maksaa itse taksikyytiä, vaan on oikeutettu käyttämään Kela-taksia. Mikäli taksi tilataan terveydellisillä perusteilla, tarvitaan terveydenhuoltohenkilökunnan allekirjoittamama todistus. Liikenneolosuhteiden puuttumisen vuoksi todistusta ei tarvita.

Vierailija
17/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:35"]No voi hemmetti teidän kanssa. Ostatteko apteekistakin lääkkeet koko hinnalla vaikka kela maksaisi osan? "Ei ei mitään omavastuuosuutta, mie maksan koko lääkkeet". Jos Tällainen mahdollisuus KAIKILLE tarjotaan, kuuluu terveydenhuoltoon, niin MIKSI IHMEESSÄ en sitä hyödyntäisi. Kiitos asiallisista vastauksista

T. Ap
[/quote]

Minä mielelläni jätän ko palvelun oikeasti tarvitseville ja kuljen omalla autolla

Vierailija
18/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:35"]

No voi hemmetti teidän kanssa. Ostatteko apteekistakin lääkkeet koko hinnalla vaikka kela maksaisi osan? "Ei ei mitään omavastuuosuutta, mie maksan koko lääkkeet". Jos Tällainen mahdollisuus KAIKILLE tarjotaan, kuuluu terveydenhuoltoon, niin MIKSI IHMEESSÄ en sitä hyödyntäisi. Kiitos asiallisista vastauksista

T. Ap

[/quote]

Eli pumpataan kaikki vaan mitä irti saadaan. Valtiolla miljardeja velkaa, mutta mitäs siitä kun MINÄ haluan päästä halvemmalla.

Vierailija
19/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:29"]Mikä syy siihen on ettei ns.tavallinen taksi käy? [/quote] Koska Kelan taksikyyti on sairaalamatkoja varten. Siitä maksetaan omavastuu vain. Muuten voi taksimatka olla vaikka 50e, riippuen kuinka kaukana sairaalasta asuu. [/quote] Mutta tuostahan saa takaisin. Jäljelle jää omavastuu.

[/quote]

Nykyään Kela korvaa kyydin suoraan yrittäjälle, asiakas maksaa vain omavastuun. Välityssysteemi on nyt otettu käyttöön koko maassa. Paljon yksinkertaisempaa.

Ap, kun tilaat taksin kela-numerosta, et tarvitse mitään lappuja mennessä. Säilytät vaan todistuksen, jonka sairaalasta saat, sillä Kela saattaa pistokokeina tarkistaa näitä lääkärintodistuksia jälkeen päin. On kyllä tosi harvinaista.

Vierailija
20/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensä pitää mennä taksilla synnyttämään, jos ei ole varaa maksaa siitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi