Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela-taksilla synnyttämään?

Vierailija
19.05.2015 |

Eli miten tämä käytännössä toimii? Oma alueellinen numero johon soitetaan kun aika on tullut, ja maksataan vain omavastuu, joka on alle 20 euroa? Tarvitaanko jotain lippuja ja lappuja?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:55"]Ei ole ihme että Suomi on konkassa kun itse ei edes taxia makseta jos sitä tarvitsee???

Tehkää lapsia vasta kun edes taximaksut sairaalaan ja sieltä kotiin on säästetty!

[/quote]

Aika paljon saadaan kuule matkustella sairaalaan ja kotiin taksilla, että saadaan yksi maa konkurssiin. Eiköhän nuo johdu vähän isommista asioista kun taksimatkoista.

Vierailija
62/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnytys on yhtä raju kuin edellinen, niin ei, en PYSTY menemään julkisilla. Se se vasta näky olisi kun bussissa vaipat päällä heittäytyisin kontilleni sinne lattialle muutaman minuutin välein. "Ehei mulla hätää ole, yhteiskunnan rahoja tässä säästelen". Teiltä on suhteellisuudentaju nyt pikkasen hämärtynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:29"]Tää on se moniongelmainen ambulanssilla synnyttämään menijä?
[/quote]

Ei muuten oo tämä sama alottaja, koska se toinen olen minä.

Vierailija
64/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelataxiin tarvitaan taksitodistus. Ilman sitä jos tulee pistokoe niin koko summa täytyy maksaa Kelalle jälkeenpäin.

Vierailija
65/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:29"]Tää on se moniongelmainen ambulanssilla synnyttämään menijä? [/quote] Ei muuten oo tämä sama alottaja, koska se toinen olen minä.

[/quote]

Juu en ole sama, mutta jutustasi sain idean kysyä tätä asiaa tarkemmin, kun oma la on kesäkuun lopulla. Mutta kuten aina, lopputulos ihan sama, kysyt sitten mitä vaan. Pitäisi kai keskustella vain juustokakuista. Mutta kai siitäkin riidan saa. Ap

Vierailija
66/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:00"]

Jos synnytys on yhtä raju kuin edellinen, niin ei, en PYSTY menemään julkisilla. Se se vasta näky olisi kun bussissa vaipat päällä heittäytyisin kontilleni sinne lattialle muutaman minuutin välein. "Ehei mulla hätää ole, yhteiskunnan rahoja tässä säästelen". Teiltä on suhteellisuudentaju nyt pikkasen hämärtynyt.

[/quote]

Miten heittäydyt taksissa? Eikö siellä ole vähemmän tilaa heittäytyä? Mitäs taksikuski tykkää, kun heittäydyt?

Vierailija
67/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:37"]Kelataksin voi tilata, mikäli terveydentila estää julkisten kulkuneuvojen käytön TAI mikäli paikkakunnalla ei ole julkista liikennettä niin, että se olisi järkevien odotusaikojen puitteissa käytettävissä. Näillä perusteilla ei tarvitse maksaa itse taksikyytiä, vaan on oikeutettu käyttämään Kela-taksia. Mikäli taksi tilataan terveydellisillä perusteilla, tarvitaan terveydenhuoltohenkilökunnan allekirjoittamama todistus. Liikenneolosuhteiden puuttumisen vuoksi todistusta ei tarvita. [/quote] Millä paikkakunnalla ei ole julkistaliikennettä :D :D :D

[/quote]

Missäs kuplassa sä elät?? Et oo koskaan törmännyt sellaiseen tosiasiaan, että Suomi on iso maa ja ihmisiä asuu muuallakin kuin kaupungeissa?
[/quote]
Niin.Minun sivistys tasoon, että ei asuta missään metsässä.

Vierailija
68/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:04"]

Kelataxiin tarvitaan taksitodistus. Ilman sitä jos tulee pistokoe niin koko summa täytyy maksaa Kelalle jälkeenpäin.

[/quote]

Lue koko ketju, please. Sataan kertaan on sanottu, että sairaalasta saatava lääkörintodistus kannattaa säilyttää  mahdollista pistokoetta varten.

Ja kolmannen kerran: jos siis tilaa taksin _jostain muualta kuin tilausvälityskeskuksesta_, esim. tietyltä taksilta suoraan, on omavastuu kaksinkertainen. Tällöin se ei myöskään kerrytä omavastuuta. Tällä on nimenomaan haluttu ohjata ihmisiä käyttämään tuota tilausvälityssysteemiä.

Vierailija
69/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:00"]

[/quote]

Miten heittäydyt taksissa? Eikö siellä ole vähemmän tilaa heittäytyä? Mitäs taksikuski tykkää, kun heittäydyt?

[/quote]

Ihme jankkaamista! Ja veikkaisin, että ihmiseltä joka ei ole koskaan ollut itse menossa synnyttämään? Varmaankin se pointti nyt tässä, että taksi pääsee nopeammin kun ei tarvitse pysähdellä pysäkeille, vie ovelta ovelle ja ainakin siellä takapenkillä saa rauhassa olla asennossa joka hyvältä tuntuu. Karjua ja kiroilla. Pepun alle voi varata pyyhkeeen lapsivettä varten eikä tarvi murehtia koska ne hulahtaa siihen bussin käytävälle.

Vierailija
70/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:41"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:37"]Kelataksin voi tilata, mikäli terveydentila estää julkisten kulkuneuvojen käytön TAI mikäli paikkakunnalla ei ole julkista liikennettä niin, että se olisi järkevien odotusaikojen puitteissa käytettävissä. Näillä perusteilla ei tarvitse maksaa itse taksikyytiä, vaan on oikeutettu käyttämään Kela-taksia. Mikäli taksi tilataan terveydellisillä perusteilla, tarvitaan terveydenhuoltohenkilökunnan allekirjoittamama todistus. Liikenneolosuhteiden puuttumisen vuoksi todistusta ei tarvita. [/quote] Millä paikkakunnalla ei ole julkistaliikennettä :D :D :D [/quote] Missäs kuplassa sä elät?? Et oo koskaan törmännyt sellaiseen tosiasiaan, että Suomi on iso maa ja ihmisiä asuu muuallakin kuin kaupungeissa? [/quote] Niin.Minun sivistys tasoon, että ei asuta missään metsässä.

[/quote]

Sinun sivistystasoosi eivät myöskään kuulu yhdyssanat tai possessiivisuffiksit?

Vierailija
71/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:29"]Tää on se moniongelmainen ambulanssilla synnyttämään menijä? [/quote] Ei muuten oo tämä sama alottaja, koska se toinen olen minä.

[/quote]

Juu en ole sama, mutta jutustasi sain idean kysyä tätä asiaa tarkemmin, kun oma la on kesäkuun lopulla. Mutta kuten aina, lopputulos ihan sama, kysyt sitten mitä vaan. Pitäisi kai keskustella vain juustokakuista. Mutta kai siitäkin riidan saa. Ap
[/quote]

Saa kyllä! Nehän on avlaisten mielestä nyt poissa muodista jo ne juustokakut. Älä vain mainitse niitä tekeväsi juhliin!

Vierailija
72/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:52"]

Kelan sivuilta: "Kela korvaa matkakustannuksia pääasiassa halvimman matkustustavan mukaan. Yleensä se on julkinen kulkuneuvo, esimerkiksi juna tai linja-auto. Jos käytät muuta kuin kuin halvinta matkustustapaa, esimerkiksi taksia, sinulla tulee olla terveydenhuollon antama todistus sen tarpeellisuudesta. Jos taksin käyttö johtuu liikenneolosuhteista, sinun tulee perusteella taksin käyttö korvaushakemuksessasi." Onko sulla joku este käyttää julkisia?

[/quote]

Jos on synnytys päällä niin siinä on jo ihan riittävä este olla käyttämättä julkisia :D Et ole vissiin koskaan synnyttänyt? 

Vierailija
73/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:02"]

[/quote]

[/quote]

Sepä se.

Vierailija
74/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onkohan tässä joku alueellinen ero, kun meilläpäin ei Kela maksa synnyttäjän kyytiä taksilla, ellei siihen taksin käyttöön ole neuvolasta annettu painavaa syytä. " (lainaus ei toimi)
Meinaatko ihan vakavissasi, että synnyttäjä matkustaa julkisella kulkuneuvolla lähimpään sairaalaan? Ehkä onnistuu, jos se 'meillä päin' on Helsingissä ja selviää bussin vaihdolla, mutta meillä täällä maaseudulla ei edes kulje muuta kuin kouluauto. Pikkuisen paha synnyttäjän odottaa elokuun puoliväliin sitä julkista, jos laskettu aika on jo heinäkuussa.

-- (ei toimi myöskään kappalejako, enter on mykkä ) ---
Kela-taksi idea on se,että asiakas ei saa itse valita mieleistään autoa, vaan matkapalvelukeskus valitsee 'lähimmän' vapaan auton. Kiusallisia kysymyksiä esimerkiksi Lapissa on aiheuttanut se, että se 'lähin' taksi on pääsääntöisesti taajaman tolpalla päivystävä eikä se naapuri, jonka asiakas näkee omasta ikkunastaan. Kela-taksi on siis ihan tavallinen taksi, josta ei tarvitse maksaa muuta kuin omavastuu ja taksinkuljettaja hakee Kelakorvauksen. Ennen homma toimi siten, että asiakas täytti Kelahakemuksen ja kirjoitti valtakirjan taksinkuljettajalle, joka sai sitten kelakorvauksen suoraan.
Eri asia ovat vammaiskuljetukseen tarkoitetut ja paaritaksit.
Tiedättehän, että kela-korvauksen saa myös omalla autolla tehdyistä matkoista aivan samalla perusteella kuin taksilla silloin, kun sairaus sitä vaatii tai julkista ei ole käytettävissä?

Vierailija
75/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tää sama tyyppi, joka oli menossa synnyttämään ambulanssilla ilman housuja?

Vierailija
76/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:40"]Tuli nyt muuten ihan randomisti mieleen, oma laskettu aikani kun sattuu olemaan uuden vuoden tienoilla ja uutena vuotena tunnetusti taksikeskus on aivan tukossa. Eli jos synnytykseni alkaakin juuri tuolloin, niin mitäs sitten? 
[/quote]
kyllä varmaan jonon ohi pääsee jos synnytys on käynnissä.

Ihmeen ilkeästi aina täytyy vastata jokaisen kysymykseen ja valittaa sossupummeista yms! Mitä tahansa tukia tahdotkaan valtiolta niin sut leimatssn heti köyhäksi pummiksi, joka ei jaksa tehdä töitä! Luulisi täällä olevan aikuisia ihmisiä keskustelemassa! Varsinkin, kun kelataksilla synnytykseen meno ei ole ihan sama kuin se, että yrität valtiolta nyhtää kaiken! :D

Vierailija
77/78 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi:

http://www.kela.fi/matkat

Kaksi:

http://www.kela.fi/taksimatkat

Ja kolme:

http://www.kela.fi/nain-tilaat-taksin

Eli synnyttämään menevällä on täysi oikeus Kela-taksiin (kohta yksi).

Vierailija
78/78 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö tätä tosissasi =’D

ei sitä nyt ihan kovin kauaksi pääkaupunkiseudusta tarvitse lähteä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan