Te joilla lapset pienellä ikäerolla!
Kertokaa hyviä puolia? Tarvin hieman tsemppiä, esikoinen on 9kk ja ehkäisy petti... Tiedän, että rakastetaan tätäkin lasta varmasti äärettömästi ja pärjätään kyllä, mutta vähän nyt hirvittää..
Kommentit (28)
Turha murehtia etukäteen. Se millainen taapero esikoisesta tulee ja millainen on uusi vauva määrittelee paljon, miten rankaksi elämä tulee. Voi olla todella rankkaa tai vol olla, että koetkin kuopuksen vauvavuoden helpoksi. Näihin ei voi vaikuttaa, joten ei kannata liikaa miettiä. Kyllä sitä sitten jaksaa kun on pakko jaksaa eikä muuta vaihtoehtoa ole.
Olen aina kokenut että paras mahdollinen juttu mitä voi olla. Pikkuvauvavaihe toki raskas. Tekisin kaiken uudelleen samoin jos voisi valita.
Onnea teille :)
Meillä lapset 5v. 3v. ja 2v ja nyt tulee kesällä vauva.Ihan tahallaan ollaan tehty kun tää on sujunut meiltä niin hyvin.Oon saanu olla lasten kanssa kotona paremmalla rahalla,käyny välillä vuoden tai puoli töissä.
Vaatteet ja kengät siirtyy.
On seuraa toisilleen ja ovat toisilleen tosi tärkeitä.Oppivat toisiltaan tärkeitä taitoja ja pitävät toisistaan huolta.Se niiden keskinäinen rakkaus on aika ihanaa.
Kaikilla samat touhut ja lelut
Menevät vielä päikkäreille ja nukkumaan samaan aikaan.
Kyllä tää hyvin onnistuu useamman pienen kanssa kunhan on tosi hyvä rytmi ja päivä on suunniteltu.
Meidän lapsilla on 1,5 vuotta ikäeroa, suunnitellusti. Kuopuksen vauva-aikana lisäksi raksailtiin ja koira kehitti eroahdistuksen, joten rankkaa todellakin oli sen vuoden veran. Mutta kyllä siitäkin selvitiin ja nyt jälkikäteen olen todella tyytyväinen pieneen ikäeroon. Vaikka pojat riitelevätkin tasaiseen tahtiin, on heistä myös todella paljon seuraa toisilleen.
No meillä ikäeroa 1v 3kk 2vkoa (tarkkaa :D ) Eka vuoden olin niiiiion väsynyt, varsinkin kun kuopus käytti minua tuttina yöllä;jatkuvaa heräilyä. Eikä päivällä voinut nukkua kun oli esikoinen.
Nyt ovat 3v. Ja 4v. ja kuin paita ja peppu :) Vaatteet ja kengät pääsee hetkessä kiertoon, ei tarvi vuosia säilytellä.
Uudestaan en lähtisi, oli sen verran rankkaa.
T. rv 23
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:55"]
Tuo vaatteiden siirtyminenkin on myytti. Meidän lapsilla ikäeroa 2v, ovat samaa sukupuolta, ja käyttävät samankokoisia vaatteita.
Ottaa muuten isomman itsetunnolle aika pahasti, kun pienempi sisarus menee jossain asioissa ohi.
[/quote]
Toisaalta ne oppivat kilvan toisiltaan ja tsemppihenki kasvaa. Meidän aremmalle esikoiselle oli hyvää kiritystä ja rohkaisua, kun vuotta nuorempi pikkusisko oppi asioita helposti. Kolmas meni sitten aikanaan isompien perässä.
Kyllä se on ihanaa kun on paljon pieniä menijöitä.Välillä väsyttää muta sitten miettii kuopuksenkin kanssa että olis se kamalaa jos en ois tota mahtavaa tyyppiä tavannut ikinä..on se niin ihana!!
Kiitos vastauksista! Kylläpä tämä tästä tämä jännitys :) Ap