Menisitkö naimisiin miehen kanssa jolle kelpaa vain suomalainen nainen?
Siis että mikään mamu tai muu ulkomaalainen ei tälle miehelle missään tapauksessa kelpaisi.
Kommentit (39)
Tuskin, koska juureni ovat ulkomailla
Menisin tietysti, ihme kysymys! Todella moni vastaaja näköjään toivoo, että oma tuleva mies pitää rinnalla mahdollisimman monta eri kansalaisuutta ja niistä valkkaa sitten jonkun avioliittoon. Minä olen suomalainen, joten luonnollisestikin tulevan mieheni on 100% varmuudella ehdottomasti tahdottava suomalainen vaimo jos minun kanssani aikoo naimisiin!
Ymmärrän hyvin erilaisten ihmisten puolustamisen, rasisminvastaisuuden ja tasa-arvokysymykset ja kannatan niitä itsekin, mutta en ymmärrä millainen hörhö sekoittaa nuo asiat omaan parisuhteeseensa... Ei avioliiton pitäisi olla mikään suvaitsevaisuus-todistus, vaan kahden toisiaan rakastavan ihmisen välinen sopimus.
Jos olet itse suomalainen, miten voit edes kuvitella meneväsi naimisiin miehen kanssa, jolle olisi ihan sama kuka siinä rinnalla seisoo???
Jos syynä ovat kieli- ja kulttuuriongelmat niin kyllä. Jos taas se että mies haluaa lapsistaan puhdasverisiä arjalaisia niin ei.
Kyllä mä nain mieheni, en kansalaisuutta. Miehelläni on vain paha tapa naida vaan suomalaisia...
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 21:25"]Itse en kysyisi mieheltä tuota asiaa. Ja jos hän siitä ääneen alkaisi meuhkaamaan niin ehkä en. Toisaalta minulla ei ole aavistustakaan mitä mieheni pitäisi ulkomaalaisista naisista, niin ehkä olen jo mennyt.
[/quote]
Samaa täällä. Tärkeintä ei ole se menisikö hän ulkomaalaisen kanssa naimisiin vai ei vaan se että tekeekö hän siitä älyttömän numeron.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 21:40"]Jos tuo ulkomaalaisuus käsittää vain sellaiset naiset joiden kieli ja kulttuuri ovat erilaisia, niin silloin se on ymmärrettävää ja tuollainen mies kelpaisi minulle hyvinkin. Jos taas miehelle ei kelpaa periaatteesta myöskään täysin suomalaistunut mamu jossa ulkomaalaista on vaan nimi ja/tai ulkonäkö, niin sitten harkitsisin kyllä mikä sellainen mies on miehiään.
[/quote] Ai jos ei viehäty ulkolaisesta ulkonäöstä niin ei kelpaa? Suomalainenkin voi näyttää sellaiselta, kuten joku totesikin ja se voi olla jollekin vaan turn off, jos tykkää esim tosi vaaleista blondeista.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 21:40"]Jos tuo ulkomaalaisuus käsittää vain sellaiset naiset joiden kieli ja kulttuuri ovat erilaisia, niin silloin se on ymmärrettävää ja tuollainen mies kelpaisi minulle hyvinkin. Jos taas miehelle ei kelpaa periaatteesta myöskään täysin suomalaistunut mamu jossa ulkomaalaista on vaan nimi ja/tai ulkonäkö, niin sitten harkitsisin kyllä mikä sellainen mies on miehiään.
[/quote] Ai jos ei viehäty ulkolaisesta ulkonäöstä niin ei kelpaa? Suomalainenkin voi näyttää sellaiselta, kuten joku totesikin ja se voi olla jollekin vaan turn off, jos tykkää esim tosi vaaleista blondeista.
[/quote]
Jos jotakin miestä viehättää suomalaisnaisten ulkonäkö enemmän kuin ulkomaalaisnaisten niin hän on aika vakavasti mieleltään häiriintynyt.
En todellakaan. Meillä olisi ihan erilaiset arvot.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 21:51"]
Menisin tietysti, ihme kysymys! Todella moni vastaaja näköjään toivoo, että oma tuleva mies pitää rinnalla mahdollisimman monta eri kansalaisuutta ja niistä valkkaa sitten jonkun avioliittoon. Minä olen suomalainen, joten luonnollisestikin tulevan mieheni on 100% varmuudella ehdottomasti tahdottava suomalainen vaimo jos minun kanssani aikoo naimisiin!
Ymmärrän hyvin erilaisten ihmisten puolustamisen, rasisminvastaisuuden ja tasa-arvokysymykset ja kannatan niitä itsekin, mutta en ymmärrä millainen hörhö sekoittaa nuo asiat omaan parisuhteeseensa... Ei avioliiton pitäisi olla mikään suvaitsevaisuus-todistus, vaan kahden toisiaan rakastavan ihmisen välinen sopimus.
Jos olet itse suomalainen, miten voit edes kuvitella meneväsi naimisiin miehen kanssa, jolle olisi ihan sama kuka siinä rinnalla seisoo???
[/quote]
Sulla menee nyt mahdollisen käsite ja aikatasot molemmat jotenkin tosi pahasti sekaisin.
No jos mun mies noin ilmoittaisi, en todellakaan menisi naimisiin hänen kanssaan... Tuskin sekään menisi mun kanssa, jos kertoisin vaan ulkomaalaisen kelpaavan.
T. Maahanmuuttajan suomalainen avovaimo
Miehelle on kelvannut jenkki, saksalainen, ruotsalainen ja belgialainen. Itsekin olen seurustellut aiemmin enemmän ulkomaalaisten kuin suomalaisten kanssa. Kertoo aika paljon ihmisestä, jolle ulkomaalainen = "elintasopakolainen". Niin ajattelevaa miestä en huolisi.
en naimisiin, mutta pillua voisin antaa
En kai sitten kun olen alunperin ruotsalainen.
Menisin. Mikä kysymys tää nyt on?
On normaalia, että ihmisellä on vaatimuksia puolison suhteen. Yhteinen kulttuurillinen tausta ei todellakaan ole tiukka vaatimus. Itsekin haluan vain suomalaisen miehen, koska parisuhteet ovat tarpeeksi kinkkisiä ilman kulttuurierojakin, yhteisestä kielestä puhumattakaan.
Vai onko tämäkin mielipide nyt jotenkin rasistinen? Yhteistä kulttuuritaustaa ei saa vaatia, mutta ulkonäölle ja luonteelle (sekä koulutukselle, työlle, taloudelliselle tilanteelle jne.) on muuten ok asettaa tiukat kriteerit, niinkö?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 21:40"]Jos tuo ulkomaalaisuus käsittää vain sellaiset naiset joiden kieli ja kulttuuri ovat erilaisia, niin silloin se on ymmärrettävää ja tuollainen mies kelpaisi minulle hyvinkin. Jos taas miehelle ei kelpaa periaatteesta myöskään täysin suomalaistunut mamu jossa ulkomaalaista on vaan nimi ja/tai ulkonäkö, niin sitten harkitsisin kyllä mikä sellainen mies on miehiään.
[/quote]
Jos jotakin miestä viehättää suomalaisnaisten ulkonäkö enemmän kuin ulkomaalaisnaisten niin hän on aika vakavasti mieleltään häiriintynyt.
[/quote] Olipa fiksu kommentti.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 21:40"]Jos tuo ulkomaalaisuus käsittää vain sellaiset naiset joiden kieli ja kulttuuri ovat erilaisia, niin silloin se on ymmärrettävää ja tuollainen mies kelpaisi minulle hyvinkin. Jos taas miehelle ei kelpaa periaatteesta myöskään täysin suomalaistunut mamu jossa ulkomaalaista on vaan nimi ja/tai ulkonäkö, niin sitten harkitsisin kyllä mikä sellainen mies on miehiään. [/quote] Ai jos ei viehäty ulkolaisesta ulkonäöstä niin ei kelpaa? Suomalainenkin voi näyttää sellaiselta, kuten joku totesikin ja se voi olla jollekin vaan turn off, jos tykkää esim tosi vaaleista blondeista. [/quote] Jos jotakin miestä viehättää suomalaisnaisten ulkonäkö enemmän kuin ulkomaalaisnaisten niin hän on aika vakavasti mieleltään häiriintynyt.
[/quote]
Mut toihan on ihan eri asia eikä siinä ole enää kyse suomalaisuudesta tai ulkomaalaisuudesta vaan ulkonäköpreferensseistä. On eri juttu jos joku tykkää vaaleista naisista riippumatta siitä, onko ne Suomesta, Skotlannista vai Algeriasta (jos oikein muistan, sielläkin on joku etninen vähemmistö, jossa on paljon blondeja) vai tykkääkö joku vaaleista naisista vaan jos ne on Suomesta.
En kyllä olisi ihan varma, haluaisinko olla sellaisenkaan miehen kanssa, jolle hiusten väri on kynnyskysymys vakavassa suhteessa. Kaikilla on ulkonäkökriteereitä ja -preferenssejä, mutta se, että ne on tosi ahtaat ja ehdottomat, ei musta lupaa hyvää pitkällä tähtäimellä. Mitäs sit, kun harmaantuu? Tai tulee raskaaksi ja se muuttaa hiusten väriä? Tai sairastuu ja tukka lähtee kokonaan. Onko se sit kiitos ja hyvästi, jos se hiusten väri oikeasti on niin kynnyskysymys?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:10"]
Menisin. Mikä kysymys tää nyt on? On normaalia, että ihmisellä on vaatimuksia puolison suhteen. Yhteinen kulttuurillinen tausta ei todellakaan ole tiukka vaatimus. Itsekin haluan vain suomalaisen miehen, koska parisuhteet ovat tarpeeksi kinkkisiä ilman kulttuurierojakin, yhteisestä kielestä puhumattakaan. Vai onko tämäkin mielipide nyt jotenkin rasistinen? Yhteistä kulttuuritaustaa ei saa vaatia, mutta ulkonäölle ja luonteelle (sekä koulutukselle, työlle, taloudelliselle tilanteelle jne.) on muuten ok asettaa tiukat kriteerit, niinkö?
[/quote]
Just viime viikolla päivittelin ranskalaisen kollegan kanssa englanniksi sitä, kuinka kaukana ollaan yhdestä suomalaista yhteistä tutusta, vaikka kaikki kolme ollaan saman ikäisiä. Mä siis kyllä ymmärrän ja hyväksyn ton kulttuurieropointin, mutta musta asia ei ole todellisuudessa ihan noin mustavalkoinen. Suomi ei kuitenkaan ainakaan enää ole yhtenäiskulttuuri, vaan kulttuurieroihin törmää rajojen sisälläkin. Ainakin itse huomaan, että etenkin länsimaiden suhteen esimerkiksi varallisuus, koulutus, kaupunki/maaseutu-jako ja lapsuudenkodista opitut arvot vaikuttavat jopa niin paljon, että ulkkari voi olla lähempänä omaa tapaa nähdä maailman kun joku suomalainen.
Ollaan siis molemmat ton ranskiksen kanssa about saman alan yliopistokoulutettuja liberaalien, kulttuurimyönteisten duunarikotien kasvatteja oman maamme suurakupungin lähiöstä ja poliittisesti aika samalla sivulla. Tämä suomalainen kaveri on pienen kunnan tehtaanjohtajan poika koti, uskonto ja isänmaa -tyyppisellä kasvatuksella ja vielä ihan eri suuntaan kouluttautunut. Toki meillä on sen suomalaisen kanssa yhteisiäkin juttuja, joita ranskalainen ei tajua, tyyliin pikku kakkonen, sauna ja kari grandi, mutta maailmankuvaero on silti isompi ja syvempi kuin kulttuuriero ranskalaisen kanssa.
Mikä on ulkomaalainen? Virallisesti Suomen kansalainen voi olla kulttuuritaustaltaan hyvin erilainen. Taas joku Haaparannassa asuva Ruotsin kansalainen ei välttämättä edes tunnu ulkomaalaiselta.
Itse olen kolmannen polven mamu ja ulkomaalaista minulla on vaan sukunimi. Etunimikin on kansainvälinen. Jos tuo asia haittaa miestä edes vähän niin en halua olla hänen kanssaan. Ja oikeasti olen tavannut sellaisia miehiä joita se haittaa.