Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla todettiin lieva masennus, miten tästä eteenpäin?

Vierailija
18.05.2015 |

Lääkitystä en haluaisi aloittaa

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy vielä elämään suht normaalia elämää eikä koko ajan tee mieli tappaa itsenään neuvoisin olla aloittamatta lääkitystä. Itse aloitin masennukseen lääkkeet ja joka kerta kun yritin lopettaa vieroitusoireet oli hirveät eikä lääkäreillä muuta sanottavaa kun että masennus ei ole vielä parantanut. Sitten viimein 5vuotta sitalopraamia syötyäni päätin että vieroitan itteni niistä ilman kenekään neuvoja. Vieroittamiseen meni 1,5h annosta todella pikkuhiljaa vähentäen. Nyt voin hyvin, mutta ei voi tietää mitä damagea noin pitkä lääkkeiden syönti on aiheuttanut päässä. Että ihan kevyin perustein ÄLÄ suostu lääkkeisiin vailla niitä varmasti tuputetaan.

Vierailija
22/24 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta auttaa tutkitusti lievään masennukseen yhtä hyvin kuin masennuslääkkeet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siis sain voimia liikunnasta, ystävistä, luonnosta, rakkaudesta. Musta tuo masennuslääkkeiden määräys buumi saisi jo loppua.

Vierailija
24/24 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin todettiin lievä masennus. Pääsin lääkärille samalla viikolla kun soitin ajanvaraukseen itkien. Jätin työt vähäksi aikaa vapaaehtoisesti, siis irtisanouduin ja se helpotti. Kieltäydyin myös lääkkeistä ja joinakin päivinä olo on parempi, välillä taas tuntuu että koko maailma romahtaa ja haluaisin vaan kuolla ja kadota. Ulkona liikkuminen, varsinkin meren rannassa lenkkeily on virkistänyt mieltä.
Mut ohjattiin psykologille, mutta en halunnut mennä juttelemaan tuntemattomalle, eikä siis masennuksen syitä oo sen tarkemmin puitu. Oletan sen johtuvan muutosta uudelle paikkakunnalle, kauas ystävistä ja uusi epämiellyttävä työ, josta onneksi otin loparit.