Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puen poikani söpösti. Miksi tämä on ongelma?

Vierailija
18.05.2015 |

Eniten suosin vaaleita ja hempeitä sävyjä, mutta puen nyt 3-vuotiaalle pojalleni myös kirkkaita ja reippaita värejä. Miksi tämä on ongelma sinulle?

Kommentit (42)

21/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:43"]

No miksi sitten puet sen tytöksi?

[/quote]

Sori, vahinkoyläpeukku.

Vierailija
22/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:57"]

Jos ap pystyt, voisitko linkittää semmoisia vaatteita, johin puet lapsesi tai kenties kuvailla vähän enemmän. Mua ihan kiinnostais, kun tosiaan munkin poikaa luultiin ennwn hiusten leikkaamista usein tytöksi, mutta kukaan ei kauhistellut.

13

[/quote]

Esimerkiksi tällaisia asukokonaisuuksia on ollut, ei siis ihan juuri näitä, mutta siis:

Tämä

Tämä

Tämä

Ja tämä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:57"]

Jos ap pystyt, voisitko linkittää semmoisia vaatteita, johin puet lapsesi tai kenties kuvailla vähän enemmän. Mua ihan kiinnostais, kun tosiaan munkin poikaa luultiin ennwn hiusten leikkaamista usein tytöksi, mutta kukaan ei kauhistellut.

13

[/quote]

Esimerkiksi tällaisia asukokonaisuuksia on ollut, ei siis ihan juuri näitä, mutta siis:

Tämä

Tämä

Tämä

Ja tämä

[/quote]

Nuohan on ihan tavallisia poikien vaatteita.

Vierailija
24/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se juju on hiusten pituus. Mulla on poika joka kanssa on aina pitänyt pidemmistä hiuksista. Siis kun on omaa mielipidettään osannut ilmaista. Hänellä on siis ollut sellaiset surffikiharatyyliset hiukset. Ei kuitenkaan olkapäitä lähelläkään. Usein tuntemattomat luulivat tytöksi vaikka päällä oli miten poikamaiset vaatteet hyvänsä. Eräänkin kerran n. 3v:nä muistan pojalla oleen ruskeat poikien sammarit ja joku sininen dragsteriautopaita, mutta hiukset vähän luonnon kiharat korvien alapuolella niin tyttö hän oli leikkikentällä. Itse olin hivenen huvittunut ja toisaalta tyytyväinen, että vaateprofiloinnista on päästy eroon.

25/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta "pueta tytöksi" tiettyjen värien perusteella... jessus. Värit on värejä ja vaatteet on vaatteita. Älkää sukupuolittako värejä, ei siinä ole mitään järkeä.

Minulle ei ole mikään ongelma, jos pojalla on pastellisävyä päällä.

Vierailija
26/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä tukka - yök!

Vierailija
27/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 3v käyttää ihan perus lastenvaatteita. On kirkkaan keltaisia ja punaisia ym. paitoja. En kuitenkaan laita mitään pinkkiä Hello Kitty -paitaa pojalle, vaikka onhan tolla esim. pinkki kauluspaitakin ollut. Koskaan ei ole luultu tytöksi, on tosin ihan pojan näköinen, eikä hänellä ole koskaan ollut mitään "surffitukkaa", eikä kyllä sitten mitään ihan siiliäkään.
Miksi mun pitäisi tunkea pojalleni tätä nykyistä sukupuolineutraalit vaatteet -trendiä? Ei hän ole koskaan vaatinut, että haluaa hello kitty vaatteita, niin kuin monet tuntuvat lapsistaan väittävän. Miksi pitäisi ehdoin tahdoin mennä ostamaan tyttöjen puolelta pojalle vaatteita koska "sukupuolierottelu on tyhmää"?

28/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:19"]

Meillä poika 3v käyttää ihan perus lastenvaatteita. On kirkkaan keltaisia ja punaisia ym. paitoja. En kuitenkaan laita mitään pinkkiä Hello Kitty -paitaa pojalle, vaikka onhan tolla esim. pinkki kauluspaitakin ollut. Koskaan ei ole luultu tytöksi, on tosin ihan pojan näköinen, eikä hänellä ole koskaan ollut mitään "surffitukkaa", eikä kyllä sitten mitään ihan siiliäkään. Miksi mun pitäisi tunkea pojalleni tätä nykyistä sukupuolineutraalit vaatteet -trendiä? Ei hän ole koskaan vaatinut, että haluaa hello kitty vaatteita, niin kuin monet tuntuvat lapsistaan väittävän. Miksi pitäisi ehdoin tahdoin mennä ostamaan tyttöjen puolelta pojalle vaatteita koska "sukupuolierottelu on tyhmää"?

[/quote]

Ei siinä ole ongelmaa, jos lapsi ei halua pukea Hello Kitty -paitaa. Se on ongelma, jos lapsi haluaa, muttei saa sukupuolensa takia.

Vierailija
29/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="shatteredslashK" time="18.05.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:19"]

Meillä poika 3v käyttää ihan perus lastenvaatteita. On kirkkaan keltaisia ja punaisia ym. paitoja. En kuitenkaan laita mitään pinkkiä Hello Kitty -paitaa pojalle, vaikka onhan tolla esim. pinkki kauluspaitakin ollut. Koskaan ei ole luultu tytöksi, on tosin ihan pojan näköinen, eikä hänellä ole koskaan ollut mitään "surffitukkaa", eikä kyllä sitten mitään ihan siiliäkään. Miksi mun pitäisi tunkea pojalleni tätä nykyistä sukupuolineutraalit vaatteet -trendiä? Ei hän ole koskaan vaatinut, että haluaa hello kitty vaatteita, niin kuin monet tuntuvat lapsistaan väittävän. Miksi pitäisi ehdoin tahdoin mennä ostamaan tyttöjen puolelta pojalle vaatteita koska "sukupuolierottelu on tyhmää"?

[/quote]

Ei siinä ole ongelmaa, jos lapsi ei halua pukea Hello Kitty -paitaa. Se on ongelma, jos lapsi haluaa, muttei saa sukupuolensa takia.
[/quote]
Siskoni poikakin haluaa Hello Kittyä joka paikkaan, koska sisko sitä hänelle koko ajan tyrkyttää, eikä paljoa vaihtoehtoja anna. :D

Vierailija
30/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä tukka voi tosiaan olla se ratkaiseva tekijä. Itsekin yleensä oletan pitkätukkaisten olevan tyttöjä, oli millaiset vaatteet tahansa. Ei sillä että poikien pitkässä tukassa olisi mitään vikaa.

Vierailija
31/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin pojalla on pitemmät hiukset kuin tytöillä tarhassa ja sitä luullaan usein tytöksi vaikka olisi selvästi pojan vaatteet ja rautaristi tai kaasunaamari heijastin.

Vierailija
32/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojallani on pitkä "surffitukka" ja todella nätit kasvot, mutta häntä ei ole ikinä luultu tytöksi. Toisaalta hänellä on melko selkeät piirteet ja hän on pitkä ikäisekseen, niin sekin voi vaikuttaa. Vaatteet ovat melko neutraaleja; osa on klassisia poikien osaston vaatteita ja loput neutraaleja.

Vierailija
33/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla on punaiset converset ja punainen popin takki ja yksi henkilö on kysynyt kaupassa onko se tyttö vai poika:) ostin vielä punaisen hellehatunki kesäksi mut en kyllä vaaleanpunaista laittas.

Vierailija
34/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 17:04"]Meidän pojalla on punaiset converset ja punainen popin takki ja yksi henkilö on kysynyt kaupassa onko se tyttö vai poika:) ostin vielä punaisen hellehatunki kesäksi mut en kyllä vaaleanpunaista laittas.
[/quote]
Oo että ihan popin. Haha kun piti ihan erikseen merkit ilmottaa. Tyypillinen tapaus.

Vierailija
35/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 17:04"]Meidän pojalla on punaiset converset ja punainen popin takki ja yksi henkilö on kysynyt kaupassa onko se tyttö vai poika:) ostin vielä punaisen hellehatunki kesäksi mut en kyllä vaaleanpunaista laittas.
[/quote]
Minkäs merkkinen hattu on?

Vierailija
36/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi poika, en suostuisi pitkiin hiuksiin, vaan ne leikattaisiin. En kestä niitä "ah niin söpöjä enkelikikkuraisia"-poikia. Tytöilleni en myöskään suostu leikkaamaan nk.poikatukkaa, polkka on lyhin. Vanhempana saavat tietty itse päättää, mutta pienempänä en edes kysy.

Vierailija
37/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 17:17"]Jos mulla olisi poika, en suostuisi pitkiin hiuksiin, vaan ne leikattaisiin. En kestä niitä "ah niin söpöjä enkelikikkuraisia"-poikia. Tytöilleni en myöskään suostu leikkaamaan nk.poikatukkaa, polkka on lyhin. Vanhempana saavat tietty itse päättää, mutta pienempänä en edes kysy.
[/quote]
En saanut lapsena kuulemma lyhyitä hiuksia vaikka halusin, mutta 5-vuotiaana ratkaisin ongelman leikkaamalla hiukseni itse...

Vierailija
38/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko lapsen päättää hiuksista?

No, onko sulle ongelma, että pidetään tyttönä? Ilmeisesti on.

Vierailija
39/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:28"][quote author="shatteredslashK" time="18.05.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:19"]

[/quote]

[/quote]
Siskoni poikakin haluaa Hello Kittyä joka paikkaan, koska sisko sitä hänelle koko ajan tyrkyttää, eikä paljoa vaihtoehtoja anna. :D
[/quote]

Miksi lapsen pitäisi aina saada mitä haluaa?

Vierailija
40/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 17:04"]

Meidän pojalla on punaiset converset ja punainen popin takki ja yksi henkilö on kysynyt kaupassa onko se tyttö vai poika:) ostin vielä punaisen hellehatunki kesäksi mut en kyllä vaaleanpunaista laittas.

[/quote]

No ai fuck, sinähän sitten olet repässyt. Arvaan: Oot äityleistä joku parikymppinen pissis, joka laittaa sinne lapsestaan kuvia ja kyselee porukalta "tyttö vai poika?". Tai sitten olet joku niistä vastaajista: "Pojan näköinen on, vaikka onkin tyttöjen väriset vaatteet". VOI VITTU.