Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin käydä anonyymisti kirkossa

Vierailija
19.01.2022 |

Käyn usein jumalanpalveluksissa (noin kahdesti kuukaudessa keskimäärin), mutta "ongelmana" on se, että en haluaisi, että kukaan muistaa minua siellä seurakunnassa eli en siksi saisi käydä liian usein ainakaan samassa seurakunnassa. Mulla ei ole lainkaan live-ystäviä ja jännitän ihmisiä todella paljon. Kaverini ovat chat-kavereita ja he asuvat ulkomailla. Tunnen, että olen muita ihmisiä nolompi ja huonompi monellakin tavoin, joten en uskalla tutustua ihmisiin.

Nautin silti kirkossa käymisestä, jumalanpalveluksista ja muutamasta seurakunnasta pidän. On silti "pakko" mennä eri seurakuntiin, ettei minua muistettaisi kuitenkaan. Sama ongelma oli joskus nuorempana ja mua hävetti, jos joku selvästi muistikin minut. Tuli sellainen olo, että teen jotain väärin, kun menen jumalanpalvelukseen ja olen liian huono ihminen sinne. Muutenkin jännitän ihmisiä ja pelkään aina, että he halveksivat minua. Mietin sosiaalisia tilanteita jälkikäteen ja harmittelen omia sanavalintojani ja eleitä jne. ja pelkään olleeni nolo. Onko muilla kokemusta vastaavasta?

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet ainakin tyhmä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi