Anoppi vihjailee, että vauvamme on " liian iso"
Kirjoitin tänne joskus aikaisemminkin tästä asiasta, mutta tilanne ei ole muuttunut, niin ajattelin kirjoittaa uudelleen.
Anoppi yrittää taas vihjailla, että vauvamme on " liian iso". Tuntuu niin pahalta. Minusta tuo on todella ikävää. Vauva on ollut syntyessään jo isompi, niin se on selvä, että menee omaa käyrää. Tämä on nyt toinen kerta samaa vihjailua.
Miten toimisitte kyseisessä tilanteessa? Miehen mielestä tuo ei ole loukkaantumisen arvoinen asia, mutta itse olen eri mieltä. Olenko liian herkkä?
Kommentit (83)
Yli nelikiloinen vastasyntynyt on lihava.
Läski vauva on läski vauva, ei se siitä kaunistelemalla muutu miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisella äidillä on ylipainoiset vauvat.
Ei se noin yksioikoista ole. Mä olin raskausaikana ylipainoinen eikä todellakaan ollut vauva ylipainoinen. Hoikka vauva ja lapsi oli parivuotias ennen kuin alkoi vähän olla enemmän lihaa luiden päällä. Hoikka silti edelleen ja on sitä vieläkin 18-vuotiaana ylipainoisesta äidistään huolimatta. Urheileva nuori joka syö kyllä kunnolla.
Miten vauva voi olla ylipainoinen?
ApGooglaa "ylipainoinen vauva".
Tietenkin voi olla.2kk ikäinen vauva ei ole koskaan ylipainoinen.
ApTietysti on. Ei siihen ole ikärajaa.
Jos vauva on imetyksellä niin silloin ei voi olla ylipainoinen. Korvikkeella kyllä voi yliruokkia mutta en tiedä puhutaanko silloinkaan ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se noin yksioikoista ole. Mä olin raskausaikana ylipainoinen eikä todellakaan ollut vauva ylipainoinen. Hoikka vauva ja lapsi oli parivuotias ennen kuin alkoi vähän olla enemmän lihaa luiden päällä. Hoikka silti edelleen ja on sitä vieläkin 18-vuotiaana ylipainoisesta äidistään huolimatta. Urheileva nuori joka syö kyllä kunnolla.
Jos vauva on imetyksellä niin silloin ei voi olla ylipainoinen. Korvikkeella kyllä voi yliruokkia mutta en tiedä puhutaanko silloinkaan ylipainosta.
Höpö höpö. Lue ja opi.
Vierailija kirjoitti:
Vauva 2 kk ja painaa reilu 7 kg. Pituutta on 62 cm. Menee yläkäyrällä.
Ap
Minun poikani painoi syntyessään 5 kiloa ja oli 56 cm pitkä. Nykyisin hän on 198 cm pitkä hoikka ja julmetun komea aikuinen mies. Lukioikään kun oli ehtinyt, mietin ensimmäisen kerran pojan kokoa ja ihmettelin aikooko tuo koskaan lakata kasvamasta. Silloin kasvu sitten pysähtyikin. Sen enempää en ole koskaan pojan kokoa miettinyt, eikä ole miettinyt kukaan muukaan.
Mun lapseni oli syntyessään 3,3kg mutta koska hän oli täysimetyksellä 6 kk ja minulla tuntui olevan aika rasvaista maitoa, lapsi oli puolen vuoden iässä kyllä melkoinen possukka. Mutta siitähän se lapsen keho sitten muuttui kun imetys hiljalleen päättyi ja lapsi lähti liikkeelle.
Sano anopille, että tukkii suunsa. Ei tuollaisilla huomautteluilla ole mitään virkaa.
Kyllähän nykyään näkee paljon liian lihavia lapsia. Ilmeisesti vauvasi on melko kookas; ylipainoinen jo vauvana, miksei!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva 2 kk ja painaa reilu 7 kg. Pituutta on 62 cm. Menee yläkäyrällä.
ApMinun poikani painoi syntyessään 5 kiloa ja oli 56 cm pitkä. Nykyisin hän on 198 cm pitkä hoikka ja julmetun komea aikuinen mies. Lukioikään kun oli ehtinyt, mietin ensimmäisen kerran pojan kokoa ja ihmettelin aikooko tuo koskaan lakata kasvamasta. Silloin kasvu sitten pysähtyikin. Sen enempää en ole koskaan pojan kokoa miettinyt, eikä ole miettinyt kukaan muukaan.
No se kiva jossei kukaan ole miettinyt.
Ap
Meidän vauva on 4kk ja painaa yli 9 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Lue ja opi.
Samat sanat sulle. Imettäessä vauva pystyy säätelemään juomaansa maitomäärää mutta pullosta juodessa juo sen mitä annetaan. Sen takia suositellaan tahdistettua pulloruokintaa joka mukailee imetystä. Korvike myös lisää rasvasolujen määrää kun imetys taas vain kasvattaa niiden kokoa. Imetetty vauva ei voi olla ylipainoinen.
Nykyisin näkee usein isoja vauvoja, usein nämä on niitä joiden jokaiseen inahdukseen vastataan laittamalla tissi suuhun. Ei edes yritetä rauhoitella muuten.
Sitten nämä isot mötkäleet makoilee pitkin lattioita vielä puoli vuotiaanakin ilman aikomustakaan saada itseään kääntymään tai liikkeelle.
Vieras78954 kirjoitti:
Nykyisin näkee usein isoja vauvoja, usein nämä on niitä joiden jokaiseen inahdukseen vastataan laittamalla tissi suuhun. Ei edes yritetä rauhoitella muuten.
Sitten nämä isot mötkäleet makoilee pitkin lattioita vielä puoli vuotiaanakin ilman aikomustakaan saada itseään kääntymään tai liikkeelle.
Päinvastoin. Meillä on iso vauva ollut. Kääntyi mahalta selälle jo 1,5 kk ikäisenä. Selältä vatsalleen myös jo 2kk iässä kääntyi. Kävelemään lähti 10 kk:n ikäisenä. Leluihin tarttui myös jo 4 kk:n iässä molemmilla käsillä sekä nousi tukea vasten 8 kk: n iässä. Kannatteli päätään kuukauden iässä.
Vieras78954 kirjoitti:
Vauvan iso koko ei vaikuta millään tavalla etteikö kääntyisi. Päinvastoin.
Kysypä anopilta, mitä hän ehdottaisi asian korjaamiseksi. Katkaistaanko pää vai jalat?
Tällaiseen vois heittää vastauksena, että tämä ei olekaan keskonen niinkuin eräillä...
Vierailija kirjoitti:
Tällaiseen vois heittää vastauksena, että tämä ei olekaan keskonen niinkuin eräillä...
Miten tämä nyt liittyy asiaan mitenkään?
Ap
En ymmärrä, mitä ihmeellistä tuossa nyt on. Varmaan oli huolissaan vaan aluksi ennen kun tiesi että kaikki on hyvin.
Voisiko olla, että anoppi oli huolissaan? Sano hänelle, että kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä nyt liittyy asiaan mitenkään?
Ap
No kun nehän ovat yleensä aika pieniä koko ikänsä...
Tietysti on. Ei siihen ole ikärajaa.