Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi vihjailee, että vauvamme on " liian iso"

Vierailija
19.01.2022 |

Kirjoitin tänne joskus aikaisemminkin tästä asiasta, mutta tilanne ei ole muuttunut, niin ajattelin kirjoittaa uudelleen.
Anoppi yrittää taas vihjailla, että vauvamme on " liian iso". Tuntuu niin pahalta. Minusta tuo on todella ikävää. Vauva on ollut syntyessään jo isompi, niin se on selvä, että menee omaa käyrää. Tämä on nyt toinen kerta samaa vihjailua.
Miten toimisitte kyseisessä tilanteessa? Miehen mielestä tuo ei ole loukkaantumisen arvoinen asia, mutta itse olen eri mieltä. Olenko liian herkkä?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla todellakin YLÄkäyrillä. Mitä syötät sille?

Vierailija
22/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva 2 kk ja painaa reilu 7 kg. Pituutta on 62 cm. Menee yläkäyrällä.

Ap

No onhan tuo melkoinen jötkäle.

Jokainen lapsi on omanlainen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulta pois on?

Vierailija
24/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma taaperoni oli vähän pullea ennen kuin alkoi kunnolla liikkumaan. Normaali kasvukäyrä kuitenkin.

Hoikka on ollut sittemmin koko ikänsä. En ollut ylipainoinen synnyttäjä.

Vauvat on erikokoisia siinä missä me aikuisetkin. En tiedä, olisiko liian pieni vauva anopillesi mieluisampi. Keksisi varmaan jotain muuta vihjailtavaa.

Itse olen laittanut anopilleni jauhot suuhun monesta asiasta. Kannattaa olla jämäkkä ja sanoa, että nyt loppui tuo aiheeton jauhaminen.

Vierailija
25/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vauvat kasvaa ja kehittyy omaan tahtiinsa eikä siinä yleensä ole mitään huolestuttavaa. Anoppi ei liene neuvola-alan ammattilainen, joten hänen mielipiteensä voi jättää omaan arvoonsa. Voit sanoa hänelle, ettei toi kommentointi tunnu kivalta, mutta anopin luonteesta riippuen se saattaa olla turhaa. Jos hän on sellainen ihminen, joka ei ota tuollaisesta palautteesta onkeensa, niin parasta sinulle on vaan antaa noiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Riitely aiheesta ei todennäköisesti auta sen enempää.

Vierailija
26/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No onhan tuo melkoinen jötkäle.

Jokainen lapsi on omanlainen.

Ap

Realy? Miksi sitten koet vauvastasi epävarmuutta? Jos olisit itse asian kanssa sinut et hetkeäkään miettisi mitä mieltä esim anoppi on.

Vierailija
27/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lainkaan liian iso! JOkainen on yksilö, niin kuin itsekin sanot. JA vaikka anoppi sanois mitä, niin vauvan koolle mitään voi. Lapsi kasvaa omassa tahdissaan. Ei noin pienen kasvua voi hillitä ja miksi pitäisikään? Mä usein käänsin oman (nyt jo luojan kiitos ex) anoppini negatiiviset sanonnat positiiviksi:

A: kyllä on iso lapsi!

Minä: niin onkin, eikös ookin ihanaa, että lapsi kasvaa noin hyvin? 

Ja anoppia ärsytti.

Vierailija
28/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin onkin. Ihan asiaa anoppi puhuu.

Vierailija
29/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma taaperoni oli vähän pullea ennen kuin alkoi kunnolla liikkumaan. Normaali kasvukäyrä kuitenkin.

Vauvat on erikokoisia siinä missä me aikuisetkin. En tiedä, olisiko liian pieni vauva anopillesi mieluisampi. Keksisi varmaan jotain muuta vihjailtavaa.

Itse olen laittanut anopilleni jauhot suuhun monesta asiasta. Kannattaa olla jämäkkä ja sanoa, että nyt loppui tuo aiheeton jauhaminen.

Olen kyllä sanonut monestakin asiasta. En halua rikkoa välejä, joten vaikka olenkin sanonut asioista, niin silti olen neutraali häntä kohtaan. Olen myös todennut, että sanomiset ei auta.

Ap

Vierailija
30/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on lihava, anoppi on oikeassa. 

Vierailija
31/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te tarvitsisitte tuollaisen. :D

Oikeasti yksikään vauva ei tarvitse mitään tuollaista. Teidän vauva on juuri sopivan kokoinen ihan neuvolankin mukaan.

Vierailija
32/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä sanonut monestakin asiasta. En halua rikkoa välejä, joten vaikka olenkin sanonut asioista, niin silti olen neutraali häntä kohtaan. Olen myös todennut, että sanomiset ei auta.

Ap

Toista et voi muuttaa, mutta omaa suhtautumista kylläkin.

Vierailija
33/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vauva kasvaa omaa tahtiaan. Sehän on vaan hyvä asia, että vauva kasvaa tasaisesti omalla käyrällään. Huolestuttavampaa olisi, jos kasvu jäisi "omasta tahdista" reippaasti jälkeen, silloin on syytä olla huolissaan. Teidän vauva on myös pieni, joten tilanne voi vielä ajan kanssa elää. Erään tutun +2 käyrällä kasvanut tyttö söi todella hyvällä ruokahalulla vauvana ja nyt parivuotiaana on täysin normaalikokoinen. Meidän 10 kk vauva oli alkuun pyöreämpi, mutta liikkumaan oppimisen myötä paino on vähän tasaantunut. Pääasia on, että vauva voi hyvin ja syö, kun on nälkä.

Vauvasi kuulostaa ihan normaalilta, onnea vauvasta :)

Vierailija
34/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se totuus siitä muutu vaikka kuinka loukkaantuisit. Sinulla on iso vauva, piste.

Vierailija
35/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on ollut syntyessään iso ja menee omaa käyrää. Minusta tuo on itsestään selvää. Neuvolassa kehuttiin, kuinka hyvin lapsi kasvaa.

Ap

Vierailija
36/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko anopin omat lapset olleet pieniä vauvoja? Mun anoppia närästi kaikki ne piirteet vauvassa, jotka eivät tulleet heidän suvun puoleltaan. Esim. vauvan silmien väri oli väärä, kun ei ollut sama kuin miehellä.

Vierailija
37/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauvan pitäisi olla pieni? Mieheni on 190 cm pitkä ja kasvoi lapsena todella nopeasti. Poikamme oli pitkäjalkainen ja potkuhousuja ei voitu käyttää tästä syystä lainkaan.

Vierailija
38/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on ollut syntyessään iso ja menee omaa käyrää. Minusta tuo on itsestään selvää. Neuvolassa kehuttiin, kuinka hyvin lapsi kasvaa.

Ap

Miksi sitten takerrut anopin sanomisiin? Elämä liian tylsää ja tavanomaista? Haluat usuttaa mammalahkon hyeenalauman lailla anoppisi kimppuun, että tulee kivampi olo?

Get over it!

Vierailija
39/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se totuus siitä muutu vaikka kuinka loukkaantuisit. Sinulla on iso vauva, piste.

Liian isolla ja isolla on kyllä eroa tässä tapauksessa.

Ap

Vierailija
40/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on ilmeisesti kouluttamaton nainen vailla käytöstapoja. Anna hänen väitteensä mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä