Soija nostaa estrogeenitasoja
Mieheni on alkanut suosimaan soija tuotteita ja olen huomannut yhtäläisyydet tässä; mieskunto romahtanut. Kukaan muu huomannut vastaavaa? Eihän korkeat estro tasot kuulu mieskehoon. Pihviä puputtava mieheni oli paljon hanakampi petipuuhissa mitä nyt, kun vetelee vaan soijaa massuun.
Kommentit (154)
"Soija sisältää luontaisesti naishormoni estrogeenin kaltaisia yhdisteitä, joita on eri määriä eri soijatuotteissa. Soijan on osoitettu tutkimuksissa niin edistävän terveyttä kuin olevan mahdollisesti haitallinen eri-ikäisille ihmisille."
Ilmankos monet miehet on niin naisellisia.
No sen takia kiinalaiset sitten varmaan lisääntyy kuin puput........
ja miesasiakkaan perässä ravaaminen nostaa taka-aesin syntyperäistä geneettistä wacko -kerrointa entisestään. ja silloin ujeltaa kovasti.
Maito sisältää muuten estrogeenia. Ja vielä sellasta, joka imeytyy paremmin kuin soijan kasviestrogeeni. Jostain syystä tätä ei kuitenkaan nähdä ongelmana, vaan pahis on se soija.
Ja tää väitehän on kumottu jo noin 218729834432 kertaa.
Huomaan myös välittömän libidon katoamisen, kun lisään ruoanlaitossa sekaan 1 ruokalusikallisen soijakastiketta.
Vuosi pari sitten carnivoreguru Sean Baker mittautti testonsa. Ne olivat vanhan papan tasolla (200 jotain jollen väärin muista). Samaan aikaan saman ikäisellä vegaanimiehellä testot noin 800 ja ikäistään nuoremman näköinen. Vegaaniksi siirtyminen itse asiassa nostaa testoja monella. Juttu on vaan niin että nykyään kohkataan ihmisten ylipainosta mutta se koskee vain naisia. Moni vegaani mies on hoikka samalla lailla kuin ihmiset oli entisaikaan hoikkia. Naiselle tämä on meriitti ja vai, katsokaa näitä 50-luvun hoikkia kaunottaria. Mutta samanlainen mies on silloin soijapoika.
Joo soija aiheuttaa kommunismia ja niin pois päin... yrittääkö suomalainen laitaoikeisto tahallaan pudottaa omaa älykkyyosamääräänsä ollakseen enemmän jenkkivastineensa kaltainen?
Täyttä huuhaata. Soijalla ei ole mitään vaikutusta ja tämä on tieteellistä tietoa. Johan Aasiassa olisi porukka kuollut sukupuuttoon ajat sitten jos veisi seksihalut miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Soija on kielletty rintasyövän sairastaneilta. Maito ei.
Pistää miettimään.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Pistää miettimään.
Netflix-suositus: What the Health
Olen vaihdevuosi-ikäinen ja käytän soijamaitoa sekä soijaproteiinia. Helpottavat vaihdevuosioireita, joten en missään nimessä suosittelisi soijaa pojille tai miehille.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaihdevuosi-ikäinen ja käytän soijamaitoa sekä soijaproteiinia. Helpottavat vaihdevuosioireita, joten en missään nimessä suosittelisi soijaa pojille tai miehille.
En ole asiantuntija mutta eikös se ole niin, että soija teollisuuden hartaista toiveista huolimatta tätä ei ole pystytty kunnolla osoittamaan? Joten herää kysymys onko sittenkin niinpäin, että olet korvannut soijatuotteilla jotain, joka pahentaa vaihdevuosioireita? Kuten maito ja liha?
Vierailija kirjoitti:
Vuosi pari sitten carnivoreguru Sean Baker mittautti testonsa. Ne olivat vanhan papan tasolla (200 jotain jollen väärin muista). Samaan aikaan saman ikäisellä vegaanimiehellä testot noin 800 ja ikäistään nuoremman näköinen. Vegaaniksi siirtyminen itse asiassa nostaa testoja monella. Juttu on vaan niin että nykyään kohkataan ihmisten ylipainosta mutta se koskee vain naisia. Moni vegaani mies on hoikka samalla lailla kuin ihmiset oli entisaikaan hoikkia. Naiselle tämä on meriitti ja vai, katsokaa näitä 50-luvun hoikkia kaunottaria. Mutta samanlainen mies on silloin soijapoika.
Asiat ei ole ihan noin yksinkertaisia. Tyhmää tuijottaa jotain testosteronilukemaa, ihmiset ovat yksilöitä ja näissä voi olla suurta heiluntaa.
Kun lääkäri kirjoittaa jollekkin testosteronireseptin siinä ei tuijoteta pelkästään verilukemia vaan pitää myös olla oireita kuten alhainen libido, väsymys, mielialaongelmat jne..
Tiedän Shawn/Sean Bakerin netistä ja hän näyttää kaikkea muuta kuin soijapojalta..
Vierailija kirjoitti:
Pistää miettimään.
Tästäkin on juttua ihan päin vastoin. Muutenkin soija olisi hyvästä syövän ehkäisyssä, jopa miesten eturauhassyövän. Aika puolueelliselta vaikuttaa käsitys soijasta. Luomulaatuiset soijakastike ja tofu pysyy ainakin mun ruokavaliossa. Hyvää makua ruokiin ja proteiinin lähde ilman turhia hiilareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole asiantuntija mutta eikös se ole niin, että soija teollisuuden hartaista toiveista huolimatta tätä ei ole pystytty kunnolla osoittamaan? Joten herää kysymys onko sittenkin niinpäin, että olet korvannut soijatuotteilla jotain, joka pahentaa vaihdevuosioireita? Kuten maito ja liha?
Vaikka asiaa ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan, niin yksittäisillä ihmisillä voi olla toisenlaisia kokemuksia. Maitoa en ole muutenkaan juonut. Soijaproteiini ja -maito on minulla käytössä aamusmoothiessa, enkä syö aamupalalla lihaa. Eli minun on vastattava kielteisesti kysymykseesi.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen huuhaata ja mitään vaikutusta vaihdevuosioireisiin ei ole, paitsi placebo-vaikutus.
Linkki