Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita tämä marina ns “metatöistä” lähinnä vaan ärsyttää?

Vierailija
19.01.2022 |

Minun mielipide on, että suuri osa nuorempaa ikäpolvea on vaan niin kädettömiä ja pilalle hemmoteltuja, ettei ne osaa tehdä edes ihan pikkujuttuja analysoimatta ja miettimättä niitä ihan hirveesti. Tietysti vielä kivempaa olisi, jos mitään ikäviä pikkujuttuja ei tarvitsis tehdä itse, vaan joku muu (äiti?, mies?) tekis ne.
Kyllä tuollainen typeryys naurattaa 70 ja 80-luvuilla maatalossa kasvanutta!

Kommentit (356)

Vierailija
341/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun ei ole ajokorttia, eikä rahaa, niin muutot ovat yhtä helvettiä. Aina saa kinuta kavereilta ja sukulaisilta kyytiapua ja muutakin apua. Siksi en muuta usein. Ahdistaa jo valmiiksi se, kun tästä joudun muuttamaan jahka lapset lentävät pesästä. Osaan kyllä organisoida ja olen varsin järjestelmällinen, mutta en silti pidä muuttamisesta.

Vierailija
342/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun muutettiin, homma hoitui siten että lainasin kaverilta pakettiauton ja nokkakärryt, sitten alettiin kantaa kamaa entisestä asunnosta autoon, ja sieltä uuteen asuntoon ja edellistä toistettiin niin monta kertaa että muutto oli valmis.

Miten noin yksinkertaista asiaa edes voi suunnitella, ts. mitä suunnittelemista siinä on.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että muuttopäivänäkö esimerkiksi mätitte vaatteet, astiat yms. säkkeihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/ab5670d7-358e-4137-9d90-82b2f3c9ad3e tässä vielä linkki iltiksen juttuun. Te, joille metatyö on ongelma, niin tämän avulla voitte tasata kotityöt minuuttien tarkkuudella puolison kanssa 😊

Vierailija
344/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en yleensäkään ärsyynny siitä, että muut ihmiset pitävät raskaana jotakin asiaa jota mitä en sellaiseksi koe. En suoraan sanottuna edes tajua mistä tämä ärsytys oikein kumpuaa. Joku ihmeen grandioottinen kuvitelma, että Minulla on oikeus määrittää mistä muut saavat väsyä ja rasittua, ja ärsyttää kun muut eivät tajua totella?

Ei vaan kyse on siitä, että nämä metatason uupujat haluavat määrittää kaikkien käyttämät merkitykset. He haluavat, että tämä “metatyö” saa aseman todellisena asiana, joka tulisi ottaa huomioon esim hyvinvointia jaettaessa ja ihmisten vastuista puhuttaessa. Väsy ja uuvu ihan keskenäsi, meille muille sinun ongelmat ei kuulu.

Vierailija
345/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin uupuisin, jos roskapussin vieminen olisi noin vaikeaa, kuin tällä, jolla oli kaksi lasta, joista toista ei saa viedä ulos astman vuoksi. Kuitenkin se lapsi raahataan käsipuolessa ulos sen toisen kanssa. Toisella kädellä äiti kantaa tonnienpainoisia kerhoreppuja, ja raahaa mukana koiraa. Ilmeisesti sen astmaisen lapsen siis voi viedä ulos, sitten kuitenkin. Roska-astiat ovat hankalasti kadun varressa, ja sinne ei roskapussia voi viedä. Sitä koiraa ilmeisesti ulkoilutetaan vain kerhopäivisin, koska koiraa ulkoiluttaessakaan ei voi viedä roskapussia. Tai ainakin joka kerralaa raahatan mukana ne kerhoreput, oli pyhä tai arki.

Kerrotko vielä, miten ulkoilutat sen koirasi niinä pakkaspäivinä, jolloin astmalapsi ei saa mennä ulos, mutta yksinkään sitä ei voi jättää. Onko se toinenkin lapsi silloin sisällä?

Ei nyt ollut oikein uskottavaa, ei roskien vieminen NOIN vaikeaa ole

Vierailija
346/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun muutettiin, homma hoitui siten että lainasin kaverilta pakettiauton ja nokkakärryt, sitten alettiin kantaa kamaa entisestä asunnosta autoon, ja sieltä uuteen asuntoon ja edellistä toistettiin niin monta kertaa että muutto oli valmis.

Miten noin yksinkertaista asiaa edes voi suunnitella, ts. mitä suunnittelemista siinä on.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että muuttopäivänäkö esimerkiksi mätitte vaatteet, astiat yms. säkkeihin?

Joo.

Vierailija
347/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitää miettiä puolisonkin aikataulut? Jos itse menet hammaslääkäriin? Varaa se sellaiseen aikaan kun siitä on vähiten vaivaa kaikille? Tai siis en tajua mikä ihmeen vaikeus tuossa nyt on 😅 Mulla on automaattiasetus toi jos pitää jotain järjestää niin tiedän heti koska sopii ja koska ei.[/quote

=====

Asut varmaankin kahden aikuisen taloudessa. Jos on pieniä lapsia, pitää ottaa huomioon, kuka on lasten kanssa kun vanhempi menee hammaslääkäriin. Yleensä tämä on puoliso, siksi hänen aikataulunsa pitää selvittää.

Vierailija
348/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niiden muiden lasten kanssa pitää olla, jos yksi lapsi menee hammaslääkäriin? Eikö ne muut ole päikyssä tai koulussa? Jos olet kotiäiti, niin sitten otat vaikka lapset mukaan. Ihan älytöntä se mies sieltä töistä käskyttää käyttämään yhtä lasta hammaslääkärissä, ja itse on toisten kanssa kotona.

Ihan tosi. Miten luulette, että yh:t tai ne, joiden mies on reissutöissä pärjäävät näissä kammottavan vaikeissa tilanteissa? He ottavat ne kaikki lapset mukaan, jos muuta vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
349/356 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upså

Vierailija
350/356 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin

MITÄ TÄMÄ TERMI META-työ TARKOITTAA

Normi elämää viestien perusteella ja siitä nostetaan joku tällainen haloo

En tajua

Se kai on sitä, että pitää asiat mielessään ja muistaa mitä pitää tehdä ja vähän suunnittelee, käydäänkö ensin ruokakaupassa ja löytyykö tutti sieltä vai mennäänkö Prismaan. Ei nyt kovin kummallista, mutta joku nöitäkin jaksaa listata. Ei ihme, että sitten toteutus sitten tökkii, kun voimat uuvahti just siinä kohtaa.

Tein just eilen metatyötä eli kauppareissulla kävin ensin apteekissa ostamassa parempia maskeja kun edelliskauppareissulla havaitsin ettei niitä ole marketissa. Sitten vasta menin ruokaostoksille.

Olin kovin voipunut tästä ostosjärjestyksenvalinnasta johon minulla meni puolisen vuorokautta suunnitteluaikaa... Tai sitten ei mennyt ja en ollut. 

Vierailija
351/356 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitää miettiä puolisonkin aikataulut? Jos itse menet hammaslääkäriin? Varaa se sellaiseen aikaan kun siitä on vähiten vaivaa kaikille? Tai siis en tajua mikä ihmeen vaikeus tuossa nyt on 😅 Mulla on automaattiasetus toi jos pitää jotain järjestää niin tiedän heti koska sopii ja koska ei.[/quote

=====

Asut varmaankin kahden aikuisen taloudessa. Jos on pieniä lapsia, pitää ottaa huomioon, kuka on lasten kanssa kun vanhempi menee hammaslääkäriin. Yleensä tämä on puoliso, siksi hänen aikataulunsa pitää selvittää.

Näinpä. Ja vaikka veisi sinne hammaslääkäriin yhden lapsista, ne muut lapset pitää hakea, kuskata jne.

Vierailija
352/356 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin

En tajua

Se kai on sitä, että pitää asiat mielessään ja muistaa mitä pitää tehdä ja vähän suunnittelee, käydäänkö ensin ruokakaupassa ja löytyykö tutti sieltä vai mennäänkö Prismaan. Ei nyt kovin kummallista, mutta joku nöitäkin jaksaa listata. Ei ihme, että sitten toteutus sitten tökkii, kun voimat uuvahti just siinä kohtaa.

Tein just eilen metatyötä eli kauppareissulla kävin ensin apteekissa ostamassa parempia maskeja kun edelliskauppareissulla havaitsin ettei niitä ole marketissa. Sitten vasta menin ruokaostoksille.

Olin kovin voipunut tästä ostosjärjestyksenvalinnasta johon minulla meni puolisen vuorokautta suunnitteluaikaa... Tai sitten ei mennyt ja en ollut. 

Tuohan ei ole metatyötä.

Vierailija
353/356 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiden muiden lasten kanssa pitää olla, jos yksi lapsi menee hammaslääkäriin? Eikö ne muut ole päikyssä tai koulussa? Jos olet kotiäiti, niin sitten otat vaikka lapset mukaan. Ihan älytöntä se mies sieltä töistä käskyttää käyttämään yhtä lasta hammaslääkärissä, ja itse on toisten kanssa kotona.

Ihan tosi. Miten luulette, että yh:t tai ne, joiden mies on reissutöissä pärjäävät näissä kammottavan vaikeissa tilanteissa? He ottavat ne kaikki lapset mukaan, jos muuta vaihtoehtoa ei ole.

Pitää tarkistaa, onko ne siellä. Vai onko niillä hammaslääkäri/siedätys/terveystarkastus samaan aikaan.

Tai päiväkodin henkilöstön koulutuspäivä ja koko päivähoito kiinni.

Tai urheilutapahtuma ihan jossain muualla kuin koululla ja pitääkö sinne viedä sekä lapsi että pulkka.

Ja minun mieheni nimenomaan on reissutöissä.

Vierailija
354/356 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä ihmeestä nyt aina pulpahtaa tämä yksi idiootti joka jauhaa kotiäideistä?

Vierailija
355/356 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet sukupolveni naiset tykkää lähestyä asioita ongelmien kautta. Kaikki nähdään negatiivisesti. Mulle etäopiskelu in ollut pelastus, kun ei tarvii kuunnella sitä jatkuvaa valitusta miten vaikeeta ja väärin kaikki on.

M28 (opiskelee humanistista alaa)

TÄMÄ! Tietyn ikäpolven naiset, varmaan 30 + ihan jatkuvaa ongelmien kaivelua ja semmoista napauttelua kun ovat taas kerran jossain kohdanneet vääryyttä. Ja aivan first world problems tasolla kaikki. Etsitään oikeen syytä loukkaantua. 😅

N41

Kuvailit just syyn sille miksi woketus menestyy nykypäivänä. Sehän on pohjimmiltaan tyylipuhtaasti sitä että etsitään joku loukkaantumisen aihe, sille syntipukki ja sitten hyökätään joukolla, agressiivisuudella ja isolla metelillä sen kimppuun.

Ja median mielestä metelin määrä jo pelkästään todistaa valitukset aiheelliseksi kun noilla ei ole itselläänkään mitään syvempää viisautta uutisoinnissaan. Toisaalta suurehko osa toimittajista on itsekin tuota ikäluokkaa ja mölysirkuksessa mukana. 

Tämä. Asioista tehdään tekemällä ihan saatanan mutkikkaita ja sotkuisia, jotta riita saadaan pyörimään ja tyytymättömyyttä lietsottua.

Tekemistä on ollut aina ja teknologia on vieläpä helpottanut roimasti monia asioita. Mutta ei, valituksen määrä senkin kiihtyy.

Se mikä on isoin ongelma on yhteistyökyvyttömyys ja egoismi. Kun kyetään olemaan aidosti tiimi, jokainen osallistuu eikä käytä muita hyväkseen. Nyt parisuhteet ovat monin paikoin muuttuneet valtapeleiksi. Kuka tuollaisissa oikeasti jaksaa? Jos joka hetki saa pelätä tulevansa kusetetuksi ja hyväksikäytetyksi.

Ihan sairaaksi on tämä tekemisten laskeminen mennyt. Vaan niinpä ovat ihmisetkin.

En voi muuta kun nauraa tälle kommentoijalle. :D 

”Jos on aina ollut etuoikeutettu, tasa-arvo tuntuu syrjinnältä.” Jukka Lindström.

Milleköhän kommentoijalle mahdoit tuossa nauraa ja miksi? 

No otetaan se rautalanka esiin. Naurattaa, kun ihmiset eivät aidosti ymmärrä omaa etuoikeutettua asemaansa ja pitää sitä normina. Ja sitten kun alistetussa asemassa olevat ihmiset kertovat kokemuksistaan ja vaativat oikeuksiaan, nämä etuoikeutetussa asemassa olevat henkilöt pitävät sitä "sairaana".

Tässä ketjussa etuoikeutettuja ovat ensinnäkin ne, joiden lapset ovat pääsääntöisesti syntyneet 1900 -luvulla, eli ns. vanhan maailman aikaan. Toiseksi tässä ketjussa etuoikeutetussa asemassa ovat ne, joilla on tasa-arvoinen parisuhde, jossa metatyöt jaetaan. Kolmanneksi ketjussa etuoikeutetussa asemassa ovat henkilöt, joiden työelämä on hyvässä tasapainossa perheeseen liittyvien töiden kanssa. Ja sitten neljänneksi ovat vielä ne henkilöt, jotka eivät yksinkertaisesti näe sitä työtä mitä puoliso koko ajan perheen eteen tekee...

Naureskellessasi et näytä tajuavan miten etuoikeutetussa asemassa itse olet ja samalla todistat että olet itse just kaikkea sitä mille naureskelet. Lisäksi sinulla ei tuon semanttisen pyörittelyn keskellä ole argumenttia itse asiaan ollenkaan, mitä et näemmä huomannut ylpistyneenä omista nerokkaista sanankäänteistäsi. 

Vierailija
356/356 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin

En tajua

Tuohan ei ole metatyötä.

On se, siinä missä roskapussin viennin suunnitteluprojekti joka kestää joillakin näemmä päiväkausia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan