Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko huoltajan pakko olla mukana hammaslääkärissä?

Vierailija
19.01.2022 |

Oikomishoito kyseessä 9-vuotiaalla. Töistä ei saa olla pois sen takia.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se lapsen tukena oleminen kuitenkin ole aika tärkeä asia?

Vierailija
2/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä menin 8-vuotiaana ihan yksin hammaslääkäriin eikä siitä kukaan mitään sanonut. Vuosi oli 2006. En sitten tiedä nykyajan käytännöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Siellä lapsi joutuu käymään usein, eli tulee tutuksi paikaksi . Ei vanhemmalla ole tarvetta. Lapsi oli täysi- ikäiseksi asti .

Vierailija
4/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Oman pojan oikomiset aloitettiin ala-asteella. Jnkl suunnittelukäynnin olin mukana ja sen jälkeen lapsi kävi useimmiten omineen siksi, että meidän vanhempien työt ei antanut myöten. Tietysti aina jos/kun vanhempi pääsi mukaan, niin silloin mentiin yhdessä. Meillä tietysti tilanne oli sillä tavalla helppo, kun kyseessä pikkukaupunki ja lapsi pääsi helposti itsekseen hammashoitolaan.

Vierailija
5/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mitäs sitä turhaan mennä istumaan odotushuoneeseen.

Vierailija
6/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vaatimuksena, että vanhempi on mukana oikomishoitokäynneiillä. Lapsi oli silloin 9v.

Normaalissa hammashoidossa on käynyt itsenäisesti 8 vuotiaasta alkaen.

Vierailija
7/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se lapsen tukena oleminen kuitenkin ole aika tärkeä asia?

Jo on kumma, jos lapset ei voi hammaslääkärissä käydä ilman että mamma pitää kädestä kiinni.

Vierailija
8/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Itse tunnet lapsesti tarviiko hän tukea sinne. Jos hammaslääkäripelkoa niin sitte hyvä mennä mukaan. Jos omatoiminen ja reipas niin ei tarvi

Vierailija
9/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kun oikomisesta kyse niin hyvä mennä ehkä kuuntelemaan ohjeet jatkotoimenpiteisiin? Lapsi tuskin muistaa mitä sanottu eikä tarvikaan. Ellei sitten saa jotain lappusia mukaan.

Vierailija
10/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vaatimuksena, että vanhempi on mukana oikomishoitokäynneiillä. Lapsi oli silloin 9v.

Meille sanottiin, että lapsi voi käydä itsenäisesti.

Vierailija
11/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappusysteemillä mentiin. Jos oikomisessa oli

rankempaa tulossa, niin sitten laittoivat pyynnön vanhemman mukanaolosta.

Vierailija
12/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen vanhempi haluaa lähettää lapsensa yksin hammaslääkäriin??

Vierailija
13/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko olla paikalla. Jos lapsi ei suostu avaan suutaan, se huoltajan tehtävä. Avata suunsa.

Vierailija
14/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljin 8-vuotiaasta eteenpäin yksin hammaslääkärissä, kävin oikomishoidon takia niin usein ettei vanhemmat olisi mitenkään päässeet joka kerralla mukaan. Kaikki meni hyvin eikä traumoja jäänyt. Kyllähän se kasvattaa lasta, kun täytyy itse huolehtia että pääsee oikeaan paikkaan oikeaan aikaan ja uskaltaa puhua vieraille ihmisille. 

Vierailija
15/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut koskaan kouluikäisen mukana, jos ei tarvinnut kuljettaksi muuten kuin ensimmäisellä käynnillä.

Miksi pitäisi olla? Vieläkin on olemassa vanhempia, joilla molemmilla on kokoaikainen päivätyö, josta ei hypitä non vaan milloin mihinkin.

Vierailija
16/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisiko pakko olla mukana, mutta olen tietenkin. Ei se lapsi muuten pääse sinne yli 20km päähän hammaslääkäriin. Nyt on kyllä koronan takia ohjeistus, että ei mielellään mukaan huoneeseen. Mutta olen ollut, lapsi jännittää helposti. 9v.

Vierailija
17/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa tuollainen vaatimus, vai oliko hoito  tai lapsi jotenkin erikoisen vaativaa? En ole kuullutkaan, että olisi suorastaan vaadittu olemaan mukana.

Vierailija
18/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen vanhempi haluaa lähettää lapsensa yksin hammaslääkäriin??

Parustarkastuksia lapsi hoitanut itsenäisesti kuten hoidin minkäkin 80-luvulla. Kerran ilmoitin hammaslääkärille, että en halua sinä päivänä hoitaa reiän paikkausta, mutta jos hänelle sopii niin seuraavalla viikolla hoidan homman mukisematta. Hammaslääkärille järjestely sopi ja siitä pidettiin kiinni.

Vierailija
19/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sanoa että et välitä lapsestasi sanomatta suoraan että et välitä lapsestasi.

Senkun jätät vaikka järveen kerran tuolle linjalle olet lähtenyt...

Vierailija
20/20 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin mukaan vaja 15-vuotiaan tarkastukseen, kun oli tärkeää asiaa. Pyörittelivät silmiään, et "jaa, täällä koko perhe".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi