Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita tämä marina ns “metatöistä” lähinnä vaan ärsyttää?

Vierailija
19.01.2022 |

Minun mielipide on, että suuri osa nuorempaa ikäpolvea on vaan niin kädettömiä ja pilalle hemmoteltuja, ettei ne osaa tehdä edes ihan pikkujuttuja analysoimatta ja miettimättä niitä ihan hirveesti. Tietysti vielä kivempaa olisi, jos mitään ikäviä pikkujuttuja ei tarvitsis tehdä itse, vaan joku muu (äiti?, mies?) tekis ne.
Kyllä tuollainen typeryys naurattaa 70 ja 80-luvuilla maatalossa kasvanutta!

Kommentit (356)

Vierailija
1/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että et ymmärrä monia muitakaan asioita.

Vierailija
2/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha että tämmönen paskaprovo tällä kertaa. Ottaisit nyt vaan ne aamulääkkeet niin ei tarvitsisi taas riehua samasta aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole puhunut ymmärtämisestä yhtään mitään. Ymmärrän kyllä oikein hyvin, että tämä puhe “metatyöstä” on ihan puppua ja lähinnä huvittaa. Sulla on näemmä luetun ymmärtämisessä haasteita.

Ap

Vierailija
4/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet.

Vierailija
5/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole puhunut ymmärtämisestä yhtään mitään. Ymmärrän kyllä oikein hyvin, että tämä puhe “metatyöstä” on ihan puppua ja lähinnä huvittaa. Sulla on näemmä luetun ymmärtämisessä haasteita.

Ap

Ei, kyse on juuri ymmärtämisestä. Esim. siitä, että vertaat 70- ja 80-luvun elämää maalaistalossa tähän päivään. Silloinhan metatöiden määrä oli erittäin vähäinen, jos nyt vaikkapa maanviljelyä ajatellaan.

Toisaalta kyllä ajattelen, että olet trolli. Mutta tietenkin on aina mahdollista, että ihminen ei tosiaan ymmärrä.

Vierailija
6/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten söpöä ap. Minusta tärkeä aihe ja metatyönkin soisi jakautuvan parisuhteessa tasan.

Vierailija
7/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sukupolveni naiset tykkää lähestyä asioita ongelmien kautta. Kaikki nähdään negatiivisesti. Mulle etäopiskelu in ollut pelastus, kun ei tarvii kuunnella sitä jatkuvaa valitusta miten vaikeeta ja väärin kaikki on.

M28 (opiskelee humanistista alaa)

Vierailija
8/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun marinas ärsyttää enemmän

Vierailija
9/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyöt on niitä kaikkein veemäisimpiä mun mielestä. Asioiden suunnittelu ja valmistelu, blääh. Sen itse asian tekeminen tuppaa olemaan helpompaa ja mukavampaa.

Vierailija
10/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei, kyse on juuri ymmärtämisestä. Esim. siitä, että vertaat 70- ja 80-luvun elämää maalaistalossa tähän päivään. Silloinhan metatöiden määrä oli erittäin vähäinen, jos nyt vaikkapa maanviljelyä ajatellaan.

Kuule kyllä maataloudessa juurikin on ja on aina ollut huomattavasti enemmän suunnittelemista, aikataukuttamista ja VASTUUTA, kuin kolmehenkisen cityperheen elämän organisoimisessa ikinä!

Ap

Vierailija
11/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet sukupolveni naiset tykkää lähestyä asioita ongelmien kautta. Kaikki nähdään negatiivisesti. Mulle etäopiskelu in ollut pelastus, kun ei tarvii kuunnella sitä jatkuvaa valitusta miten vaikeeta ja väärin kaikki on.

M28 (opiskelee humanistista alaa)

Olisko jotain esimerkkejä?

Valitus sinänsä on puhdistavaa. Kun saa vähän purkaa ajatuksiaan, ei enää ole ihan yhtä stressaantunut olo.

Vierailija
12/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut maalla 70-80-luvulla. Perheenäidin elämä oli superhelppoa nykyiseen verrattuna.

Vierailija
13/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuule kyllä maataloudessa juurikin on ja on aina ollut huomattavasti enemmän suunnittelemista, aikataukuttamista ja VASTUUTA, kuin kolmehenkisen cityperheen elämän organisoimisessa ikinä!

Ap

Eikö maatalouselämä ole aika rutiininomaista? Aina tehdään samat asiat samaan aikaan ja kun kerran tietää milloin ja miten, se on siinä?

Vierailija
14/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Teillä on varmasti ollutkin aika taukuttamista.

Vierailija
15/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myönnän ihan avoimesti että olen melko laiska ja mukavuudenhaluinen. Kotityöt ei nappaa.

Vierailija
16/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metatyöt on niitä kaikkein veemäisimpiä mun mielestä. Asioiden suunnittelu ja valmistelu, blääh. Sen itse asian tekeminen tuppaa olemaan helpompaa ja mukavampaa.

Asioiden suunnittelu on siksi peestä, koska ne suunnitelmat muuttuu itsestä riippumattomista syistä hetkellä h +1 minuutti.

Vierailija
17/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti yksi ongelma on se, kun kaikki metatyöt jää vain toisen vanhemman harteille. Siitä aiheutuu katkeruutta. 

En ole vanhempi, mutta voin kuvitella, että jos pitäisi vaikka kuskata lapsia harrastuksiin, pitää huolta wilman seuraamisesta, pysyä ajan tasalla hammaslääkäriajoista, koulun mistälie tapahtumista, läksyistä ja niin edelleen, sitä ei ainakaan helpottaisi jos parisuhteessa olisi toinenkin osapuoli, mutta hän ei ottaisi osaansa näistä tehtävistä.

Vierailija
18/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eikö maatalouselämä ole aika rutiininomaista? Aina tehdään samat asiat samaan aikaan ja kun kerran tietää milloin ja miten, se on siinä?

No eipäs olekaan.

Ap

Vierailija
19/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kyse onkin siinä että nykyään on paitsi se työ, tämä ylimääräinen metstyö mitä ennen ei ollut.

Vierailija
20/356 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatöissä hyvä tuuletus on tärkeää ja tupakan polttaminen ehdottomasti kielletty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme