minulla palkanmaksu keskeytyy helmikuusta alkaen.
Onko paikalle muita hoitajia, joilla loppuu palkanmaksu rokottamattomuuden vuoksi?
Pomo ilmoitti, että kun ei ole rokotetta, laitetaan paikka hakuun ja ei tarvi sitten enään hoitohommia tänä vuonna tehdä.
Miten muilla vastaavassa tilanteessa. Oletteko saanut palkanmaksun keskeytyksestä mustaa valkoisella ja onko velvoite tehdä työtä säilynyt. Itse en ole vielä mitään tietoa saanut.
Ja mikä se virallinen syy on, millä se keskeytetään?
Rokottamatonta voidaan käyttää hätätilanteessa, mutta onko velvoitetta mennä töihin?
Jos on, silloinhan kyseessä on varallaolo. voiko se niinkään mennä?
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma? Irtisanoudut, koska sinulla on uusi työ. Sote-alalle ei ole palaamista kuin rokotettuna.
Jätän oven auki, että voin palata ensvuonna halutessani, niin en siksi halua irtsisanoutua. Tuo rokotehomma on voimassa vaan tämän vuoden eli kysessä on tilapäinen laki.
Siksi kaipaan edelleen vastauksia alkuperäisiin kysymyksiin.
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ottamaan se rokote. Problem solved.
olen sitäkin joutunut miettimään. En voi toimia omaa intuitiota vastaan, se voisi johtaa suurempiin ongelmiin omassa elämässä ja voisi olla tosi pitkäikäisia negatiivisia seurauksia.
Eli se ei ole vaihtoehto. Oliskin, nii pääsis itekki helpolla.
"Intuitiota". Tää nyt tiivistää aika hyvin tämän sun tilanteen. Ja kaikkien muidenkin hörhöjen.
Koitin vaan typistää asian. Toki tuolle on toki muitakin perusteita, mutta perusteet eivät ole tässä asiassa olellisia. Perusteletko useinkin asiota nimittelemällä ihmisiä?
Vain silloin kun "asiat" johtuvat kyseisen ihmisen omasta tyhmyydestä.
- ohis
Ajattelinkin asian olevan noin. Syyllistyt "argumentum ad hominem" argumentointi virheeseen.
En syyllisty. Tuo tarkoittaa että argumentoidaan perusteettomasti toisen persoonasta. Tässä kohtaa perusteet ovat täysin kohdallaan.
Ehkä minun ei kannata tätä enempää sinulle perustella
Ei niin, koska et selvästikään tiedä mistä on kyse. Sinäänsä ei yllätä, kun kyseessä on rokotehörhö.
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma? Irtisanoudut, koska sinulla on uusi työ. Sote-alalle ei ole palaamista kuin rokotettuna.
Jätän oven auki, että voin palata ensvuonna halutessani, niin en siksi halua irtsisanoutua. Tuo rokotehomma on voimassa vaan tämän vuoden eli kysessä on tilapäinen laki.
Tilapäistä lakia tullaan todennäköisesti jatkamaan, koska korona ei ole vielä vuosiin. Toivottavasti sait uuden vakipaikan toiselta alalta.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen ihmettelen mistä lähin on ollut ok uhkailla,kiristää ja pakottaa ottamaan vaarallinen rokote?
Ei mistään. Eipä sellaista sen vuoksi missään tehdäkään. Sen sijaan testattuja ja turvallisia rokotteita voidaan, ja pitääkin velvoittaa terveydenhuollon henkilökunta ottamaan jos haluavat potilastyössä olla.
Valehtelet, keksi parempi provo 🥱
Että saadaan loputkin ihmiset sairastettua tällä kokeellisella rokotteella jonka kokeellisuus päättyy ensi vuoden alussa siksi näillä tietyn agendan taka ajaajilla jotka jopa meinaa kutsua armeijan avuksi rokottaa ihmisiä on kiire. Ihmisille on valehdeltu vuosikausia, ettekö jo taulapäät tajua että kaikki tämä on suunniteltua alusta asti? Rokotteet ei auta koronaan, eivätkä estä tartuttamasta sitä muihin vaikka kuinka kiltisti juoksisit piikittämään itseäsi! Olette te sitten hölmöjä!! Tää pandemia on rokotettujen pandemia kun tää myrkky alentaa vastustuskykyä niin että rokotetut sairastuu helpommin ja jopa tavallinen flunssa voi olla vaarallinen! Monille ihmislle on tullut tästä rokotteesta erilaisia piikkihaittoja, on verenpaine tautia,veritulppia,sydämen sivuääniä,huimausta,jatkuvaa päänsärkyä yms.
Meillä ei ole vielä tullut mitään tietoa miten hommat jatkuu rokottamattomilla kun vaihtuu helmikuuksi. En ole edes esimiehelleni kertonut olevani rokottamaton, ei sitä ole edes kysytty. Työnantajalla on velvollisuus antaa ohjeet miten toimia, aikaa on ainakin ollut. Tulee sitten yllätyksenä jos ja kun en voi työssäni jatkaa. Siinähän sitten ihmettelevät, minulla on suunnitelmat jatkoon jo valmiina.
Ei ole kyllä kovin onnistunut tuo laki. Meidän osastolla on jo valmiiksi henkilökuntapula ja helmikuun alusta lähtee useita. Me rokotetut tästä nyt kärsitään. Burn out, täältä tullaan!
Mistä luulette johtuvan sen, ettei rokottamattomista lääkäreistä puhuta?
Niinpä. Lääkikseen seuloutuu ainostaan älykkäitä ihmisiä. Lähihoitajaksi pääsee kuka vaan, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ottamaan se rokote. Problem solved.
olen sitäkin joutunut miettimään. En voi toimia omaa intuitiota vastaan, se voisi johtaa suurempiin ongelmiin omassa elämässä ja voisi olla tosi pitkäikäisia negatiivisia seurauksia.
Eli se ei ole vaihtoehto. Oliskin, nii pääsis itekki helpolla.
"Intuitiota". Tää nyt tiivistää aika hyvin tämän sun tilanteen. Ja kaikkien muidenkin hörhöjen.
Koitin vaan typistää asian. Toki tuolle on toki muitakin perusteita, mutta perusteet eivät ole tässä asiassa olellisia. Perusteletko useinkin asiota nimittelemällä ihmisiä?
Vain silloin kun "asiat" johtuvat kyseisen ihmisen omasta tyhmyydestä.
- ohis
Ajattelinkin asian olevan noin. Syyllistyt "argumentum ad hominem" argumentointi virheeseen.
En syyllisty. Tuo tarkoittaa että argumentoidaan perusteettomasti toisen persoonasta. Tässä kohtaa perusteet ovat täysin kohdallaan.
Ehkä minun ei kannata tätä enempää sinulle perustella
Ei niin, koska et selvästikään tiedä mistä on kyse. Sinäänsä ei yllätä, kun kyseessä on rokotehörhö.
:D jep. Sinä et ole mikään hörhö. Sinä olet viisas ihminen :) koitappa maltaa olla kommentoimatta, eihän tässä ole mitään tolkkua.
valehtelet, vain porvoossa edetään näin nopeasti!
Vierailija kirjoitti:
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilapäistä lakia tullaan todennäköisesti jatkamaan, koska korona ei ole vielä vuosiin. Toivottavasti sait uuden vakipaikan toiselta alalta.
Pahoin pelkään, että olet oikeassa. Osaltani täytyy sitten miettiä miten toimin tulevaisuudessa. Vaikuttaahan tämä kaikkii sotealalla toimiviin. Voi olla, että ne keksivät vielä rokotteen, joka toimii niikuin rokotteet yleensä. Mahdollisesti otankin sen sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen ihmettelen mistä lähin on ollut ok uhkailla,kiristää ja pakottaa ottamaan vaarallinen rokote?
Ei mistään. Eipä sellaista sen vuoksi missään tehdäkään. Sen sijaan testattuja ja turvallisia rokotteita voidaan, ja pitääkin velvoittaa terveydenhuollon henkilökunta ottamaan jos haluavat potilastyössä olla.
Voisinpa olla kanssasi samaa mieltä. Ei tarvis näitä miettiä. Olen ottanu kaikki muut rokotteet, mitä tyyliin saatavilla on. Thän yhteen un uskalla luottaa ainakaan vielä .
Terveydenhuolto tulee romahtamaan entisestään. Varmaan hallituksella oli tarkoituksena, että kaikki hoitajat juoksevat piikille, mutta homma ei näköjään toimikaan näin. Rokottamattomia on pakko ottaa töihin ja en usko, että passipakko jatkuu koko vuotta.
Olen siis itse ottanut rokotukset ja olen näreissäni kun jotkut kollegat eivät ota, mutta homma ei yksinkertaisesti toimi näin.
Norjaan vaan keikkailemaan. Tai muutto perheen kanssa pysyvästi.
Saikuta nyt loppukuu ahkerasti niin voit vielä saada potkut ja pääset liiton rahalle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole vielä tullut mitään tietoa miten hommat jatkuu rokottamattomilla kun vaihtuu helmikuuksi. En ole edes esimiehelleni kertonut olevani rokottamaton, ei sitä ole edes kysytty. Työnantajalla on velvollisuus antaa ohjeet miten toimia, aikaa on ainakin ollut. Tulee sitten yllätyksenä jos ja kun en voi työssäni jatkaa. Siinähän sitten ihmettelevät, minulla on suunnitelmat jatkoon jo valmiina.
Jep. Itse menin pöljyyksissäni kertomaan, koska pomo on mukava ihminen ja en lähtökohtaisesti hae riitoja ja konflikteja.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Lääkikseen seuloutuu ainostaan älykkäitä ihmisiä. Lähihoitajaksi pääsee kuka vaan, valitettavasti.
Ja onko joku kuullut, jonkun saaneen koronatartunnan lääkäriltä? Ei ole.
Lääkärit ovat olleet ensimmäisten joukossa haluammassa rokotteita, samoin erikoistuneet sairaanhoitajat jne.
Ja tutkimusten mukaan rokotevastaisuus ja alhainen koulutus, kulkee käsi kädessä. Tästähän julkaistu äskettäin tutkimus.
Korona leviää hoiva- ja terv.hoitoalalla juuri lähihoitajilta ja moni vanhus on menettänyt heidän takiaan henkensä.
Vierailija kirjoitti:
On yleensäkin valitettavaa, ettei asian toisesta puolesta puhuta. Myös ihmisten lajittelu viisaisiin ja tyhmiin on valitettavaa. Joo, tämäkin meni offtopic kaipaan edelleen vastauksia alkup. kysymyksiin.
Väärin kaikki. En tupakoi, ei ole kuukautishäiriöitä, en mene intuitiolla. Olen riskiryhmää 2, naimisissa riskisryhmää 1 edustajan kanssa, kolmesti rokotettu ja töissä sotella. Lukeminen tosiaan olisi juttuni, mutta FM-tutkintoni ei työllistä. En seuraa rokotekeskustelua, suhtaudun tähän kuin tartuntatautiin enkä kuin politiikkaan, ja olen tosiaan siirtymässä yhden lähtijän tilalle.