Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minulla palkanmaksu keskeytyy helmikuusta alkaen.

hoitaja2012
19.01.2022 |

Onko paikalle muita hoitajia, joilla loppuu palkanmaksu rokottamattomuuden vuoksi?

Pomo ilmoitti, että kun ei ole rokotetta, laitetaan paikka hakuun ja ei tarvi sitten enään hoitohommia tänä vuonna tehdä.

Miten muilla vastaavassa tilanteessa. Oletteko saanut palkanmaksun keskeytyksestä mustaa valkoisella ja onko velvoite tehdä työtä säilynyt. Itse en ole vielä mitään tietoa saanut.
Ja mikä se virallinen syy on, millä se keskeytetään?

Rokottamatonta voidaan käyttää hätätilanteessa, mutta onko velvoitetta mennä töihin?
Jos on, silloinhan kyseessä on varallaolo. voiko se niinkään mennä?

Kommentit (294)

Vierailija
121/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että saadaan loputkin ihmiset sairastettua tällä kokeellisella rokotteella jonka kokeellisuus päättyy ensi vuoden alussa siksi näillä tietyn agendan taka ajaajilla jotka jopa meinaa kutsua armeijan avuksi rokottaa ihmisiä on kiire. Ihmisille on valehdeltu vuosikausia, ettekö jo taulapäät tajua että kaikki tämä on suunniteltua alusta asti? Rokotteet ei auta koronaan, eivätkä estä tartuttamasta sitä muihin vaikka kuinka kiltisti juoksisit piikittämään itseäsi! Olette te sitten hölmöjä!! Tää pandemia on rokotettujen pandemia kun tää myrkky alentaa vastustuskykyä niin että rokotetut sairastuu helpommin ja jopa tavallinen flunssa voi olla vaarallinen! Monille ihmislle on tullut tästä rokotteesta erilaisia piikkihaittoja, on verenpaine tautia,veritulppia,sydämen sivuääniä,huimausta,jatkuvaa päänsärkyä yms.

Itse en ole ollut kohta kahteen vuoteen kipeä, koska flunssaiset työkaverit joutuivat jäämään kotiin sairastamaan eivätkä ole tulleet työpaikalle tautiaan levittämään.

Rokotteet otin vain ja ainoastaan siitä syystä, että ne suojaisivat minua itseäni, koska joudun olemaan tekemisissä koronaa sairastavien kanssa. Mitään piikkihaittoja ei ole tullut, vaikka alkuun niitä piti tulla jo ensimmäisestä rokotteesta. Sitten toisesta. Sitten kolmannesta. Ja nyt aikarajaa onkin taas siirretty, "parin vuoden päästä huomaatte kyllä". Sitä sitten odotellessa ilmeisesti :D

Vierailija
122/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla (soten laitoshuoltajia) työkavereista lähteville on toistaiseksi ilmoitettu suullisesti, ettei kaupungilla ole tarjota korvaavaa työtä. Vaihdan tehtäviä yhden lähtevän tilalle alkaen 1.2.

Mulla kans on vaan suullisesti ilmoitettu ja kaipaankin tähän hommaan jotain rotia.

Sähköposia laittamaan, eikö myös vastausvelvoite ole?

Kaikki tieto on tullut vain suullisesti. Sehän tässä onkin. Pitäisi olla tieto tullut joko spostilla tai paperilla, jolloin sen voi jälkikäteen tarkistaa ja varmentaa. Nyt ei oikein voi kysyä mitään postitse, kun ei oikeestaan ole sillain virallisesti mitään vielä tehty.

"Hei,

Laittaisitko näin sähköpostitse tarkempaa tietoa liittyen keskusteluun, jota kävimme henkilökunnan rokotesuojasta, palkanmaksusta ja käytännöistä, mikäli korvaavaa työtä ei ole tarjolla.

Kiitos jo etukäteen."

Tässä tilanteessa pitäisi ainakin luottamusmiesten olla asioista perillä. Hehän ovat oleellinen lenkki ihmisten työsuhdetta koskevissa asioissa työpaikoilla. Onko luottamusmiehellä tietoa?

Mutta toisaalta mitä käytäntöjen selitystä tarvitset: Asiahan on kerrottu ihan julkisesti: Palkanmaksu keskeytyy mutta ketään ei voi irtisanoa. Ja tilanteen pitäisi olla väliaikainen. 

Ja työnantaja voi tilanteen niin vaatiessa käyttää myös rokottamatonta työtehtäviin joissa se olisi tartuntatautilain muutoksen perusteella mahdotonta.

Jos sellainen hätätilanne tulee, että palkanmaksun keskeytykseen joutunut kutsuttaisiin töihin, niin kieltäytyminen olisi ilmeisesti niskurointia työnantajaa kohtaan. Siitä kai voisi sitten jo irtisanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala tehdä keikkoja. Niitä riittää.

Hoitotehtävissä rokotetta vaaditaan myös keikkalaisilta. On nyt sanottava että lusikalla näköjään haettu!

Aloittajalle:, laitetaan paikka hakuun - tarkoittaa mitä? Sijainen sinulle rokottautumattomalle? Palkanmaksun keskeyttäminen ri tarkoita työsuhteen päättämistä. Määräaikainen jos olet, niin jatkoa ei tarvitse toki sopimuksen päättyessä antaa.

Sepä se, kun ei ole tullut vastausta, että mitä se tarkoittaa.

Olen vakkari, jos paikka menee hakuun, niin onko minulla ollenkaan työvelvoitetta koko vuonna. Voiko työnantaja vedota siihen, että meillä on voimassa oleva sopimus, että onko pakko tulla töihin jos heillä yhtäkkiä huutava pula hoitajista.

Entä pitääkö ilmoittaa, jos menee muualle töihin ja sairastaa koronan ku sitten olisiu periaattessa taas pätevä lähihoitaja. Entä pitääkö ilmoitttaa, jos otakin kesällä rokotteen. Avoimia kysymyksiä on paljon.

Siksi kysyinkin aloituksessa, että onko kokemusta ja miten muilla edetään vastaavanlaisessa tilanteissa.

Jos olisit sijainen ja se määräaikaisuus jäisi tässä tulevassa tilanteessa jatkamatta, niin niin suurta pulaa hoitajista tässä maassa tuskin koskaan olisi, että saisit pestejä helpolla mistä vaan. Kyllä tuollainen, perusteeton (ei lääketieteellistä syytä), hankaluuden tuottaminen muistetaan ja siitä sana lähtee kiertämään.

Pelottava ajatus, mutta voi olla täysin totta. Toivottavasti missään alalla, eikä koskaan kukaan joudu tuollaisen kuvatunlaisen mustamaalaamisen uhriksi, jossa joltain henkilöltä käytännässä poistuisi mahdollisuus tehdä työtä ja ansaita elanto.

Vierailija
124/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo korvaavat työntekijät lähtijöiden tilalle. Pääasiassa syksyllä valmistuneita ja kaksi heistä on jo perehdytyksessä.

Ihan hyvä omasta mielestäni että rokottamattomilta työkavereilta loppuu palkan maksu. Mun mielestä se on vain oikein.

Vierailija
125/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saikuta nyt loppukuu ahkerasti niin voit vielä saada potkut ja pääset liiton rahalle.

Kahden viikon saikutuksesta ei kukaan saa potkuja. Ja jos potkut hankkii omalla toiminnallaan, seuraa karenssi, 90 päivää. Entinen kollega yllättyi.

Jos hänellä on jo uusi työpaikka, mitä sillä karenssilla on väliä? Eihän sitä edes silloin tule käytännössä.

Vierailija
126/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jo korvaavat työntekijät lähtijöiden tilalle. Pääasiassa syksyllä valmistuneita ja kaksi heistä on jo perehdytyksessä.

Ihan hyvä omasta mielestäni että rokottamattomilta työkavereilta loppuu palkan maksu. Mun mielestä se on vain oikein.

Olet julma kuin Mengele. Oletkohan ihan oikealla alalla?

Vierailija
127/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se rokote äläkä valita. Ihan oikeasti. Siitä on paljon enemmän hyötyä kuin haittaa. Mulla kolme, nolla haittaa. Ja nolla koronaa.

Vierailija
128/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et rokotuta itseäsi? Otatko muitakaan rokotteita? Pelko ihmiskokeesta on turha. Mikään ihmiskoe ei onnistu sadoilla miljoonilla ihmisillä. Jo tiedonkäsittelymäärä ei onnistu. Tarvitaan otanta, joka on korkeintaan tuhansia ihmisiä. Ihmiskokeella on aina myös selkeä suunnitelma ja tavoite, jossa hypoteesia testataan

Suurin syy on pelko ja epävarmuus. En ole mitenkään rokotevastainen, olen ottanut kaikki muut rokotteet. Influenssapiikki viimeksi hetki sitten.

En tiedä, surullista kai tämä on, jos jotenkin tätä tilannetta kuvaa. Mikään ei auta, vaan PAKKO ottaa piikki. Ilman et saa tehdä töitä,

terveudellistä syystä rokottamaton voi todistaa olevas terve testeillä --> sinä et

Hoidettavilla asukkailla on oikeus valita --> sinulla ei.

Omaisella on oikeus valita sekä vierailla -->  sinulla ei, 

kehtysvammaisella on oikeus valita --> sinulla ei.

vanhuksella oikeus valita --> sinulla ei

muun alan työntekijöillä on vapaus valita --> sinulla ei

Vierailija
129/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ottaisit sen rokotteen?

Juuri näin. Ei mitään syytä olla ottamatta.

Vierailija
130/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota se rokote äläkä valita. Ihan oikeasti. Siitä on paljon enemmän hyötyä kuin haittaa. Mulla kolme, nolla haittaa. Ja nolla koronaa.

Tipuin kerran kolmannesta kerroksesta eikä käynyt kuinkaan. Aika pelkuri jos et itse uskalla tippua. Ei se satu, ei sattunut minuakaan.

Vierailija
131/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala tehdä keikkoja. Niitä riittää.

Hoitotehtävissä rokotetta vaaditaan myös keikkalaisilta. On nyt sanottava että lusikalla näköjään haettu!

Aloittajalle:, laitetaan paikka hakuun - tarkoittaa mitä? Sijainen sinulle rokottautumattomalle? Palkanmaksun keskeyttäminen ri tarkoita työsuhteen päättämistä. Määräaikainen jos olet, niin jatkoa ei tarvitse toki sopimuksen päättyessä antaa.

Sepä se, kun ei ole tullut vastausta, että mitä se tarkoittaa.

Olen vakkari, jos paikka menee hakuun, niin onko minulla ollenkaan työvelvoitetta koko vuonna. Voiko työnantaja vedota siihen, että meillä on voimassa oleva sopimus, että onko pakko tulla töihin jos heillä yhtäkkiä huutava pula hoitajista.

Entä pitääkö ilmoittaa, jos menee muualle töihin ja sairastaa koronan ku sitten olisiu periaattessa taas pätevä lähihoitaja. Entä pitääkö ilmoitttaa, jos otakin kesällä rokotteen. Avoimia kysymyksiä on paljon.

Siksi kysyinkin aloituksessa, että onko kokemusta ja miten muilla edetään vastaavanlaisessa tilanteissa.

No, sulle ei sitte palkka kelpaa siinäkään vaiheessa kun työnantaja sua sitte tarvitsis!

Oletpa outo. Ja jos noin on, niin irtisano ittes ja hanki muita töitä. Mene vaikka kaupan kassalle.

Jos hankit ne rokotteet, niin saat jatkaa töissä. 

Ja jos koronataudin sairastaminen antaa rokotepassin käyttöösi, niin se tarkoittaa sitä että pitäs kelvata töihin niin pitkäksi aikaa kuin se rokotepassi on voimassa. Se taudin sairastaminenkaan ei anna pysyvää rokotepassia.

Kenelläkään ei ole kokemusta, kun asia, eli palkan juoksun keskeyttäminen rokottamattomuuden vuoksi,on vasta tulossa käytänteisiin.

En tiedä luitko koko ketjua, mutta olen kertonut, että suunnitteilla onkin, että olen menossa toisella alalle töihin loppuvuodeksi, jonne pitää tieten tehdä sopimus. Siksi tarvin siksi tiedon, onko minulla työvelvoitetta ja kysellyt, että mites muilla rokottamattomilla.

Muutoin olen tykännyt hoitoalalle olla, ja siksi toivon, että työt ensvuonna jatkuu normaalisti. En siksi haluaisi irtisanoutua.

Voin olla vähän outo, mutta älä anna sen häiritä.

En, en lukenut koko ketjua. Vain aloitustekstin.

Mutta nyt kommentoin tuohon muualle töihin menoon; Samaa ilmiötähän oli silloin kun korona pisti erinäisiä ammattilaisia palkattomalle kaudelle, esim. lentoemännät tyrkyttivät itseään hoitoalalle töihin sillä perusteella että on ensiapukoulutus ja palveluhenkisyyttä kaikin puolin.... 

No, tästä sun omasta viritelmästä kysy luottamusmieheltä, hänellähän pitäisi olla tiedossa, miten käytännöt menevät. Kysy häneltä, jos esimies ei työnantajan edustajan pysty vastaamaan. Luottamusmies voi tarvittaessa olla yhteydessä liittoon.

Voisit tietty jättää jonkinlaisen takaiskuventtiilin siihen uuteen työsuhteeseen, että jos tulee kiirekutsu niin olis mahdollista lähteä päivän parin varoitusajalla... no, ei varmaan tuota työsuhdetta sitte sinne toiselle alalle tuollaisen työllistymisehdon kysely.

Vierailija
132/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä kuin ap. Eipä motivoi työelämä enää. 30v tässä vielä olisi ollut ainakin työkykyä, mutta taidanpa ottaa uudeksi tavoitteeksi työelämän jättämisen kokonaan.

Vierailija
133/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ottamaan se rokote. Problem solved.

olen sitäkin joutunut miettimään. En voi toimia omaa intuitiota vastaan, se voisi johtaa suurempiin ongelmiin omassa elämässä ja voisi olla tosi pitkäikäisia  negatiivisia seurauksia. 

Eli se ei ole vaihtoehto. Oliskin, nii pääsis itekki helpolla.

"Intuitiota". Tää nyt tiivistää aika hyvin tämän sun tilanteen. Ja kaikkien muidenkin hörhöjen.

Minulla taas intuitio osoitti samaan suuntaan kuin tilastofaktat että rokote kannattaa ottaa. Intuitioni ei ole koskaan pettänyt, mutta en ole niin tyhmä että rakentaisin pelkästään sen varaan.

Vierailija
134/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa veneessä kuin ap. Eipä motivoi työelämä enää. 30v tässä vielä olisi ollut ainakin työkykyä, mutta taidanpa ottaa uudeksi tavoitteeksi työelämän jättämisen kokonaan.

Tämä on surullista ja niin väärin. Tuntuu ihan absurdilta, että miten tämä voi mennä näin.

Edelleen odotan pomolta vastausta, mut ei oo vielä tullut. 

Vierailija
135/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan nyt sivusta puutun tähän. Kommentoija vetäisi epäreilusti natsikortin esiin. Liioittelet.

Tulepa ite vanhusten palvelutaloon töihin, näet mitä se on todellisuudessa kun elämäniloiset vanhukset ovat alkaneet pelätä henkensä puolesta. Soisitko omille vanhemmillesi niin huolettoman vanhuuden kuin mahdollista? Tai kenties itsellesi sitten kun olet +85?

Vierailija
136/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ottamaan se rokote. Problem solved.

olen sitäkin joutunut miettimään. En voi toimia omaa intuitiota vastaan, se voisi johtaa suurempiin ongelmiin omassa elämässä ja voisi olla tosi pitkäikäisia  negatiivisia seurauksia. 

Eli se ei ole vaihtoehto. Oliskin, nii pääsis itekki helpolla.

"Intuitiota". Tää nyt tiivistää aika hyvin tämän sun tilanteen. Ja kaikkien muidenkin hörhöjen.

Minulla taas intuitio osoitti samaan suuntaan kuin tilastofaktat että rokote kannattaa ottaa. Intuitioni ei ole koskaan pettänyt, mutta en ole niin tyhmä että rakentaisin pelkästään sen varaan.

Jep. Minulla se osoittaa toiseen suuntaan. Minukaan intuituitioni ei ole koskaan pettänyt.

Mut hei, älä turhaan itseäsi soimaa, et ole tyhmä ollenkaan et edes pienessä määrin.

Vierailija
137/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti, kohta neljästi rokotettu hoitaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan nyt sivusta puutun tähän. Kommentoija vetäisi epäreilusti natsikortin esiin. Liioittelet.

Tulepa ite vanhusten palvelutaloon töihin, näet mitä se on todellisuudessa kun elämäniloiset vanhukset ovat alkaneet pelätä henkensä puolesta. Soisitko omille vanhemmillesi niin huolettoman vanhuuden kuin mahdollista? Tai kenties itsellesi sitten kun olet +85?

Niin, entä jos muistisairaan vanhuksen lapsi päättää ottaako isä/äiti rokotteen. Miten tuossa toteutuu tuo mainitsemasi huoleton vanhuus, kun omainen voi päättää sen mielivaltaisesti ilman mitään perusteluja. Käytännössä rokote myönteiset antava luvan piikkiin ja rokotekielteiset eivät anna.

Hoitajiako ne pelkää? pitäisi varmaan pelätä yhteiskuntaa, niinkuin rokottamattomat tällähetkellä pelkäävät.

Vierailija
138/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskohan meillä uskalletaan alkamaan julkaisemaan rehellisiä lukemia oikeasti koronan johdosta sairaanhoitoon joutuneista.

Esim Israelissa Ichilovin sairaala antaa jo aivan toisenlaisen kuvan koronasta ja varsinkin Omikronista

https://twitter.com/tasmc1/status/1482380483719831560

Hiiren oikealla naps ja 'käännä kielelle suomi', voi helpottaa lukemista ja kirjaimien ymmärtämistäkin.

mm. koronan vuoksi tehohoidossa olevat kaksi henkilöä ovat siellä oikeasti auto-onnettomuuden ja aivoverenvuodon vuoksi.

Kun taas iäkäs nainen kuollut influenssaan, niin sitä ei rekistöröidä julkisesti.

Tsemppi ap:lle, josko tämä vääryys saataisiin tulevaisuudessa oikaistua korvausten kera.

Vierailija
139/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskohan meillä uskalletaan alkamaan julkaisemaan rehellisiä lukemia oikeasti koronan johdosta sairaanhoitoon joutuneista.

Esim Israelissa Ichilovin sairaala antaa jo aivan toisenlaisen kuvan koronasta ja varsinkin Omikronista

https://twitter.com/tasmc1/status/1482380483719831560

Hiiren oikealla naps ja 'käännä kielelle suomi', voi helpottaa lukemista ja kirjaimien ymmärtämistäkin.

mm. koronan vuoksi tehohoidossa olevat kaksi henkilöä ovat siellä oikeasti auto-onnettomuuden ja aivoverenvuodon vuoksi.

Kun taas iäkäs nainen kuollut influenssaan, niin sitä ei rekistöröidä julkisesti.

Tsemppi ap:lle, josko tämä vääryys saataisiin tulevaisuudessa oikaistua korvausten kera.

Onhan tätä asiaa meilläkin julkisuudessa toitotettu, nämä THL:n lääkärit ovat kertoneet, että korona ei ole se syy minkä takia kaikki koronataudissa olevat ovat sairaalaan joutuneet hakeutumaan, vaan siinä on jokin muu tila pahentunut koronan kyljessä.

Eli mikä sulla on ongelma.

Vierailija
140/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tipuin kerran kolmannesta kerroksesta eikä käynyt kuinkaan. Aika pelkuri jos et itse uskalla tippua. Ei se satu, ei sattunut minuakaan.

Rokotteita on jaettu maailmalla yli miljardi. Jos siis miljardi ihmistä hyppää, saadaan tilasto tuon touhua järkevyydestä.

Voidaan todeta, että vertaus ontuu. Suuri osa loukkaantuu. Rokotteissa näin ei ole käynyt. Mutta jatka ihmeessä hyppimistä, se on palvelus ihmiskunnalle.