minulla palkanmaksu keskeytyy helmikuusta alkaen.
Onko paikalle muita hoitajia, joilla loppuu palkanmaksu rokottamattomuuden vuoksi?
Pomo ilmoitti, että kun ei ole rokotetta, laitetaan paikka hakuun ja ei tarvi sitten enään hoitohommia tänä vuonna tehdä.
Miten muilla vastaavassa tilanteessa. Oletteko saanut palkanmaksun keskeytyksestä mustaa valkoisella ja onko velvoite tehdä työtä säilynyt. Itse en ole vielä mitään tietoa saanut.
Ja mikä se virallinen syy on, millä se keskeytetään?
Rokottamatonta voidaan käyttää hätätilanteessa, mutta onko velvoitetta mennä töihin?
Jos on, silloinhan kyseessä on varallaolo. voiko se niinkään mennä?
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Minut siirrettiin vanhusten palvelutaloon.
Ja minut koulunkäyntiavustajaksi.
Rokottamattomien tyhmyydellä ei ole rajoja.
” Jos työnantajalla ei ole tarjota rokottamattomalle työntekijälle muuta työtä, palkanmaksu keskeytyy. Työntekijällä ei myöskään ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska työntekijä on aiheuttanut tilanteen itse”
Lähde JHL
Vierailija kirjoitti:
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla (soten laitoshuoltajia) työkavereista lähteville on toistaiseksi ilmoitettu suullisesti, ettei kaupungilla ole tarjota korvaavaa työtä. Vaihdan tehtäviä yhden lähtevän tilalle alkaen 1.2.
Mulla kans on vaan suullisesti ilmoitettu ja kaipaankin tähän hommaan jotain rotia.
Sähköposia laittamaan, eikö myös vastausvelvoite ole?
Kaikki tieto on tullut vain suullisesti. Sehän tässä onkin. Pitäisi olla tieto tullut joko spostilla tai paperilla, jolloin sen voi jälkikäteen tarkistaa ja varmentaa. Nyt ei oikein voi kysyä mitään postitse, kun ei oikeestaan ole sillain virallisesti mitään vielä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomien tyhmyydellä ei ole rajoja.
Tai rokotettujen tyhmyydellä ei ole rajoja. Kumpikin väite varmaan on falsifioitavissa.
Hyvin sää vedät :)
En ymmärrä näitä hoitajia, mistä he saavat kieltäytyä rokotteesta ja silti kuvittelevat voivan hoitaa tehtäviä. Ja suurin osa näistä lienee lähihoitajia, joilla parin vuoden koulutus.
Lääkärit opiskelevat 6-7v, eikä heiltä edes kysytä, haluatko rokotteet vai ei, vaan jos aikoo toimia lääkärinä, kaikki rokotteet on otettava, jos aikoo hoitaa potilaita ja sitä perustellaan potilasturvallisuudella, eikä edes työsopimusta tehdä, jos ei ole voimassa olevia rokotteita.
Kuinkahan moni lääkäri siirrettäisiin toisiin työtehtäviin tai saisi palkkaa, jos kieltäytyy lukemattomista rokotteista? Niin kuin nyt rokottamattomat hoitajat kuvittelevat.
Vierailija kirjoitti:
” Jos työnantajalla ei ole tarjota rokottamattomalle työntekijälle muuta työtä, palkanmaksu keskeytyy. Työntekijällä ei myöskään ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska työntekijä on aiheuttanut tilanteen itse”
Lähde JHL
Jep, mutta alkup. kysymys oli, että pitääkö mennä töihin, jos työnanataja kysyy keskeytettyään palkanmaksun.
Lausuntopalvelu Hallituksen esitys laiksi tartuntatautilain väliaikaisesta muuttamisesta
Lausuntopyynnön diaarinumero: VN/32784/2021
Vastausaika on päättynyt: 17.1.2022
Vierailija kirjoitti:
Lausuntopalvelu Hallituksen esitys laiksi tartuntatautilain väliaikaisesta muuttamisesta
Lausuntopyynnön diaarinumero: VN/32784/2021
Vastausaika on päättynyt: 17.1.2022
Lausunnonantajien lausunnot: 2614kpl
Johdanto
Sosiaali- ja terveysministeriö pyytää lausuntoja luonnoksesta hallituksen esitykseksi laiksi tartuntatautilan väliaikaisesta muuttamisesta.
Tausta
Toiminnanharjoittajat ovat toivoneet mahdollisuutta käyttää EU:n digitaalisen koronatodistuksen esittämisedellytystä myös tilanteessa, jossa rajoitustoimenpiteitä ei muutoin olisi käytössä. Tällä voitaisiin ennakollisesti ehkäistä covid-19-epidemian pahenemista eri alueilla, jolloin tiukempiin rajoitustoimiin ei välttämättä olisi tarvetta.
Toivottavasti ei jää kuin 2 hoitajaa ketkä hoitavat sitten kaiken.
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ottamaan se rokote. Problem solved.
olen sitäkin joutunut miettimään. En voi toimia omaa intuitiota vastaan
Totta kai voit. "Intuitiosi" on selvästi täysin hanurista repäistyä mutuilua, ei ole ainuttakaan rationaalista syytä noudattaa sellaista.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä hoitajia, mistä he saavat kieltäytyä rokotteesta ja silti kuvittelevat voivan hoitaa tehtäviä. Ja suurin osa näistä lienee lähihoitajia, joilla parin vuoden koulutus.
Lääkärit opiskelevat 6-7v, eikä heiltä edes kysytä, haluatko rokotteet vai ei, vaan jos aikoo toimia lääkärinä, kaikki rokotteet on otettava, jos aikoo hoitaa potilaita ja sitä perustellaan potilasturvallisuudella, eikä edes työsopimusta tehdä, jos ei ole voimassa olevia rokotteita.
Kuinkahan moni lääkäri siirrettäisiin toisiin työtehtäviin tai saisi palkkaa, jos kieltäytyy lukemattomista rokotteista? Niin kuin nyt rokottamattomat hoitajat kuvittelevat.
Käsittääkseni kaikilla on oikeus kieltäytyä rokotteistä. Minulla, sinulla, hoitajilla ja lääkäreillä on se oikeus. Nythän on kokoajan toitotettu, että kyseessä ei ole pakko. Rokottamatonta ei vaan saa käyttää kun hätätilanteessa tämän vuoden ajan. En kuvittele mitään, olen hyvin tietoinen tästä.
Mutta tämä asia tuntuu olevan etenkin päättäjille ja työnantajille vaikea. Minulla on monta avointa kysymystä liittyen palkanmaksun keskeytykseen. En siis ole vaatimassa mitään, olen kysymässä, että miten toimitaan, kun en ole rokotetta ottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ottaisit sen rokotteen?
Ole tyytyväinen että et ole ottanut, koko piikin karmeus paljastuu jo tänä vuonna hölmöimmillekkin.
Niin varmaan juu. Mennyvittuun.
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen sitäkin joutunut miettimään. En voi toimia omaa intuitiota vastaan, se voisi johtaa suurempiin ongelmiin omassa elämässä ja voisi olla tosi pitkäikäisia negatiivisia seurauksia.
Eli se ei ole vaihtoehto. Oliskin, nii pääsis itekki helpolla.
"Intuitiota". Tää nyt tiivistää aika hyvin tämän sun tilanteen. Ja kaikkien muidenkin hörhöjen.
Koitin vaan typistää asian. Toki tuolle on toki muitakin perusteita, mutta perusteet eivät ole tässä asiassa olellisia. Perusteletko useinkin asiota nimittelemällä ihmisiä?
Vain silloin kun "asiat" johtuvat kyseisen ihmisen omasta tyhmyydestä.
- ohis
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole vakinaisessa työsuhteessa.
Irtisano itsesi ja etsi uusityöpaikkaOlen vakisuhteessa. Ei varmaan tarvi irtisanoutua, mutta töistä. Tässä onkin suunnitteilla tehdä loppuvuosi toisen alan töitä. Paha vaan tehdä työsopparia, jos velvoite mennä töihin vanhaan paikkaan säilyy.
Tietenkin irtisanoudut vanhasta työpaikasta samalla kertaa, kun allekirjoitat uuden työsopimuksen. Onnea uuteen työhön! Toivon, että päättäjät joutuvat vielä miettimään tämän rokotepakkopäätöksensä seurauksia. Ihmisoikeudet kuuluvat kaikille, myös hoitajille!
T: ei itse hoitaja, mutta empatiaa hoitajia kohtaan löytyy
Vierailija kirjoitti:
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen sitäkin joutunut miettimään. En voi toimia omaa intuitiota vastaan
Totta kai voit. "Intuitiosi" on selvästi täysin hanurista repäistyä mutuilua, ei ole ainuttakaan rationaalista syytä noudattaa sellaista.
Ymmärrän huolesi, mutta sinunkin on hyväksyttävä se, että saan tehdä omaan elämään liittyviä päätöksiä ilman perusteita tai perustellen. Mahdolliset perusteet voivat olla sinun kannaltasi seinähulluja, ihminen saa/voi tehdä virheitä ja virheellisiä päätelmiä. Minulla ja sinulla on se oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut siirrettiin vanhusten palvelutaloon.
Ja minut koulunkäyntiavustajaksi.
Ihanko oikeasti kuvittelet pääseväsi levittämään rokottamattomana tarttuntatauteja lapsiin?
Ainakin meidän kaupungissa kouluavustajalta vaaditaan voimassa olevat rokotteet. Piste.
Seuraava koronavariantti voi olla vielä tarttuvampi kuin nykyinen.
Jos ei halua rokotteita, kannattaa jättää suosiolla pois työelämästä ja ottaa vastuu rokotteen lisäksi, myös vastuu elämästään ja elinkustannuksistaan, eikä käydä veronmaksajien kukkarolla.
Ainoa järkevä ratkaisu on että itse irtisanoudut. Silloin saat karenssin jälkeen sentään päivärahaa. Jos pidät työsuhteen voimassa, sulla ei ole oikeutta päivärahaan koko vuonna. Saat töitä kyllä tämän pakkolain jälkeenkin tai sitte alat kattelemaan semmosia töitä missä ei rokotepakkoa ole. Itse olisin myös irtisanoutunut mutta työnantaja "joutuu" työvoimapulan takia käyttämään minua eli rokottamatonta.
ja ihan vaan tiedoksi, koulumaailmassa ei rokotevelvoitetta ole vaikka mitä täällä väitettäis. Se ei laissa lue.
Tässä täytyy työnantajan olla aloitteellinen. En minä ole mihinkään menossa, vaan minun päämenoksi on työnantajalla jotain suunnitelmia, mistä itse en tiedä.
eli heidän täytyy antaa minulle tietoa. Itsehän jatkaisin töitä niinkuin ennenkin, tämä ei vaan tunnu käyvän.