Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minulla palkanmaksu keskeytyy helmikuusta alkaen.

hoitaja2012
19.01.2022 |

Onko paikalle muita hoitajia, joilla loppuu palkanmaksu rokottamattomuuden vuoksi?

Pomo ilmoitti, että kun ei ole rokotetta, laitetaan paikka hakuun ja ei tarvi sitten enään hoitohommia tänä vuonna tehdä.

Miten muilla vastaavassa tilanteessa. Oletteko saanut palkanmaksun keskeytyksestä mustaa valkoisella ja onko velvoite tehdä työtä säilynyt. Itse en ole vielä mitään tietoa saanut.
Ja mikä se virallinen syy on, millä se keskeytetään?

Rokottamatonta voidaan käyttää hätätilanteessa, mutta onko velvoitetta mennä töihin?
Jos on, silloinhan kyseessä on varallaolo. voiko se niinkään mennä?

Kommentit (294)

Vierailija
221/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valehtelet, vain porvoossa edetään näin nopeasti!

Meillä kysyttiin rokotetiedot ja nämä piti näyttää oma kannasta. Pässi ei riittänyt. Nämä kysyttiin jo viime viikon maanantaina.

T. Ei ap

Vierailija
222/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin käsittämätöntä, että hoitajia kohdellaan näin.  He ovat jo 2-vuotta hoitaneet mm. koronapotilaita ja nytkö he ovat vaarallisia.  Entä hoitsujen ammattiliitot?  Ai niin heitä johtaa sossarit ja sossari pääministerinä, mitäpä muuta  silloin voisikaan odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten hoitajat kuvittelevat tuosta vain saavansa muulta alalta töitä. Ei kukaan halua töihin rokottamatonta hörhöä, joka ei edes oman alansa tieteeseen kyennyt luottamaan..

Vierailija
224/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, miten hoitajat kuvittelevat tuosta vain saavansa muulta alalta töitä. Ei kukaan halua töihin rokottamatonta hörhöä, joka ei edes oman alansa tieteeseen kyennyt luottamaan..

Jännä miten jotku elää irrationaalisessa maailmassa, ja kuvittelevat, että työnantajat edustavat samaa kapeaa näkökantaa mitä itse edustavat.

Kuten aikaisemmin mainitsin. Rokottamattomuus on nimenomaan se valttikortti, millä niitä töitä saa. Ne,  jotka nyt ovat palkkaamassa väkeä, haluavat nimenomaan taistella enemmistön mielivaltaa vastaan, jota enemmistö käytää vähemmistöön.

Anteeksi jos pilvilinnasi romahti.

Vierailija
225/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinä kelpaa mihinkään töihin, ei tarkoita sitä, ettei muutkaan eivät kelpaisi. Katkeruus paistaa läpi viestistäsi.

Vierailija
226/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten jotku elää irrationaalisessa maailmassa, ja kuvittelevat, että työnantajat edustavat samaa kapeaa näkökantaa mitä itse edustavat.

Kuten aikaisemmin mainitsin. Rokottamattomuus on nimenomaan se valttikortti, millä niitä töitä saa. Ne,  jotka nyt ovat palkkaamassa väkeä, haluavat nimenomaan taistella enemmistön mielivaltaa vastaan, jota enemmistö käytää vähemmistöön.

Höpönlöpö. Kärkkäiselle ehkä pääsee, mutta suurin osa on ihan normaaleja tieteeseen uskovia ihmisiä. Koulutetut ihmiset toimivat esimiehinä ja ymmärtävät tiedettä.

Vierailija
227/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpö. Kärkkäiselle ehkä pääsee, mutta suurin osa on ihan normaaleja tieteeseen uskovia ihmisiä. Koulutetut ihmiset toimivat esimiehinä ja ymmärtävät tiedettä.

Olet selvästi jo puolesi valinnut. Suhtaudut tähän uskonnon lailla, et varmaankaan uskoisi, vaikka esittelisin sinulle sellaisen työnantajan.

Totuus on kuitenkin se, että itse sain tarjouksen tutulta työnantajalta, kun kerroin olevi kusessa tämän touhun kanssa. Sairaanhoitaja tuttavani soitti yhdelle toiselle työnantajalle, jonka tiesi olevan vastaan näitä pakotteita. Ja heti napsahti hänellekin työpaikka. 

Tälläista se on tässä reaalimaailmassa. 

Ole avoin, yritä ajatella laatikon ulkopuolelta. Voit ehkä nähdä sitten muutakin, kuin peilikuvasi.

Vierailija
228/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt kaikin keinoin hankkia positiivinen koronatestitulos, niin saat jatkaa töitäsi normaalisti. Vielä on melkein kaksi viikkoa aikaa. Viikonlopuksi Helsingin keskustaan seikkailemaan, kaulaan kyltti "ilmaisia haleja". Maskiksi ohut kangasläpyskä, jota ennen käyttöä pyyhkäiset jossain ovenkahvassa. Tee kotitesti joka päivä, jotta huomaat oireettomankin tartunnan.

Eiköhän se sillä hoidu. Itse kyllä tilanteessasi ottaisin lopputilin enkä tulisi takaisin ikinä.

Vierailija
229/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita nyt kaikin keinoin hankkia positiivinen koronatestitulos, niin saat jatkaa töitäsi normaalisti. Vielä on melkein kaksi viikkoa aikaa. Viikonlopuksi Helsingin keskustaan seikkailemaan, kaulaan kyltti "ilmaisia haleja". Maskiksi ohut kangasläpyskä, jota ennen käyttöä pyyhkäiset jossain ovenkahvassa. Tee kotitesti joka päivä, jotta huomaat oireettomankin tartunnan.

Eiköhän se sillä hoidu. Itse kyllä tilanteessasi ottaisin lopputilin enkä tulisi takaisin ikinä.

Käynyt itelläki tuo lopputili mielessä, mutta parempi säätää kunnolla ja jättää ittensä listoille.

Tänään just perheessä päätettiin, että maskeja ei enää käytetä. Ja jos jossain on suuria ihmismassoja, niin rynnistetään heti sinne hönkimään. sieltä etsitään joku oikein nuhanen, ja heti ku aivastaa, niin juostaan alle. Eiköhän sitä näillä toimilla saa vakanssinsa pitää.

Vierailija
230/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän sotesta on tämän vuoksi usealta osastolta lähdössä useita hoitajia. Ihan varmasti ollaan kriisissä heti kun helmikuu koittaa. Usealla on jo tiedossa työ toiselta alalta.

Minusta on jännä, että ne muiden alojen työnantajat suhtautuvat noin nätisti rokotteista kieltäytyviin. Mahtaako antamasi tieto pitää paikkansa. Luulisi että työnantajat olisivat hieman varauksellisia sellaisia työnhakijoita kohtaan, jotka terveydenhuollon työntekijöinä ilmoittavat joutuneensa palkattomalle kaudelle sen vuoksi, etteivät ole ottaneet tässä pandemiatilanteessa rokotetta. Pistää vähän miettimään!

Muiden alojen työhaastattelussa ei ole kyselty rokotuksista. Ja voihan sitä sanoa alanvaihdon syyksi jotain muuta kuin puuttuvat rokotukset.

Ei ole kysytty, koska sitä ei saa laillisesti kysyä.

Mutta jos hoitoalalta nyt yhtäkkiä lähtee kyselemään muita töitä, tilapäisinä jopa, niin kyllähän sen arvaa että syynä on se, että palkanmaksu on rokotekieltäytymisen vuoksi poikki. Aiempaa työkokemusta kuitenkin tiedustellaan tai oma-aloitteisesti kerrotaan. Sitten haastattelussa kysytään seuraavaksi, että miksi vaihdat alaa.

Eli aiotte sitten jäädä pysyvästi sinne muille aloille. Eli irtisanotte itse itsenne. 

Solidaarisuus... siis säälistä otetaan töihin. Jo on taloudellisesti hyvissä kantimissa olevia yrityksiä Suomessa, kun säälistä otetaan töihin, sääli se tässä tapauksessa on ennemmin kuin solidaarisuus.

En myöskään käsitä, miksi se teidän rokotekieltäytymisenne olisi jotenkin solidaarisuuden aihe (ei lääketieteellistä syytä kieltäytyä siis), kun kuitenkin lähes koko kansa aivan vapaaehtoisesti rokotteet haluaa, paikoin jopa valitetaan kun ei heti päästä vaan joudutaan odottamaan. Jotenkin siis todella omituisia selityksiä tarjoatte... 

Tämä solidaarisuus tai sääli, miten sitä haluaa nimittää tuli itsellekin yllätyksenä. Mutta se ei ole tässä se pihvi. Pihvi on siinä, että mainitsemallasi kaikella kansalla on vapaus valita. 

Se, että se on omituista. Kertoo sinun ajatus- ja arvomaailmasta sekä kyvystä hahmottaa ympärillä olevaa todellisuutta. Se ei ole omituista, kuin sinun silmissä. Reaalimaalmassa ja laajemmin ajatellen, se ei ole lainkaan outoa tai omituista.

Huono pointti tuo, että vapaus valita. Sillä minkä vuoksi sitten suurin osa, enemmistö tosiaan tekee niin kuin suositellaan. Vapauden suhteen heilläkin voi sitten kyllä tulla tenkkapoo, kun ei esim. jokin matka onnistu ilman passia.

Minusta on ihan turha ilman pätevää syytä eli lääketieteellistä syytä pullikoida yleistä vastaan. Tai jos sen tekee, niin sitten ei pidä valittaa siitä että pullikoimmisesta tulee seurauksia. 

Jos terveydenhoito/sosiaalihuolto edellyttää ihmisten kanssa tekemisissä olevilta rokottautumista, niin se on muun väestönkin kannalta oikeutettu vaatimus. Voit tehdä valintasi ja lähteä alalta, kun et kerran sitä rokotetta halua ottaa, mutta siitä ei pidä tehdä sitten mitään numeroa, että kun joutuu lähtemään.

Sinullakin on vapaus valita... Joko jatkat alalla tai lähdet, mutta pullikoimatta.

Ainoa syy, joka estää vapaan valinnan on se aito lääketieteellinen syy.

En ole tekemässä mitään numeroa. Monesti palannut tuohon alkup. kysymyksiin. Kysyin vain pari kysymystä, edelleen haluan vain niihin vastaukset. Voitaisiin niihin palata, jos jolloin on vastauksia.

Miksi luulet täältä ne vastaukset saavasi?

Parempi ja luotettavampi kysymysten kohde on esim. luottamusmies.

Siis olet nyt hankkinut työpaikan ja pelkäät että kesken sitä työsuhdetta sut kutsutaan takaisin hoitotyöhön. No, siinäpä dilemma. Millaisen määräaikaisuuden olet hankkinut? Koko sille kaudelle, jonka tuo rokotevelvoite nyt on asetettu voimassa olevaksi? Kannattaisiko sinun ihan oikeasti irtisanoa itsesi, niin ei tarvitse pelätä, etenkin jos se velvoite on vuoden voimassa. Saathan sitten sen määräaikaisuuden jälkeen miettiä palaamista takaisin hoitotyöhön jos velvoitteet siihen mennessä ovat poistuneet.

Luottamusmies, suosittelen hänen puoleensa kääntymistä. Jos hän ei itse tiedä, niin hän voi olla yhteydessä liittoon. Kun kerran kyse on työsuhteeseen liittyvistä asioista, niin liitossa ne pitäisi handlata.

Siis, että miksi luulen saavani vastaukset. No vastauksia luullaan monesti saavan kun kysytään kysymyksiä. Kysyin myös muiden kokomuksia ja onko muita hoitajia paikalla. Onko sinusta vastausten odottaminen kysymyksiin jotenkin outoa ja epätavallista. Luulen, että työpaikkojen välillä on eroja vaikka niin ei tieten saisi olla.

Itseasiassa sain vastauksen yhteen lysymykseeni töistä:

Minulla ei ole työvelvoitetta, niin kauan kun laki on voimassa, ilman voimassaolevaa passia.

No, mutta eikö sinun kysymykseesi sisältynyt myös pelko siitä, että se valmiuslaki mahdollisesti saisi työnantajan palaamaan asiaan ja pyytäisi sinua töihin, sillä työnantajahan voi käyttää rokottamattomiakin silloin kun tilanne sitä vaatii.

Vai päteekö asia myös silloin, jos valmiuslaki tulisi ja/tai työnantaja muuten palaisi asiaan tilanteen pahennuttua niin että sinuakin rokottamattomana tarvittaisiin, niin sinä saat valita, eli et halua palata.

Mikä oli ongelma, sekö että rupesit ajattelemaan liian pitkälle, ja joku sitten palautti sinut takaisi maanpinnalle. Vai sanoiko se työnantajan edustaja vain (mielensä pahoittaneena, tuskastuneena tilanteeseen) asian niin kuin se on: vaikka tilanne pahenisi niin sinua ei pyydettäisi takaisin.

Lisää vaihtoehtoja pohdittavaksi.

Kannattaa kysellä luottamusmieheltä tai muulta vastaavalta ennemmin kuin täällä palstoilla, sillä täällä kuka tahansa voi väittää mitä tahansa, osaatko olla kriittinen niiden vastausten suhteen joita täällä palstoilla saat.

Mutta onnea sinulle uudella (tilapäisellä) urallasi.

Jep. Aluksi oli mielenpäällä, että kuinka voisin tehdä toisella työantajalle sopimuksen, jos minua koskisi velvoite tulla kutsuttaessa töihin.

Mutta minun osaltani se selvisi ja pelko hälveni, koska työanataja siis tiedotti, että minulla ei ole työvelvoitetta, niin kauan kun laki on voimassa ja minulla ei ole voimassa olevaa passia. Minun ei siis tarvi mennä töihin vaikka pyydettäisiin. ja vaikka minulla on heidän kanssaan työsuhde. ( ompa muutenkin melkoisen hullu kuvio, kun sen näin tähän kirjoittaa) 

He voivat minua työvoimapulassa käyttää, mutta minulla ei ole velvollisuutta. Mielestäni tämäkin on kyllä järenköyhä kuvio näinkinpäin, koska tällöin moni palkankeskeytyksestä kyrpiintynyt ei varmaan mene töihin, ku on ensin huonona hoitajana palkanmaksu keskeytetty. Ja silloin, kun sellaista kysyttäsiiin töihin, niin sen tarve olisi varmasti suuri. jäljelle jäävät joutuvat vielä kovempaan prässiin. Suuri tarve tuplavuoroille oli jo ennen tätäkin. On tämä kyllä hommaa!

Kuka sanoi huonoksi hoitajaksi? Eikö se palkanmaksu keskeydy sen vuoksi, ettei ole koronarokotteita otettu? 

joo, mutta se päällimmäinen tuntemus on, että olet jolloin tavalla epäpätevä ja huono, koska tilallesi palkataan joku toinen. palkanmaksun keskeyttäneiden tilalle tulee paikat auki, tosin ne ovat vaan määräaikaisia.

Voi herran jumala... Totta kai tilallesi palkataan toinen, sijainen sinun tilallesi, koska sinä et ole työtäsi tekemässä. Työnantajalla on siihen oikeus. Ja todennäköisesti tämän vuoksi sinua ei sitten tulla hädänkään hetkellä kutsumaan töihin, sillä se sinun palkkaresurssisi on jo käytössä. Uusia resursseja sen hädän hetken tullen ei kuitenkaan lähdetä tekemään. 

Vierailija
231/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suurin osa lääkäreistä on ottanut rokotteen? Mutta hoitajilla on parempaa tietoa rokotteista kuin lääkäreillä. Uskotteko te muuhunkaan lääketieteeseen tai mitä lääkärit sanoo vai teettekö töitäkin intuitiolla?

Ei suurin osa lääkäreistä, vaan kaikki lääkärit ovat ottaneet rokotteen, jotka toimivat terv.hoidossa, myös perheen jäsenet.

On vain yksittäisiä lääkäreitä, jotka sooloilevat muutenkin esim. kipulääkkeiden kanssa saattohoidossa, jotka vastustavat rokotteita ja monella ei ole enää edes lääkärin oikeuksia harjoittaa ammattiaan.

Lääkärit eivät käy edes vastaavaa keskustelua, eikä suurin osa sairaanhoitajista, rokottamattomuus on hyvin pienen ryhmän eli lähinnä lähihoitajat.

Suomessa on rokotettu n. 4.8 milj. henkilöä ja rokottamattomia yli 12v on vajaa 500.000 henkilöä, niin siitä voi laskea, miten pieni osuus on työelämässä rokottamattomia.

Ja nämä samat tyypit vastustavat turvavyönkäyttöä autoilevilla tai kypäräpakkoa ja valoja pyöräilijöille.

Eikä kysymys ole lainkaan terveydestä, vaan he käyttävät valtaa ja näin saavat pönkitettyä egoaan ja siksi saavat tuntea tärkeäksi, kunhan saavat vastustaa.

"kaikki lääkärit ovat ottaneet rokotteen, jotka toimivat terv.hoidossa, myös perheen jäsenet."

Unohdit pitkästä sepustuksestasi sen kaikkein tärkeimmän ja olennaisimman eli lähteen. Lisäisitkö sen tähän, kiitos.

Ei sen parempaa lähdettä, mutta esim. Lääkäriliiton taholta on kerrottu, että lääkäreiden ammattikunnassa rokotekattavuus on erittäin korkea. Tuo kerrottu 9.12.2021.

En ole kylläkään se henkilö, jonka kanssa olet tästä asiasta nyt keskustellut, ulkopuolisena sekaannun.

Vierailija
232/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et rokotuta itseäsi? Otatko muitakaan rokotteita? Pelko ihmiskokeesta on turha. Mikään ihmiskoe ei onnistu sadoilla miljoonilla ihmisillä. Jo tiedonkäsittelymäärä ei onnistu. Tarvitaan otanta, joka on korkeintaan tuhansia ihmisiä. Ihmiskokeella on aina myös selkeä suunnitelma ja tavoite, jossa hypoteesia testataan

Suurin syy on pelko ja epävarmuus. En ole mitenkään rokotevastainen, olen ottanut kaikki muut rokotteet. Influenssapiikki viimeksi hetki sitten.

En tiedä, surullista kai tämä on, jos jotenkin tätä tilannetta kuvaa. Mikään ei auta, vaan PAKKO ottaa piikki. Ilman et saa tehdä töitä,

terveudellistä syystä rokottamaton voi todistaa olevas terve testeillä --> sinä et

Hoidettavilla asukkailla on oikeus valita --> sinulla ei.

Omaisella on oikeus valita sekä vierailla -->  sinulla ei, 

kehtysvammaisella on oikeus valita --> sinulla ei.

vanhuksella oikeus valita --> sinulla ei

muun alan työntekijöillä on vapaus valita --> sinulla ei

No mikä sinua siinä koronarokotteessa pelottaa?

Vierailija
233/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tekisit töitä, hae toimeentulotuki ym muut etuudet, saat olla rauhassa ja puuhata mitä haluat. Jos yhteiskunta ei tarvitse sinun panosta, ei sinun tarvitse kaivata yhteiskuntaa muuten kuin tukien muodossa

Jep. Asia on just noinkin. Ja saa olla tarkkana ettei tästä niin pahasti katkeroidu, että alkaa vaan tuilla elää. Olen tuotakin miettinyt, mutta tunnen itseni. Minun pää ei kestä tuilla elämistä ja liiallista jouten oloa. Toki, jos en saakkaan töitä toiselta alalta, tai ne loppuu, niin eihän minulla sitten ole vaihtoehtoa.

En varmaankaan jaksais taas uutta ammattia lukea.

Ymmärrän, onhan se lähihoitajan ammattitutkinto niin vaativa...

Vierailija
234/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käynyt itelläki tuo lopputili mielessä, mutta parempi säätää kunnolla ja jättää ittensä listoille.

Tänään just perheessä päätettiin, että maskeja ei enää käytetä. Ja jos jossain on suuria ihmismassoja, niin rynnistetään heti sinne hönkimään. sieltä etsitään joku oikein nuhanen, ja heti ku aivastaa, niin juostaan alle. Eiköhän sitä näillä toimilla saa vakanssinsa pitää.

Mutta sullahan oli jo toinen työpaikka valmiina?

Vierailija
235/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala tehdä keikkoja. Niitä riittää.

Onko hoitajat miettineet yritysten perustamista joko yksin tai vaikka parin kaverin kanssa? Toki helpoin tapa aloittaa yritys on käyttää laskutuspalveluita (ukko.fi jne.), jolloin ei katoa oikeus työtyömyysturvaan. Mutta yrittäjyys voisi olla jonkinlainen ratkaisu osalle. Varmaan juuri keikkaa voisi tehdä yrityksenkin nimissä (tai ne palkattuna, kummin vain), mutta varmaan teille olisi kaikenlaista muutakin hommaa.

Itse ainakin käyttäisin mieluusti yksityistä hoitajaa (vielä parempi, jos rokottamaton), jos olisi tarve. Tai jos vaikka iäkäs vanhempani tarvisi jotain terveydenhoitoa, siivousapua tms., niin tämmöiseltä sen hommaisin. Voisi olla vaikka tämmöisiä monialayrityksiä: hoitajan palvelut, lastenhoito ja vanhusten kotiapu kotikäynteinä. Vai estääkö jokin laki?

Toki monella ei ole varaa maksaa omasta pussista kovin isoja liksoja, mutta jos ei ole päivittäisestä kotipalvelusta kyse, niin ei varmaan mahdottomuus. Nettisivuilla kun ilmoittaa jo suoraan, ettei ole rokotettu, niin turha kenenkään urputtaa sitten. Voi vielä mainostaa yritystä zona librenä, niin asiakkaidenkaan ei tarvi pelätä piikkituputusta tai moralisointia. Jes! Saa käyttää!

Vierailija
236/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tekisit töitä, hae toimeentulotuki ym muut etuudet, saat olla rauhassa ja puuhata mitä haluat. Jos yhteiskunta ei tarvitse sinun panosta, ei sinun tarvitse kaivata yhteiskuntaa muuten kuin tukien muodossa

Jep. Asia on just noinkin. Ja saa olla tarkkana ettei tästä niin pahasti katkeroidu, että alkaa vaan tuilla elää. Olen tuotakin miettinyt, mutta tunnen itseni. Minun pää ei kestä tuilla elämistä ja liiallista jouten oloa. Toki, jos en saakkaan töitä toiselta alalta, tai ne loppuu, niin eihän minulla sitten ole vaihtoehtoa.

En varmaankaan jaksais taas uutta ammattia lukea.

Ymmärrän, onhan se lähihoitajan ammattitutkinto niin vaativa...

Tuskinpa hän lähihoitajan ammattitutkintoa alkaisi suorittamaan.

Vierailija
237/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä niskurointia ja he kutsuvat vielä itseään alan ammattilaiseksi ja näin ovat valmiit vaarantamaan potilaiden hengen ja kuormittavat terv.hoidon. Minä.minä.minä tyyppejä.

Ihan sama jos tulipalossa savusukeltaja kieltäytyisi palavasta talosta pelastamassa ihmisiä, kun se saattaa vaarantaa pelastajan terveyden tai hengen, jossa puhutaan aivan toisenlaisista vaaroista, kuin rokotteesta.

Tai poliisit kieltäytyivät menemästä koulurakennukseen, jossa kouluam puja tap paa lapsia tai poliisi ei menisi moottoritielle, jossa rattijuoppo ajaa autoa ja vaarantaa muuta liikennettä

Tai lääkäri, joka kieltäytyisi antamasta ensiapua vaaraan joutuneille esim. konfliktitilanteessa tai vaaratilanteessa jne. jne.

On todella hienoa, että nyt voidaan erotella jyvät akanoista ja nämä "väärä uskoiset" alalta ja nostaa potilasturvallisuutta ja ihmiselämää, ettei puolustuskyvyttömät potilaat joudu heidän puoskaroitavaksi.

Sota ei yhtä miestä kaipaa, sen tiesi jo vanhakansa ja nämä puoskaroidat voidaan helposti korvata kouluttamalla uusia alalle ja tuomalla ulkomaista työvoimaa, maksamalla vaikka Salla boonuksia.

Sinäpä sen sanoit. Koronasta ja piikeistä on tosiaan tullut joillekin uskonto ja nämä uskovaiset nyt vainoavat vääräuskoisia kerettiläisiä ja pakanoita. Ja hitto vie, jos et sairastu ilman piikkejä, niin kohta poltetaan noitana roviolla!

Vierailija
238/294 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sullahan oli jo toinen työpaikka valmiina?

Joo, on. Toiselta alalta, mutta eihän nämä nyt sillain ole toistensa kanssa tekemisessä eivätkä ne sulje toisiaan pois. Olen siis jäämässä listoille ja saan luvan tehdä loppuvuoden toiselle työnantajalle töitä. Tietenkin minun kannattaa jättä ovi auki myös nykyiseen paikkaan.

Vierailija
239/294 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kuulua kentältä kummia.

Osa työnatajista lopettaa palkanmaksun viranomaispäätöksellä lakiin vedoten lapun kanssa missä perustelut epäpätevyydestä. Ja osa TA:sta ilmoittaa asiasta vain puhelimitse, ilman mitään paperia.  Perusteluja kysyttäessä sanotaan, että siellä se lukee lakipykälässä, eikä siksi tarvita perusteluja.

Eipä ole minun tuntema Suomi ennen tälläin ihmisiä kohdellut.

Vierailija
240/294 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi massahysteria on vielä pahempi sairaus kuin itse covid,jatkuva hysteerinen ja propagandainen pelko vaikuttaa psyykkisesti ja fyysisesti kehoon ja näin sairastuu helpommin kuin se joka elää ilman jatkuvaa pelkoa ja normi elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän