minulla palkanmaksu keskeytyy helmikuusta alkaen.
Onko paikalle muita hoitajia, joilla loppuu palkanmaksu rokottamattomuuden vuoksi?
Pomo ilmoitti, että kun ei ole rokotetta, laitetaan paikka hakuun ja ei tarvi sitten enään hoitohommia tänä vuonna tehdä.
Miten muilla vastaavassa tilanteessa. Oletteko saanut palkanmaksun keskeytyksestä mustaa valkoisella ja onko velvoite tehdä työtä säilynyt. Itse en ole vielä mitään tietoa saanut.
Ja mikä se virallinen syy on, millä se keskeytetään?
Rokottamatonta voidaan käyttää hätätilanteessa, mutta onko velvoitetta mennä töihin?
Jos on, silloinhan kyseessä on varallaolo. voiko se niinkään mennä?
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän voi palkata uudet hoitajat määräaikaisilla sopimuksilla, vaikka kuukauden kerrallaan. Ja odottaa, että vakituisilla tulee järki päähän.
Ja kuka menee kuukauden sopparilla duuniin =D?! En mä ainakaan. Ja jos tosiaan saa mennä takas millon vaan, niin kuinka monella työnantajalla on varaa pitää kahta hoitajaa yhden paikalla?
Ei teillä järki palaa yhtäaikaa.
Ei ole työnantaja kysynyt vielä rokotusten perään eikä kertonut mitä käy, jos ei ole rokotuksia. Itse lasken jo jäljellä olevia työpäiviä, minulla ei ole yhtään rokotusta. Aion hengähtää hetken ja miettiä tulevaisuuden suuntaa. Luultavasti vanhuksia en tule enää ikinä hoitamaan vaikka pidinkin osittain työstäni, mutta jatkuva kiire ja lisääntyneet vaatimukset on tehneet musta kävelevän ruumiin. Tällä hetkellä ei kiinnosta vaikka kävis mitä. Tsemppiä kaikille kuitenkin.
Asuntomarkkinat saattaa vilkastua kun rokottamattomilla kohta alkaa tulla talousongelmia. Muistakaa ettei teillä ole sitten työterveyshuoltoakaan.
Vierailija kirjoitti:
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän voi palkata uudet hoitajat määräaikaisilla sopimuksilla, vaikka kuukauden kerrallaan. Ja odottaa, että vakituisilla tulee järki päähän.
Niin voi ja on tehtykin, Tuosta, en olisi niin varma, että tuleeko se järki päähän. Miten se niinku tulis just silläaikaa?!?
Kun ei sitä uutta työtä saakaan tai saa työn, jossa 30% pienempi palkka.
Nuohan on kaikki muuttujia. Työn voi saada, ja siinä voi olla 30% parampi palkka.
Sen sijaan vosikä se järjen tule tapahtua tässä hetkessä ja sinun päähän.
Ei millään pahalla, mutta hieman avoimemmin mielin liikkeella. Olet varmasti ok tyyppi. Ei sinin tarvitse täällä kenellekään aukoa päätä ihan vaan ajan kuluksi :) Jaxuhali sulle :)
Vierailija kirjoitti:
Minut siirrettiin vanhusten palvelutaloon.
Se selittääkin vanhusten kuolemia, miten kätevää ja tulee lisäpaikkoja nopsaan.
Anoppini kuoli koronaan, koska rokottamaton hoitaja levitti tautia.
Vierailija kirjoitti:
Asuntomarkkinat saattaa vilkastua kun rokottamattomilla kohta alkaa tulla talousongelmia. Muistakaa ettei teillä ole sitten työterveyshuoltoakaan.
Höpsis. Juuri "tiukantalouden "hoitajat jäävät alalle, ja ottavat piikit juurikin taloudellisen pakon alla.
Itseki lähden, kun voin. Talous ei sitä määrittele.
Eli asia on juuri päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se selittääkin vanhusten kuolemia, miten kätevää ja tulee lisäpaikkoja nopsaan.
Anoppini kuoli koronaan, koska rokottamaton hoitaja levitti tautia.
Koita olla parempi ihminen. Älä syyllstä muita. Tauti ei katso keheen se tarttuu. Ei katso ikää, sukupuolta, rokotettua tai rokottamatonta.
Älä ole muilla noin ilkeä ja syyllistävä.
Meillä tuli viimein ilmoitus että koronapassi pitää toimittaa pomolle tiettyyn ajankohtaan mennessä. Olinkin odotellut koska sitä kysellään niin laitoin omani sähköisesti saman tien. Ja kyllä, hoitoalalla ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuli viimein ilmoitus että koronapassi pitää toimittaa pomolle tiettyyn ajankohtaan mennessä. Olinkin odotellut koska sitä kysellään niin laitoin omani sähköisesti saman tien. Ja kyllä, hoitoalalla ollaan.
Jou. Mikäs teillä oli deathline? osalla TA:sta tälläviikolla ja joillain ensviikolla vasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mahdollista?
Asukkaat on kolmasti rokotettuja.
Älä jauha sontaa. Hoitajien pitää silti olla rokotettuja. Itse olen Attendolla vanhusten tehostetussa palveluasumisessa ja meillä pitää työntekijöillä olla rokotteet 1.2 lähtien tai todistus korkeitaan puoli vuotta sitten sairastetusta koronasta. Muita työtehtäviä ei ole tarjolla.
hoitaja2012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jou. Mikäs teillä oli deathline? osalla TA:sta tälläviikolla ja joillain ensviikolla vasta.
Pari päivää annettiin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mahdollista?
Asukkaat on kolmasti rokotettuja.
Älä jauha sontaa. Hoitajien pitää silti olla rokotettuja. Itse olen Attendolla vanhusten tehostetussa palveluasumisessa ja meillä pitää työntekijöillä olla rokotteet 1.2 lähtien tai todistus korkeitaan puoli vuotta sitten sairastetusta koronasta. Muita työtehtäviä ei ole tarjolla.
Onko teillä hoitajia lähössä, kun tulee tämä kurmuutus ja kiusanteko?
Vierailija kirjoitti:
Palomiehet saavat myös osumaa:
kts. video
Joo. Myös avustajat pienine palkkoineen ovat vaarassa ja opiskelijat ei voi tehdä harjoittelujaan, ilman kehoon kajoamista. Kuinkahan pitkälle tämän annetaan mennä.
Tässä erään hoitajan vastaus työnantajalle, joka pyysi toimittamaan tiedot koronapassista.
"En aio toimittaa rokotetodistusta. Mun terveystietoni ovat yksityisiä ja sellaisina pysyvät. Päätin jo, kun hallituksen esitys julkaistiin, että jos tällainen lisäys lakiin tulee, vihellän omalta osaltani pelin poikki. Se, olenko ottanut rokotteet vai en, on tässä kohtaa epäoleellista.
Koko laki on perusteeton, eriarvoistava, syrjivä ja sanalla sanoen absurdi. Kuten enenevässä määrin nyt luemme mediasta, ennenkaikkea THL:n viestimänä ja ihan elävästä elämästä näemme (kuten itsekin nyt hyvin huomaat), ettei rokotteiden - oli niitä sitten yksi, kaksi tai kolme - ei ole todettu estävän tartuntoja vähimmässäkään määrin. Itse asiassa on tapahtunut päinvastoin; vuosi sitten kellään ei ollut rokotteita ja tartuntamäärät 200-300 päivässä.
Tällä hetkellä yli 80% suomalaisista on rokotettu kahdesti, jopa kolmesti ja tartuntamäärät huitelevat ~10 000/päivä. Tämä on täysin käsittämätöntä, miten keltään, edes hoitohenkilökunnalta voidaan vaatia rokotuksia, jotka eivät estä tartuntoja? Mihin tällä pyritään? Miten tämä perustellaan?
Tämän hetken argumentti rokotuskattavuuden kasvattamiseksi onkin ainoastaan säästyminen vakavalta tautimuodolta. Tämän todenperäisyyttä ei myöskään pystytä osoittamaan ja tämänhetkisen variantin on jo maailmanlaajuisesti moneen kertaan todettu olevan edeltäjiään huomattavasti lievempi. Eli, täysin luonnollinen virusevoluutio vai rokotteiden tuoma suoja?
Tämä ei kuitenkaan liity sotealan rokotevaatimukseen millään lailla, koska laissa nimenomaan vaaditaan rokottautumaan, jottei tartuttaisi riskiryhmäläisiä.
Kysynkin siis uudelleen: miten rokottautumalla varmistetaan, ettei tauti leviä, kun rokottautuminen ei estä taudin leviämistä?
Koronapassi ei ehkäise viruksen leviämistä, ja sen hyödyllisyys pitäisi arvioida uudelleen myös Euroopan unionissa, sanoo Mika Salminen.
Mielestäni jokaisella tulisi olla vapaus valita rokotteen ottamisesta. Kuitenkin rokottamattoman tulisi vastata itse mahdollisista koronasta aiheutuvista hoitokuluista. Rokotettujen tulee myös päästä tehohoitoon rokottamattomien ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kerro pomolle, että sulla on sitten muita hommia tiedossa loppuvuodeksi, niin turha pyydellä töihin. Eilen oli uutisissa, että joudutaan käyttämään myös rokottamattomia hoitajia. Onhan tämä ihan vitsi, kun rokotteet ei edes estä tartuntoja ja suojateho hiipuu rokottamattomien tasolle parissa kuukaudessa.
Suojatehosta en ala väittelemään. Mutta taivaan tosi että ei estä tartuttamasta eikä tarttumista.
Oireet tulee vaan lievempänä.
Vierailija kirjoitti:
hoitaja2012 kirjoitti:
Nonii ap kysymys uudelleen:
Onko paikalle muita hoitajia, joilla loppuu palkanmaksu rokottamattomuuden vuoksi?
Pomo ilmoitti, että kun ei ole rokotetta, laitetaan paikka hakuun ja ei tarvi sitten enään hoitohommia tänä vuonna tehdä.
Miten muilla vastaavassa tilanteessa. Oletteko saanut palkanmaksun keskeytyksestä mustaa valkoisella ja onko velvoite tehdä työtä säilynyt. Itse en ole vielä mitään tietoa saanut.
Ja mikä se virallinen syy on, millä se keskeytetään?Rokottamatonta voidaan käyttää hätätilanteessa, mutta onko velvoitetta mennä töihin?
Jos on, silloinhan kyseessä on varallaolo. voiko se niinkään mennä?Mä olin tänään liittoon yhteydessä asian tiimoilta. Saat mennä heti töihin, kun rokotesuoja kunnossa (tai sairastettu korona taustalla). Eli periaatteessa eivät voi palkata sun tilalle toista tekijää, koska eivät tiedä millon palaat. Tai sitten teitä on siellä kaksi. Kysyin, että kuinka aikaisin täytyy työnantajalle ilmottaa, millon on palaamassa. Ennen seuraavaa vuoroa kuulemma riittää.
Vielä ei ole tullut virallista ohjetta kellekkään koko asiasta ja liitosta käskivät vaan odottelemaan rauhassa. Kaikki on nyt odotustilassa. Työnantajat ja -tekijät. Pitäisi tulla jotain ohjeistusta näinä päivinä.
Periaatteessa ei ole velvoitetta mennä töihin, jos palkanmaksu on lakkautettu, mutta liitosta käskivät pyytämään siitä sitten mustaa valkoisella.
Mulla on sairastettu korona takana, mutta ajattelin pitää "omaa" lomaa" nyt heti helmikuun alussa. Pakko ei ole koronapassia työnantajalle näyttää, mutta silloin kohdellaan samoin, kuin rokottamattomia. Oon viikon-pari poissa ja sit kun alkaa riittämään, niin meen takas töihin siihen asti kunnes passi on punaisella.
Pidät omaa lomaa. Ainakin nyt löytyi suoraa syy irtisanomiseen.
Aloitteeseen liittyvät kommentit ilmeisesti menee poistoon. Uhmaan ja kerron, että K0r0naviruksen poistoa yleisvaarallisten tautien listalta kannattaa jo
20 086 henkilöä, oletko sinä niistä yksi?
Kaupungin liikelaitoksissa. Siirto ei ilmeisesti toimi suoraan.