Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuka lentää finnairilla ja miksi ihmeessä?

Vierailija
18.05.2015 |

Olen menossa matkalle Afrikan länsipuolelle loppukesästä ja tsekkailin tossa lentojen hintoja. Menopaluu kyseiseen kohteeseen maksaa finnairilla liki 5000 euroa mutta esimerkisksi turkish airlinella pääsee 1150 eurolla. Siis kuka helvetti valitsee sen finnairin? Olen jo aijemmin käyttänyt turkish airlinea ja on todella tasokasta palvelua ja jopa ruoka lennoilla on mainiota.

Kommentit (164)

Vierailija
101/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:28"]

Asun Keski-Euroopassa paikassa, joista pääsee vain Finnairilla suoralla lennolla Helsinkiin. En todellakaan ala lentelemään muilla lentoyhtiöillä vaihtaen eri kentillä ja odottaen tuntikausia ja säästäen näin muutaman kympin.

[/quote]

Taitaa joku muu maksaa lippusi (poliitikko?). Säästettiin keskieuroopan lennolla yli 700€ per nuppi kun mentiin finnairin sijaan sassilla mutkan kautta.

[/quote]

Jos koko eestaas lentoni maksaa yleensä 200-230 euroa turistiluokassa, on ihan sama mitä säästän. Finnairilla säästän ainakin rutosti aikaa.

Vierailija
102/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alkanut käyttämään Finnairia SAS:n sijaan sen jälkeen, kun SAS lopetti suorat lennot Suomesta maailmalle. En vain jaksa lentää vaikkapa niinkin lähelle kuin Pariisiin Köpiksen tai Oslon kautta, vaan otan Finnairin suoran lennon. Ja jonnekin Amerikkaan SAS tai mikään Star Alliance yhtiö ei Suomesta ole lentänytkään, eli noissa olen jo aiemminkin käyttänyt Finnairia. Haluan siis aina mahdollisimman lyhyen matkustusajan. Minulla on vielä vuoden verran SAS:n timanttikortti, mutta enpä minä sillä enää oikein mitään tee. 

Viimeisen vuoden sisällä olen lentänyt myös Air Berlinillä, Lufthansalla ja yhden reissun sillä SAS:llakin, eikä Finnair ainakaan noita huonompi ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Keski-Euroopassa paikassa, joista pääsee vain Finnairilla suoralla lennolla Helsinkiin. En todellakaan ala lentelemään muilla lentoyhtiöillä vaihtaen eri kentillä ja odottaen tuntikausia ja säästäen näin muutaman kympin.

[/quote]

Taitaa joku muu maksaa lippusi (poliitikko?). Säästettiin keskieuroopan lennolla yli 700€ per nuppi kun mentiin finnairin sijaan sassilla mutkan kautta.

[/quote]

Täällä asuu paljon muitakin kuin poliitikkoja. Bryssel-Helsinki hinta Finskillä yleensä 250 tai alle, Lufthansalla n. 200, mutta siinä menee vaihtoineen koko päivä. Ja joudut pakostakin syömään ja juomaan Saksassa jotain, koska matka-aika on niin pitkä, ja koneessa saa vain jonkun pienen snacksin. Ei tosiaankaan kannata.

Vierailija
104/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä säästäjät eivät siis laske monen tunnin odotusaikoja ruuhkakentillä olevan pois lomastaan?

Puhumattakaan siitä, että kentillä tulee väkisinkin käytettyä rahaa, mutta lipunhintaan sitä ei voi laittaa? =)

Vierailija
106/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:02"]

Nämä säästäjät eivät siis laske monen tunnin odotusaikoja ruuhkakentillä olevan pois lomastaan?

Puhumattakaan siitä, että kentillä tulee väkisinkin käytettyä rahaa, mutta lipunhintaan sitä ei voi laittaa? =)

[/quote]

Paljon matkustavalle, ja esim. lapsiperheille, suora lento ja säästetty aika ovat mittaamattoman arvokkaita. Niille, joille matkustaminen on harvinaisempaa herkkua, useampi vaihto ja kansainvälisillä kentillä hengailu on eksoottista ja jännittävää. Osa lomaa ilmeisesti, ja hienoa kun voi säästää muutaman kympin. 

Vierailija
107/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:03"]

http://www.taloussanomat.fi/uutiset/2015/04/25/turkish-airlinesin-kone-teki-hatalaskun-moottorissa-tulipalo/20155241/12

[/quote]

No tämäpä juuri. Meni viestissäni lainaus persilleen, mutta turvallisuus on minun valintaperusteeni. Turvallisuus ei ole sattumaa - ja toimin itse alalla.

28

Vierailija
108/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorat lennot esim. Osakaan, Hong Kongiin, Souliin.

Muuten en Finnairia suosi, koska sehän on halpalentoyhtiö luksusyhtiön hinnoilla.

Vierailija
109/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tuntuu lentävän. Juuri palasin reittilennolla Keski-Euroopasta ja miellyttävä iltapäivälento oli loppuunmyyty, kuten myös menolento 6 päivää aiemmin. 

Vierailija
110/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:01"]

[/quote]

[/quote]

Täällä asuu paljon muitakin kuin poliitikkoja. Bryssel-Helsinki hinta Finskillä yleensä 250 tai alle, Lufthansalla n. 200, mutta siinä menee vaihtoineen koko päivä. Ja joudut pakostakin syömään ja juomaan Saksassa jotain, koska matka-aika on niin pitkä, ja koneessa saa vain jonkun pienen snacksin. Ei tosiaankaan kannata.

[/quote]

Totta. Ihan älytöntä lähteä lentelemään pitkin ja poikin koko päiväksi, kun Finnairillakin pääsee parilla sadalla eurolla ja selviää parin tunnin lennolla.

Vierailija
111/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:02"]

[/quote]

Paljon matkustavalle, ja esim. lapsiperheille, suora lento ja säästetty aika ovat mittaamattoman arvokkaita. Niille, joille matkustaminen on harvinaisempaa herkkua, useampi vaihto ja kansainvälisillä kentillä hengailu on eksoottista ja jännittävää. Osa lomaa ilmeisesti, ja hienoa kun voi säästää muutaman kympin. 

[/quote]

Ja se muutama kymppi menee ruokaan tai kaljaan siellä vaihtokentällä kun istuu ja odottaa monta tuntia =D

Vierailija
112/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Finnair aina kallein ole, sillä hintaan pompsahtaa helposti satanen lisää jo pelkistä matkatavaroista ym. Ja itse lennän kesällä Milanoon Finnarilla ja Lontooseen Norwegianilla. Jos samaan hintaan pääsee Finnarilla ja jollain muulla, valitsen kotimaisen. Samoin saatan valita kotimaisen sillä se satanen on itselleni pieni hinta siitä, että pääsen kohteeseen suoraan. Myös sillä on joskus väliä, mihin aikaan lento lähtee Helsingistä. 

Pidemmillä matkoilla välilaskut on välttämättömiä ja vaihtoehtoja on usein enemmän, Euroopan lennoilla taas minusta aika samat hinnat monella lentoyhtiöllä.

113/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:53"]Itse lennän paljon Hki-Kööpenhamina väliä ja useimmiten nykyisin Finnairilla. SAS:in lennot ovat järkyttävän hintaisia joten niitä en edes harkitse ja Norwegian on usein joko saman hintainen, tai jopa kalliimpi, kuin Finnair.
[/quote]

Siis nyt en ymmärrä. Jos aamulla kahden viikon kuluttua lentää Kööpenhaminaan, hinta SASilla on 119 € ja Finnairilla 243 €. Seuraavan päivän aamuna hinnat on SASilla 89 € ja Finnairilla 210 €. Halvimmillaan Finnairilla pääsee molempina päivinä 120 eurolla.

Vierailija
114/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Finnair lentää suoraan moneen kohteeseen ja viimeksi kun lensin Milanoon, mikään muu yhtiö ei lentänyt sinne kyseisenä ajankohtana. Arvostan enemmän suoraa yhteyttä -> enemmän aikaa kohteessa kun muutaman kympin säästöä lippujen hinnassa. Finskillä on kyllä hinnatkin tulleet alas, esim. Lontooseen olen nyt pari kertaa lentänyt Finnairilla sen ollessa halvin.

Vierailija
115/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="18.05.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:53"]Itse lennän paljon Hki-Kööpenhamina väliä ja useimmiten nykyisin Finnairilla. SAS:in lennot ovat järkyttävän hintaisia joten niitä en edes harkitse ja Norwegian on usein joko saman hintainen, tai jopa kalliimpi, kuin Finnair. [/quote] Siis nyt en ymmärrä. Jos aamulla kahden viikon kuluttua lentää Kööpenhaminaan, hinta SASilla on 119 € ja Finnairilla 243 €. Seuraavan päivän aamuna hinnat on SASilla 89 € ja Finnairilla 210 €. Halvimmillaan Finnairilla pääsee molempina päivinä 120 eurolla.

[/quote]

Ja joskus aikaisemmin se hinta on ollut toinen. Lentolippujen hinnat ei ole mitään vakioita, nihin vaikuttaa tuhat ja yksi asiaa, kuten esim. se mistä maasta niitä lippujen hintoja selailee. 

Vierailija
116/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:57"]

Suomalaiset vaan on niin aivopestyjä luulemaan että kaikki suomalainen on jotenkin laadukkaampaa ja turvallisempaa. Ei osata edes miettiä muita vaihtoehtoja kuin finnairia, aurinkomatkoja ja reissun evääksi kotimaista ruisleipää, ulkomaanelävien ruoistakin kun menee intolerantti massu ruikulille.

[/quote]

Kaltaisiasi ihmisiä on Suomessa paljon ja siksi me rämmitään kohta kymmenettä vuotta lamassa.

Vierailija
117/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:53"]Itse lennän paljon Hki-Kööpenhamina väliä ja useimmiten nykyisin Finnairilla. SAS:in lennot ovat järkyttävän hintaisia joten niitä en edes harkitse ja Norwegian on usein joko saman hintainen, tai jopa kalliimpi, kuin Finnair. [/quote] Siis nyt en ymmärrä. Jos aamulla kahden viikon kuluttua lentää Kööpenhaminaan, hinta SASilla on 119 € ja Finnairilla 243 €. Seuraavan päivän aamuna hinnat on SASilla 89 € ja Finnairilla 210 €. Halvimmillaan Finnairilla pääsee molempina päivinä 120 eurolla.

[/quote]

Niin, etsimällä etsit ne kalleimmat finskiltä ja halvimmat sassilta esimerkkiisi? =D

Vierailija
118/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä etsin SAS:n lentoa eräästä keski-eurooppalaisesta kaupungista (via Kööpenhamina) Helsinkiin ja halvimmat oli tosi edullisia, mutta se tarkoitti, että lähtöajat olivat jotain kello 6 tai saapuminen Helsinkiin klo 23.00. Paremmat lentoajat olivat moninkertaiset hinnaltaan.

Vierailija
119/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan varaamassa talvilomaa, ja Finnair myy 2500 eurolla British Airwaysin operoimaa lentoa, jonka saa BA:lta suoraan melkein tonnin halvemmalla. Lufthansa on vieläkin edullisempi.

Vierailija
120/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kannatakkaan valita jos joutuu itse maksamaan ja toinen on noin paljon halvempi.

Itse lennän ylihuomenna finnairilla koska kohteessa pitää olla tiettyyn aikaan ja finski on ainut joka lentää sopivaan aikaan ilman, että tarvitsee ottaa vapaata töistä. Lennon hintakin oli "vain" 90e kalliimpi kuin norwegianin jossa olisin joutunut matkustamaan Helsinkiin ja maksamaan juna/bussilipuista.

Matkustan halvimman ja vähiten vaivaa olevien lentojen mukaan. Joskus se on Finnair ja joskus se on Ryanair

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän