Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuka lentää finnairilla ja miksi ihmeessä?

Vierailija
18.05.2015 |

Olen menossa matkalle Afrikan länsipuolelle loppukesästä ja tsekkailin tossa lentojen hintoja. Menopaluu kyseiseen kohteeseen maksaa finnairilla liki 5000 euroa mutta esimerkisksi turkish airlinella pääsee 1150 eurolla. Siis kuka helvetti valitsee sen finnairin? Olen jo aijemmin käyttänyt turkish airlinea ja on todella tasokasta palvelua ja jopa ruoka lennoilla on mainiota.

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:04"]

kuka hullu lentää Turkish airlinellä?

[/quote]

Turkish Airlines on valittu jo neljänä vuotena peräkkäin Skytraxin kilpailussa Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi.

http://blogit.iltalehti.fi/milja-kopsi/2015/04/26/turkish-airlines/

Vierailija
82/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosi suomalaista...?? Suosi suomalaisten työpaikkoja...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Amerikkalaisen vertailun mukaan lennettyjen mailien määrään nähden turvallisimpia lentoyhtiöitä ovat Southwest Airlines, Delta Airlines, British Airways ja SAS. Tässä vertailussa huomioon otettiin vain suuret, yli kaksi miljoonaa lentoa vuodessa tekevät yhtiöt. Peränpitäjiä tilastossa ovat Turkish Airlines, Indian Airlines ja Aeromexico."

http://www.rantapallo.fi/lennot/maailman-turvallisimmat-lentoyhtiot/

"Yhdeksän ihmistä kuoli ja kymmeniä loukkaantui lento-onnettomuudessa Schipholin kentän lähellä Amsterdamissa keskiviikkona. Turkish Airlines -yhtiön kone repeytyi kolmeen osaan, kun se syöksyi maahan noin 600 metrin päässä kiitoradasta."

http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/yhdeksan-kuoli-amsterdamin-lentoturmassa/262034/

"Turkish Airlines –lentoyhtiön Airbus A330 -matkustajakone ajautui kiitotien ulkopuolelle laskeutuessaan Nepalissa Kathmandussa Tribhuvan kansainväliselle lentokentälle."

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1425456655291.html

Vierailija
84/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin kerran egyptiläisellä ja olen alkanut suosia suomalaista sen jälkeen.
.
Esim matkustajahenkilökunta meni ruuat jaettuaan koneen taakse porukalla istuskelemaan lattialle ja rupattelemaan mukavia.
.
Oli ihan pakettimatka firmalta suomesta, joka on jo lopettanut.

Vierailija
85/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:01"]

Eipä ole esim. täältä Oulusta nykyään muita vaihtoehtoja. Jos taas ostaisi Helsingistä eteenpäin jatkolennot erikseen, niin kukaan ei takaa vaihtoja. Eli jos alkupään lento on myöhässä ja myöhästyt (eri firman) jatkolennolta, niin siinäpä sitten ostat viime tipassa uudet liput, ja maksaa muutes ihan kivasti.

[/quote]

Ja Oulu taitaa Suomessa olla poikkeustapaus, kun täältä lentää Helsinkiin Finnairin lisäksi Norwegian. Norskin jatkolentovaihtoehdot ovat vähän rajallisemmat kuin Finskin...

Vierailija
86/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Keski-Euroopassa paikassa, joista pääsee vain Finnairilla suoralla lennolla Helsinkiin. En todellakaan ala lentelemään muilla lentoyhtiöillä vaihtaen eri kentillä ja odottaen tuntikausia ja säästäen näin muutaman kympin.

Vierailija
87/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:18"]

Minäkin valitsisin noista kahdesta Turkish Airlines, ei pelkästään hinnan vaan lentomukavuuden ja laadun vuoksi. Lennän aina Kaakkois-Aasiaan TA:lla tai Cathay Pacificillä, jossa palvelu on ystävällisempää, ruoka on parempaa, koneet on viihtyisämmät ja tilavammat, viihdekeskuksen elokuvat, sarjat, dokumentit ja musiikit on tuoreempia ja monipuolisempia ja muutenkin matkanteko on astetta "luksuksempaa". Finnairin kyydissä en haluaisi lentää pitkiä matkoja, joissa lentomukavuus on erityisen tärkeää. :)

[/quote]

Minulle suuri osa lennon mukavuutta on se, ettei konetta täydä vaihtaa matkan aikana, koska mielestäni lentokenttä on matkan ankein osuus + lisäksi ylimääräiset nousut ja laskut korvakipuineen ovat tukalia. Helsingistä myös lentää nopeammin Kaakkois-Aasiaan kuin esim. Lontoosta tai Amsterdamista (ja tähän tulisi vielä se lento kyseisiin kaupunkeihin päälle). Myöskin matkalaukut jäävät silloin tällöin vaihtokaupunkiin.

Matkaviihde kulkee mukavasti tabletilla (voi valita ihan mitä haluaa, eikä tyytyä lentoyhtiön tarjontaan).

88/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan edes lentänyt Finnairilla, koska jokin muu lentoyhtiö on aina ollut halvempi. Usein esimerkiksi SAS tarjoaa lennon 20 tai 30 % halvemmalla Helsingistä.

Vierailija
89/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lennetään aina Finnairilla. Meiltä Suomeen ja mun kotipaikkakunnalle se on yleensä halvin ja helpoin vaihtoehto. Finnair on myös turvallinen. 

Mulla ei ole myöskään moittimista palvelusta. Juotavaa saa koneesta ilmaiseksi ja jos on nälkä, niin me ostetaan jotain syötävää. Se ei paljoa maksa. 

90/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:40"]Me lennetään aina Finnairilla. Meiltä Suomeen ja mun kotipaikkakunnalle se on yleensä halvin ja helpoin vaihtoehto. Finnair on myös turvallinen. 

Mulla ei ole myöskään moittimista palvelusta. Juotavaa saa koneesta ilmaiseksi ja jos on nälkä, niin me ostetaan jotain syötävää. Se ei paljoa maksa. 
[/quote]

Oikeasti? Onko Finnair jollain reitillä halvin vaihtoehto?

Vierailija
91/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:23"]

Suosi suomalaista...?? Suosi suomalaisten työpaikkoja...?

[/quote]

Ja arvaile pääsetkö mihinkään, aika herkkää porukkaa uhkailemaan lakoilla varsinkin nää lentävät tarjoilijattaret.

Vierailija
92/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kotikaupungistani ei ole muuta suoraa lentoyhteyttä Suomeen kuin Finnair. Ei todellakaan kannata säästää muutamaa kymppiä, ja kököttää jossain Frankfurtissa tuntikausia odottamassa vaihtoa.

Vierailija
93/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jossain Euroopan lennoilla niin sama se, mitä tarjoillaan tai ei tarjoilla. En junassakaan rynnistä heti ravintolavaunuun välillä Helsinki-Lappeenranta. En kaipaa junamatkallani mitään palvelua. En pysähdy syömään ajaessani autolla Helsingistä Jyväskylään.

Vierailija
94/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti katsottuna Finnair ei edes lenneä Afrikan mantereelle, joten mahtaako sen Finnairinkin hintaan myyty lento tapahtua jonku muun yhtiön koneella?

http://www.finnair.com/fi/fi/destinations

Vierailija
95/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa olen arvostanut suoria yhteyksiä ja järkeviä lentoaikoja (aamulla kohteeseen, illalla takaisin) näin ollen lomalla jää eniten aikaa kohteessa. Tässä vertailussa Finnair on toisinaan pärjännyt ja usein kilpailuja (Air France, Lufthansa) on ollut yhtä kallis. 

Jos vaihtoja tulee pakosta, niin toki tilanne sitten muuttuu ja varsinkin eksoottisempiin kohteisiin (osa matkaa yhteistyökumppanin koneilla) Finnair on niin törkeä kallis, etten ymmärrä sen käyttöä. 

Vierailija
96/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:04"]

kuka hullu lentää Turkish airlinellä?

[/quote]

Minä valitsen lentoyhtiöni turvallisuuden perusteella. Ihan paskanhailee, mitä ruokaa tarjoillaan ja miten mukava penkki, jos kone tippuu. Turkishin sijoitus ei ole kovin hyvä.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/227675-nama-lentoyhtiot-ovat-turvallisimpia-katso-lista

Turkish Airlines on valittu jo neljänä vuotena peräkkäin Skytraxin kilpailussa Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi.

http://blogit.iltalehti.fi/milja-kopsi/2015/04/26/turkish-airlines/

[/quote]

Vierailija
97/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:47"]

Mulle on jossain Euroopan lennoilla niin sama se, mitä tarjoillaan tai ei tarjoilla. En junassakaan rynnistä heti ravintolavaunuun välillä Helsinki-Lappeenranta. En kaipaa junamatkallani mitään palvelua. En pysähdy syömään ajaessani autolla Helsingistä Jyväskylään.

[/quote]

Mä en kanssa välitä nosta lentokonetarjoiluista lyhýillä euroopan lennoilla. Syön mielummin parempaa ja laadukkaampaa ruokaa ennen ja jälkeen lennon kuin ahtaasti lentokoneessa.

Vierailija
98/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:28"]

Asun Keski-Euroopassa paikassa, joista pääsee vain Finnairilla suoralla lennolla Helsinkiin. En todellakaan ala lentelemään muilla lentoyhtiöillä vaihtaen eri kentillä ja odottaen tuntikausia ja säästäen näin muutaman kympin.

[/quote]

Taitaa joku muu maksaa lippusi (poliitikko?). Säästettiin keskieuroopan lennolla yli 700€ per nuppi kun mentiin finnairin sijaan sassilla mutkan kautta.

Vierailija
99/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lennän paljon Hki-Kööpenhamina väliä ja useimmiten nykyisin Finnairilla. SAS:in lennot ovat järkyttävän hintaisia joten niitä en edes harkitse ja Norwegian on usein joko saman hintainen, tai jopa kalliimpi, kuin Finnair. Tietysti jos Norwegianilla sattuu olemaan selvästi halvemmat lennot, silloin valitsen sen, niin firmauskollinen en ole.

Finnairilla on kuitenkin selvästi paremmat aikataulut itseäni ajatellen, enemmän istumatilaa ja tilaa käsimatkatavaroille (matkustan usein pelkillä käsimatkatavaroilla koska yövyn Köpiksessä keskimäärin 2-3 yötä/matka). Lähtöselvityksessä saa itse valita istumapaikkansa maksutta ja lennolla on edes jotain maksutonta tarjoilua, toisin kuin Norwegianilla. Lisäksi kun säännöllisesti lentää, myös lentopisteet karttuvat. Viimeksi lensin Kööpenhaminaan meno-paluun 70e, kiitos kertyneiden lentopisteiden, vaikka aina turistiluokassa lennänkin :)

Vierailija
100/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="18.05.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:40"]Me lennetään aina Finnairilla. Meiltä Suomeen ja mun kotipaikkakunnalle se on yleensä halvin ja helpoin vaihtoehto. Finnair on myös turvallinen.  Mulla ei ole myöskään moittimista palvelusta. Juotavaa saa koneesta ilmaiseksi ja jos on nälkä, niin me ostetaan jotain syötävää. Se ei paljoa maksa.  [/quote] Oikeasti? Onko Finnair jollain reitillä halvin vaihtoehto?

[/quote]

On. Jos on jatkolento Helsingistä muualle Suomeen, niin Finnair on yleensä aina se halvin ja nopein. Mä tykkään myös siitä, että heti koneeseen noustua tuntee jo olevansa Suomessa :) Lentoemännät on aina olleet ihania ja palvelu pelaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi