Siis kuka lentää finnairilla ja miksi ihmeessä?
Olen menossa matkalle Afrikan länsipuolelle loppukesästä ja tsekkailin tossa lentojen hintoja. Menopaluu kyseiseen kohteeseen maksaa finnairilla liki 5000 euroa mutta esimerkisksi turkish airlinella pääsee 1150 eurolla. Siis kuka helvetti valitsee sen finnairin? Olen jo aijemmin käyttänyt turkish airlinea ja on todella tasokasta palvelua ja jopa ruoka lennoilla on mainiota.
Kommentit (164)
Joo, kyllä se on paljon mukavampaa lentää kahdella välilaskulla kolmella eri lentoyhtiöllä ja odotella tuntitolkulla lentokentällä vaihtoyhteyttä kuin lentää Finskillä suoraan kohteeseen. Säästää jopa viisi kymppiä niistä 500e lipuista!
Ihan oikeasti näitä penninvenyttäjiä, jotka yrittävät oikeuttaa pihiytensä haukkumalla Finnairia surkeaksi lentoyhtiöksi. Kyllä ne koneet ovat itselleni olleet ihan mukavia kokemuksia verrattuina moniin Euroopan halpalentoyhtiöihin ja turvallisuuskin on huippuluokkaa.
Itse suosin suomalaista ja pyrin kerryttämään lentopisteitä, plus lähtettiin meksikoon ja finskillä oli halvinta new yorkin kautta lentää
Ei oo totta, selkeästi joku ensikertalainen puikoissa "finskillä maksaa 5000€ ku muilla maksaa 400€!!!" Et vissiin ole paljon lentoja etsinyt, joskus löytyy tuollaisia outouksia hakukoneista eikä nuo hinnat ole todellisia. Kun hakee esim. Helsinki - Pariisi lentoja löytyy helpolla joku 3-6k€ lento 3 eri vaihdolla kun vaikkapa finskillä pääsee suoralla lennolla 200€. Nuo ovat hakukoneiden fiboja kun hakevat kaikki mahdolliset kombinaatiot.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:25"][quote author="Anonyymi nihilisti" time="18.05.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:53"]Itse lennän paljon Hki-Kööpenhamina väliä ja useimmiten nykyisin Finnairilla. SAS:in lennot ovat järkyttävän hintaisia joten niitä en edes harkitse ja Norwegian on usein joko saman hintainen, tai jopa kalliimpi, kuin Finnair. [/quote] Siis nyt en ymmärrä. Jos aamulla kahden viikon kuluttua lentää Kööpenhaminaan, hinta SASilla on 119 € ja Finnairilla 243 €. Seuraavan päivän aamuna hinnat on SASilla 89 € ja Finnairilla 210 €. Halvimmillaan Finnairilla pääsee molempina päivinä 120 eurolla.
[/quote]
Niin, etsimällä etsit ne kalleimmat finskiltä ja halvimmat sassilta esimerkkiisi? =D
[/quote]
Valitsin nuo kaksi päivää täysin satunnaisesti. Illalla toiseen suuntaan noina päivinä hinnat on:
1.6.2015: SAS 112 €, Finnair 133 €
2.6.2015: SAS 112 €, Finnair 115 €
(3.6.2015: SAS 112 €, Finnair 133 €)
Halvimmat hinnat:
2.6.2015: SAS 107 €, Finnair 115 €
Viestistä johon vastasin sai sellaisen kuvan että SAS olisi yleensä kalliimpi kuin Finnair mutta näin ole ainakaan näissä kuudessa tapauksessa, joissa kaikissa SAS on halvempi. Kertaakaan en ole lentänyt Finnairilla elämäni aikana, mutta lentäisin kyllä, jos se joskus sattuisi olemaan halvin vaihtoehto.
Siis kuka lentää Turkish Airpaskalla ja miksi ihmeessä?
"Thirteen non-Turkish Turkish Airlines pilots and even a Turkish Airlines safety consultant critizise the company as being dangerous to fly with because of incompetent Turkish pilots and because it does not follow safety procedures. The Danish news paper Politiken is in possession of internal reports mentioning a long list of mistakes made by Turkish Airlines pilots. "I would never let my wife and my children fly with Turkish Airlines," says one pilot. "It is a dangerous company." says another pilot."
Johan se nyt on nähty mitä siitä tulee, kun koneissa käytetään kiinalaisia osia. Kiitos suomen byrokratian ja supertiukan valvonnan, Finnairin koneissa ei piraattiosia käytetä.
Kyinka moni matkustaa Malesian airlinesilla?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:46"]Omasta kotikaupungistani ei ole muuta suoraa lentoyhteyttä Suomeen kuin Finnair. Ei todellakaan kannata säästää muutamaa kymppiä, ja kököttää jossain Frankfurtissa tuntikausia odottamassa vaihtoa.
[/quote]
Tuntikausia? Mulla on ollu vartin vaihtoaika hyvin usein.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:04"]
kuka hullu lentää Turkish airlinellä?
[/quote]
Turkish Airlines on valittu jo neljänä vuotena peräkkäin Skytraxin kilpailussa Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi.
http://blogit.iltalehti.fi/milja-kopsi/2015/04/26/turkish-airlines/
[/quote]
Alapeukutuksien määrä kertoo ihan kaiken....
Faktoilla ei ole MITÄÄN väliä kun tunteet jylläävät.
Pari kertaa olen Turkish Airlinesilla lentänyt ja palvelu hakkasi Finnairin. Kun hinnatkin sen tekevät niin valinta on helppo...
Ja lakkoilusta en pidä -kostan sen tässä samalla. Muisti on pitkä.
Olenko minä ainoa, joka ei yhtään ajattele lentoyhtiöiden turvallisuutta tai ruokatarjoilua varatessaan lentoa? Suurin osa koneista pysyy kyllä ilmassa, eikä "hyvä maine" takaa sitä etteikö onnettomuuksia voisi sattua Ja jotain suuhunpantavaa saa aina joko kentältä tai koneesta. Kun pääsen järkevällä hinnalla haluamaani paikkaan, se riittää.
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="18.05.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:25"][quote author="Anonyymi nihilisti" time="18.05.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:53"]Itse lennän paljon Hki-Kööpenhamina väliä ja useimmiten nykyisin Finnairilla. SAS:in lennot ovat järkyttävän hintaisia joten niitä en edes harkitse ja Norwegian on usein joko saman hintainen, tai jopa kalliimpi, kuin Finnair. [/quote] Siis nyt en ymmärrä. Jos aamulla kahden viikon kuluttua lentää Kööpenhaminaan, hinta SASilla on 119 € ja Finnairilla 243 €. Seuraavan päivän aamuna hinnat on SASilla 89 € ja Finnairilla 210 €. Halvimmillaan Finnairilla pääsee molempina päivinä 120 eurolla. [/quote] Niin, etsimällä etsit ne kalleimmat finskiltä ja halvimmat sassilta esimerkkiisi? =D [/quote] Valitsin nuo kaksi päivää täysin satunnaisesti. Illalla toiseen suuntaan noina päivinä hinnat on:
Halvimmat hinnat:
Viestistä johon vastasin sai sellaisen kuvan että SAS olisi yleensä kalliimpi kuin Finnair mutta näin ole ainakaan näissä kuudessa tapauksessa, joissa kaikissa SAS on halvempi. Kertaakaan en ole lentänyt Finnairilla elämäni aikana, mutta lentäisin kyllä, jos se joskus sattuisi olemaan halvin vaihtoehto.
[/quote]
Tässä on sinulle esimerkki sellaiseta erosta ja tilanteesta jonka perusteella minä valitsen Finnairin. Eikä tuokaan ole aikatauluiltaan täydellinen, usein Finnairin slotit nimittäin minulle ovat.
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="18.05.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:25"][quote author="Anonyymi nihilisti" time="18.05.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:53"]Itse lennän paljon Hki-Kööpenhamina väliä ja useimmiten nykyisin Finnairilla. SAS:in lennot ovat järkyttävän hintaisia joten niitä en edes harkitse ja Norwegian on usein joko saman hintainen, tai jopa kalliimpi, kuin Finnair. [/quote] Siis nyt en ymmärrä. Jos aamulla kahden viikon kuluttua lentää Kööpenhaminaan, hinta SASilla on 119 € ja Finnairilla 243 €. Seuraavan päivän aamuna hinnat on SASilla 89 € ja Finnairilla 210 €. Halvimmillaan Finnairilla pääsee molempina päivinä 120 eurolla. [/quote] Niin, etsimällä etsit ne kalleimmat finskiltä ja halvimmat sassilta esimerkkiisi? =D [/quote] Valitsin nuo kaksi päivää täysin satunnaisesti. Illalla toiseen suuntaan noina päivinä hinnat on:
Halvimmat hinnat:
[/quote]
No, kuinkas jatkolennot kotimaassa? Kaikki eivät asu Helsingissä. Jos SAS myöhästyy paluussa, kukaan ei korvaa sinulle jatkolentoa jos myöhästyt. Kaikki ei ole aina noin mustavalkoista.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:46"]Omasta kotikaupungistani ei ole muuta suoraa lentoyhteyttä Suomeen kuin Finnair. Ei todellakaan kannata säästää muutamaa kymppiä, ja kököttää jossain Frankfurtissa tuntikausia odottamassa vaihtoa. [/quote] Tuntikausia? Mulla on ollu vartin vaihtoaika hyvin usein.
[/quote]
Mielenkiintoista. Mistä olet ostanut ketjutettuja lippuja noin lyhyellä vaihtoajalla?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:04"]
Johan se nyt on nähty mitä siitä tulee, kun koneissa käytetään kiinalaisia osia. Kiitos suomen byrokratian ja supertiukan valvonnan, Finnairin koneissa ei piraattiosia käytetä. Kyinka moni matkustaa Malesian airlinesilla?
[/quote]
Malesian airlines ammuttiin alas ilmatilasta, jota muutkin lentoyhtiöt ovat käyttäneet (toinen kone katosi, joten emme voi tietää vielä mitä tapahtui). Samoin voisit kysyä, kuka hullu lentää Germanwingsillä kun yksi co-pilot tiputti yhden koneen?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:09"]
Olenko minä ainoa, joka ei yhtään ajattele lentoyhtiöiden turvallisuutta tai ruokatarjoilua varatessaan lentoa? Suurin osa koneista pysyy kyllä ilmassa, eikä "hyvä maine" takaa sitä etteikö onnettomuuksia voisi sattua Ja jotain suuhunpantavaa saa aina joko kentältä tai koneesta. Kun pääsen järkevällä hinnalla haluamaani paikkaan, se riittää.
[/quote]
Minulle tärkeitä on aikataulut ja hinnat. On aivan sama kuka siellä koneessa kysyy otanko kahvia vai teetä, ja on aivan sama tarjoillaanko koneessa syötävää vai ei, koska pahaa se on kuitenkin.
Koska koneita huoltaa ja ohjaa ihmiset, en uskalla sanoa että yksikään olisi turvallisuudessa ylitse muiden. Erot alkaa näkyä sitten, kun matkustaa muussa kuin tavisten luokassa. Minulla ei business-luokkaan ole varaa joten näillä mennään :)
[/quote]
Turkish Airlines on valittu jo neljänä vuotena peräkkäin Skytraxin kilpailussa Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi.
[/quote]
Alapeukutuksien määrä kertoo ihan kaiken....
Faktoilla ei ole MITÄÄN väliä kun tunteet jylläävät.
Pari kertaa olen Turkish Airlinesilla lentänyt ja palvelu hakkasi Finnairin. Kun hinnatkin sen tekevät niin valinta on helppo...
Ja lakkoilusta en pidä -kostan sen tässä samalla. Muisti on pitkä.
[/quote]
Kerro miten se palvelu eroaa? Saat tarjottimen eteesi molemmilla ihan samalla tavalla.
Pyyhittiinkö pylly?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:54"]
Lento Berliiniin joko airberlinillä tai finskillä. Samat hinnat, valitsen siis suomalaisen.
[/quote]
Mä en ikinä ottais finskia jos hinnat samat. Jos halvempi niin silloin kyllä
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:46"]Omasta kotikaupungistani ei ole muuta suoraa lentoyhteyttä Suomeen kuin Finnair. Ei todellakaan kannata säästää muutamaa kymppiä, ja kököttää jossain Frankfurtissa tuntikausia odottamassa vaihtoa. [/quote] Tuntikausia? Mulla on ollu vartin vaihtoaika hyvin usein.
[/quote]
Mielenkiintoista. Mistä olet ostanut ketjutettuja lippuja noin lyhyellä vaihtoajalla?
[/quote]
No sepä onkin järkevä vaihtoaika. Saat aika rivakasti pistää tossua toisen eteen kentällä, etenkin Frankfurtin. Eikä ole yhtään joustoa myöhästymisen varalta. Viimeksi tulin kaksi viikkoa sitten, ja jouduin odottamaan kolme tuntia Münchenissä koneen myöhästymisen takia.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eikö turvallisuus merkkaa mitään? Ei se halvempi hinta ja parempi palvelu paljon lohduta, kun nokka osoittaa kohti maata.
"It is a dangerous company. Never in my time as a pilot have I benn sitting next to a pilot who was incompetent and just let go of the stick because he could not handle the plane. But I have now,"
Minä suosin suomalaista. Ainakin voi olla varma siitä että jokainen henkilökuntaan kuuluva ssa oikeudenmukaista palkkaa. Suomessa on nin tiukat työsuojelulait että voi olla varma siitä että lentäjä osaa hommansa ja on levännyt riittävästi jaksaakseen lentää. Luotan enemmän suomalaiseen kun ulkomaalaiseen. Uskon että finnairin koneet ovat myös viimesen päälle huollettuja ja turvallisia.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:27"]
Ollaan varaamassa talvilomaa, ja Finnair myy 2500 eurolla British Airwaysin operoimaa lentoa, jonka saa BA:lta suoraan melkein tonnin halvemmalla. Lufthansa on vieläkin edullisempi.
[/quote]
Hintavertailu kannattaa, tiettyyn rajaan asti.
Monenko tunnin vaihdoilla ja kokonaislentoajalla?