OPE AVAUTUU: vähän tasoa opettajien lahjoihin, please!
Huoh, taas se aika lähestyy, kun jokainen oppilas tuo minulle sen kukan, kortin ja suklaarasian niin kuin asiaan kuuluukin. Mutta olisi kyllä kiva saada pientä tasonnostoa noihin iänikuisiin lahjoihin. Hieman yritystä on jo nähty lahjakorttien muodossa, mikä oli piristävä ja oppilaan esiinnostava poikkeus.
Eli jos todella haluatte, että opettaja muistaa myös oppilasta eikä vain toisinpäin, miettikää vielä kertaalleen panostamista opettajanlahjaan. Jotain yksilöllistä siis, en tietenkään halua 30 kpl kylpylähotellilahjakorttejakaan.
Kommentit (53)
Älä viitsi pilata meidän kaikkien opejen mainetta. Minulle on aivan sama mitä lahjoja tuodaan tai tuodaanko ollenkaan. Lasten itsetehdyt kortit on ihanimpia, ne on minulla tallessa vielä kymmenenkin vuoden takaa.
Jos tavaraa tulee liikaa, niin miksei opettajat voi laittaa vanhemmille ohjeistusta, että älkää ostako tavaraa vaan laittakaa niihin tarkoitetut eurot johonkin tiettyyn hyväntekeväisyyskohteeseen? SPR:lle tai WWF:lle vaikka. Vältyttäisiin krääsäongelmalta ja lahjasta olisi oikeasti jotain hyötyä!
Kävisikö pumpattava Barbara tai dildo?
Pakko myöntää, mutten ole koskaan ymmärtänyt tota lahjomista. En lapsena, enkä nyt aikuisenakaan. Miksi?
Mun mielestä on erikoista, että opettajat saavat lahjan normaalista työstään palkan lisäksi. Missä muussa ammatissa on tällaista?
No ei ole kyllä todellakaan tullut mieleenkään ala-asteen kolmosen päättävän lapseni opettajalle hankkia kylpylälahjakorttia !? Kauniin kukan sellofaanissa ja lapsen tekemän kortin saa, that's it.
Sä et kyllä tarvitse mitään muuta kuin koivunoksaa perseelle ja lujaa!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:16"]
Pakko myöntää, mutten ole koskaan ymmärtänyt tota lahjomista. En lapsena, enkä nyt aikuisenakaan. Miksi?
[/quote]
Kyse ei ole lahjomisesta, koska lahjoja annettaessa arvosanat on jo lyöty lukkoon eikä niitä enää voi muuttaa. Muutenkin olisin hyvin varovainen esittämästä väittämääsi ääneen.
Ope
Et taida oikeasti olla opettaja, satun tietämään ettei suinkaan jokainen oppilas tuo jotain.
Lahja on lahja, sitä ei voi valita. Jos se on ongelma, laita toki oppilaiden vanhemmille wilma-viesti, jossa toivot ettei lahjoja ostettaisi. Tuollainen "vain lahjakortit kelpaa"-linja on jo aivan naurettavaa, sinuna en ääneen möläyttäisi tuollaista missään.
Ääh, keksi parempi provo.
Miksi opettajalle muka pitäisi ostaa lahja siitä että on tehnyt tytöttään?
Mä en ole koskaan elämäni aikana antanut yhdellekään opettajalle lahjaa, en omille enkä lasten. Opettajat tekee työtään ja saa siitä palkan. En vie lahjoja myöskään lähikauppani myyjille tai lääkärilleni. Enkä itse odota saavani lahjoja omilta asiakkailtani. Jaan lahjoja ystävieni ja perheeni kesken.
Vai et tietenkään halua 30kpl kylpylälahjakortteja. Oletpa jalomielinen.
onhan se kaunista muistaa opettajaa myös keväisin eikä vain joululahjalla!!! eikä lahjakortti montaa kymppiä maksa, enintään satasen.
Yläasteajaltani muista, että valitettavasti lahjojen antajat (yleensä tytöt) saivat myöskin ne parhaat arvosanat ja keräsivät stipendit pois.
Onko se niin, että parhaat arvosanat saaneet antavat lahjoja vai lahjoja antavat saavat parhaat arvosanat?
Paitsi että alkaa parin kuukauden luppoaika, olisi kiva saada lahjakortteja kylpylöihin, niin saa kesällä aikansa kulumaan. Yksi ruusu rasittavan kakaran vuosittaisesta sietämisestä on kyllä liian vähän.
En ole koskaan antanut opettajalle lahjaa, eikä tule omakaan lapsi antamaan ellei itse keksi esim. jotain korttia väsätä. Silti sain aina parhaat arvosanat. En ymmärrä, miksi opettajille pitäisi antaa mitään.
Mun lapsen opet ei oo koskaan saaneet meiltä lahjoja. Itse jouduin ala-asteella viemään äidin tekemän tuikkulyhdyn, hävetti. En edes silloin halunnut viedä turhaa rojua.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:27"]Yksi ruusu rasittavan kakaran vuosittaisesta sietämisestä on kyllä liian vähän.
[/quote] ...sen takia opettajille maksetaan pslkkaakin :)