Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetan Lidlin käytön

Vierailija
10.06.2015 |

Tuotteiden laatu on laskenut viime vuosina merkittävästi. Kun nyt vielä ruokakorikin oli Prismassa halvempi, niin jätän Lidlissä käynnin harvempiin kertoihin. Jatkossa ostan sieltä jäätelöä, makkaraa ja paistopisteen tuotteita. Muuten käytän Prismaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin kävisin Prismassa, mutta kun en asu naapurissa. Niitä on kai kaksi Hesassa. Pitäisi mennä metrolla kauppaan. Nytkö vasta huomaatte, että Prisma on halpa?

Lidl on ihan hyvä, mutta valikoimat suppeat, siksi vähän tökeröä verrata suoraa edullisuudessa K- ja S-ryhmään. Tottakai suuremmat valikoimat maksavat kauppiaalle enemmän, mikä menee hintoihin.

Vierailija
2/27 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänsin nurmikkoni pelloksi ja tein siitä kasvimaan. Enää en joudu miettimään ruokahallien hintapolitiikkaa. Vähemmän tähän kasvimaahan menee aikaa kuin siihen nurmikon hoitamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:34"]

Tuotteiden laatu on laskenut viime vuosina merkittävästi. Kun nyt vielä ruokakorikin oli Prismassa halvempi, niin jätän Lidlissä käynnin harvempiin kertoihin. Jatkossa ostan sieltä jäätelöä, makkaraa ja paistopisteen tuotteita. Muuten käytän Prismaa.

[/quote]

Otan ilolla vastaan tällaiset ilmoitukset komestakin syystä. Ensiksi tietysti yksi ihminen vähemmän jonottamassa.

Toiseksi tietysti se, että Lidl joutuu alentamaan hintojaan, jos asiakkaita karkaa kilpailijoille. Lidlillähän on pelivaraa, kun kilpailijoina kaks sikakallista ketjua. Sille on riittänyt, että on pitänyt hinnat juuri sen verran huokeampina, kuin kilpailijoilla, että asiakkaat valitsee Lidlin. Pelivaraa olisi varmasti alentaa enemmänkin jos tarvetta olisi ja sitä tarvettahan tulee, jos asiakkaita siirtyy enemmänkin duopolikauppoihin.

Kolmas syy on se, että minä kun käyn kaupassa yleensä iltasella, niin jos asiakkaat vähenee, niin illalla on myös vähemmän loppuneita  tuotteita.

Tervemenoa siis Prismaan, minä kiitän ja kumarran :)

Vierailija
4/27 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset teille tiedoista Valion ja Lidlin ristiriidoista! T. Aura-juuston kaipaaja

Vierailija
5/27 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole vähän kauppakohtaista, että millaisia tuotteet ovat. Esim. meidän paikkakunnan Lidlissä leipä on AINA kuivaa ja kovaa, mutta naapurikaupunkien Lidleissä en tätä ongelmaa ole huomannut. Samoin nykyisen paikkakunnan K-Kaupassa tuntuu olevan marjat lähes aina homeessa, mutta toisesta K-Kaupasta saakin sitten erinomaisia marjoja. 

En itse ole Lidlissä huomannut laadun huononemista. Joitain hyviä tuotteita on otettu pois markkinoilta, mutta niinhän muissakin kaupoissa. Lidlissä ainoa huono puoli on, ettei sieltä löydy joitan "perustuotteita" mitä kaikista normikaupoista löytyy. Tosin viime aikoina ihan hyvin paikattu tätäkin ongelmaa. 

Vierailija
6/27 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:27"]

Käänsin nurmikkoni pelloksi ja tein siitä kasvimaan. Enää en joudu miettimään ruokahallien hintapolitiikkaa. Vähemmän tähän kasvimaahan menee aikaa kuin siihen nurmikon hoitamiseen.

[/quote]

Sinänsä ihan viisas päätös, mutta ihan kaikkea et ryytimaastasi taida saada, vai meinaatko viljellä myös kahvia/teetä, banaaneja ja sitruhedelmiäkin? Eläimiäkin tars ottaa, jos mielit kananmunia ja liha- sekä maitotuotteita ;)

Vierailija
7/27 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:04"]

Tuossa Aura-keissi.

http://www.vauva.fi/keskustelu/4403319/ketju/lidl_lopettaa_valion_tuotteiden_myynnin_kokonaan

[/quote]

Tässä menettäjänä on ainoastaan valio. Euroopan ainoa maito, josta tulee laktoosiongelmia. Juusto on mautonta vaikka sitä perustellaan "suomalaisilla makutottumuksilla". Mainittu homejuusto on myös mietoa verrattuna muihin. Lidlin jäätelö on ainoa mitä suostun syömään.

Maidot ja juustot ovat pienten kotimaisten meijerien tuotteita. Suosin kotimaista tuotantoa tältä osin.

Vierailija
8/27 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä ihmisten ruokakauppojen fanitusta. Joskus tuntuu siltä, että kun ihminen valitsee kauppansa, niin sitten on ihan sama, mitä siellä tapahtuu. Omaa valintaa puolustetaan loppuun saaakka, on kyseessä sitten Lidl tai s-kauppa.

Vierailija
9/27 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan edes alottanut :D Kotimaisia elintarvikkeita ostelen, niin pysyy työpaikat Suomessa. Kuka haluaa muutenkaan syödä ulkomaisia tuotteita. En tajua.

Vierailija
10/27 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 08:38"]En kyllä ymmärrä ihmisten ruokakauppojen fanitusta. Joskus tuntuu siltä, että kun ihminen valitsee kauppansa, niin sitten on ihan sama, mitä siellä tapahtuu. Omaa valintaa puolustetaan loppuun saaakka, on kyseessä sitten Lidl tai s-kauppa.
[/quote]
Niinpä. Itse käytän niitä kauppoja jotka kulloisessakin asuinpaikassa koen kätevimmiksi ja vaihdan jos joku huononee tai paranee. Joskus olen suosinut s-ketjua, joskus k, usein käytän kumpaakin. Esim aiemmin lähin kauppa oli alepa mutta seuraavaksi isoin oli k-market. Autottomana en lähde kovin kauas kauppaan enkä tee viikon ruokaostoksia kerralla.

Vierailija
11/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen sinulla on täysi oikeus. :)

Vierailija
12/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan!

Vierailija
13/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Kun Lidl sai vakiinnutettua asiakaskuntansa, niin tuotteiden laatu alkoi heiketä. Olen esimerkiksi jo monta kertaa saanut käsiini umpihomeisen kolmen paprikan pussin. Niin ikään verigreipit ovat joskus olleet syömäkelvottomia. Tuotteitakin on tainnut kadota tai vaihtua. Makaronilaatikko on enää varjo entisestään.

Parhaimmillaan Lidl oli silloin, kun se saapui Suomeen ja sillä oli vain vähän käyttäjiä. Silloin erilaisia hyviä tuotteita oli paljon enemmän. Nykyään se on suomalaistunut ja laskenut laatuaan. 

Paistotuotteetkaan eivät ole erityisen halpoja, kun katsoo, mitä pakastealtaista saa. Esimerkiksi uuniin laitettavat pakastepullat, munkit ja vastaavat ovat aivan yhtä hyviä kuin Lidlissä jos eivät parempia. Pakastealtaasta ostamalla ne ovat vain selvästi Lidlin tuotteita edullisempia.

Vierailija
14/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ilmotuksesta

Vierailija
15/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, oliks sul muuta asiaa vai oliks kaikki tässä?

Vierailija
16/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, sen kun lopetat, sitä ei tarvitse ilmoittaa palstalla

Vierailija
17/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on Aura-juusto??? Olen kyllä itse ollut monta vuotta Lidlin vakioasiakas, mutta hiukan on valikoima heikentynyt, vaikken paljoa vaadi.

Vierailija
18/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksais käydä Prismassa kun se on sellainen hehtaarihalli missö voisi ajella autolla pitkin käytäviä..

Vierailija
19/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Nyt tämä fasismin vastainen trollaus on ottanut Lidl:n kohteekseen. Hyvin te siellä Pietarissa vedätte.

Vierailija
20/27 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:54"]Missä on Aura-juusto??? Olen kyllä itse ollut monta vuotta Lidlin vakioasiakas, mutta hiukan on valikoima heikentynyt, vaikken paljoa vaadi.
[/quote]

Lidlillä ja Valiolla meni sukset ristiin.