Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun laittaa surunvalittelukukkakimpun vainajan kotiin , onko tapana lähettää myös adressi?

Vierailija
18.01.2022 |

Oon ihan tumpelo tämmöisissä jutuissa

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti riittää.

Vierailija
2/13 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tollo myös, joku fiksumpi osaa kertoa paremmin. Mut oma kokemus on, että addressi on siitä hyvä että ne luetaan yleensä hautajaisissa. En usko, että kukista irroitetaan sitä pikkukorttia ja sitä luetaan? Mä olen laittanut yleensä vaan suruaddressin jos en pääse hautajaisiin ja nyt korona-aikanahan ei pääse. Sen mukana saanut sitten omat suruvalittelut perille hautajaisiinkin. Jos pääsen niin sitten kukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukat menee leskelle kuoleman kohdatessa, adressi sitten hautajaisten aikaan. Itse lähetin molemmat syksyllä ystävälleni.

Vierailija
4/13 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut mistään suruvalittelukukista.  Kukat viedään arkulle. Jos ei mene hautajaisiin, lähetetään adressi.

Vierailija
5/13 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut mistään suruvalittelukukista.  Kukat viedään arkulle. Jos ei mene hautajaisiin, lähetetään adressi.

Olen sekä saanut, että vienyt/lähettänyt kukkia. Kyllä se on ihan yleinen tapa, jopa työpaikalla on ostettu kukkia ihmiselle, joka on menettänyt esim äitinsä.

Vierailija
6/13 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillekin tuli kukkia useampi kimppu kotiin, kun miehen isä kuoli. 

Olisiko alueellisia eroja sitten?

Vierailija
7/13 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut, sekä lähettänyt surunvalittelukukkasia. Jos en ole päässyt menemään hautajaisiin (johon olisin vienyt pienen kimpun/yhden kukan), olen lähettänyt adressin. Tämä Lounais-Suomessa.

Vierailija
8/13 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan sama millä keinoin osanoton ilmaisee?

Vierailija
9/13 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole ihan sama millä keinoin osanoton ilmaisee?

Ei tässä sitä kysytty! Surunvalittelu-kukkiin kortti ja hautajaisiin, jos ei itse pääse, addressi. Se luetaan muistotilaisuudessa.

Vierailija
10/13 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut, sekä lähettänyt surunvalittelukukkasia. Jos en ole päässyt menemään hautajaisiin (johon olisin vienyt pienen kimpun/yhden kukan), olen lähettänyt adressin. Tämä Lounais-Suomessa.

Juuri näin!

Vierailija
11/13 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortti riittää.

Sen verran läheinen kuitenkin, että ei riitä. ap

Vierailija
12/13 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on läheinen, niin viet/toimitat ne surunvalittelukukat heti kun kuulet kuolemantapauksesta. Hautajaisiin menet joko paikalla, jolloin kukkavihko, ja jos et pääse paikalle, niin adressi. 

Vierailija
13/13 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan yleinen tapa. Hautajaisiin sitten myös kukat ja jos ei pääse paikalle, niin adressi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan