Äiti lyö pikkusiskoani.
Pikkusisko 4v, eikä mikään helpoin lapsi. Äiti on vähitellen alkanut käyttäytymään enemmän ja enemmän väkivaltaisesti. Aluksi oli luunappeja ja pientä tukistamista. Nykyään lyö. Kerran suuttui jostain typerästä ja oli lyömässä siskoa, menin väliin ja sain siitä hyvästä mustan silmän. Se oli oikeastaan ensimmäinen kerta kun lyönneistä oli jäänyt kunnon "todistusaineistoa". Koulussa piti keksiä kaikenmaailman tekosyitä kavereille ja opettajille. Pikkusiskon takia haluaisin tehdä lastensuojeluilmoituksen, mutta en haluaisi että perheemme rikkoutuu taas. Mutkikas tilanne. Mitä siitä käytännössä seuraisi?
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:11"]soitat lastensuojeluun ja teet nimettömän ilmoituksen, näin äitisi ei saa tietää ,että olet tehnyt ilmoitusta, eikä suutu sinulle. voit kerto myöhemmin äidillesi kun on saanut eka apua. ja siskon takia tee se ilmoitus.
[/quote]
Anonyymina ilmoituksen tekeminen olisi aika turhaa, sillä olen ainut joka tästä tietää. Arvaisi heti että se olin minä.
Ota kuvia omista mustelmista ja pikkusiskon mustelmista/ ruhjeista. Voit myös videokuvaa ja äänittää tilanteita, niin saat todistusaineistoa väkivallasta. Kirjoita ylös päivämäärät ja kellonajat.
Sano äidillesi, että seuraavan kerran kun koskee siskoon väkivaltaisesti, teet lastensuojeluilmoituksen. Luulisi säikäyttävän.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:14"]Sano äidillesi, että seuraavan kerran kun koskee siskoon väkivaltaisesti, teet lastensuojeluilmoituksen. Luulisi säikäyttävän.
[/quote]
Olen kerran sanonut. Sanoi vain ettei kukaan mua usko. Ja käski pysyä hiljaa, koska ei muka ole mitään aihetta tehdä ilmoitusta.
Tervydenhoitaja ilmoittaa lastensuojeluun ja lastensuojelu poliisille. Voi sinua! Jos sinulla om tosiaan luotettava aikuinen, puhu hänelle. Äitisi ei nyt oikeasti tajua mitä tekee!!!
Jos menen huomenna puhumaan terveydenhoitajalle niin onko hänellä vaitiolovelvollisuus? Ja kiitos kommenteistanne. :)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:25"]Jos menen huomenna puhumaan terveydenhoitajalle niin onko hänellä vaitiolovelvollisuus? Ja kiitos kommenteistanne. :)
[/quote]
Hänen velvollisuutensa on tehdä lastensuojeluilmoitus.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:14"]Sano äidillesi, että seuraavan kerran kun koskee siskoon väkivaltaisesti, teet lastensuojeluilmoituksen. Luulisi säikäyttävän. [/quote] Olen kerran sanonut. Sanoi vain ettei kukaan mua usko. Ja käski pysyä hiljaa, koska ei muka ole mitään aihetta tehdä ilmoitusta.
[/quote]
Ei olekaan mitään syytä. Huolehdi sä läksyistäsi äläkä puutu äitis ratkaisuihin. Ne on teidän parhaaksi aina.
[/quote]
Mä lisään vielä että jos olisit mun tyttö ja kavaltaisit mut noin niin mä vetäisin sua turpaan niin että et varmasti tekis sitä toista kertaa. Usko pois että 16 vuotias ei äidilleen pärjää vaikka niin luulee ja uskoo vasta kun totuus tulee eteen. Ei pärjää 18 vuotias eikä 20 vuotias.
[/quote]
No niin, siinäpä vuoden mamma.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:14"]Sano äidillesi, että seuraavan kerran kun koskee siskoon väkivaltaisesti, teet lastensuojeluilmoituksen. Luulisi säikäyttävän. [/quote] Olen kerran sanonut. Sanoi vain ettei kukaan mua usko. Ja käski pysyä hiljaa, koska ei muka ole mitään aihetta tehdä ilmoitusta.
[/quote]
Ei olekaan mitään syytä. Huolehdi sä läksyistäsi äläkä puutu äitis ratkaisuihin. Ne on teidän parhaaksi aina.
[/quote]
Mä lisään vielä että jos olisit mun tyttö ja kavaltaisit mut noin niin mä vetäisin sua turpaan niin että et varmasti tekis sitä toista kertaa. Usko pois että 16 vuotias ei äidilleen pärjää vaikka niin luulee ja uskoo vasta kun totuus tulee eteen. Ei pärjää 18 vuotias eikä 20 vuotias.
[/quote]
Tuo uhkailu ei enään muhun uppoa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:19"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:14"]Sano äidillesi, että seuraavan kerran kun koskee siskoon väkivaltaisesti, teet lastensuojeluilmoituksen. Luulisi säikäyttävän. [/quote] Olen kerran sanonut. Sanoi vain ettei kukaan mua usko. Ja käski pysyä hiljaa, koska ei muka ole mitään aihetta tehdä ilmoitusta. [/quote] Ei olekaan mitään syytä. Huolehdi sä läksyistäsi äläkä puutu äitis ratkaisuihin. Ne on teidän parhaaksi aina. [/quote] Mä lisään vielä että jos olisit mun tyttö ja kavaltaisit mut noin niin mä vetäisin sua turpaan niin että et varmasti tekis sitä toista kertaa. Usko pois että 16 vuotias ei äidilleen pärjää vaikka niin luulee ja uskoo vasta kun totuus tulee eteen. Ei pärjää 18 vuotias eikä 20 vuotias. [/quote] No niin, siinäpä vuoden mamma.
[/quote]
Omaa perhettä ei kavalleta koskaan. Kyse on vaan siitä.
[/quote]
Mutta äidillä on oikeus lyödä lapsiaan?
Liian iso taakka sinulla. :( Olet itsekin vielä lapsi joka tarvitsee huolenpitoa, sinun tehtäväsi ei olisi joutua murehtimaan äitisi jaksamista.
Toivoisin että jokaisella lapsella ja miksei aikuisellakin olisi joku, jolle voi uskoutua. Toivon, että voit uskoutua vaikka kouluterveydenhoitajalle.
Terveydenhoitaja on velvollinen tekemään lastensuojeluilmoituksen. Tiedän, että on vaikea olla murehtimatta, mutta yritä luottaa siihen, että aikuiset yrittävät ratkaista perheesi ongelmat teille parhain päin ja lastensuojelun tuki on äidillesi tarpeen. Sinä ja siskosi ansaitsette huolenpitoa.
Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:33"]Liian iso taakka sinulla. :( Olet itsekin vielä lapsi joka tarvitsee huolenpitoa, sinun tehtäväsi ei olisi joutua murehtimaan äitisi jaksamista.
Toivoisin että jokaisella lapsella ja miksei aikuisellakin olisi joku, jolle voi uskoutua. Toivon, että voit uskoutua vaikka kouluterveydenhoitajalle.
Terveydenhoitaja on velvollinen tekemään lastensuojeluilmoituksen. Tiedän, että on vaikea olla murehtimatta, mutta yritä luottaa siihen, että aikuiset yrittävät ratkaista perheesi ongelmat teille parhain päin ja lastensuojelun tuki on äidillesi tarpeen. Sinä ja siskosi ansaitsette huolenpitoa.
Tsemppiä!
[/quote]
Kiitos! :)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:19"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:14"]Sano äidillesi, että seuraavan kerran kun koskee siskoon väkivaltaisesti, teet lastensuojeluilmoituksen. Luulisi säikäyttävän. [/quote] Olen kerran sanonut. Sanoi vain ettei kukaan mua usko. Ja käski pysyä hiljaa, koska ei muka ole mitään aihetta tehdä ilmoitusta. [/quote] Ei olekaan mitään syytä. Huolehdi sä läksyistäsi äläkä puutu äitis ratkaisuihin. Ne on teidän parhaaksi aina. [/quote] Mä lisään vielä että jos olisit mun tyttö ja kavaltaisit mut noin niin mä vetäisin sua turpaan niin että et varmasti tekis sitä toista kertaa. Usko pois että 16 vuotias ei äidilleen pärjää vaikka niin luulee ja uskoo vasta kun totuus tulee eteen. Ei pärjää 18 vuotias eikä 20 vuotias. [/quote] Tuo uhkailu ei enään muhun uppoa.
[/quote]
Mielipide muuttuu kun huuhdellaan pää kylmällä. On sillä ihmeellinen vaikutus.
[/quote]
Toivon todella että et ole kenenkään äiti/isä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Haiskahtaa vähän elämäm kovalle koululle...
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:29"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:19"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:14"]Sano äidillesi, että seuraavan kerran kun koskee siskoon väkivaltaisesti, teet lastensuojeluilmoituksen. Luulisi säikäyttävän. [/quote] Olen kerran sanonut. Sanoi vain ettei kukaan mua usko. Ja käski pysyä hiljaa, koska ei muka ole mitään aihetta tehdä ilmoitusta. [/quote] Ei olekaan mitään syytä. Huolehdi sä läksyistäsi äläkä puutu äitis ratkaisuihin. Ne on teidän parhaaksi aina. [/quote] Mä lisään vielä että jos olisit mun tyttö ja kavaltaisit mut noin niin mä vetäisin sua turpaan niin että et varmasti tekis sitä toista kertaa. Usko pois että 16 vuotias ei äidilleen pärjää vaikka niin luulee ja uskoo vasta kun totuus tulee eteen. Ei pärjää 18 vuotias eikä 20 vuotias. [/quote] No niin, siinäpä vuoden mamma. [/quote] Omaa perhettä ei kavalleta koskaan. Kyse on vaan siitä. [/quote] Mutta äidillä on oikeus lyödä lapsiaan?
[/quote]
Läpsäisy ei ole lyömistä. Lyöminen on nyrkillä. Potku perseeseen ei ole väkivaltaa. Potku päähän ja mahaan on väkivaltaa.
[/quote]
Porvoosta kirjoittelet?
Missä mode kun asiattomia kommentteja ei poisteta?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:29"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:19"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:14"]Sano äidillesi, että seuraavan kerran kun koskee siskoon väkivaltaisesti, teet lastensuojeluilmoituksen. Luulisi säikäyttävän. [/quote] Olen kerran sanonut. Sanoi vain ettei kukaan mua usko. Ja käski pysyä hiljaa, koska ei muka ole mitään aihetta tehdä ilmoitusta. [/quote] Ei olekaan mitään syytä. Huolehdi sä läksyistäsi äläkä puutu äitis ratkaisuihin. Ne on teidän parhaaksi aina. [/quote] Mä lisään vielä että jos olisit mun tyttö ja kavaltaisit mut noin niin mä vetäisin sua turpaan niin että et varmasti tekis sitä toista kertaa. Usko pois että 16 vuotias ei äidilleen pärjää vaikka niin luulee ja uskoo vasta kun totuus tulee eteen. Ei pärjää 18 vuotias eikä 20 vuotias. [/quote] No niin, siinäpä vuoden mamma. [/quote] Omaa perhettä ei kavalleta koskaan. Kyse on vaan siitä. [/quote] Mutta äidillä on oikeus lyödä lapsiaan?
[/quote]
Läpsäisy ei ole lyömistä. Lyöminen on nyrkillä. Potku perseeseen ei ole väkivaltaa. Potku päähän ja mahaan on väkivaltaa.
[/quote]
Porvoosta kirjoittelet?
[/quote]
Jos saa mustan silmän niin kyllä se lyömistä on.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:31"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:19"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:14"]Sano äidillesi, että seuraavan kerran kun koskee siskoon väkivaltaisesti, teet lastensuojeluilmoituksen. Luulisi säikäyttävän. [/quote] Olen kerran sanonut. Sanoi vain ettei kukaan mua usko. Ja käski pysyä hiljaa, koska ei muka ole mitään aihetta tehdä ilmoitusta. [/quote] Ei olekaan mitään syytä. Huolehdi sä läksyistäsi äläkä puutu äitis ratkaisuihin. Ne on teidän parhaaksi aina. [/quote] Mä lisään vielä että jos olisit mun tyttö ja kavaltaisit mut noin niin mä vetäisin sua turpaan niin että et varmasti tekis sitä toista kertaa. Usko pois että 16 vuotias ei äidilleen pärjää vaikka niin luulee ja uskoo vasta kun totuus tulee eteen. Ei pärjää 18 vuotias eikä 20 vuotias. [/quote] Tuo uhkailu ei enään muhun uppoa. [/quote] Mielipide muuttuu kun huuhdellaan pää kylmällä. On sillä ihmeellinen vaikutus. [/quote] Toivon todella että et ole kenenkään äiti/isä.
[/quote]
Mä olen 3 lapsen äiti. kaikki on hyvin ja lapset selvinneet käytännössä aikuisikään. Ei pidä liioitella kaikkea väkivallaksi aina.
[/quote]
Eli sun mielestä lapsen vahingoittaminen on oikein? Vaikutat ihan eräältä tutulta. Käy sääliksi hänen lapsiaan.
http://nuoret.riku.fi/ <-- jos haluat keskustella ensin anonyymisti sellaisen kanssa, joka osaa neuvoa sinut eteenpäin.