oon uusavuton
Oon 20v ja asun vielä kotona. Tavallaan haluaisin muuttaa omilleni, mutta sitten taas ahdistaa kun tuntuu etten osaa mitään. Oon muutenkin kauheen epävarma kaikessa mitä teen ja hyvin usein kun kysyn neuvoa johonkin mulle vaan pyöritellään silmiä. En ole myöskään koskaan seurustellut eikä kavereitakaan ole. En uskalla edes hakea töitä sos.tilanteiden pelon takia. Masentaa kun vielä muutaman vuos sitten mulla oli kauheesti suunnitelmia ja nyt oon tällanen erakko luuseri :(
Kommentit (10)
Mee töihin! Ai niin, et voi, koska olet yhteiskunnan syöppö hullu luuseripaska vajukki! Kaikki vihaa sua!
Peräkammarintyttö tai -poika. Kasvatuksessa jotain vikaa, kun ihmisistä tulee tuollaisia.
Ootko varma ettei tuettu itsenäistyminen tekisi hyvää? Melkein joka kaupungilla on sellaisia nuorten aikuisten palveluita, joissa voi muuttaa vaikka omaan asuntoon, mutta samassa rakennuksessa on "valvoja" jolta voi pyytää apua. Sossusta saat tietoa näistä, tai terapiassa varmasti auttaavat, jos sellaisessa käyt.
Pakota itsesi eteenpäin, ei se asia muuten muutu!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:33"]Ootko varma ettei tuettu itsenäistyminen tekisi hyvää? Melkein joka kaupungilla on sellaisia nuorten aikuisten palveluita, joissa voi muuttaa vaikka omaan asuntoon, mutta samassa rakennuksessa on "valvoja" jolta voi pyytää apua. Sossusta saat tietoa näistä, tai terapiassa varmasti auttaavat, jos sellaisessa käyt.
[/quote]
Joo, mutta näissä asuu ihan luusereita ja se on fakta. Tietty jos ei muuhun pysty..
Sinä olet sukua, jolla menee noin. Et voi sille mitään itse. Jos se edes lohduttaa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:33"]Ootko varma ettei tuettu itsenäistyminen tekisi hyvää? Melkein joka kaupungilla on sellaisia nuorten aikuisten palveluita, joissa voi muuttaa vaikka omaan asuntoon, mutta samassa rakennuksessa on "valvoja" jolta voi pyytää apua. Sossusta saat tietoa näistä, tai terapiassa varmasti auttaavat, jos sellaisessa käyt.
[/quote]
Joo, mutta näissä asuu ihan luusereita ja se on fakta. Tietty jos ei muuhun pysty..
[/quote]
Ei aina. Se on joillekin "normaaleillekin" sellainen ponnistuslauta eteenpäin. Ja eihän siellä kenenkään kanssa tarvitse aikaa viettää, vaan elää omaa elämäänsä. Jokaisessa kerrostalossa on urpoja naapureita.
Tai sitten ihan tavalliseen vuokra-asuntoon itsenäistymään, onhan sekin vaihtoehto ja siihenkin saa tukea, taas edelleen sossu/terapia on oikea väylä puhua tästä, jos ei ole kontaktia jonnekin muihin nuorisopalveluihin. Paikalleen jääminen on monesti se helpoin ja huonoin vaihtoehto.
Eli oon vissiin ihan toivoton tapaus..
Et ole toivoton tapaus, mutta kerropa mitä olet aikonut tehdä tulevana talvena? Onko sinulla työtä ja koulutusta? Oli tai ei, niin hankkiudu opiskelemaan vaikka johonkin sellaiseen ammattikouluun, jossa on aikuisille asuntola. Se on maksuton, ja pääsisit aloittamaan omaa elämää turvallisessa paikassa. Siellä on asuntolavalvojat, joilta voi saada apua käytännön asioissa enkä usko, että he vain pyörittelisivät silmiään. On soluasuntoja mutta myös yksiöitä, ja kimppakämpässä olisi tietenkin hyvä saada kivat kämppikset.