Onko ÄO 115 tyhmä?
Tein tapailumiehen seurassa läpällä Mensan kotitestin. Tein sen hutiloiden, enkä lopulta jaksanut siihen enää keskittyä, joten päätin testin aika pian. Sain sitten tulokseksi 115, ja siihen mies tokaisi, että: No, ei se haittaa, jos ootkin vähän hölmö.
Tuntui vähän ikävältä tuo, kun mielestäni en ole mitenkään tyhmä. En mikään Einstein, mutta en koe, että siitä pitäisi noin huomautella.
Pahastunko turhasta?
Kommentit (54)
Mun tulos on n. 115, jos oikein ponnistelen voin saada 118.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän tuolla määrällä pärjää. Tyhmillä on helpompaa, koska eivät ymmärrä kaikkea. Vammaiset esimerkiksi ovat hyvin onnellisia.
No, kyllä voi keskivaikeasti kv ymmärtää tyhmyytensä ja kärsiä siitä.
Toki kehitysvammaisilla on eläke ja tukipalvelut.
Heikkolahjaisilla on vaikeaa pärjätä elämässä tyhmyyden takia, vaikka ovat periaatteessa normaaleja.
115 on ihan hyvä älykkyys, hieman keskitasoa parempi, joten hölmö kommentti mieheltä...
Toi Mensan testihän nyt ei mitään oikeaa arviota anna älykkyydestä, mutta tuskin olet tyhmä jos sait siitä 115. Mies on sen verran tyhmä että ei tiedä älykkyyden olevan keskimäärin 100. Eli noin 50 % väestöstä sijoittuisi 100 kieppeille, 25 % sen yli ja 25 % sen alle. Keskihajontoja en muista, mutta 115 älykkyydellä varustettu ihminen on jo varsin fiksu, ei mikään Einstein, mutta kuitenkin älykäs.
Meitsimandoliinon äö osamääräarvo on täys kybä!
T: Turo
No ei se mies oikeasti ole älykäs jos tuollainen on. Itse sain tuosta Mensan testistä 131, joskus keskellä yötä se tuli tehtyä. On minut muutenkin todettu keskimääräistä älykkäämmäksi jossain psykiatrin testissä, kun muuta asiaa tutkittiin. Ei sitä minusta juuri huomaa, olen ihan perusduunari ja siinä olenkin oppinut, että ei se koulutus älykkyyttä takaa. Ihan fiksua porukkaa on töissä ja asiakkaissa välillä vaikka minkälaista sakkia koulutuksesta riippumatta. Sosiaalisesti olenkin sitten ihan urpo. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄO-testit eivät todellakaan kerro kaikkea, sillä ne ovat yleensä vetoutuneita vain yhteen asianhaaraan missä testataan jonkun ihmisen aistimista ja matikkapäätä. Kyllä ihmistä voi luokitella älykkääksi, vaikka matemaattinen pää vähän tökkii
Ei kun se mittaa loogisuutta.
Logiikka ei ole vahvuuteni. :D En tosiaan ollut koskaan järin hyvä luonnontieteissä, mutta kielissä kyllä. Mies on yliopistolla tutkijana juurikin luonnontieteiden puolella, joten hänellä sitä osaamista on. En vain yhtään tykkää, että minua pidetään jotenkin huonompana.
Ap
Mikään ei viittaa tässä keskustelussa siihen, ettet olisi looginen ihminen. Sehän on ihmisen kiinnostuksen kohteista kiinni, mihin älyään käyttää. Kaikki älykkäät eivät ole kiinnostuneita matematiikasta ja luonnontieteistä.
Sinun kannattaa ehkä ennemmin selvittää itsellesi, onko tuo tapailumies sitä mitä todella haluat.
Kotitesteistä tulee aina 150:ttä en usko, että pitävät paikkaansa. Haluavat että ihmiset tuntisivat itsensä älykkääksi ja tulisivat tekemään oikean testin.
Ööh tämän aivopierun perusteella oma ÄO:si taitaa olla roimasti alle keskitason :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄO-arvo 111 - 120
Kyseessä on keskivertoa korkeampi älykkyys. Korkeakoulussa opiskelu ei tuota näille henkilöille ongelmia. Ahkeruudella voi tällainen henkilö saavuttaa poikkeuksellisen hyvän aseman työmarkkinoilla. Tällaisia arvoja saavuttavat ihmiset muodostavat väestöstä noin 12%.
Siinä tapauksessa enintään 12 % hakijoista pitäisi päästää opiskelemaan korkeakouluihin, amk:t mukaanluettuna.
Ööh tämän aivopierun perusteella oma ÄO:si taitaa olla roimasti alle keskitason :D
Tuo on hyvä tulos, mutta koska teit sen hutiloiden, ei tulos ole kovin luotettava (niin kuin ei nettitesteissä muutenkaan). Saatoit tuurilla klikata oikeita tai vääriä vastauksia.
Miehesi on tahditon ja ilkeä. Testit mittaavat aika kapeaa älykkyyttä, eivätkä nuo pisteet mitenkään kerro ihmisestä kaikkea. Esimerkiksi minut on psykologisissa testeissä todettu omassa akateemisessa viiteryhmässäkin selvästi keskivertoa älykkäämmäksi, mutta olen silti hölmöillyt monessa asiassa ja varsinkin käytännön asioissa olen monesti ihan saapas. Ja ainakin itse arvostan ihmisissä enemmän empatiakykyä, hyvää käytöstä ja toisten auttamista kuin fiksuutta, varsinkin jos se fiksu katsoo toisia nenänvarttaan pitkin.
Se riippuu ihan vertailukohdista. Jos älykkyys mitattaisiin esim. somalialaisten osalta niin heidän 115 ei ole kovin älykäs jos vertaa keskiverto suomalaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄO-arvo 111 - 120
Kyseessä on keskivertoa korkeampi älykkyys. Korkeakoulussa opiskelu ei tuota näille henkilöille ongelmia. Ahkeruudella voi tällainen henkilö saavuttaa poikkeuksellisen hyvän aseman työmarkkinoilla. Tällaisia arvoja saavuttavat ihmiset muodostavat väestöstä noin 12%.
Siinä tapauksessa enintään 12 % hakijoista pitäisi päästää opiskelemaan korkeakouluihin, amk:t mukaanluettuna.
12% kuuluu luokkaan 111-120
Korkeakouluun voivat toki hakea myös älykkäämmät.
Myös hieman heikommalla älykkyydellä voi korkeakoulutuksen hankkia riippuen muista ominaisuuksista.
Eino Leinoko noin runoili? Vai koitatko nyt tehdä laulunsanoittajasta jotain runoilijaa?