kumpi parempi synttäripäivä kesällä la vai su?
Ensimmäiset lapsen kaverisynttärit pitäisi järjestää kesäkuussa. Lapsi on vielä päiväkodissa tuolloin, joten arki-illat eivät tule kysymykseen. Kumpi on vähemmän paha päivä teidän mielestänne lauantai vai sunnuntai, olisiko hyvä kellonaika esim. Klo 14 tai 15?
Kommentit (22)
Arki-ilta esim 17-19. Tai sitten sunnuntai 16-18, aikaisintaan klo 15. La ei tule kukaan. Ja pidä juhlat heti kuun alussa.
Ne joilla loma ei ole vielä alkanut matkailevat usein viikonloppuisin.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:50"]Ne joilla loma ei ole vielä alkanut matkailevat usein viikonloppuisin.
[/quote]
Ei meidän naapurustossa ainakaan jokainen matkaile viikonloppuisin!
su-ilta suht myöhään. Ehtii esim mökiltä kotiin.
Kyllä se sunnuntai taitaa olla paras, koska moni viettää oman perheen kesken lauantait, käyvät rannoilla ja harrastuksissa, grillailevat, poikkeavat mökillä jne. Sunnuntaina sitten aamusta on krapulaa ja pitkään nukkuvia ihmisiä, mutta kun taas jaksaa lähteä liikkeelle -ja loput palaavat mökeiltään- voi iltapäivästä jo lähteä lapsia kuskaamaankin juhliin.
Minusta paras aika on 15-18 välillä. Lapset ehtivät syödä kakun ja leikkiä vaikka ulkona, mutta vielä ei kotona ole vastassa iltakylvyt ja iltapalat.
5lasta
Meillä oli aina kaverisynttärit arkisin. Torstait ja keskiviikot oli suosittuja päiviä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:02"]Meillä oli aina kaverisynttärit arkisin. Torstait ja keskiviikot oli suosittuja päiviä.
[/quote]
Miten työssäkäyvä vanhempi pystyy aloittamaan synttärit arkisin klo 17? Missä välissä valmistat kakut ja muut tarjottavat?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:02"]Meillä oli aina kaverisynttärit arkisin. Torstait ja keskiviikot oli suosittuja päiviä.
[/quote]
Miten työssäkäyvä vanhempi pystyy aloittamaan synttärit arkisin klo 17? Missä välissä valmistat kakut ja muut tarjottavat?
[/quote]
Minä teen kaikkiin juhliin kakut edellisenä päivänä, täytän kakut ja jätän vain koristelun juhlapäivään. Problem solved.
Eikö voisi pitää arkena? Kesäviikonloput kuluvat lomareissuissa, sukulaisten juhlissa ja mökillä. En haluaisi jättää perheen yhteisiä viikonloppumenoja väliin sen takia että yhdellä on kaverisynttärit, tai sitten lapsi ei osallistu synttäreille.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:02"]Meillä oli aina kaverisynttärit arkisin. Torstait ja keskiviikot oli suosittuja päiviä.
[/quote]
[/quote]
Minä teen kaikkiin juhliin kakut edellisenä päivänä, täytän kakut ja jätän vain koristelun juhlapäivään. Problem solved.
[/quote]
Kyllä mäkin täytän edellisenä päivänä, mutta kyllä kakun koristeluun menee aika paljon aikaa. Eri adia, jos tekee jonkun kermaräpsäyksen. Lisäksi kaikki suolaiset tarjottavat, cupcaket yms.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:02"]Meillä oli aina kaverisynttärit arkisin. Torstait ja keskiviikot oli suosittuja päiviä. [/quote] Miten työssäkäyvä vanhempi pystyy aloittamaan synttärit arkisin klo 17? Missä välissä valmistat kakut ja muut tarjottavat?
[/quote]
Kakku joko tehdään itse edellisenä iltana tai haetaan leipomosta, muut tarvikkeet nostellaan pussista ja paketeista pöytään. Meillä ei erityisesti valmisteta mitään synttäreille kaikki ostetaan.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:02"]Meillä oli aina kaverisynttärit arkisin. Torstait ja keskiviikot oli suosittuja päiviä. [/quote] Miten työssäkäyvä vanhempi pystyy aloittamaan synttärit arkisin klo 17? Missä välissä valmistat kakut ja muut tarjottavat?
[/quote]
Edellisiltana tietysti. Pöytäkin katetaan valmiiksi. Ei tarvitse kuin nostaa pöytään.
ohis
Kiitos kommenteista. Arki ei siis tule kyseeseen, koska arkena klo 17 on liian aikaisin sekä vieraille että meille, ei ehdi millään tehdä tarjottavia. Monien lasten mukaan tulee myös vanhempi, joten su ehkä paras.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:04"]
[/quote]
Edellisiltana tietysti. Pöytäkin katetaan valmiiksi. Ei tarvitse kuin nostaa pöytään.
ohis
[/quote]
Minä teen kaikki itse, enkä lapsivieraillekkaan tarjoa mitään eilistä. Esim. Sokerimassakakku on koristeltava hieman ennen tarjoilua.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:14"]
Kiitos kommenteista. Arki ei siis tule kyseeseen, koska arkena klo 17 on liian aikaisin sekä vieraille että meille, ei ehdi millään tehdä tarjottavia. Monien lasten mukaan tulee myös vanhempi, joten su ehkä paras.
Älä sitten loukkaannu, jos vieraat eivät tule. Kesäviikonloppu kaverisynttäreille on tosi huono aika. Monilla perheillä on menoja, kuten tässä,jo aiemmin todettiin.
Sunnuntaina ja mieluummin aikaisin eli klo 13-14 alkaen olisi meidän perheelle sopivin. Myöhäisempi aika on huono, koska sunnuntaisin on monella harrastuksia.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:04"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:02"]Meillä oli aina kaverisynttärit arkisin. Torstait ja keskiviikot oli suosittuja päiviä. [/quote] Miten työssäkäyvä vanhempi pystyy aloittamaan synttärit arkisin klo 17? Missä välissä valmistat kakut ja muut tarjottavat? [/quote] Edellisiltana tietysti. Pöytäkin katetaan valmiiksi. Ei tarvitse kuin nostaa pöytään. ohis [/quote] Minä teen kaikki itse, enkä lapsivieraillekkaan tarjoa mitään eilistä. Esim. Sokerimassakakku on koristeltava hieman ennen tarjoilua.
[/quote]niin minäkin teen, mutta silti meillä on kaverisynttärit pe klo 17-19, ei todellakaan uhrata viikonloppua siihen, saati vaadita muitakaan uhraamaan. Lähes poikkeuksetta kaikki vieraat on aina tullut. Minä tosin pääsen töistä jo klo 14. Mutta näin on ollut myös lasten kavereilla, tosin päivät on olleet ke, to, pe välillä.
Sunnuntai ja mahdollisimman myöhään, niin että mahdolliset mökkireissut ja sukujuhlat eivät häiriinny. Tosin jäisi meiltä väliin jos ei olisi erityisen läheinen kaveri, koska kesäviikonloppuja on niin vähän. Arkena parempi, ja tarjoilujen ei tarvitse olla viimeisen päälle.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:04"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:02"]Meillä oli aina kaverisynttärit arkisin. Torstait ja keskiviikot oli suosittuja päiviä. [/quote] Miten työssäkäyvä vanhempi pystyy aloittamaan synttärit arkisin klo 17? Missä välissä valmistat kakut ja muut tarjottavat? [/quote] Edellisiltana tietysti. Pöytäkin katetaan valmiiksi. Ei tarvitse kuin nostaa pöytään. ohis [/quote] Minä teen kaikki itse, enkä lapsivieraillekkaan tarjoa mitään eilistä. Esim. Sokerimassakakku on koristeltava hieman ennen tarjoilua.
[/quote]niin minäkin teen, mutta silti meillä on kaverisynttärit pe klo 17-19, ei todellakaan uhrata viikonloppua siihen, saati vaadita muitakaan uhraamaan. Lähes poikkeuksetta kaikki vieraat on aina tullut. Minä tosin pääsen töistä jo klo 14. Mutta näin on ollut myös lasten kavereilla, tosin päivät on olleet ke, to, pe välillä.
[/quote]lisäyksenä vielä, sunnuntaina meidän perheestä ei kukaan osallistuisi, sunnuntaisin ollaan kotona perheen kesken. Lauantai menettelee.
Meillä arkisin 17.30-19. Kesällä menis jopa 18-19.30.