Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus hävettää

Vierailija
24.09.2022 |

Sairastuin keskivaikeaan masennukseen joitakin vuosia sitten. Diagnosoitiin myös sosiaalisten tilanteiden pelko. Minulla oli lääkitys ja kävin pitkän terapian ja asiat nyt mallillaan.

Huomaan kuitenkin, että vaikka olen parantunut, minua hävettää kertoa masennuksesta yhtään kenellekään.

Lääkärissä kun kysellään onko sairauksia vastaan, että ei ole. Jälkeenpäin aina mietin, kuuluisiko minun sanoa, että olin joskus masentunut

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on impotenssi. Olen aika hiljaa siitä.

Vierailija
2/13 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen opetellut sanomaan sen ääneen, esim lääkärissä tai joskus joillekin luotettavina pitämilleni ihmisille. Ääneen sanominen jotenkin vähentää häpeää. En oikeastaan enää häpeä. Toipumisesta nyt reilu 2 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on olut ja mennyttä.

Vierailija
4/13 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masennuksessa ole mitään hävettävää. Ihan hyvin voi siitä kertoa, jos haluaa. Ei hävettävää myöskään siinä, jos ei siitä halua puhua. Sekin on OK.

Vierailija
5/13 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen opetellut sanomaan sen ääneen, esim lääkärissä tai joskus joillekin luotettavina pitämilleni ihmisille. Ääneen sanominen jotenkin vähentää häpeää. En oikeastaan enää häpeä. Toipumisesta nyt reilu 2 vuotta.

Miten sanot asian? Tai koetko olevasi nyt täysin terve?

Vierailija
6/13 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDDDDDDD

Vierailija
7/13 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri huomaa vanhan diagnoosin, ja kysyy asiasta jotakin. Onko minulla oikeus sanoa, etten tahdo asiasta puhua?

Vierailija
8/13 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on olut ja mennyttä.

Niin on

Vierailija
9/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri huomaa vanhan diagnoosin, ja kysyy asiasta jotakin. Onko minulla oikeus sanoa, etten tahdo asiasta puhua?

Kokemuksia?

Vierailija
10/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia?

Lääkäreillä on kiire. Eivät ehdi tutkia vanhoja diagnooseja, ellei liity selkeästi nykytilaan.

Tässä maassa ei saa hoitoa, ellei osaa selkeästi vaatia sitä.

Vierailija
11/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia?

Lääkäreillä on kiire. Eivät ehdi tutkia vanhoja diagnooseja, ellei liity selkeästi nykytilaan.

Tässä maassa ei saa hoitoa, ellei osaa selkeästi vaatia sitä.

Niin kai. Hoitaja vain meni kirjoittelemaan viimeisimpään kertomukseen, että olen syönyt aiemmin lääkkeitä masennusoireisiin.

Hän ei laittanut edes vuosilukua siihen. Ja nyt jännitän seuraavaa lääkärikäyntiä, kun tuo teksti lävähtää lääkärin eteen. En liiemmin tykkää asiasta puhua, kun ei ole ajankohtainen.

Vierailija
12/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan sen vuosiluvun siihen voinut laittaa. 

Vierailija
13/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan sen vuosiluvun siihen voinut laittaa. 

Juu, täytyy pyytää korjaamaan teksti