kumpi parempi synttäripäivä kesällä la vai su?
Ensimmäiset lapsen kaverisynttärit pitäisi järjestää kesäkuussa. Lapsi on vielä päiväkodissa tuolloin, joten arki-illat eivät tule kysymykseen. Kumpi on vähemmän paha päivä teidän mielestänne lauantai vai sunnuntai, olisiko hyvä kellonaika esim. Klo 14 tai 15?
Kommentit (22)
Meillä on vanhimman lapsen synttärit elokuussa ja opittiin jo päiväkotiaikaan, että sunnuntaina mahd. myöhään iltapäivällä ja mieluiten koulujen alkamisen jälkeen (oikeat synttärit juuri koulujen alkamisaikaan). Ennen koulun alkamista kaikki ovat matkoilla, mökillä ja mummolassa. Teillä tietysti mahdollisimman pian koulujen päättymisen jälkeen.
Me vietettiin synttäreitä aina talon kerhohuoneella, joten sitä ei voinut kattaa aiemmin. Vaikka olin valmistellut etukäteen, niin viimeistelyssä, tavaroiden kantamisessa, koristelussa jne kului kyllä aikaa. Mutta vieraita kyllä tuli, parhaimmillaan oli 25 lasta + muutama aikuinen.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:04"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:02"]Meillä oli aina kaverisynttärit arkisin. Torstait ja keskiviikot oli suosittuja päiviä. [/quote] Miten työssäkäyvä vanhempi pystyy aloittamaan synttärit arkisin klo 17? Missä välissä valmistat kakut ja muut tarjottavat? [/quote] Edellisiltana tietysti. Pöytäkin katetaan valmiiksi. Ei tarvitse kuin nostaa pöytään. ohis [/quote] Minä teen kaikki itse, enkä lapsivieraillekkaan tarjoa mitään eilistä. Esim. Sokerimassakakku on koristeltava hieman ennen tarjoilua.
[/quote]
No sehän on oma valinta, jos tahtoo käyttää aikaa kakun kanssa hifistelyyn ja ajoittaa leipomukset niin, että ovat juuri uunista tulleita pöytään nostettaessa. Kyse oli kai siitä miten työssäkäyvä onnistuisi pystyttää synttärit klo 17: no, silloin ei aleta kondiittoreiksi/ sokerileipureiksi tunnin ajaksi. Valmistetaan tarjottavia, jotka eivät kärsi yön yli säilytyksestä. Järki päähän on ihan sallittua.