Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammatit, joita kuvittelisit osaavasi ilman ammattitutkintoa?

Vierailija
17.05.2015 |

-  laitossiivooja

- lastentarhaopettaja

- putkimies

Kommentit (253)

Vierailija
241/253 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:58"]Lakimies, lääkäri. [/quote] Kyllä on monilahjakasta mammaa liikenteessä...

[/quote]

Lääkärin työ on todella helppoa. Määrätään tai ei määrätä lääkkeitä vaivoihin. Eikö se yksikin mies ollut lääkärin hommissa vuosia vaikka ei ollut edes lääkäri.

[/quote]

Lääkärin työ perustuu siihen saako määrätä penisiliiniä eli antipiootteja vai ei. 

Sama pätee huumaaviin lääkkeisiin. 

Todellisuudessa ihmiset osaisivat itse lääkitä itseään, jos saisivat. Lääkärit ja lääketeollisuus on tullut törkeästi väliin rahastamaan köyhien ja sairaiden ihmisten kivulla. 

Vierailija
242/253 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kysymys. Olen lahes tyoton IC suunnittelija. Viella 1.5kk teen sateilynkestavia muistipiireja.
Fyysikko koulutukseltani.

Olen tyoskennellyt monella alallla elamani aikana.
Ollut jopa lastentarha apulainen 9kk

Taidan ryhtya seuraavaksi opettajaksi. Kurjaa kun joutuu kaksi vuotta olemaan moisen takia koulussa.

Mita pystyisin tekemaan

Kirvasmies
Raudoittaja
Panostaja
Betonimies
Laatoittaja
Putkimies
sahkoasentaja
lvi suunnittelija
sahko suunnittelija
Elektroniikka suunnitelija
Koodari
Rekkakuski
Trukkikuski
Nosturikuski
Lujuuslaskija
Pilotti
Lastenhoitja
Kokki
Myymalapaalikko
Poliisi
Palomies
Myyja
Ostaja
Taksikuski

On vain kurja huomata, etta vaikka monta noista olen tehnyt pintariipaisuna, niin moneen vaaditaan piitka koulutus jotta niita paasee tekemaan oikeasti. Viella 25-30 vuotta kuitenkin pitaisi toissa olla ja taa piiriensuunnittelu taitaa mun osalta loppua pian :/

Vaikka palkka on nyt lahes 9000e/kk niin mulle kelpaisi varma homma josta saisi 2200e/kk

m41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/253 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 02:29"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 02:25"]Kääntäjille ei ole olemassa ammattitutkintoa. Yliopistokoulutus on, muta sen perään ei kysellä, kuten töllöstä näkyy. [/quote] Ja toisin kuin moni luulee, kääntäjän tärkein kieli on äidinkieli. Se että ymmärtää englantia ei meinaa sitä, että osaa kääntää.

[/quote]

Harva kääntäjä on samalla suomen kielen opettaja. Eli, jos on niin pitäisi maksaa parempaa liksaa kääntäjälle.

Vierailija
244/253 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:43"]-  laitossiivooja

- lastentarhaopettaja

- putkimies
[/quote]

Mä ymmärrän tämän kysymyksen niin, että mitä kuvittelisin kohtuudella osaavani tehdä nykyisellä koulutuksella ja kokemuksella, mutta jotka eivät ole varsinaista työtäni.

HR-asiantuntija
Tietotekniikkapalveluiden ostaja/hankintavastaava
Tietotekniikkapalveluiden myyjä
Testauspäällikkö, softaprojektit
Projektipäällikkö
Palvelupäällikkö
Kouluttaja
Tarjoilija, monta kesää kesätöissä
Kassa, no vähän perehdytystä mutta ole mä citrarissa yhden kesän ollut kassalla vuosia sitten
Pankin kassapalvelut, tätä ei ehkä enää kun mä olin tiskissä oli vielä pankkikirjat...

Vierailija
245/253 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikki ammatit voi oppia työssä ihan teoreettisesti lääkäriä myöten, mutta mielummin käy sen koulutuksen, ettei perehdyttämiseen, oppimiseen ja työtahdin löytämiseen mene jopa vuosikausia :)

Näin kylmiltään uskaltaisin ja olenkin lähtenyt myyjäksi, raksa-apulaiseksi ja oikeastaan aika moniinkin avustaviin tehtäviin, joissa pystyy aina kysymään neuvoa eikä täyttä vastuuta tarvitse ottaa itse.

Vierailija
246/253 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lounaskokki

-kylmäkkö

-siivooja

-myyjä

-varastotyöntekijä

-joku tehtaan liukuhihnaduuni

Vierailija
247/253 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 06:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 02:29"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 02:25"]Kääntäjille ei ole olemassa ammattitutkintoa. Yliopistokoulutus on, muta sen perään ei kysellä, kuten töllöstä näkyy. [/quote] Ja toisin kuin moni luulee, kääntäjän tärkein kieli on äidinkieli. Se että ymmärtää englantia ei meinaa sitä, että osaa kääntää.

[/quote]

Harva kääntäjä on samalla suomen kielen opettaja. Eli, jos on niin pitäisi maksaa parempaa liksaa kääntäjälle.

[/quote]

Ei se, että suomen kieli on tärkein työkieli ole yhtä kuin osata opettaa suomea, was? Ja kyllä kääntäjän korkeakoulutus on yhtä vaativa kuin äidinkielen opettajan.

Vierailija
248/253 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitsu-kavereilla näkee niin uskomattomia kirjoitusvirheitä, ettei siinä asiakirjoja tai virallisia sähköposteja niillä taidoilla kirjotettaisi :D
t.sihteeri

Vierailija
249/253 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtaja tietysti voi olla ammatti, mutta se voi olla myös vain nimi paperissa. Toimitusjohtajille ei ole asetettu mitään pätevyysvaatimuksia. Firman toimitusjohtajaksi voi nimetä papereissa vaikka Pihtuputaan mummon.

Esimerkiksi yrittäjäperheissä, joissa firma/firmat on menneet konkurssiin, on tuiki tavallista, että uutta firmaa perustettaessa toimitusjohtajaksi valitaan joku muu perheenjäsen kuin konkurssiin menneessä yhtiössä oli.

Vierailija
250/253 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:05"]

Terveyskeskuslääkäri. Ensihätään määräisin vähän kipulääkkeitä ja vaikeammat tapaukset passittaisin eteenpäin.

[/quote]

Onhan niitä valelääkäreitä ollut Suomessa, joten kyllä lääkärin ammattia (ja sairaanhoitajan) pystyy harjoittamaan vuosia ilman koulutusta. Olihan tuo mies-valelääkäri ihan työsuhteessa useissakin eri paikoissa eivätkä edes kollegat huomanneet mitään.

Vierailija
251/253 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:22"]Lisään vielä tuohon lähihoitajan tehtävälistaan mm. lääkkeiden jaon, lääkkeiden tunnistamisen, verikokeiden oton (lisäkoulutuksena lh voi ottaa), haavojen hoitamisen. Näitä juttuja lähihoitaja tekee koko ajan esim. kotihoidossa. Aika haastavaa on tunnistaa lääkkeet dosetista esim. lääkemuutosten yhteydessä , kun vanhuksella  saattaa olla 10-15 eri lääkettä. Meneppäs laittamaan dosetti ajan tasalle ilman mitään koulutusta! T. toinen sh [/quote] eipä taitaisi maallikot osata edes pedata petejä oikein ja olisi mielenkiintoista nähdä kun joku siivooja pirjo alkaisi katetroida potilasta :)

[/quote]

Mulla on kaveri kotiavustajana vaikeavammaiselle naiselle. Ei ole sh, eikä lähäri. Ei hoitoalan koulutusta päivääkään. Ja arvaas mitä: joutuu katetroimaan.

Katetroinnin oppii, kun sitä pari kerta kokeilee. Tämä siis Suiomessa ihan vuonna 2015. Kaverini työsuhde henkilökohtaisena avaustajana yhä voimassa. Säännöllisesti vaihtaa katetrin hoidettavalle, varmaan tänäänkin.

Vierailija
252/253 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popmuusikko, poplaulaja.

Vierailija
253/253 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:25"]

Kyllä hoitsu-kavereilla näkee niin uskomattomia kirjoitusvirheitä, ettei siinä asiakirjoja tai virallisia sähköposteja niillä taidoilla kirjotettaisi :D t.sihteeri

[/quote]
Eli asia ei tule selvaksi?
Vai onko pilkut vahan niin ja nain ja yhdys s anat vaarin ;)