4päivää laskettuun aikaan
ja mietitään tässä miehen kanssa, että miten sinne ambulanssiin menen, laitanko housut vai en? Varmaan pienin ongelma siinä vaiheessa, mutta häiritsee.. Miehen mielestä sinne mennään pillu paljaana, itse ajattelin laittaa legginsit ja siteen pikiareihin suojaksi. Miten teillä on tämä hoidettu? Voiko muuten synytyksessä vasta tulla raskausarpia vaikka niitä ei ole raskauden aikana ilmaantunut? Miten siihen kipuun voisi valmistautua?
Kommentit (242)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]
Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin!
[/quote]
Jaa, että lapsen hankit ja ei ole taksiin rahaa.. Hyvältä kuulostaa. Ambulanssi on vain hätätapauksia varten ja sinnekin lähtökohtaisesti mennään vaatteet päällä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:13"]
No, vastauksia: lapsivettä ei ole kymmeniä litroja, eikä se välttämättä tule ollenkaan synnytyksen alussa. Osta valmiiksi paksuja yösiteitä ja laita selkainen pikkuhousuihin kun vedet alkavat mennä (yleensä tiputellen) tai kun supistukset alkavat niin pääset sairaalaan. Päälle voit laittaa valitsemasi housut. Onko lapsi perätilassa, siksikö ambulanssi? Jos synnytys käynnistyy vesien menon sijaan supistuksin, voit silti mennä taksilla. Tai jomman kumman vanhemmat voivat kuskata, kuten sairaalasta poiskin on suunniteltu.
[/quote] öö e ikö kela maksa taksiainnekin sinne sairaalaan..?
[/quote]
No ei maksa. Ja tiedoksi ap:lle että myös ambulanssi maksaa ja niin maksaa myös sairaalassa oloaika. Tosin jos olette täysin varattomia ja holhouksen alaisia, niin sossu tai kela varmaan maksaa. Tossa tilanteessa on kyllä aika vastuutonta edes hankkia lapsia, ja jos olette kerran työkyvyttömiä niin miten ajattelitte tulevaisuudessa elättää lapsenne? Ja jos et omin sanojesi mukaan halua tuhlata 50 euroa taksiin, niin ette ihan missään korvessakaan voi asua.
[/quote]
Ei olla minkään vitun holhouksen alaisia. Varattomia kylläkin. Ei olla työhön kykeneviä, eikä me mistään töitä saataisikaan. Ollaanhan tähän mennessä elätetty hyvin itsemmekin ja tuet tietenkin nousee, kun ruokakunta kasvaa. Taas tätä samaa paskaa, huoh!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin!
[/quote]
Hahaha hahaha. Mistä lähtien lanssi on ilmanen? Miten on varaa LAPSEEN, mutta ei taksiin? Bussit kulkee jos oot joku pummi
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:13"]
No, vastauksia: lapsivettä ei ole kymmeniä litroja, eikä se välttämättä tule ollenkaan synnytyksen alussa. Osta valmiiksi paksuja yösiteitä ja laita selkainen pikkuhousuihin kun vedet alkavat mennä (yleensä tiputellen) tai kun supistukset alkavat niin pääset sairaalaan. Päälle voit laittaa valitsemasi housut. Onko lapsi perätilassa, siksikö ambulanssi? Jos synnytys käynnistyy vesien menon sijaan supistuksin, voit silti mennä taksilla. Tai jomman kumman vanhemmat voivat kuskata, kuten sairaalasta poiskin on suunniteltu.
[/quote]
No ei maksa. Ja tiedoksi ap:lle että myös ambulanssi maksaa ja niin maksaa myös sairaalassa oloaika. Tosin jos olette täysin varattomia ja holhouksen alaisia, niin sossu tai kela varmaan maksaa. Tossa tilanteessa on kyllä aika vastuutonta edes hankkia lapsia, ja jos olette kerran työkyvyttömiä niin miten ajattelitte tulevaisuudessa elättää lapsenne? Ja jos et omin sanojesi mukaan halua tuhlata 50 euroa taksiin, niin ette ihan missään korvessakaan voi asua.
[/quote]
Ei olla minkään vitun holhouksen alaisia. Varattomia kylläkin. Ei olla työhön kykeneviä, eikä me mistään töitä saataisikaan. Ollaanhan tähän mennessä elätetty hyvin itsemmekin ja tuet tietenkin nousee, kun ruokakunta kasvaa. Taas tätä samaa paskaa, huoh!
[/quote]
Kerroit jo itse ketkä kaikki teidän kanssa on tekemissä. Selkeästi holhouksen alla
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]
Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin!
[/quote]
Jaa, että lapsen hankit ja ei ole taksiin rahaa.. Hyvältä kuulostaa. Ambulanssi on vain hätätapauksia varten ja sinnekin lähtökohtaisesti mennään vaatteet päällä.
[/quote]
En vain halua maksaa niin paljoa kyydistä. Mies eli siinä luulossa, että kun synnytys alkaa soitetaan ambulanssi ja se hakee mut paareilla joku peitto päällä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:31"]Onko neuvolassa kerrottu syytä sille miksi menisitte ambulanssilla synnyttömään? Onko siihen joku erityinen syy? Yleensä tosiaan mennään taksilla tai jollain muulla itse hommatulla kyydillä jos omaa autoa ei ole. Ambulanssi ei ole mikään tilauskyyti. En kyllä edes tiedä miksi vastasin, ihan selkeästi provohan tämä on. Ensin kysellään typeriä ja sitten muka pahoitetaan mieli niin kovin.
[/quote]
Ambiulanssilla siksi, kun ei ole omaa kyytiä ja en kyllä ala synnytykseen menosta viittäkymppiä maksamaan ja mitä jos se vauva syntyy taxissa? Terkka sanoi, että voi mennä lanssilla..
[/quote]
Ambulanssi maksaa myös
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin!
[/quote]
Hahaha hahaha. Mistä lähtien lanssi on ilmanen? Miten on varaa LAPSEEN, mutta ei taksiin? Bussit kulkee jos oot joku pummi
[/quote]
Eikö lanssin kuljetuksesta tuu lasku jonka voi viedä sossuun taxi on ainakin aina pitänyt maksaa heti.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]
[/quote]
[/quote]
En vain halua maksaa niin paljoa kyydistä. Mies eli siinä luulossa, että kun synnytys alkaa soitetaan ambulanssi ja se hakee mut paareilla joku peitto päällä.
[/quote]
Ambulanssikin on kallis ja sitte et saa kivunlievitystä kun saat synnyttää ambulanssissa.
Mutta sulla ei siis ap ole mitään terveydellistä syytä käyttää sitä ambulanssia?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kerroit jo itse ketkä kaikki teidän kanssa on tekemissä. Selkeästi holhouksen alla
[/quote]
Höpö vitun höpö!
Sairaanakin maksaa, ne lähettää laskun. Miehestä myös. Halvempaa jos mies jää kotiin.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:54"]Mutta sulla ei siis ap ole mitään terveydellistä syytä käyttää sitä ambulanssia?
[/quote]
Ei
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:55"]Sairaanakin maksaa, ne lähettää laskun. Miehestä myös. Halvempaa jos mies jää kotiin.
[/quote]
Niin? Me laitetaan se lasku sossuun.
Kaikenlaiset ihmiset sitä sikiääkin
Molemmat vanhemmat mt-ongelmallisia, entisiä alkoholisteja ja rikollisia, jotka polttelevat pilveä. Ei päivääkään töitä, täysin työkyvyttömiä ja koko elämä yhteiskunnan kustantamaa. Mies lisäksi niin sairas, että syö melkein 20 eri lääkettä napaansa päivittäin. Millä ihmeellä te ajattelitte kasvattaa lapsestanne tasapainoisen aikuisen, joka kokee opiskelun ja työnteon mielekkäänä? Miten te pystytty opettamaan hänelle esimerkiksi työnteon merkityksen ja rahan arvon yhteiskunnassa kun kummallakaan ei ole mitään oikeaa kosketuspintaa tavallisen ihmisen elämään kun yhteiskunta on kustantanut aina kaiken? Tottakai lähipiirinne kannustaa teitä, mutta et voi väittää etteikö tilanteenne olisi todella huolestuttava!
Toivottavasti tämä on vain provo, johon kerätty kaikki av:n kliseet samaan.
Joka päivä sairaalassa maksaa, kallista
Et ilmeisesti osaa googlettaa, tässä suora linkki kelan taksi- ja ambulanssimatkojen korvausehtoihin.
http://www.kela.fi/documents/10180/12149/ambulanssimatkat_net.pdf
Toivon todella että tämä on provo!
Mitä pitemmäksi tämä ketju venyy, sitä enemmän musta tuntuu, että tämä on (onneksi) provo.
Ei luoja. Olisiko teidän pitän miettiä kuitenkin lapsentekoa myöhemmälle ajalle. Rikostaustoilla ette pysty oikein koskaan tekemään kunnon työtä, jos palaudutte työkyvyttömyys "lomalta", koska sellainenki mahdollisuus on. Vaikka kannabis nyt on luonnontuote jne. mutta se, että pössyttelisitte kotona sitä sillo tällö, ei tee hyvää lapselle ja sen kehitykselle. Ja tossa, kun sanoit, että ei tule koskemaan. Kyllä tulee. Asioilla on välillä kääntöpuoli.. jos kotona tehdään, niin kyllä se tulee olemaan lapselle ihan samanlaista kokeilua. Onko sitte kiva, ku lapsi masentuu isänsä takia, joka joutuu sairautee liittyvää lääkettä syömään.
NYT loppu se pössyttely ja Mies kunnon virkistyshoitoon ja ELÄMÄ ETEEN. Lapsi voi hyvin, kun vanhemmatkin voi.
Ei helvetti! Ehdonalaisvalvojat ja kaikki! Ja äijä luulee, että pillu paljaana lanssiin. :'D