Miksi deitit (naiset) ei kehu?
Olen 34-vuotias mies ja eronnut pitkästä parisuhteesta. Olen nyt ollut reilun kuukauden tinderissä, käynyt useammilla treffeillä ja kymmeniä keskusteluja ollut, joten jonkin asteista kiinnostusta naisilta tullut.
Se mikä on jäänyt ihmetyttämään, että naisilta ei kuule minkäänlaisia kehuja. Ei viestiteltäessä eikä tavatessa. Ei edes vastavuoroisesti jos olen heitä kehunut.
Kiinnostaisi tietää onko tämä ihan yleinen ilmiö, vai kertooko se jotain minusta? Olen käynyt siis 6 eri naisen kanssa treffeillä ja heistä 5 on halunnut nähdä uudestaan. Naiset olleet yli 30-vuotiaita.
Kommentit (60)
Ja sitten totuus. Hyvin suuri osa naisista on sitä mieltä, että miehet (kaikki, joka ainoa, poikkeuksia ei ole) luulevat liikoja itsestään. Siksi mitään positiivista ei saa miehille sanoa vahingossakaan, ettei vaan mene hattuun.
Tässä on muuten valtava etulyönti asema niillä naisilla jotka pystyvät tämän ehdollistuman ohittamaan. Tavismieshän todennäköisesti pyörtyy hämmästyksestä ja iloisesta ihmetyksestä, jos sille nainen sanoo jotain positiivista.
Kannattaa ap kysyä kysymykset jollain muulla palstalla. Tämän paikan vakioasiakkaat ovat elämäänsä pettyneitä naisia, jotka kääntävät kaikki heille sanotut kauniit sanatkin rumaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten totuus. Hyvin suuri osa naisista on sitä mieltä, että miehet (kaikki, joka ainoa, poikkeuksia ei ole) luulevat liikoja itsestään. Siksi mitään positiivista ei saa miehille sanoa vahingossakaan, ettei vaan mene hattuun.
Tässä on muuten valtava etulyönti asema niillä naisilla jotka pystyvät tämän ehdollistuman ohittamaan. Tavismieshän todennäköisesti pyörtyy hämmästyksestä ja iloisesta ihmetyksestä, jos sille nainen sanoo jotain positiivista.
On huomattu juu.
Pelkkä silmiin katsominen ja hymyily keskustelun aikana tulkitaan herkästi vähintään treffikutsuksi. Miehet on kyllä helppoja.
Vierailija kirjoitti:
Hei tosi hienoa ap oot päässy treffeille!
Vautsi vau!
Jos viikottain löytyy deittiä, niin onhan se miehelle todella hyvin.
Minuu on naiset kehuneet, kuinka kauniit hampaat minulla on ja kuinka ihanan pitkät silmäripset. Muitakin kehuja on, mutta olenkin niin ihana mies ja komea kuin karkki.
Mun mies ei kehu mua ikinä vaikka tunnettu jo lähemmäs pari vuotta. Eikö sitten osaa tai uskalla tai sitten ei oo mitään kehuttavaa.
Mun mielestä ap:n viestistä selviää, että hän hakee positiivista palautetta eikä niinkään varsinaisia kehuja. Jotka ovat tavallaan sama asia mutta eivät ihan kuitenkaan.
Minusta on ihan luontevaa sanoa toisesta jotain positiivista. En ymmärrä miksi sellaista pitäisi jotenkin pihdata ja säästellä, jos mielipide on että toinen on kivan näköinen, hyvää keskusteluseuraa, hymyilee suloisesti, tai mitä vaan. Jos edes vähän pitää jostain asiasta,kai sen voisi sanoa? Ja sama myös niin päin, että valehtelu perseestä ja yli menevät kehut on vaan noloja
Vierailija kirjoitti:
Normaalia kommunikaatiota et siis osaa, vaan opeteltuja temppuja, joista pitää herkkupalalla "kehua", vai käykö naksutin? Ootko sinä koira vai mikä?
Vähän WT touhua, jos ei voi kivasti sanoa. Ja ilmeisesti jotain pelkoa, että joku pitää heikkona, jos on ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Outoja vastauksia minusta, kun ihmiset kokevat ettei ole luonnollista antaa kehuja. Siis kehu on mikä tahansa positiivinen huomio toisesta. Ei sen tarvitse olla mitään suureellista. Voi sanoa vaikka, että tykkää toisen tyylistä, siitä miten ilmaisee itseään tai mitä tahansa muuta. UIkonäköäkin voi sanoa komeaksi/kauniiksi. Outoa miten monet naiset kokevat, että pitäisi olla jo vakituisessa parisuhteessa tai muussa erikoistilanteessa ennen kuin voi sanoa mitään hyvää toisesta ihmisestä. Ei se ole kosinta tai vihreä valo seksiin, jos sanoo jotain positiivista.
"Ei se ole kosinta tai vihreä valo seksiin, jos sanoo jotain positiivista."
Kuule, niitä on paljon sellaisia miehiä jotka eivät tuota asiaa ymmärrä. Ja nämä voivat heittäytyä varsin pelottavaksikin, kun nainen meni antamaan ymmärtää, vaikkei ymmärtänyt antaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kehuin ensitreffeillä naista: oletpa kivan näköinen. Hymyn kanssa tuli takaisin: Niin sinäkin!
Tapaillaan edelleen.
M49
Niin se käy, kehut tulee syystä. Jos ei tule mitään kehuja mistään aiheesta niin ei varmaan uusia treffejäkään tule. Vähin mitä voisi odottaa että sanotaan edes että toinen on kivaa seuraa ja nähdäänkö uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoja vastauksia minusta, kun ihmiset kokevat ettei ole luonnollista antaa kehuja. Siis kehu on mikä tahansa positiivinen huomio toisesta. Ei sen tarvitse olla mitään suureellista. Voi sanoa vaikka, että tykkää toisen tyylistä, siitä miten ilmaisee itseään tai mitä tahansa muuta. UIkonäköäkin voi sanoa komeaksi/kauniiksi. Outoa miten monet naiset kokevat, että pitäisi olla jo vakituisessa parisuhteessa tai muussa erikoistilanteessa ennen kuin voi sanoa mitään hyvää toisesta ihmisestä. Ei se ole kosinta tai vihreä valo seksiin, jos sanoo jotain positiivista.
Mutta kun noita lirkkutelioita on kuunnellu jo ihan tarpeeksi. Ja ihan oikeasti 98% niistä ei ole uskottavia. Lähinnä naurattaa ja hävettää. Ja itse olen ihan tavallisen näköinen nainen ja silti ihan liikaa näitä sössötyksiä kuunnellut.
LirkutteliJoita. Voi itku, miksi nykyään ei enää käytetä J- kirjainta sanoissa joihin se kuuluu?
En varmana kehu yhtäkään Tinder-deittiä! Enkä tapailumiestä. Siinäpähän kehuvat mua, mutta en kehu takasin. Ja jos joku pakolla kyselee oliko seksi hyvää, vastaan syvän hiljaisuuden tai ihan Ok. Vituttaa sen verran paljon nämä oman egonsa pönkittäjät Tinderissä! Koskee juuri sinua, ap!
Täällä on ainakin yksi nainen joka kehuu. Olen aina kokenut vähän hankalaksi sanattoman flirttailun, joten flirttailen mielellään puheen kautta, muun muassa kehumalla. Multa se tulee ihan luontevasti kun olen puoleensavetävän miehen seurassa ja tarkoitan aina mitä sanon.
Koen itseni tosi epävarmaksi miehen seurassa, joka ei kehu minua, varsinkin jos olen itse kehunut häntä. Tällöin alan ihan tarkoituksella hillitsemään kehumista, vaikka mieli ehkä tekisikin. Yleensä miehet eivät säästele kehuissaan, joten jos mies ei kehu, heti herää epäilys ettei mies pidä minua viehättävänä vaan on seurassani esim. pelkän seksin takia. Muun muassa viimeisimmässä tapailussani tilanne oli tämä. Seuraavaksi haluan ihan ehdottomasti miehen, jolle kehuminen on luonteva osa kommunikaatiota.
Miksi metsästät kehuja? Kehujen odottamisesta (tai kerjäämisesta) heti alussa tulee välittömästi sellainen tunne, että mies on vain mittauttamassa markkina-arvoaan tai tarvitsisi eronsa jälkeen jonkun korjaamaan särkynyttä itsetuntoaan.
Ja mistä voi kehua, kun ei edes tunne vielä. Ulkonäköä? Jos ulkonäkö ei miellytä, tuskin viestiteltäisiin, saati tavattaisiin. Se mikä toisessa on olennaista parisuhdetta ajatellen, ei tule esiin tuossa vaiheessa. Vasta pidemmän päälle alkaa päälleliimatut hienoudet rapisemaan ja todellinen luonne tulemaan esiin. Sitten vasta voi kehua, kun toisesta ilmenee ihan oikeasti jotain hienoja piirteitä.
Lipevästi kehuvat miehet taas eivät ole koskaan tietäneet mitään hyvää. Narsisti? Kontrolloija? Seksinvonkaaja?
Hienovarainen kohteliaisuus puolin ja toisin on asia erikseen.
Tinderissä saadut matchit on ensisijaisesti mahdollisuuksia ja valloituksia. Niissä ei ole samanlaista spontaania ihastumista, kuin satunnaisessa tilanteessa tai tapahtumassa yllättäen tavatessa, vaan Tinderin kautta treffaamisesta tulee mittaamista: onko hänellä sama status kuin minulla, onko omistuskämppä, mikä koulutus, onko tarpeeksi hyvännäköinen ja pukeutuuko minun viitekehykseni sallimalla tavalla.
Spontaanissa ihastumisessa aidosti ihastellaan toista, koska silmät on ihanat, on kemiaa, hymyä ja hyväksyvää katsetta.
Tinderissä ihmiset ovat kyynisiä ja epävarmoja ja tunnistavat myös sen, että ovat samalla tavalla mittaamisen kohteena. Siksi siitä puuttuu kaikki heittäytyminen ja se aloittajan kaipaama keskinäinen ihastelu. Kukaan ei halua olla ihastuneempi kuin toinen ja tehdä itsestään yksipuolisesti hölmöä.
AP, tarkoitatko ehkä paremminkin, että toivoisit deiteiltäsi jonkinlaista myönteistä palautetta? Vierasta ihmistä on vaikea lukea, eli "yläpeukku" on aina mukava saada, jokaisen meistä.
Ulkonäköön en puutu koskaan, mutta keskustelussa on helppoa poimia toisen sanomisesta tai asenteesta jotakin positiivista, ilman teennäisyyttä tai teeskentelyä. Teen tätä tosin kaikkien kanssa, myös naiskavereista tuntuu hyvältä kuulla, että he ovat oivaltaneet hyvän pointin tai hoitaneet jonkin tilanteen hienosti. Viimeksi kun tarkistin, te miehet olitte ihmisiä, ja teidän kanssa pärjäsi ilman sen kummempaa ohjekirjaa, deiteillä ja muutenkin... ☺
Jos itse saan ulkonäkökehuja, kiitän, ja ymmärrän, että toinen tarkoittaa hyvää. Ei sitä sen enempää kannata analysoida. Jos törmään kampaajaani, ja hän sanoo, että näytän niin freessiltä, en ajattele hänen laskelmoivan asiakkuuden vuoksi. Ihmiset ovat useimmiten luonnostaan ystävällisiä, eivätkä juonittele - enhän minäkään niin tee!
Tinder-treffeillä en ole koskaan käynyt, ensitreffeillä muuten kyllä. Miten on, olisiko mahdollista, että seuralaisiasi on itseä jännittänyt tilanteen outous siinä määrin, että normaalit sosiaalisen vuorovaikutuksen tavat jäätyvät?
Char
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ap kysyä kysymykset jollain muulla palstalla. Tämän paikan vakioasiakkaat ovat elämäänsä pettyneitä naisia, jotka kääntävät kaikki heille sanotut kauniit sanatkin rumaksi.
Tai sitten me ollaan kuultu kehuja, mutta vähän myöhemmin ne on vaihtuneet haukkumiseen, koska ei lähdetty miehen mukaan.
Luultavasti nämä naiset eivät olleet kiinnostuneita sinusta. Eivät siksi uskalla kehua. Se antaisi vähän väärää signaalia. Tuskin sinussa mitään vikaa Ap.
Ei kehuminen oikein kuulu aikuiseen kanssakäymiseen, tuntuu valheelliselta ja päälleliimatulta sellainen. En myöskään odota kehuja.
Normaalia kommunikaatiota et siis osaa, vaan opeteltuja temppuja, joista pitää herkkupalalla "kehua", vai käykö naksutin? Ootko sinä koira vai mikä?